Vaimoni on kiinnostunut rikoksista, ihmisen "pimeästä puolesta"..
..ja minä pidän häntä naiivina, pumpulissa kasvaneena ihmisenä, joka hakee tylsään elämäänsä sisältöä tuollaisella "harrastuksella". Olen itse ollut aikoinani töissä rikollisten kanssa, siis en yhteistyössä, vaan systeemin osana. Sain sen verran kurkistaa näiden ajatusmaailmaan ja luonteeseen, että en nähnyt siellä yhtään mitään kiinnostavaa, ainoastaan masentavaa paskaa. Olen yrittänyt selittää tätä vaimolle, mutta hän ei tajua.
Kommentit (78)
Mikset pysty hyväksymään että häntä kiinnostaa eri asiat kuin sinua ja kokee ne eri tavalla?
Vierailija kirjoitti:
anna hänen harrastaa,miten se on sinulta pois?
Suoraan sanottuna hän vaikuttaa idiootille harrastuksensa kanssa. Hän ei ole nähnyt todellisuutta ja siksi jotenkin romantisoi asioita.
Lähtee vielä jonkun mielekiintoisen rikollisen matkaan - varo vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna hän vaikuttaa idiootille harrastuksensa kanssa. Hän ei ole nähnyt todellisuutta ja siksi jotenkin romantisoi asioita.
Kaikkien todellisuus ei ole välttämättä sama kuin sinun... kiellätkö häntä esim. erilaisen musiikin kuuntelusta?
Kantsii pöytähopeitten lisäksi paistinpannut, veitset sun muut laittaa lukkojen taa :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kohta kirjoittelee kirjeitä vankilaan...
Haha, taas yksi jumalan lahja manspleinaamassa naiselle mikä on kiinnostavaa ja mikä ei ole. Ollut jossain vankilan ruokalassa siivoamassa ja nyt kuvittelee tietävänsä kaiken jokaisen rikollisen ihmisen mielestä. Tällaset alotukset on aivan täyttä kultaa, voimia vaimolle.
Tuohan on hieno asenne. Vähättelet kumppaniasi ja yrität saada hänet omaksumaan sinun näkemyksesi ainoina oikeina. Kaikenlaisten kanssa ihmiset päätyvätkin parisuhteisiin. "Mutku se on VÄÄRÄSSÄ, en mä muuten..."
Vai onko tämä jatkoprovo "mitä ajattelet vartijana työskentelevistä miehistä"-ketjulle? Tässä todistellaan että vartijat ovat yksinkertaista ja pomottavaa joukkoa?
Miten se kiinnostus näkyy? Lukeeko hän jotain Alibia vai katsooko brittidekkareita?
Sehän taas tiedetään, mistä miehet ovat kiinnostuneita, eikä se tee heitä yhtään älykkäämmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä vaikutat idiootille yrittäessäsi määräillä muiden ihmisten harrastuksia.
Täällä toinen jota kiinnostaa ihmisen pimeä puoli, miksi ei saisi? Usein erilaisuus kiehtoo edes jossain määrin.
Mä olen myös ollut työn puolesta tekemisissä niin sanotun alamaailman kanssa, rikollisten, narkkareiden, juoppojen ja mielenterveysongelmaisten. Mukaan mahtui murhaajiakin. Siitä huolimatta harrastan edelleen intohimoisesti true crimea, varsinkin sarjamurhaajat ja muut tavallista sairaammat tapaukset kiehtovat, juuri se ihmismielen pimeä puoli.
-Vaimo, jolla on ap:ta älykkäämpi mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, taas yksi jumalan lahja manspleinaamassa naiselle mikä on kiinnostavaa ja mikä ei ole. Ollut jossain vankilan ruokalassa siivoamassa ja nyt kuvittelee tietävänsä kaiken jokaisen rikollisen ihmisen mielestä. Tällaset alotukset on aivan täyttä kultaa, voimia vaimolle.
"mansplaining"..... Tajuatko, että itse olet analspleineri?
Vaikka se! Mieluummin analspleineri kuin naimisissa manspleinerin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen jota kiinnostaa ihmisen pimeä puoli, miksi ei saisi? Usein erilaisuus kiehtoo edes jossain määrin.
Sama täällä. Vähän haaveilen josko pystyisi tulevaisuudessa ryhtyä kriminaalipsykologiksi. Toistaiseksi olen tyytynyt true crimeen ja kauhuleffoihin.
Katson ja luen itsekin brittidekkareita. En ole tippaakaan kiinnostunut ns. alamaailmasta, ammattirikollisuudesta, huumekaupasta, tai vakoilujutuista vaan enemmänkin ihmisen psykologiasta ja rikosten selvittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
E psykopaatteja ole kuin muutama prosentti väestöstä. Kylllä ihmisessä on monia puolia.
Joo, kaikki jotka ovat kiinnostuneita kriminologiasta ja kriminaalipsykologiasta tai -psykiatriasta ovat naiiveja romantikkoja. Esimerkiksi alan professorit. Kyllä putkavartija-ap tietää. Hyvin sä vedät.
Ihmisen pimeästä puolesta kiinnostuneisuus ei ole sama asia kuin rikollisten romantisoiminen. Fakta on, että täällä joukossamme tallailee myös aika pahasti sairaita ja suorastaan pahoja ihmisiä. Sen ymmärtäminen, miten heistä on tullut sellaisia ja miksi he toimivat kuten toimivat, laajentaa omaa ajatusmaailmaa kummasti. Samalla oppii huomaamaan sen, että itse asiassa jokaisessa meissä on joitain häiriintyneitä ja epäterveitä piirteitä sekä käsittelemään niitä niin, etteivät ne pääse vinouttamaan omaa persoonaa sairaaseen suuntaan.
Olen itse tällainen "pimeän puolen tutkija" ja voin sanoa, että harrastukseni myötä viimeistään kyky suhtautua millään tasolla positiivisesti rikollisiin katosi. En esimerkiksi voisi kuvitellakaan kirjoittelevani elinkautisvangin kanssa. Hyvä itsetuntemus, henkinen tasapaino ja itsesäätelykyky ovat sellaisia piirteitä, joita arvostan ja vaadinkin sekä ystävissäni että mahdollisessa puolisossa. Kun sitä ihmismielen haisevinta kuonaa on aikansa mouhinut, niin sitä ei todellakaan tahdo omaan elämäänsä missään muodossa.