Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunviettovalitusta (sukulaiset yms.)

Vierailija
05.11.2019 |

Mua kiinnostaisi jo tietää, mitä läheiset tekee jouluna, varsinkin jos aikovat meille tulla. Vanhempani vain valittavat, että lapsenlapsia eivät taida saada luokseen tänä jouluna (kun viime jouluna olivat), että jos me edes tultaisiin... joo ei kiitos. Jos mun on pakko viettää joulua, niin mieluummin sitten kotona ja mieluummin omaan tahtiin. Mutta sitten on nämä meidän (eli tietysti mieheni) aikuiset lapset, jotka ehkä jouluaattoon mennessä saattavat osata sanoa, minä päivänä haluavat tulla meille. Yleensä odotusarvo on, että ollaan kotona ja ruokaa on kaikille ainakin kolmena päivänä, tulivat sitten tai ei. Veljeni vaimo saa slaagin jos kuulee sanan joulu marraskuussa, joten heiltä ei voi asiasta vielä kysyä. Saattavat kutsua vanhempani aattona katsomaan lasten jouluiloa, mutta eivät suostu majoittamaan eivätkä vanhukset suostu menemään hotelliin vaan olettavat sitten, että meillehän voi tulla vaikka kolmeksi päiväksi lyhyelläkin varoitusajalla ja ruokaa on taas kaikille halukkaille. Minä en itse välitä joulusta tuon taivaallista ja mieluiten lähtisin vaikka viikoksi hiihtämään tai aurinkolomalle tai minne vaan. Miestä en vaan saa reissuun ja hän tavallaan haluaakin päivystää omien lastensa poukkoileviin tarpeisiin (ja saa sitten minun vanhempani kaupan päälle...).

Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua. :)

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot yhtä kännissä koko joulunpyhät kuin nytkin.

Vierailija
2/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies haluaa päivystää, mies päivystää eli hommaa sapuskat ja asettelee ne tarvittaessa tarjolle. Mikä tuossa on vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo kännissä, mutta jouluna lienee pakko pitää punkkupullo saatavilla. 

Siis ei mua haittaa läheisten ihmisten kanssa oleminen vaan se, ettei asioista voida päättää ja sopia. Epävarmuus on mulle sietämätöntä. Ja tietysti se, että vaikka antaisin itselleni luvan hoitaa joulun ns. vasemmalla kädellä, niin varsinkin äitini on kaikesta sitten pakko huomautella. En vaan jaksaisi sitä.

Vierailija
4/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mies haluaa päivystää, mies päivystää eli hommaa sapuskat ja asettelee ne tarvittaessa tarjolle. Mikä tuossa on vaikeaa?

Epävarmuus ja se, että a) ruoka ei riitä kaikille b) ruokaa menee tolkuttomasti roskiin c) molemmat vaihtoehdot maksaa.

Vierailija
5/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää jouluksi hotelliin tai kylpylään. Niissä on aivan ihania valmiita paketteja, kaikki tulee valmiina ja itse saa osallistua ohjelmaan sen verran kuin haluaa. Oli meidän perheessä paras päätös ikinä, kun anoppia harmitti, ettei tänäkin jouluna tulla viikoksi käymään.

Vierailija
6/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ymmärrän ongelmasi. Sinuna miettisin, millaisen joulun haluat viettää, ja sitten laita vaikka meili kaikille asianosaisille siitä.

Esim. "Mukavaa joulun odotusta kaikille! Tänä vuonna kutsumme teidät kaikki jouluaaton illalliselle meille klo -> eteenpäin. Ymmärrämme tietenkin jos ette pääse tulemaan. Ilmoittaisitteko x.x. mennessä oletteko tulossa ja millä kokoonpanolla:) Joulupäiväksi ja tapaninpäiväksi meillä on tänä vuonna kahdenkeskisiä suunnitelmia, joten ellette ole.tulossa aattona, tavataan joko ennen joulua tai tapanin jälkeen.

Jouluterveisin, Liisa ja Mikko"

Vierailija
7/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne haluu teille? Vaikutat aika kireeltä tyypiltä. (Sorry)

Vierailija
8/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, hyviä vinkkejä tulee, eikä asiassa olisikaan mitään ongelmaa jos meidän huushollissa asuvat kaikki olisivat samaa mieltä niin tottakai voitaisiin laittaa ovi säppiin tai lähteä reissuun, mutta kun ei. Vaikka joka vuosi käydään se keskustelu, että voitaisiinko edes 1/3 jouluista viettää niin kuin minä toivoisin (eli olla viettämättä). Mieheni kyllä tekee sapuskat, tai siis kinkun ja perunalaatikon, jos joku haluaa jotain muuta syödä niin sitten minä teen tai kuuntelen muiden valitusta. T.ap

Vierailija
9/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne haluu teille? Vaikutat aika kireeltä tyypiltä. (Sorry)

En tiedä! Mieheni lapset ehkä siksi, että tuntevat olevansa velvoitettuja, vaikka on sanottu, etteivät ole. Ainoastaan toivoisimme, että ilmoittaisivat ajoissa (ja minun ajoissa on siis noin kuukautta ennen). Vanhempani siksi, että olen heidän lapsi ja jos eivät pääse sisarusteni luokse (joilla siis on pieniä lapsia), niin minäkin kelpaan..

Vierailija
10/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole esim. yhtään tyttökaveria, jonka kanssa lähteä matkalle?

Vierailija
11/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas niin kiitollinen, että löysin miehen joka on ihan samaa mieltä minun kanssa joulusta. :D

t. 3 viikkoa Thaimaassa

Vierailija
12/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää jouluksi hotelliin tai kylpylään. Niissä on aivan ihania valmiita paketteja, kaikki tulee valmiina ja itse saa osallistua ohjelmaan sen verran kuin haluaa. Oli meidän perheessä paras päätös ikinä, kun anoppia harmitti, ettei tänäkin jouluna tulla viikoksi käymään.

Hotelli ja kylpylä eivät ole meille vaihtoehtoja kun mä en siis piittaa joulusta enkä jouluruuista, mutta joku korpimökki olis ihan mahtava. :) T.ap

Vierailija
13/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taas niin kiitollinen, että löysin miehen joka on ihan samaa mieltä minun kanssa joulusta. :D

t. 3 viikkoa Thaimaassa

Olen todella iloinen puolestasi. :) T.ap

Vierailija
14/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei olisi mikään ongelma lähteä vaikka yksin matkalle, mutta pysyn mieluummin tässä avioliitossa, missä muut arki- ja lomatoiveet osuu oikein hyvin yksiin. :) Se olisi lopun alkua, jos ilmoittaisin lähteväni reissuun yksin.

Vierailija
15/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei olisi mikään ongelma lähteä vaikka yksin matkalle, mutta pysyn mieluummin tässä avioliitossa, missä muut arki- ja lomatoiveet osuu oikein hyvin yksiin. :) Se olisi lopun alkua, jos ilmoittaisin lähteväni reissuun yksin.

Kiva mies sulla...

Vierailija
16/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mä aina unohdan laittaa t.ap mut ehkä voitte päätellä, mitkä viesteistä on mun. T.ap :)

Ei tähän ole hyviä ratkaisuja (kun aina joku mielensä pahoittaa), enkä niitä nyt varsinaisesti pyytänytkään, kunhan vaan halusin avautua. :)

Vierailija
17/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pysyt nyrkin ja hella välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, sillä avioliitot  joissa kunniotetaan toinen toisten toiveita kestää kyllä yksinkin tehdyt reissut.

Vierailija
18/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no ymmärrän ongelmasi. Sinuna miettisin, millaisen joulun haluat viettää, ja sitten laita vaikka meili kaikille asianosaisille siitä.

Esim. "Mukavaa joulun odotusta kaikille! Tänä vuonna kutsumme teidät kaikki jouluaaton illalliselle meille klo -> eteenpäin. Ymmärrämme tietenkin jos ette pääse tulemaan. Ilmoittaisitteko x.x. mennessä oletteko tulossa ja millä kokoonpanolla:) Joulupäiväksi ja tapaninpäiväksi meillä on tänä vuonna kahdenkeskisiä suunnitelmia, joten ellette ole.tulossa aattona, tavataan joko ennen joulua tai tapanin jälkeen.

Jouluterveisin, Liisa ja Mikko"

Joo, onnistuisi toki jos mieheni olisi asiasta kanssani samaa mieltä. Mut kyllä teistä äityleistä moni varmasti ymmärtää, että aikuisetkin lapset menee jouluna vaimon edelle... 

Viime vuonna päästiin jo niin lähelle, että sain rajattua joulunviettopäivät aattoon ja joulupäivään. Viikkoa ennen nuoriso osasi ilmoittaa tulevansa meille jouluna ja noin 23. päivä, että joulupäivänä, ei aattona. Minä sitten riensin vielä joulua ennen käymään vanhempieni luona (300km päässä), ettei tarvinnut kuunnella heidän valitustaan. 26.12. pääsimme lähtemään kahdestaan mökkilomalle. :)

Vierailija
19/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ongelmasi, mutta en mäkään halua vielä marraskuun alussa edes ajatella koko joulua. Jos saisit huomenna tietää, että kukaan ei tule teille koko jouluna tai tulevat vain aatoksi, muuttaisiko se jotenkin joulunviettoanne? Siis muuten kuin ruokamäärien osalta? Eli mikä tarkalleen ottaen on syy, miksi haluat tietää asian jo nyt?

Vierailija
20/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pysyt nyrkin ja hella välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, sillä avioliitot  joissa kunniotetaan toinen toisten toiveita kestää kyllä yksinkin tehdyt reissut.

Siis matkailen kyllä yksin muulloin, mutta tässä on nyt noin 4-8 muutakin henkilöä, joiden mieltä en halua pahoittaa. T.ap