Mies ei huomaa tekemiäni kotitöitä
Mies on joskus tuhahtanut riidan aikana, että tekee suurimman osan meidän kotitöistä. Olen aina ihmetellyt miten viitsii edes sanoa noin, kun minä kuitenkin teen ne varmaan 90-prosenttisesti. Ja se miehen 10 % tulee jostain isoimmista remonteista, jolloin tapetoi monta tuntia putkeen tms.
Eilen oli puhe jostain nettijutusta, jossa sanottiin naisten tekevän useamman tunnin päivässä enemmän kotitöitä (sis. lastenhoidon ja kaupassakäynnit). Mies tuohon tuhahti, että eihän meillä edes ole moneksi tunniksi kotitöitä. Mulla meinasi kärähtää hermot. Sanoin, että kyllä minä ainakin niitä olen ihan runsain mitoin tehnyt. Aamulla aamupala itselle ja lapsille, pöydän pyyhintä, tiskikoneen tyhjennys (mies nukkui). Töiden jälkeen postit laatikosta, ruoan teko, pöydän pyyhintä, tiskit koneeseen ja kone käyntiin. Pyykit koneeseen. Keittiön imurointi. Lapsi harrastukseen. Ruokakauppareissu. Lapsi harrastuksesta. Toinen lapsi harrastukseen. Läksyissä auttamista. Tässä vaiheessa mies tuli töistä kotiin ja ei muka juuri mitään kotitöitä oltu tehty.
Vaikka mies ei ole kotona kotitöidentekoaikaan, miten muka ei tajua, että niitä tehdään?
Kommentit (256)
Vielä miehen kanssa asuessa kyllä vitutti eniten tehdä kotityöt kahden aikuisen puolesta. Kahdet pyykit, isompi ruoka, useammin kaupassa, enemmän sotkua, joka viikko pyyhepyykki, enemmän tiskiä... Roskatkin sain aina viedä, ja muistaa jos piti ostaa vessapaperia/leivinbaperia/foliota/klooria/tulitikkuja tai asentaa joku koukku seinään. Mies lähinnä juoksi harrastuksissa, söi tekemiäni ruokia, ja vaati seksiä.
Ei ihme että naiset eivät enää halua pariutua, en tiedä ällöttävämpää, itseriittoisempaa ja laiskempaa elämänkumppania kuin heteromiestä.
Vierailija kirjoitti:
Palstallamakaajilla menee taas tunteisiin, kun ei se pelkkä sukupuolielin riitäkään uhrin asemaan. '
Kun ihan pitää itse aamupalakin syödä. Ihan kamalaa. Patriarkaatin vikaa sekin.
Sä olet ainoa, jolla menee tunteisiin. Kukaan muu ei kiihdy. Toisaalta, sun vinguttamisesi on hauskaa, tuon tautologiabingon lisäksi voidaan aina pistää vedonlyönti pystyyn, monennessako viestissä sulta palaa käpy ja esität neljä kysymystä peräkkäin. Koska neljähän on vakio, yksi niistä monista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on monessa parisuhteessa kyllä iso ongelma. Itsekin olen miettinyt, että molemmilla pitäisi olla taskussa jotkut ajastimet, jotka voisi aina kotitöiden aikaan laittaa päälle ja parin viikon jälkeen voitais vertailla tuloksia kummankin ajastimesta. Miehillä ei tunnu maalaisjärki jotenkin riittävän.
Ei ole sukupuolisidonnaista, kyllä noita teistä naisistakin löytyy. Varmaan vähemmän, mutta kuitenkin. Ajastimia en ole kokeillut, mutta yhdessä suhteessa kun kyllästyin oman työpanokseni jatkuvaan vähättelyyn, ehdotin että laitetaan sitten jääkaapin oveen listaan ylös hommat ja niihin käytetty aika kuukauden ajan niin ei tarvitse asiasta vääntää pelkästään mutu-pohjalta. Ei ollut silloisen avovaimon kannalta kaunis lista se, mutta eipä tuo suhdetta kyllä pelastanutkaan, ku etsi itselleen pian tuon jälkeen uuden passaajan. Voittaja taisin lopulta kuitenkin olla minä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö ap edes töissä?
