Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasauslasku

Vierailija
06.11.2019 |

Millainen on odotettavissa oleva veden tasausmaksu erillistalossa? Jos kulutusta on ollut paljon. 100? 200? 300? Te jotka asutte mittarillisessa asunnossa, millaisia tasauslaskuja teille on tullut? Itselläni on pian ihkaensimmäisen laskun aika ja tiesin oikeastaan jo etukäteen, että olen käyttänyt tosi paljon vettä. Mutta kun minulla ei ole kokemusta vesimittarista, niin en ole osannut mitenkään säännöstellä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki omakotitalossa aikoinaan piti säännöstellä vettä, mutta ei se ole sama asia enkä maksanut lapsuudenkodin laskuja. Ensi kertaa ajatellen osaan sitten rajoittaa veden käyttöä.

Vierailija
2/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia tasauslaskuja olette saaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä kukaan voi tietää, kun ei tiedä sitä veden hintaa, ennakkomaksua tai kulutusta, tai aikaa miltä tämä tasauslasku tulee... voi olla mitä tahansa kympeistä satasiin.

Vierailija
4/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina palautusta n. 120 €/6 kk. Mutta ei kukaan voi arvioida, kun mitään tietoja kulutuksesta ym. ei ole.

Vierailija
5/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita se mittari ja kerro sen jälkeen tuleeko siellä sitä luettua

Vierailija
6/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan veden hinnasta ja kulutuksesta. Mutta sehän on helppo sinunkin laskea, vaikka heti. Katso paljonko olet kuluttanut kylmää ja lämmintä vettä viime mittarin lukemisesta. Sitten katsot veden hinnat ja lasket summan. Tästä vähennät maksamasi ennakot.

Vierailija
7/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan taloyhtiölle vesilaskutuksen. Samankokoisten perheiden puolivuotislaskut vaihtelevat 150-800€ välillä. Toki, jotkut mökkeilevät muualla ja toiset taas urheilee paljon kotona, mutta suurin osa eroista tullee ihan henkilökohtaisista tavoista. Vettähän on kiva lorotella jos joku muu maksaa. Ja näköjään vaikka joutuisi itsekin sen maksamaan.

Mutta kerro nyt edes laskutuskausi (vuosi?) ja siis yhdeltä hengeltä? Satasia helposti.

Ja laskun suurin osa tulee kuuman veden käytöstä.

Vierailija
8/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh???!

Ap

Vierailija
9/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hoidan taloyhtiölle vesilaskutuksen. Samankokoisten perheiden puolivuotislaskut vaihtelevat 150-800€ välillä. Toki, jotkut mökkeilevät muualla ja toiset taas urheilee paljon kotona, mutta suurin osa eroista tullee ihan henkilökohtaisista tavoista. Vettähän on kiva lorotella jos joku muu maksaa. Ja näköjään vaikka joutuisi itsekin sen maksamaan.

Mutta kerro nyt edes laskutuskausi (vuosi?) ja siis yhdeltä hengeltä? Satasia helposti.

Yhdeltä hengeltä, vuoden ajalta. Tämä on ensimmäinen kerta kun asun mittarillisessa asunnossa. En tiedä yhtään että mihin summaan olisi hyvä varautua.

Vierailija
10/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös kertoa paljonko kuukausittain veloitettava vesimaksu on (jota tässä nyt siis kulutuksen mukaan tasataan). Pystytkö itse lukemaan vesimittarin lukemat? Tosin eipä niistä hyötyä ole Jolley tiedä alkuperäisiä lukemia.

Mutta jos tykkäät tiskata juoksevan kuuman veden alla ja viihdyt suihkussa niin satasia helposti.

Jos vesilaskusi on vaikka 30€/kk joka siis kattaisi keskiarvokulutuksen niin tuplakulutuksella saat 12x30€ tasauslaskun.

Vierailija
11/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeltä hengeltä, vuoden ajalta. Tämä on ensimmäinen kerta kun asun mittarillisessa asunnossa. En tiedä yhtään että mihin summaan olisi hyvä varautua.

Oletko maksanut ennakkomaksua ja mikä on kylmän ja lämpimän veden hinta?

Vierailija
12/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit myös kertoa paljonko kuukausittain veloitettava vesimaksu on (jota tässä nyt siis kulutuksen mukaan tasataan). Pystytkö itse lukemaan vesimittarin lukemat? Tosin eipä niistä hyötyä ole Jolley tiedä alkuperäisiä lukemia.

Mutta jos tykkäät tiskata juoksevan kuuman veden alla ja viihdyt suihkussa niin satasia helposti.

Jos vesilaskusi on vaikka 30€/kk joka siis kattaisi keskiarvokulutuksen niin tuplakulutuksella saat 12x30€ tasauslaskun.

Alkuperäinen lukema on 0. Olen eka asukki, omistan asunnon. Pitäisi ruuvata irti joku levy, jonka takaa lukemat näkyy. Ennakko on 20 € ja pesen astiat koneessa.

Vierailija
13/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko maksanut ennakkomaksua ja mikä on kylmän ja lämpimän veden hinta?

En minä tiedä mitään hintoja.

Vierailija
14/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että joudut maksamaan ehkä 150€ vuodesta lisää. Siinä nyt summa, jota miettiä. Ei se tosta kovin paljoa heitä, ellet nyt autoa joka päivä siellä pese tms. Kerro sitten, kun tiedät paljonko oli.

Vierailija
15/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran sanot suunnilleen "olen kyllä tuhlannut vettä kun täällä ei ole mittaria mistä voisin tarkkailla kulutusta ja tietää miten paljon kuluu" - niin kuulostaako mielestäsi nyt ihan järkevältä? Vaiko itse asiassa älyttömän ontuvalta logiikalta?

Miksi et voi säästää veden käytössä vaikket tiedä miKä se kulutus juuri nyt on? Jos siis tiedät tuhlailevasi? Vai oletko jotenkin oudosti sitä mieltä että sinun täytyy kuluttaa ainakin maksamasi summan edestä?

Sori, en nyt vaan pääse jyvälle tästä logiikastasi?

Vierailija
16/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että joudut maksamaan ehkä 150€ vuodesta lisää. Siinä nyt summa, jota miettiä. Ei se tosta kovin paljoa heitä, ellet nyt autoa joka päivä siellä pese tms. Kerro sitten, kun tiedät paljonko oli.

Toivotaan näin. Onhan tuokin iso summa, mutta ei mikään järjetön. Katsotaan...

Vierailija
17/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut voi se helposti olla tuo 360€ mitä joku aiemmin haarukoi.

Tai 5€

Tai 840€

Tai ihan mitä vaan.

Vierailija
18/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti kiinnostaa niin ruuvata sen levyn auki ja vedät hatusta kylmälle vedelle hinnaksi vaikka 4€/kuutio ja lämpimälle 10€/kuutio. Mutta eipä ne vastaukset tästä tarkene näillä tiedoilla.

Vierailija
19/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerran sanot suunnilleen "olen kyllä tuhlannut vettä kun täällä ei ole mittaria mistä voisin tarkkailla kulutusta ja tietää miten paljon kuluu" - niin kuulostaako mielestäsi nyt ihan järkevältä? Vaiko itse asiassa älyttömän ontuvalta logiikalta?

Miksi et voi säästää veden käytössä vaikket tiedä miKä se kulutus juuri nyt on? Jos siis tiedät tuhlailevasi? Vai oletko jotenkin oudosti sitä mieltä että sinun täytyy kuluttaa ainakin maksamasi summan edestä?

Sori, en nyt vaan pääse jyvälle tästä logiikastasi?

Oletko ää-liö??? Juurihan sanoin että on mittari 😴 miksi muuten saisin tasauslaskun?!

En osaa säännöstellä vielä veden käyttöä, koska ei ole kokemusta mittarista!! Tästä lähtien tiedän, että kannattaako esim. pestä vain pari kertaa viikossa pyykkiä ja astiat vaikka kaksi kertaa viikossa. Tjsp. Tähän mennessä olen pessyt silloin kun on siltä tuntunut (eli usein.)

Vierailija
20/41 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh???!

Ap

Et sitä kuitenkaan luo kun ei se itse asiassa sulle oikein aukea...sitä paitsi pitkät kuumat suihkut on niin ihania....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä