Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat ja muut joita yntyvyyden romahdus ei haittaa

Vierailija
07.11.2019 |

Oletteko siis sitä mieltä, että väestön ikääntymien ja työikäisten väheneminen ei tuhoa hyvinvointivaltiota ja eläkejärjestelmää toisin kuin tutkijat ja asiantuntijat varoittavat?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän maan talous tuhoutuu muutenkin.

Vierailija
2/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio ja eläkejärjestelmä romahtavat kun ilmastopakolaisuus pääsee kunnolla vauhtiin. Onneksi en ole hankkinut jälkeläisiä ja olen itsekin jo yli 40-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoaa tai ei, ihan sama. En yksinkertaisesti välitä.

Vierailija
4/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että kukaan noista ajattelee tuollaista?

Tai kukaan muukaan?

Vierailija
5/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Haluan vain eläkerahani.

Minua ei tarvi hoitaa, jos ei kiinnosta. 

Vierailija
6/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun masennukseen taipuvat geenit olisivat vain haittaamassa ja aiheuttamassa kuluja.

Vierailija
7/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt jostain syystä typerä oletus että tuo olisi huono asia, tai että se olisi perustelu jatkaa lisääntymistä. Voiko nuo tuhoutua? Joo kyllä varmaan. Välitänkö? En. Pitäisikö ihmisten jatkaa maapallon tuhoamista eli lisääntymistä jonkun ihme eläkkeen takia? No ei helvetissä, todella itsekäs ajatus!

Vierailija
8/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ymmärrä, että automaation kehittyminen ja yleistyminen tulee siirtämään entistä enemmän työtä ihmisiltä koneille? Tulevaisuudessa työtä ei ole tarjolla edes siinä määrin kuin nykyisin.

Itse olen myös sitä mieltä, että keskityttäisiin ennemmin huolehtimaan tässä maassa ja maailmassa jo olevien ihmisten hyvinvoinnista ja onnellisuudesta kuin haikaillaan syntymättömien eli toisin sanoen vielä olemassaolemattomien perään. Jos lapsia syntyy vähän, niin ehkäpä ne vähät lapset saavat kuitenkin parempaa huolenpitoa kuin nykyisin. Lastensuojelu on nykyisellään ihan täynnä onnettomia tapauksia ja vähintään toinen, ellei kolmaskin mokoma löydy lukemattomista suomalaisista kodeista, joiden tilanteista lastensuojelulla ei ole joko tietoakaan tai eivät vain yksinkertaisesti ehdi heidän tilanteisiinsa puuttua.

Vierailija
9/64 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän lapsia syntyy, sitä vähemmän resursseja neuvolat, synnytyssairaalat, päiväkodit, koulut yms. tarvitsevat. Luonnollisesti näitä resursseja voidaan suunnata silloin muualle. Lisäksi vapaaehtoisesti lapseton joutuu olemaan vähemmän pois töistä.

Tämä nyt on lähinnä mutua, mutta tällä tasolla voidaan liikkua niin kauan kun ap:kaan ei tarjoa mitään oikeaa tutkimustietoa.

Vierailija
10/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä pusertaisin kolme kersaa ulos itsestäni niin siltikään ei ole ehdottoman varmaa että yhdestäkään tulisi veronmaksaja.

Sitäpaitsi lapsettomana mulla jää säästöön kuukaudessa säästöön niin paljon rahaa että aion jäädä pois työelämästä jo viiskymppisenä ja muuttaa maahan jossa on pienemmät elinkustannukset. Säästöilläni elän ihan mukavasti vaikka ilman eläkettäkin.

Vierailija
11/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät voisi maksaa itse omia eläkkeitään? Muu on kommunismia.

Vierailija
12/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta järjestelmien pitäisi olla tehty ihmisiä varten, eikä ihmisiä (viattomia vauvoja) pidä tehdä järjestelmän vuoksi. Jos järjestelmä ei toimi, sitä pitää korjata. Eikä hyvätuloisten isot eläkkeet edes oli mikään ihmisoikeus, tai asia jonka turvaamisesta välitän.

Vierailija
13/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta järjestelmien pitäisi olla tehty ihmisiä varten, eikä ihmisiä (viattomia vauvoja) pidä tehdä järjestelmän vuoksi. Jos järjestelmä ei toimi, sitä pitää korjata. Eikä hyvätuloisten isot eläkkeet edes oli mikään ihmisoikeus, tai asia jonka turvaamisesta välitän.

Niin ja vanhusten hoito sitten. Isojen ”hoivayritysten” monopoleja, joissa saa parhaassa tapauksessa minimihoidon isolla hinnalla, rupeaa olemaan kai jopa kymppitonni kuussa. No ja sitten nämä yritykset verosuunnittelun jälkeen jakavat isot osingot omistajilleen veroparatiiseissa. Siinä teille hyvinvointivaltiota.

Vierailija
14/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mä pusertaisin kolme kersaa ulos itsestäni niin siltikään ei ole ehdottoman varmaa että yhdestäkään tulisi veronmaksaja.

Sitäpaitsi lapsettomana mulla jää säästöön kuukaudessa säästöön niin paljon rahaa että aion jäädä pois työelämästä jo viiskymppisenä ja muuttaa maahan jossa on pienemmät elinkustannukset. Säästöilläni elän ihan mukavasti vaikka ilman eläkettäkin.

Tuo rahapuoli on totta kyllä.

T. Usean lapsen äiti, toimialajohtaja, palkka 7200e/kk ja yhtään mitään ei jää säästöön. 7-henkinen perhe vie sen 5000e kuussa normaalin elämisen kustannuksena, ja kun puoliso on pienituloinen niin ei tosian jää säästöön mitään.

Vierailija
15/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vanhusten hoito sitten. Isojen ”hoivayritysten” monopoleja, joissa saa parhaassa tapauksessa minimihoidon isolla hinnalla, rupeaa olemaan kai jopa kymppitonni kuussa. No ja sitten nämä yritykset verosuunnittelun jälkeen jakavat isot osingot omistajilleen veroparatiiseissa. Siinä teille hyvinvointivaltiota.

Keskimäärin taitaa olla 4500-6000e palvelukotipaikan hinta itse maksaen. Äkkiä on perintö käytetty, jostain luin että keskimääräinen perintö on n. 100 000e yhdellä kuolleella. No mutta tämä riittää alle kahdeksi vuodeksi palvelukotimaksuihin! Jatkossa ei tarvitse ebää perintöä jättäkään.

Vierailija
16/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän lapsia syntyy, sitä vähemmän resursseja neuvolat, synnytyssairaalat, päiväkodit, koulut yms. tarvitsevat. Luonnollisesti näitä resursseja voidaan suunnata silloin muualle. Lisäksi vapaaehtoisesti lapseton joutuu olemaan vähemmän pois töistä.

Tämä nyt on lähinnä mutua, mutta tällä tasolla voidaan liikkua niin kauan kun ap:kaan ei tarjoa mitään oikeaa tutkimustietoa.

Mäkin voin mutuilla. Minulla on kaksi lasta ja töistä olen ollut poissa ehkä kaksi viikkoa lasten takia. Ovat teinejä jo. Työkaverini, viisikymppinen lapseton nainen, on ollut poissa milloin minkäkin takia. Kaikki raajat ja selkä on käyty läpi. Toinen on poissa kun kissa kuoli tai koiralla on eroahdistus.

Kuvitteletko tosissasi, että resursseja suunnattaisiin mihinkään? Kunnat ja kaupungit ovat niin veloissa että ko. palveluiden alasajo ei edes riitä että saataisiin tasapaino budjettiin.

Tämä tietenkin ihan mutulla.

Vierailija
17/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista jouluapu-suurperheistä ei tule veronmaksajia vaan sossuelättejä.

Vierailija
18/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista jouluapu-suurperheistä ei tule veronmaksajia vaan sossuelättejä.

Elätti se on toisten verovaroilla loisiva eläkeläinenkin.

Vierailija
19/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä. Millä tavalla hyvinvointivaltion ylläpitäminen helpottuu, jos tänne tehdään lisää työttömiä?

Vierailija
20/64 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maapallo tuhoutuu muutenkin, ei tule olemaan seuraavilla sukupolvilla erityisen mukavaa tällä paskapallolla. En voisi ikinä tehdä tänne eläviä, tuntevia ihmisiä kärsimään itsekkyyden ja ahneuden seurauksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi