Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katukuvassa näkee paljon ihmisillä päällään mustaa tai hyvin tummaa päästä varpaisiin

Vierailija
05.11.2019 |

Siksi kysyn uteliaisuudesta ja ketään pilkkaamatta, että onko sellainen tyyli tietoinen ja mieluinen valinta vai koska kaikki muutkin niin pukeutuu vai miten? No, syitähän ja tapojahan voi olla useampia. Miettiikö ihmiset paljoa yleensä värien vaikutuksesta itseen ja toisiin? Ja miten ihmiset niitä tulkitsee? Tietenkin tässä aloituksessa voi pohtia myöskin muihinkin värien pukeutujiin.

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin itse tummanvioletista, että sitä olisi enemmän tarjolla. Ap

Vierailija
22/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska vaatekauppojen sisäänostajat ovat mustiinpukeutuva kaapumammoja ,he tilaavat kauppoihin samaa tavaraa mistä itse pitävät ja niin muutkin joutuvat samaa tyyliä pitämään

Sinulla olisi nyt tilaisuus tehdä valtavasti rahaa perustamalla vaatekauppa ja kuuntelemalla asiakkaita. Ai niin, mutta silloin pitäisi tehdä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos oikeutta

Enemmän vain nähdä saan

Voin verhoutua

Vaikka lumenvalkeaan

Mutta jos maailma jatkaa

Pimeän matkan taivallustaan

Ylläni on surupuku

Ja surupuku on musta"

Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Surupuku

Biisi on vieläkin erittäin ajankohtainen ja tulee luultavasti aina olemaan. Klassikko jo syntyessään.

Vierailija
24/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanpunainen, tummanvihreä noilla ainakin saisi jo väriä enemmän kauppoihin. Jos tummista väreistä puhutaan. Ap

Vierailija
25/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen ja vaaleat värit on tosi arkoja lialle. Hyvänä esimerkkinä kengät, takki rapakeleillä. Pahimmassa tapauksessa lika ei lähdekkään millään. Ap

Mulla on valkoinen talvitakki, totta on että sitä joutuu pesemään vähintään parin viikon välein mutta heitän sen koneeseen muiden valkoisten kanssa ja kaadan rumpuun suoraan purkillisen Lidlin halpaa ruokasoodaa. Ei muita pesuaineita. Puhdistuu aina kirkkaanvalkoiseksi vaikka olis ollut mitä meikkivoidetahroja kauluksessa.

Vierailija
26/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos oikeutta

Enemmän vain nähdä saan

Voin verhoutua

Vaikka lumenvalkeaan

Mutta jos maailma jatkaa

Ylläni on surupuku

Ja surupuku on musta"

Biisi on vieläkin erittäin ajankohtainen ja tulee luultavasti aina olemaan. Klassikko jo syntyessään.

Sureekohan Timo ilmastonmuutosta ja halpavaatteiden ekologisia ja ihmisoikeusongelmia?

Vierailija
27/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mustasta, harmaasta ja tummansinisestä sekä myös valkoisesta mutta vaalea ei sovi ayksyn ja talven ulkovaatteisiin. Valitsen käytännöllisiä vaatteita joissa ei joka kurapisara heti näy ja joissa en erotu ihmismassasta mitenkään erikoisesti. Väreistä nuo tummat miellyttää eniten omaa silmää. Ei siinä sen kummempaa taikaa ole.

Vierailija
28/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun aina mustaan laiskuuttani. Vaatteet sopivat toisiinsa, osui kaapista käteen mitä tahansa. Kaikki urheilusukat on paria toistensa kanssa, samoin paksummat villasukat toistensa. Ostaminen on helppoa, en tarvitse kuin uuden t-paidan kulahtaneen tilalle tai neuleen rikki kuluneen tilalle, farkut kestää ikuisuuden.

Kaiken saa puhtaaksi 3 erilaisella pesuohjelmalla: 60'c, 40'c rintsikoille ja aroille, sekä villa.

Vierailija
29/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän kaupoissa te olette käyneet, itse ainakin olen nähnyt paljonkin värikkäitä neuleita, takkeja, jne. Joka kaupassa.

Ap:n kysymykseen, käytän pääosin mustia vaatteita, koska tykkään niistä. Värikkyys on sun juttu, mun ei.

Vierailija
30/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen ja vaaleat värit on tosi arkoja lialle. Hyvänä esimerkkinä kengät, takki rapakeleillä. Pahimmassa tapauksessa lika ei lähdekkään millään. Ap

Mulla on valkoinen talvitakki, totta on että sitä joutuu pesemään vähintään parin viikon välein mutta heitän sen koneeseen muiden valkoisten kanssa ja kaadan rumpuun suoraan purkillisen Lidlin halpaa ruokasoodaa. Ei muita pesuaineita. Puhdistuu aina kirkkaanvalkoiseksi vaikka olis ollut mitä meikkivoidetahroja kauluksessa.

Hyvä kun on lähtenyt liat. Kaikki lika ei välttämättä niin vaan lähdekkään ekalla kerralla pulvereista sun muista huolimatta. Riippuu niin liasta, sen laadusta, tekstiilin ominaisuuksista, mitä pyykkiaineita käyttää jne. Ja miten äkkiä pesee liat pois. Ap

Vierailija
31/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tuskailen. Itse olen kurkkua myöten mustio vaatteita, kun en paljon muuta ole vuosiin käyttänyt. Kuten muut täällä jo sanoivat, niin ei sitä värivalikoimaan suomalaisissa kaupoissa vain ole, vaikka kuinka surffailisi ja yrittäisi nettikaupoista etsiä!

Muut saavat pitää ihan mitä vaatteita päällään haluavst, itse yritän tietoisesti nykyään pukeutua väreihin-varsinkin nyt ankeanharmaana ja pimeänä talvena. Kyllä ne väripilkut ulkoillessa kieltämättä minuakin ilahduttavat, tykkään nähdä muillakin värejä.

Vierailija
32/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos oikeutta

Enemmän vain nähdä saan

Voin verhoutua

Vaikka lumenvalkeaan

Mutta jos maailma jatkaa

Ylläni on surupuku

Ja surupuku on musta"

Sureekohan Timo ilmastonmuutosta ja halpavaatteiden ekologisia ja ihmisoikeusongelmia?

Tottakai hän niitä suree. Kaikki musamaailmassa ja sen ulkopuolellakin tietävät miten kävi Tero Vaaralle ja Mamballe, kun Vaara erehtyi julkisesti sanomaan vääränlaisia mielipiteitä. Ei kuule radiossa niitä biisejä enää ei, eikä tule teostolta latin latia korvauksia. Ei sillä, että Mamba kovin ihmeellinen bändi olisi, mutta silti.

Itsesensuuri saadaan sopivilla rangaistuksilla kukoistamaan.

Vierailija
33/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaviin pukeutuvat aikuiset näyttää jotenkin tärähtäneiltä. Lapsilla tietysti saa ja pitääkin olla väriä, mutta kirjavista hippirievuista aikuisella tulee jotenkin epävakaa vaikutelma.

Vierailija
34/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeudun mustaan, valkoiseen ja harmaaseen. olen ruma ja läski enkä halua huomiota joten pukeudun mahd huomaamattomasti ja tylsästi. ei tulis mieleenkään vetää väriä päälle.

Vierailija
35/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän kaupoissa te olette käyneet, itse ainakin olen nähnyt paljonkin värikkäitä neuleita, takkeja, jne. Joka kaupassa.

Ap:n kysymykseen, käytän pääosin mustia vaatteita, koska tykkään niistä. Värikkyys on sun juttu, mun ei.

Itse olen käynyt ihan ketjuliikkeissä ja eri yrittäjien omissa pikku vaatekaupoissa ja kirppareilla. Joissakin kaupoissa on onneksi vähän enemmän värejä myynnissä, mutta isoin osuus on mustilla/hyvin tummilla väreillä. Tärkeintä on, että itse tykkää ja viihtyy niissä väreissä joita käyttää. Omalla kohdalla käytän ja pidänkin tummista väreistä tiettyyn rajaan asti, en päästä varpaisiin tyylillä, ainakin hyvin harvoin niin. Ap

Vierailija
36/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän huvin tumman luumunpun. takkia, on myös tummansininen. Itselläni en pidä mustista takeista. Housut, kengät mustat. Kengissä toki trendikkäitä malleja yms. Erilaisia huiveja yms. paljon. Minulla ei ole väriallergiaa. Nytkin on pöydällä kukkakimppu, jossa monenväristä kukkaa. Toki tässä vaatteista puhe. Montaa eri väriä en kerralla käytät, on mustat housut ja kengät, tummanluumunpun. takki ja huivi voi olla millainen vain.

Vierailija
37/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hyvin tummanluumunpun

Vierailija
38/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan osta vaatteita joista ei pidä. Joku pukeutuu mustaan ja joku vetää pellen vaatteet päälle ja muut on siinä välissä. Mutta ehkä ei kannata tuhlata energiaa muiden pukeutumisen miettimiseen?

Vierailija
39/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin oikein vaivan kanssa löytää jotain iloisen värikästä parkaa tms viime talvena niin aivan mahdotonta. Roikuin netissä ja kävin läpi kymmeniä eri kauppoja. Samat mustat, harmaat, tumman siniset ja vastaavat joka paikassa. Vaikea ostaa sellaista mitä ei myydä ☹

Sama minulla, haluasin kovasti jonkun iloisen värisen talvitakin; jos ei muuten niin aina voisi sanoa sen keltaisen takin tärkeimmäksi tuntomerkiksi. Tässä asiassa tämmöinen lihava täti-ihminen on kyllä aika lailla samassa veneessä nuorempien ja hoikkien kanssa: heillekään ei mitään hauskan väristä tunnu olevan tarjolla. Kollega sanoi että tänä vuonna keltaisia takkeja olisi jonkun verran saatavilla, toivotaan parasta...

Vierailija
40/195 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaviin pukeutuvat aikuiset näyttää jotenkin tärähtäneiltä. Lapsilla tietysti saa ja pitääkin olla väriä, mutta kirjavista hippirievuista aikuisella tulee jotenkin epävakaa vaikutelma.

Sekin kait riippuu ihmisestä minkä kokee ns. tärähtäneeksi tyyliksi. Jollekin jo esim. pinkki paita tai vaalean keltainen mekko voi merkata jo vaikka mitä. Tietysti, jos joka vaatekappale on eri väriä ja vielä montaa väriä yhdessä vaatteessa ja eri kuviontia jokaisessa vaatekappaleessa, niin kyllä siitä levoton fiilis tulee. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi