Mies ei suostu vauhtamaan talvirenkaita, vaikka lunta sataa....
Tsiisus miten ottaa pattiin tällainen. Minun oma auto ei ole ajokunnossa. Minulla on tänään koiran pakollinen eläinlääkärikäynti. Sovittiin aiemmin, että lainaan miehen autoa tänään. Lekurille on matkaa 40km per sivu, eli yhteensä 80km ajoa tälle päivälle. Aamulla soitin miehelle, että vaihaisiko talvirenkaat ennen lähtöä, koska ulkona on -2 astetta ja sataa jäätävää lunta. Itse olen kaiken lisäksi raskaana, auto minulle vieras, enkä todellakaan uskalla lähteä ajamaan 80km kesärenkailla.
Mitä vastaa mies. Hän ei millään halua vaihtaa, koska ensi viikolla _saattaa_ tulla lämpimiä kelejä, ja sitten _hänen_ on kurja ajaa talvirenkailla plussakeleillä. Ajaa viikossa max. 100km, eli on ihan sama vaikka vetelisi talvirenkaillakin. Hänen mielestään ihan hyvin voi ajaa kesärenkailla vielä vaikka vähän satelisi lunta.
Menisittekö itse kesärenkailla? Vai olenko vaan ylivarovainen kuten mies ilmaisi? No, lopulta pitkin hampain sustui vaihtamaan, oli niin marttyyriä että huhheijaa. Ainut huoli oli että hänen marraskuu on nyt ihan pielessä kun ei oo kiva ajaa talvirenkailla...
Kommentit (29)
No vieppä rengasliikkeeseen niin vaihtavat ja voit lopettaa vinkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Voit vaihtaa ne ihan helposti itse. Niin minä teen.
Tai heittää ne kyytiin ja käydä vaihdattaa ne lähimmälle huoltikselka. Täällä päin maksaa 20 e.
Miehesi on saamaton vätys. Käy liikkeessä vaihdattaan renkaat.
Rengasliike yhtä lailla 40km päässä. Itse en osaa vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin normaalisti, mutta raskaana ollessa en viiti, tai no riippuu missä vaiheessa raskautta. Renkaat on painavia nostella. Ja loppuvaiheessa raskautta maha on tiellä ja kyykkiessä voi lirahtaa tahattomasti pissa housuun.
Eri
Jos olisin miehesi, en lainaisi autoa sinulle ollenkaan, vaan sanoisin että korjaa itse oma autosi ajokuntoon tai mene taksilla. Viikonloppuna on tosiaan tulossa lämmintä säätä ja se voi jatkua pitkäänkin.
Tää palsta on yhtä typerä kuin aina.
Uunoja jotka sorvaa provojaan.
Jos kannatat tasa-arvoa niin vaihdat itse. Ei kaikki kotityöt voi olla miehen tehtäviä.
En todellakaan menisi kesärenkailla tuolla. Eilenkin oli todella liukasta.
No sitten menet vaikka taksilla jos et suostu ajamaan rengasliikkeeseen, et vaihda itse eikä vaihda mies.
Mitä sä vielä marmatat? Hänhän vaihtoi jo ne.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta raskaana oleva nainen käy vaihtamaan ei-omaan autoon renkaat, toki.
Ei kannata vaihtaa! Lämpöistä tulossa.
"Aamulla soitin miehelle"...missä se mies oli?
Vie rengasliikkeeseen missä vaihtavat tai vaihda itse. Ellet ole viimeisilläsi raskaana en näe syytä miksi et voi itse vaihtaa niitä. Toki mieskin voisi olla järkevä ja vaihtaa ne renkaat jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta raskaana oleva nainen käy vaihtamaan ei-omaan autoon renkaat, toki.
Raskaus ei ole sairaus.
Sileät huonot Kesärenkaat alla vieläkin, mutta töihin tullessa sai aika varovasti ajella sen verran liukasta oli, yli 100 vauhdissa alkoi luistonestonvalo palamaan heti kun yhtään painoi kaasua.
Vierailija kirjoitti:
"Aamulla soitin miehelle"...missä se mies oli?
"Aamulla soitin miehelle" ...missäs tämä ap oli, jos ei kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin normaalisti, mutta raskaana ollessa en viiti, tai no riippuu missä vaiheessa raskautta. Renkaat on painavia nostella. Ja loppuvaiheessa raskautta maha on tiellä ja kyykkiessä voi lirahtaa tahattomasti pissa housuun.
Eri
Pitää olla kyllä täysin vetelä jos ei jaksa yhtä auton rengasta nostaa kyytiin. Koska se on rengas, voit pyörittää sen auton viereen jos et jaksa matkoja sitä kantaa.