Luitko edes ap:n viestiä?
Ei siinä sanottu , että käy ansiotyössä. Posti pitää hakea erikseen kuitenkin, vaikka käy töissä?
Jospa siinä postin joukossa on aamun lehti, jonka mieskin ihan mielellään selailee myöhäisen aamupalansa viihdykkeenä, kun "joku" on sen taas hakenut.
Nytkö ap ei taas olekaan töissä? Harvoin kun se posti tulee ennen aamukahdeksaa.
Vai tosiaanko ap kesken työpäivää hakee sen postin?
Kyllä lehdet jaetaan aamulla.
Eli nytkö ap käy kahdesti päivässä postilaatikolla, erityislapset mukanaan?
Ja mies ei tee MITÄÄN, YHTÄÄN MITÄÄN?
Toisekseen, kenelle edes tulee 2019 paperilehti?
Kai aloittajalla on vielä jalka kipsissä, postilaatikko suolla, käpy jäässä ja postilaatikolle pitää hiihtää ylämäkeen 15 kilometriä?
Miehen mukaan hän tekee suurimman osan kotitöistä. Aikamoinen supermies. Aamulla hän herää muiden jo lähdettyä ja palaa illalla lähellä lasten nukkumaanmeno aikaan. Parasta kaikessa on se, että vaimo ei tee juuri mitään koko päivänä.
Niin onko se nainen nyt töissä vai ei?
Ja paljonko nainen maksaa talouden kuluista? Miehen tehdessä kellon ympäri töitä?
Nainen on töissä ja menee aamulla töihin, vie lapset hoitoon. Mies herää muiden lähdettyä ja menee töihin noin klo 10, koska kotiin tulee klo 19. Miten mies tekee töitä kellon ympäri?
Paljonko nainen siis maksaa menoista? Tasan 50 %?
Maksamme menomme varsin tasan puoliksi. Tai siis minä maksan tileiltämme laskut tasaisesti ja laitan käyttötilille rahaa tasaisesti. Saamme suunnilleen saman verran palkkaa, en nyt tiedä saako jompi kumpi vaikka satasen enemmän (+edut ja bonukset hankala laskea).
Vaikuttaako tuo maksuprosentti jotenkin siihen miten hyvin puoliso huomaa kotityöt? Miehen ammatti/koulutus (=DI) ehkä selittää osan tuosta kotityösokeudesta.
Ap
Ja aikaa on silti maata palstalla? Eikö tänään olekaan lasten harrastuksia?
Pitääkö miehen työpaikan muuttaa työaikoja, että sinä saat maata enemmän palstalla?
Jos miehen työajat eivät jousta, niin miksi mies ei hoida lasten aamurutiineja ja hoitoon viemisiä (hänellehän on aamulla aikaa), niinkuin kaikki normaalit isät tekisivät?
Mitä aloittajan mies on tähän sanonut NORMAALIN keskustelun vastauksena?
Ap haastaa ainoastaan riitaa, suomalaisen naisen ainoa kommunikointitapa. Kuten tämäkin ketju osoittaa.
Hassua, miten eri tavalla ketjua voikaan lukea. Itse olen huomannut riidan haastamista ainoastaan sinun viesteistäsi, sinulle vastanneet ihmiset ovat taasen jaksaneet selittää näkökantojaan hyvinkin kärsivällisesti.
Aloituksen viides sana on riita, kertoo kaiken tarpeellisen aloittajasta.
Samoin sinun femspleinauksesi naisen puolusteluksi, jota et edes tunne.
Mies paha, nainen uhri. Aivopesty much?
Eikö se sana kerro mitään miehestä? Luulin, että riita vaatii enemmän kuin yhden osallistujan. En tunne aloittajaa, mutta hankala anonyymille keskustelupalstalle olisi kirjoitella jos se olisi vaatimus.
Suhtaudut tämän ketjun aiheeseen hyvin tunteellisesti. En ole missään vaiheessa sanonut, että nainen olisi aina uhri saati, että mies on aina paha. En tee yleistyksiä sukupuolen perusteella. Tämän aloituksen pohjalta näen asian niin, ettei aloittajan mies ole erityisen huomaavainen puoliso tai isä.
Yksipuolinen tarina on totuus kokonaisuudessaan?
Miksi sinulla on tarve puolustella aloittajaa? Koska nainen? Onko sinulla paljonkin vihaa miehiä kohtaan?
Tässä oikein kouluesimerkki narsistisesta projisoinnista. Oma naisviha kääntyykin kenen tahansa naiskirjoittelijan miesvihaksi.
Mistä miesvihasi kumpuaa?
Jeee! BINGO!!!
Hitsi että kävi nopeesti, jätkä käy ihan hirveillä kierroksilla tänään. 🙂
Taas huomaan huokaavani syvään ja olevani kuitenkin taas ihan tyytyväien siihen, että olen pysynyt sinkkuna jo vuosia. Miten sitä miehenä ikinä uskaltaa mennä kenenkään naisen kanssa kimppaan saati haaveilla perheen perustamisisesta kun tälä palstalta saa säännöllisesti lukea, kuinka mies käytttäytyy ja toimii kuin pari vuotias vaippapöksy. Kuinka kaikki tämä tapahtuu ja tulee naiselle (, ehkä myös miehelle itseleenkin) aina yllättäen ja täysin ennalta arvaamatta. - Kun ei kai oikeasti kukaan fiksu ja omaa korvaväliään käyttävä ja istsenäiseen pääöksenekoon kykenevä nainen oikeasti halua muodostaa vapaaehtosesi parsuhdetta tällaisten miesvauvojen kanssa. - Toki tosinkin voisi luulla, niin tavanomaien on tällaisista miehistä oleva keromukset tällä palstalla.... Vai sekö oma vikani onkin, että huolehdin ja pidän kotiaskareista ja puuhista liian paljon isekseni ymmärtämättä,että minun kannaaisi alkaa käyää aikaa kumppanin etsimiseen, jonka kanssa ehdä ne yhdessä. En suinkaan kykene aattelemaan, etä joku tekisi ne kaikki puolestani, mutta ilm. joku on ollu valmis siihen, että tekee ja vastaa niistä 99,5)% yksin. - ai ainakin minulle jäi epäselväksi, mitä Ap:n kumppani tekee? (- Sitäkö, eä hän pysyy poissa AP:n tieltä?)
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa kotonani väännettyä mistään edes tunniksi kotitöitä. Viikon pyykit menevät yhdellä pesulla kerran viikkoon, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys eivät montaa minuuttia vie, tasoja ei tarvitse olla luuttuamassa neuroottisesti pienenkin murun siihen tipahtaessa ja suursiivouksen, joka kestää kaksi tunteroista teen kerran kuukaudessa ja muuten tyydyn vain järjestelemään ja imuroimaan. Done. Kaikki alle tunnissa. Toki asuntoni koko vaikuttaa, mutta silti tuntuu, että monet valittavat kotitöistä aivan liikaa. Lakatkaa tekemästä niitä niin paljon jos stressaa jeesus sentään.
Teillä ei taideta syödä? Tai ainakaan itse laittaa ruokaa? Käydä kaupassa? Lapsilla ei ole läksyjä tai kokeisiin lukemista? (Meillä kysellään koealueet, koska lapset sitä toivovat.) Ei varmaan lemmikkejäkään? No sittenhän mä ymmärrän ettei sitä aikaa tuntia enempää päivässä mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa kotonani väännettyä mistään edes tunniksi kotitöitä. Viikon pyykit menevät yhdellä pesulla kerran viikkoon, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys eivät montaa minuuttia vie, tasoja ei tarvitse olla luuttuamassa neuroottisesti pienenkin murun siihen tipahtaessa ja suursiivouksen, joka kestää kaksi tunteroista teen kerran kuukaudessa ja muuten tyydyn vain järjestelemään ja imuroimaan. Done. Kaikki alle tunnissa. Toki asuntoni koko vaikuttaa, mutta silti tuntuu, että monet valittavat kotitöistä aivan liikaa. Lakatkaa tekemästä niitä niin paljon jos stressaa jeesus sentään.
Teillä ei taideta syödä? Tai ainakaan itse laittaa ruokaa? Käydä kaupassa? Lapsilla ei ole läksyjä tai kokeisiin lukemista? (Meillä kysellään koealueet, koska lapset sitä toivovat.) Ei varmaan lemmikkejäkään? No sittenhän mä ymmärrän ettei sitä aikaa tuntia enempää päivässä mene.
En tiennytkään, että äitylit jopa käyvät kouluakin lastensa puolesta. Uutta tämäkin.
Ihan itse olen aikanani koulut käynyt ja kokeeni suorittanut. Mutta kyllä äityli 2019 käy koulunkin lastensa puolesta, uhriparka kun on. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö ap edes töissä?
Ei se varmastikaan ehtinyt, iski niin hirveä lompakkoloiskiima päälle.
Aivan oikein! Palstan vakioröllihän se on: lompakkolois-tuikkukippo-kùllikärusellimes.
Huomasit, ap, varmasti nuo trollin viestit. Törkeä tyyppi. Törkeää toimintaa myös miehelläsi, nyt kannattaa tehdä asialle jotain, ennenkuin katkeroidut lopullisesti.
"Palstalla on vain yksi mies, öliööööööööööööööööö!"
Mistä sinäkään tiedät, onko mies katkeroitunut jo aika päiviä sitten aloittajan marttyrointiin 30 sekunnin rätinheilautuksesta?
Sinäkin kuvittelet, että kaikki naisten yksipuoliset kertomukset palstalla ovat totta?
On oikein hyvä, että suomalaiset miehet eivät enää suostu lisääntymään suomalaisten naisten kanssa.
Koska olette kaikki ongelmatapauksia ja mt-ongelmaisia uhriutujia.
Olen oikeastaan aika järkyttynyt -tuli mieleen, että ehkä tämä tyyppi ei olekaan trolli, vaan ihan tosissaan 😱
Tosissaan on. Kukaan jaksa samoja fraaseja trollausmielessä takoa tiskiin vuodesta toiseen. Tällä levy jumittaa, annetaan sille anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää naiset olko toisillenne näin ilkeitä. Se on melko yleistä että miehet ei yhtä paljon tee ja saa se tuntua ikävältä. Ei naisten pidä olla miehelle joku ilmainen kodinhoitaja vain koska mies käy herranen aika töissä! Kuten se nainenkin mutta eihän se nyt ole yhtä hienoa kuin se miehen työ tietenkään.
Ihanko vakavissasi kuvittelet, että täällä joku nainen noita vihaviestejä suoltaa? Siinä on sulla kyllä someviestinnän ymmärtämisen taito aika hukassa nyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö ap edes töissä?
Ei siinä sanottu , että käy ansiotyössä. Posti pitää hakea erikseen kuitenkin, vaikka käy töissä?
Jospa siinä postin joukossa on aamun lehti, jonka mieskin ihan mielellään selailee myöhäisen aamupalansa viihdykkeenä, kun "joku" on sen taas hakenut.
Nytkö ap ei taas olekaan töissä? Harvoin kun se posti tulee ennen aamukahdeksaa.
Vai tosiaanko ap kesken työpäivää hakee sen postin?
Kyllä lehdet jaetaan aamulla.
Eli nytkö ap käy kahdesti päivässä postilaatikolla, erityislapset mukanaan?
Ja mies ei tee MITÄÄN, YHTÄÄN MITÄÄN?
Toisekseen, kenelle edes tulee 2019 paperilehti?
Kai aloittajalla on vielä jalka kipsissä, postilaatikko suolla, käpy jäässä ja postilaatikolle pitää hiihtää ylämäkeen 15 kilometriä?
Miehen mukaan hän tekee suurimman osan kotitöistä. Aikamoinen supermies. Aamulla hän herää muiden jo lähdettyä ja palaa illalla lähellä lasten nukkumaanmeno aikaan. Parasta kaikessa on se, että vaimo ei tee juuri mitään koko päivänä.
Niin onko se nainen nyt töissä vai ei?
Ja paljonko nainen maksaa talouden kuluista? Miehen tehdessä kellon ympäri töitä?
Nainen on töissä ja menee aamulla töihin, vie lapset hoitoon. Mies herää muiden lähdettyä ja menee töihin noin klo 10, koska kotiin tulee klo 19. Miten mies tekee töitä kellon ympäri?
Paljonko nainen siis maksaa menoista? Tasan 50 %?
Maksamme menomme varsin tasan puoliksi. Tai siis minä maksan tileiltämme laskut tasaisesti ja laitan käyttötilille rahaa tasaisesti. Saamme suunnilleen saman verran palkkaa, en nyt tiedä saako jompi kumpi vaikka satasen enemmän (+edut ja bonukset hankala laskea).
Vaikuttaako tuo maksuprosentti jotenkin siihen miten hyvin puoliso huomaa kotityöt? Miehen ammatti/koulutus (=DI) ehkä selittää osan tuosta kotityösokeudesta.
Ap
Ja aikaa on silti maata palstalla? Eikö tänään olekaan lasten harrastuksia?
Pitääkö miehen työpaikan muuttaa työaikoja, että sinä saat maata enemmän palstalla?
Jos miehen työajat eivät jousta, niin miksi mies ei hoida lasten aamurutiineja ja hoitoon viemisiä (hänellehän on aamulla aikaa), niinkuin kaikki normaalit isät tekisivät?
Mitä aloittajan mies on tähän sanonut NORMAALIN keskustelun vastauksena?
Ap haastaa ainoastaan riitaa, suomalaisen naisen ainoa kommunikointitapa. Kuten tämäkin ketju osoittaa.
Hassua, miten eri tavalla ketjua voikaan lukea. Itse olen huomannut riidan haastamista ainoastaan sinun viesteistäsi, sinulle vastanneet ihmiset ovat taasen jaksaneet selittää näkökantojaan hyvinkin kärsivällisesti.
Aloituksen viides sana on riita, kertoo kaiken tarpeellisen aloittajasta.
Samoin sinun femspleinauksesi naisen puolusteluksi, jota et edes tunne.
Mies paha, nainen uhri. Aivopesty much?
Eikö se sana kerro mitään miehestä? Luulin, että riita vaatii enemmän kuin yhden osallistujan. En tunne aloittajaa, mutta hankala anonyymille keskustelupalstalle olisi kirjoitella jos se olisi vaatimus.
Suhtaudut tämän ketjun aiheeseen hyvin tunteellisesti. En ole missään vaiheessa sanonut, että nainen olisi aina uhri saati, että mies on aina paha. En tee yleistyksiä sukupuolen perusteella. Tämän aloituksen pohjalta näen asian niin, ettei aloittajan mies ole erityisen huomaavainen puoliso tai isä.
Yksipuolinen tarina on totuus kokonaisuudessaan?
Miksi sinulla on tarve puolustella aloittajaa? Koska nainen? Onko sinulla paljonkin vihaa miehiä kohtaan?
Mielestäni (ja huom, tämä on vain minun täysin subjektiivinen mielipiteeni) mikään aloittajan kirjoituksissa ei viittaa siihen, että hän huiputtaisi. Hän on vastannut kysymyksiin johdonmukaisesti ja yhtenevästi. Tämän vuoksi olen taipuvainen uskomaan, että hän puhuu totta. Tietenkään en voi olla täysin varma, mutta onneksi kyseessä on vain keskusteluketju aihe vapaalla; kenenkään henki tai hyvinvointi ei ole riippuvainen minun käsityksistäni.
En omasta mielestäni ole erityisemmin puolustellut aloittajaa, olen vain todennut mielipiteeni hänen kirjoituksistaan. Kuten sanoin jo aiemmin, en tee yleistyksiä sukupuolen perusteella. En vihaa ketään heidän sukupuolensa perusteella. En automaattisesti ole kenenkään ihmisen puolella heidän sukupuolensa perusteella. Minulla on elämässäni useita rakkaita miehiä ja poikia, samoin kuin naisia ja tyttöjä.
Älä lässytä.
Puolustelet aloittajaa, ainoastaan koska uskot äitimyyttiin ja naisen ikuiseen uhri-asemaan.
Jos aloitus olisi miehen tekemä, et olisi kommentoinut asiaa sanallakaan.
Tiedät sen itsekin. Tämä palsta on miesvihapalsta. Jopa Tuomas Enbuske on kirjoittanut kolumnin palstan miesvihasta, mutta vieläkään se ei mene teille jakeluun
Aika hankala keskustella kanssasi, kun kiistät minun kirjoitukseni ja yrität laittaa sanoja suuhuni. Haluan vielä täsmentää sinulle näkemykseni. En usko mihinkään äitimyyttiin tai naisen ikuiseen uhriasemaan. Jos aloitus olisi miehen tekemä, olisin reagoinut täsmälleen samalla tavalla. En tiedä palstan muista kirjoittajista, mutta itse en ole miesvihaaja.
Minun täytyy sanoa, etten todellakaan pidä kirjoitustyylistäsi. Käytät solvaavaa ja vihaista kieltä. En ymmärrä miksi suhtaudut tähän asiaan niin tunteellisesti, että haukut täysin asiallisesti kirjoittavia ihmisiä.
Et varmasti olisi, vaan olisit syyllistänyt miestä. Kyllä te jaksatte lässyttää.
Kuinkas teillä, olet nyt maannut koko illan palstalla. Kuka tekee kotitöitä?
Taidat muuten jätkärukka hei olla itse ainoa, joka täällä on koko illan maannut. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että äitylit jopa käyvät kouluakin lastensa puolesta. Uutta tämäkin.
Ihan itse olen aikanani koulut käynyt ja kokeeni suorittanut. Mutta kyllä äityli 2019 käy koulunkin lastensa puolesta, uhriparka kun on. -eri
Eikö kumpikaan vanhemmistasi koskaan tarkistanut läksyjäsi? Käynyt kanssasi läpi koealuetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstallamakaajilla menee taas tunteisiin, kun ei se pelkkä sukupuolielin riitäkään uhrin asemaan. '
Sä olet ainoa, jolla menee tunteisiin. Kukaan muu ei kiihdy. Toisaalta, sun vinguttamisesi on hauskaa, tuon tautologiabingon lisäksi voidaan aina pistää vedonlyönti pystyyn, monennessako viestissä sulta palaa käpy ja esität neljä kysymystä peräkkäin. Koska neljähän on vakio, yksi niistä monista.
Tehän täällä itkette, päivästä toiseen uhriutuen. On niin raskasta kun posti pitää hakea ja ostaa foliota.
On se naisen elämä pelkkää helvettiä päivästä toiseen. Kai nyt yhteiskunnan vapaamatkustajille pitäisi saada lisää oikeuksia ja etuuksia? Ilmainen kodinhoito ainakin? Ja miehen palkka? Ja naisvaltaisille suojatyöpaikoille lisää palkkaa?
Jep, tuossa tuli ne neljä kysymystä. Bingo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selittääkin lukutaidottomuutesi. Olisi pitänyt mamman auttaa. -ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän täällä itkette, päivästä toiseen uhriutuen. On niin raskasta kun posti pitää hakea ja ostaa foliota.
On se naisen elämä pelkkää helvettiä päivästä toiseen. Kai nyt yhteiskunnan vapaamatkustajille pitäisi saada lisää oikeuksia ja etuuksia? Ilmainen kodinhoito ainakin? Ja miehen palkka? Ja naisvaltaisille suojatyöpaikoille lisää palkkaa?
Neljä, mähän sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä etuuksia ja oikeuksia naisilla on, mitä miehillä ei ole? Millä perusteella naiset ovat vapaamatkustajia? Mitä ovat naisvaltaiset suojatyöpaikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, ettet tiedä nykykoulusta yhtään mitään. Onneksi sinulla ei ole jälkikasvua, joka tarvitsee ja/tai haluaa tukea koulunkäyntiinsä. Nykyään oppilaat etenevät omaan tahtiinsa. Hyvät oppilaat saavat lisätehtäviä, joita opettaja ei kuitenkaan ole heille opettanut. Meillä on monta iltaa pähkäilty matematiikan laskujen kanssa. Onneksi tämä äiti osaa ja haluaa auttaa hyvin koulussa menestyvää lastaan. t. insinööri-äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kumpikaan vanhemmistasi koskaan tarkistanut läksyjäsi? Käynyt kanssasi läpi koealuetta?
Unohtuiko kotityölistastasi koululaisen pyllyn pyyhkiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vit tu että on törkeä mies kun kehtaa olla töissä kun toinen pyyhkii pöytää.
Niinpä. Mies omasta halustaan nukkuu pitkään ja menee töihin myöhään. Normaalin 8 t työpäivän tehtyään tulee kotiin 19 aikoihin, kun lapset on ruokittu, läksyt tehty, harrastuskuskaukset hoidettu jne. Ja siis nukkuu silloin kun herätän ja hoputan aamukiukkuisia lapsia kiirehtiessäni itse töihin kahdeksaksi.
Ap
Tämäpä se kertoikin kaiken :D Miehellä siis liukuva työaika ja on keksinyt keinon välttää kotitöitä ja lasten kuskaamiset kun aloittaa päivän siten että sinä teet aamutoimet ja tulee kotiin kun sinä olet tehnyt kaikki kotityöt. Helppoa. Ja syy miksi sanoo ja tuhahtelee että eihän noita kotitöitä nyt paljon tarvitse tehdä on se että jos myöntäisi niiden määrän, joutuisi pian itse niitä tekemään. Tyypillinen mies, vastuunpakoilija joka pitää sinua omana äitinään :D Miten et ole tuohon puuttunut aiemmin? Olispa hauska kuulla ne miehen tekosyyt miksi työpäivä pitää aloittaa noin myöhään.
Onko lattia märkä miesvihakiimasta?
Mitä sinäkään tiedät mitään aloittajan miehestä tai työpaikasta? Et niin mitään.
Kunhan räksytät ja länkytät miesvihaa lietsoen. Laita ainakin kymmenen passiivisaggressiivista hymiötä vastaukseesi, jooko? Onko sulla pöytä pyyhitty ja tiskikone tyhjennettynä?
Huomaatko että olet itse ainoa joka on tykännyt kommentistasi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella koealueen kuulustelu on koulunkäynnin suorittamista lasten puolesta? Olet kyllä tyhmä. Olisi vanhempiesi pitänyt huolehtia, että opit edes jotain. -eri-
Femspleinaat? Miesviha?
Joo, eiköhän tää ollut tässä. Palataan asiaan jos sinua alkaa kiinnostaa keskustella itse aiheestakin.