Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinua suututtaa niin paljon se, että ihmisillä on kriteereitä kumppaniehdokkaille?

Vierailija
05.11.2019 |

Koetko ettet kelpaa kenellekään, jos joku haluaa hieman erilaisen kumppanin kuin sinä? Vai miksi otat aina herneen nenään jonkun kertoessa vaatimuslistastaan?

Selitä!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Ihmettelen myös heitä joita ärsyttää.

Voisi kysyä heiltä esimerkkinä että eihän hekään osta autoa ilman kuvaa tai tietoja.

Tuo vertaus esineisiin kuvastaa hyvin sitä miten monet ihmiset nykyään toisiin ihmisiin suhtautuvat.

Miksi hel**tissä tästä ketjusta on poistunut näin hirveästi viestejä?

Esimerkiksi tästä tuo ensimmäinen lainaus "Ei ärsytä jne."

Mikä siinä on ollut asiatonta?

Ja sitten joku munista kiinni otto -viesti (nro 13) on jäänyt? Mä en nyt yhtään tajua!?

Vierailija
22/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua rasita pätkääkään se, että jollakulla on kriteereitä. Mutta se rasittaa, jos se jokutulee väittämään, että minun pitäisi alkaa olemaan hänen kriteeriensä mukainen.

De Facto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua rasita pätkääkään se, että jollakulla on kriteereitä. Mutta se rasittaa, jos se jokutulee väittämään, että minun pitäisi alkaa olemaan hänen kriteeriensä mukainen.

Sama täällä.

Tämän ketjun kokeneemmat naiset osaavat idiootisti. Sanoma Oy oli "hyvin" tässä mukana. Eikä siinä viellä kaikki.

"Tämän haluaa tuntea kaikki".

Kirjoittaako näitä viestejä joku vajaakuntoinen botti? Mitä ihmettä tuo viimeinen kappale tarkoittaa?

Vierailija
24/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kriteerit luonteenpiirteiden suhteen, samoin sen että kykenee hoitamaan asiansa. Pituustoiveet on ymmärrettäviä jos esim itse olet hyvin lyhyt tai pitkä. Saa toivoa että toinen huolehtii painostaan.

Koskaan en sen sijaan ole ymmärtänyt ulkonäköön, hiustenväriin tms kohdistuvia toiveita. Kumppanin etsimimen ei ole mitään kaupantekoa, etkä saa itseäsi rakastumaan väkisin. Et myöskään pysty estämään rakastumistasi jos se vain tapahtuu. Vaikka kohde olisi 'epäsopiva' jollain tapaa.

Miksi pituuskriteeri olisi ymmärrettävä, mutta ulkonäkökriteerit eivät? Taidat olla nainen, jolla on oma lehmä on ojassa? :D

Ei hän pitänyt pituuskriteeriä ymmärrettävänä. Esim. minä olen keskimittainen, en siis pitkä enkä lyhyt, joten minulta hän kielsi pituuskriteerien asettamisen.

Hän ei siis pitänyt ymmärrettävänä sitä, että pitkä nainen huolii vain pitkän miehen?

Kysy häneltä.

Ensin sä vastasit, vaikka sulta ei kysytty mitään, mutta nyt kun sulta kysytään, niin sä et enää vastaakaan. Erikoinen tapa keskustella.

Minä en odota lupaasi kirjoittaa tänne enkä kirjoita käskystäsi. Lopeta kitinä.

Vierailija
25/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos joku tulee selittämään mitä minun kriteerini ovat vain siksi että olen jotain sukupuolta.

Vierailija
26/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähinnä huvittaa pitkät kriteerilistat ja siihen päälle valitus ettei löydy ketään.

Mikä siinä huvittaa? Ei minua huvita yhtään, jos joku kertoo että ei löydä mieleistään. Oli kyse sitten kumppanista, kahvipaketista tai mistä vain. En ole niin ylimielinen, että alkaisin sanella hänelle mitä hänen kuuluu haluta. Miksi sinä olet?

Vierailija
27/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähinnä huvittaa pitkät kriteerilistat ja siihen päälle valitus ettei löydy ketään.

Minä kanssa olen parille kaverille vähän hämilläni, kun latovat sitä tuotelistaa minkälaisen miehen haluavat jne. Tulee heti joku lehti mielikuvaksi minkä kannessa 1% miehistä, jotka näyttävät sellaiselta minkä voi itse tietokoneella rakentaa.

Silti he eivät täytä itse niitä kriteereitä ja vaatimuksia mitä asettaa. En pahalla sano tätä, mutta he eivät vaan tule koskaan saamaan sellaista mistä haaveilevat,  sellaisilla miehillä on aivan erinäköiset naiset. Silti valittavat aina, kun ei ole miestä. Olis niillä varmasti jos laskisivat riman oikealle korkeudelle ja eivät eläisi haaveissaan. Enkä hauku heitä, mutta vähän kyllä mietityttää.

Vierailija
28/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa olen parille kaverille vähän hämilläni, kun latovat sitä tuotelistaa minkälaisen miehen haluavat jne. Tulee heti joku lehti mielikuvaksi minkä kannessa 1% miehistä, jotka näyttävät sellaiselta minkä voi itse tietokoneella rakentaa.

Silti he eivät täytä itse niitä kriteereitä ja vaatimuksia mitä asettaa. En pahalla sano tätä, mutta he eivät vaan tule koskaan saamaan sellaista mistä haaveilevat,  sellaisilla miehillä on aivan erinäköiset naiset. Silti valittavat aina, kun ei ole miestä. Olis niillä varmasti jos laskisivat riman oikealle korkeudelle ja eivät eläisi haaveissaan. Enkä hauku heitä, mutta vähän kyllä mietityttää.

Minä en ajattele kavereistani ikinä tuolla tavalla. Kuuntelen kun haluavat puhua ja luotan, että heillä on yhtä terävä äly kuin itselläni, joten osaavat hoitaa asiansa ilman minun mietiskelyjäni.

Vierailija
30/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen pitää tottakai tietää omat täysin parisuhteen poissulkevat ehdot... mutta mikäli kulkee jonkun kolmenkymmenen kohdan ehdottoman listan kanssa ja ruikuttaa ettei löydä ketään, niin sitä voi sitten peilin edessä ihmetellä mikä meni vikaan.

Parisuhde kun on yhtä joustamista ja kompromissien tekemistä, eikä listahirviöt vaikuta kovin kovin joustavilta.

Vierailija
31/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua suututtaa niin paljon se, että ihmisillä on kriteereitä kumppaniehdokkaille?

Vihaamisen ja vihaajien kulttuurista tai yhteisöstä lähtee tälläinen aivopieruilu.

Vastaan nyt niin sivistyneesti kuin voin ja lyhyesti. Hmm.... elikkäs... kysymys oli...

Jos on kiihoittamista minua kohtaan ja tullaan kriteereillä vastaan että en ole kelvollinen koska kriitikko oli kiihoittanut minut lähemmäs niin silloin voi tulla tunkkainen/katkonainen olo mutta en suutu missään nimessä, en ole vihaaja.

Vierailija
32/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö tällä, Miksi sinua suututtaa niin paljon se, että ihmisillä on kriteereitä kumppaniehdokkaille?

Niin yritetäänkö tuolla oikeasti saada katkonaisesta jatkuvuudesta vihaa esille totaaliselle katkolle?

En nyt ymmärrä mitenkään miten suuttuisin. Jos joku suuttuu niin saa olla päässä vikaa.

Vierailija
33/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kriteerit ärsytä vaan se, että vaaditaan, että jonkun pitäisi täyttää ne. Mikäli kriteerejäsi ei täytä kukaan niin katso peiliin.

Vierailija
34/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin riippuu myös tarkoitatko tätä ap parisuhteessa tai yleisesti jostain av-mammasta joka on kriittinen...

Parisuhteessa nämä ovat huomioitavia asioita yleisesti ellei ole myös päässä vikaa.

Vierailija
35/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suututa ollenkaan, mutta vähän säälittää, koska tiedän, että listan kanssa deittailevat eivät ole koskaan olleet oikeasti rakastuneita. Rakastunutta ei voisi vähempää kiinnostaa, että toinen sattuukin nyt olemaan blondin sijaan brunette tai omistaa kissan tms. aivan toissijaista.

Eikä ihminen todellakaan välttämättä rakastu tyyppiin, joka on täydellisesti vaatimuslistan mukainen. Elämä nyt ei vain ole sellaista.

Oma listani on, että minun pitää olla rakastunut ja kumppanin pitää kohdella minua hyvin. Siinä se.

Vierailija
36/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suututa. Mulla on niitä itselläkin :D. Niitä on muutamia joista en todellakaan jousta. Ne ei oo ulkoisia eikä koulutukseen tai työhön liittyviä.

Vierailija
37/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suututa.

Ensinnäkin: kumppania ei voi vaatia. Ilmaisut tyyliin "naiset/miehet vaativat kumppania, joka on..." ovat uskomattoman lapsellisia, koska ei ole olemassa mitään tahoa, mistä voisi vaatia tietynlaista kumppania. Ei liioin ole olemassa universaalia lakia, joka määräisi, että vain hoikka saa vaatia hoikkaa jne.

Toiseksi: tämä on vauvalehden keskustelupalsta. Jos sinkku viettää täällä vapaa-aikansa, niin on ihan sama millaisia kriteereitä hänellä on tai ei ole, hän ei joka tapauksessa ole siellä, missä voisi kohdata potentiaalisia kumppaneita.

Vierailija
38/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suututa. Minä perkele maar puhun suomea ja minua ei suututa mikkää.

Tosin en tarkoittanut tätä masokistisesti.

Tämä on huomioitava asia ketjun "suututuksen" suhteen. Vähö huumorii.

Morroooo!

Vierailija
39/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se suututa ollenkaan, mutta vähän säälittää, koska tiedän, että listan kanssa deittailevat eivät ole koskaan olleet oikeasti rakastuneita. Rakastunutta ei voisi vähempää kiinnostaa, että toinen sattuukin nyt olemaan blondin sijaan brunette tai omistaa kissan tms. aivan toissijaista.

Eikä ihminen todellakaan välttämättä rakastu tyyppiin, joka on täydellisesti vaatimuslistan mukainen. Elämä nyt ei vain ole sellaista.

Oma listani on, että minun pitää olla rakastunut ja kumppanin pitää kohdella minua hyvin. Siinä se.

Entä jos tietää että ei voi rakastua vaikka tiettyä puoluetta äänestävään? Tai jotain tiettyä ideologiaa kannattavaan? Entäs allergiset, jos itse on eläinrakas ja omistaa lemmikin? Entä jos tietää että jokin tietty vartalotyyppi (PINNALLISTA!!!!) miellyttää todella paljon ja muut eivät sytytä yhtään? Tuossa on jo ihan hirveä lista. Mitäs tuumit siitä? Onko nyt siis näin, että ihminen ei voi mitenkään tietää millaisen ihmisen kanssa rakkaus syttyy, joten jokaista treffeille pyytäjää täytyy tapailla pari kuukautta varmuuden vuoksi?

Vierailija
40/47 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 160cm pitkä ja oma vaatimus oli, että mies olisi sen 170cm vähintään. Työssäkäyvä, hyvä käytös, siisti ja sellainen, että huolehtii itsestään eikä haise ja ole likainen. Ihan peruskomea, joka käy parturissa ja ajaa partansa ja jos ei aja, niin pitää sen siistinä aina. En mitään mallimiestä ja lihaskimppua halunnu, mutta kyllä se ulkonäkö myös hieman vaikutti. Löysin sellaisen ja olen ylpeä hänestä. Noikin vaatimukset on ihan perusasioita.

En ole oikein ikinä ymmärtänyt, kun moni mies sanoo olevansa jotenkin ruma ihminen. Tiedän pari, jotka on ihan vaihtamalla vaatekaappinsa ja käynyt parturissa, niin muuttunut sen 90% ulkonäöllisesti ja molemmilla on nykyään kumppani.

Miehet sanovat itseään rumaksi samasta syystä kuin naiset. He haluavat vakuutteluja, että eivät ole.

Miehet myös miettivät toisten miesten ulkonäköä yllättävän paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi