Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunviettovalitusta (sukulaiset yms.)

Vierailija
05.11.2019 |

Mua kiinnostaisi jo tietää, mitä läheiset tekee jouluna, varsinkin jos aikovat meille tulla. Vanhempani vain valittavat, että lapsenlapsia eivät taida saada luokseen tänä jouluna (kun viime jouluna olivat), että jos me edes tultaisiin... joo ei kiitos. Jos mun on pakko viettää joulua, niin mieluummin sitten kotona ja mieluummin omaan tahtiin. Mutta sitten on nämä meidän (eli tietysti mieheni) aikuiset lapset, jotka ehkä jouluaattoon mennessä saattavat osata sanoa, minä päivänä haluavat tulla meille. Yleensä odotusarvo on, että ollaan kotona ja ruokaa on kaikille ainakin kolmena päivänä, tulivat sitten tai ei. Veljeni vaimo saa slaagin jos kuulee sanan joulu marraskuussa, joten heiltä ei voi asiasta vielä kysyä. Saattavat kutsua vanhempani aattona katsomaan lasten jouluiloa, mutta eivät suostu majoittamaan eivätkä vanhukset suostu menemään hotelliin vaan olettavat sitten, että meillehän voi tulla vaikka kolmeksi päiväksi lyhyelläkin varoitusajalla ja ruokaa on taas kaikille halukkaille. Minä en itse välitä joulusta tuon taivaallista ja mieluiten lähtisin vaikka viikoksi hiihtämään tai aurinkolomalle tai minne vaan. Miestä en vaan saa reissuun ja hän tavallaan haluaakin päivystää omien lastensa poukkoileviin tarpeisiin (ja saa sitten minun vanhempani kaupan päälle...).

Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua. :)

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua jouluna lähteä kotoaan mihinkään, niin mites pakottaa.

En minäkään halua lähteä ja meillä ei ole edes aikuisia lapsia, joita voisin käyttää tekosyynä

Vierailija
42/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole esim. yhtään tyttökaveria, jonka kanssa lähteä matkalle?

Mulle ei olisi mikään ongelma lähteä vaikka yksin matkalle, mutta pysyn mieluummin tässä avioliitossa, missä muut arki- ja lomatoiveet osuu oikein hyvin yksiin. :) Se olisi lopun alkua, jos ilmoittaisin lähteväni reissuun yksin.

Siis pysyt nyrkin ja hella välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, sillä avioliitot  joissa kunniotetaan toinen toisten toiveita kestää kyllä yksinkin tehdyt reissut.

Kuinka moni teistä voi oikeasti sanoa, ettei kukaan perheessä heilauttaisi korviaan jos sanoisitte lähtevänne jouluksi yksin lomalle? 

Minä voin. Meillä ei kenelläkään ole velvollisuutta olla joulua suvun kanssa. Ollaan totuttu siihen, että ihmisillä on muitakin menoja. On ollut joulu, kun yksi oli opiskelijavaihdossa ulkomailla. On ollut joulu, kun yksi oli töissä ulkomailla. On ollut jouluja, kun joku on ollut töissä. On ollut joulu, kun yksi oli sairaalassa. On ollut jouluja, kun joku on ollut appivanhempiensa luona jouluna. Ei meidän joulumme mene pilalle, jos joku puuttuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana ap huolehdit omat vanhempasi, etteivät tule teille yöksi. Sanot, että teillä on kotijoulu perheen kesken.

Meillä on jouluruokaa vain aattona ja ekana joulupäivänä. Tapaninpäivän perinneruokamme on jotain japanilaista, malesialaista tai meksikolaista herkkua. Jouluruoka ei ole mitenkään erikoisen hyvää, ei vaikka panostetaan omiin lemppareihin (kalat, mäti, pateet, salaatit). Eli, jos apltä loppuu jouluruoka kesken, niin varaudu pakastepizzalla, ranuilla jne? Varsinkaan nuoriso ei ole jouluruuan perään. Enkä passais miehen aikuisia lapsia, konvehteja ja kahvia voisin tarjota.

Vierailija
44/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että mitä teidän liitossa tapahtuu, jos kerrankin viettäisit joulua niinkuin itse tahdot? Vaikka aurinkolomalle viikoksi - lentoja on.

Miksi teidän liitossa ei ole ollut samoja tapahtumia, vaikka miehesi on päättänyt jokaisen joulun viettotavan?

Oletko kynnysmatto?

Vierailija
45/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoinkin jo paljonko maksaisi lennot ystävän luokse... 2000 euroa eikä sinne asti (asuu pitkän ja hankalan matkan päässä, aina kolme lentoa suuntaansa) voi lähteä vain muutamaksi päiväksi enkä nyt haluaisi kahta viikkoa lomailla ilman rakasta puolisoani (jossa siis ei ole muuta vikaa kuin tämä joulunviettohalukkuus ;)). T.ap

Vierailija
46/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nyt on tosi aikaista miettiä, missä joulua viettää. Paitsi tietysti jos on jo vakiintuneet käytännöt. Ymmärrän kyllä silti turhautumisesi. Voisitko ottaa asian puheeksi lasten läsnäollessa siihen tyyliin, että mitä mieltä kaikki olisivat, jos seuraava joulu vietettäisiin ulkomailla ja varataan matka heti tammikuussa, lapset ovat myös tervetulleita mukaan (omalla kustannuksellaan).

Vierailija
47/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai miehesi lapset voi tulla isänsä luo vaikka ilmoittamatta. Meidän lapset on AINA tervetulleita meille. Pitäs tajuta jos ottaa puolisoksi miehen joka jo isä. Lapset menee aina uusien vaimojen edelle. Vaimot vaihtuu, lapset ei.

Vierailija
48/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitko olevasi miehellesi tärkeämpi kuin hänen lapset? Sinä olet korvattavissa, hänen lapset ei.

Vierailija
49/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin lentoliput ja bookattiin hotelli sekä itsellemme, lapsillemme, että lasten puolisoille ja eikun menoksi!

Vierailija
50/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai miehesi lapset voi tulla isänsä luo vaikka ilmoittamatta. Meidän lapset on AINA tervetulleita meille. Pitäs tajuta jos ottaa puolisoksi miehen joka jo isä. Lapset menee aina uusien vaimojen edelle. Vaimot vaihtuu, lapset ei.

Ei toisen kotiin mennä ilmoittamatta.

Vierailija
51/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se sopii lasten isälle, niin hyvin voivat mennä.

Vierailija
52/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain, jos se sopii myös kodin toiselle asukkaalle.

Vierailija
53/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. 

Vierailija
54/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä mene ilmoittamatta omille vanhemmille, varsinkaan juhlapyhinä. Onhan heillä oma elämänsä joka ei pyöri minun ympärilläni! Olen toki aina tervetullut, mutta ihan käytännön syistä vierailut sovitaan etukäteen, esim. mahdolliset ruokailut, yöpaikka...

Kyllä moni äiti ja isä sanoo jälkikasvulle että aina saa tulla, mutta nämä aikuiset "lapset" jotka tätä sitten oikeasti tekevät, ovat kyllä käsittämättömän piittaamattomia.

Vierailija
55/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. 

Pitää, kaikkialla muualla paitsi exälleen katkeran mamman mielessä.

Vierailija
56/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lapset ole tässä ongelma, vaan mies. En todellakaan usko, että lapsille olisi mikään ongelma, jos me ei oltais jouluna kotona. Enemmän epäilen, että heillä on riittävästi stressiä ehtiä kolmeen kotikotiin + vielä jokunen mummula per pariskunta ja tämän takia me ollaan aina sanottu, että meille saa tulla, mutta ei ole pakko (tämän takia meillä myös sitten on usein joulu venynyt minulle sietämättömän pitkäksi koska meille on tultu sitten noin neljäntenä päivän, jolloin minusta joulu on ollut ohi jo monta päivää).

Me osataan varsin hyvin olla myös kahdestaan (mies on todellakin mieluiten kahdestaan kotona ja minä olisin mieluiten kahdestaan muualla, koska kotiin tulee sitten kuitenkin vähintään ne mun vanhemmat... joille en siis osaa sanoa ei kun ikää on jo 75+).

Aikataulullisesti ongelma on vain minun, koska en voi sietää epävarmuutta. Haluan suunnitella seuraavaa loma-ajankohtaa hyvällä mielellä ja innokkaasti. Mies hoitaa kyllä ruokaostokset - viime tipassa. T.ap

PS. Tykkään ostaa lahjoja ja olen hyvä siinä ja hoidan ne yleensä lokakuun loppuun mennessä. :)

Vierailija
57/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. 

Ei meille kyllä aikuiset lapset lompsi tupaan ihan milloin huvittaa. Eihän heillä ole avaimiakaan. Meillä on molemmilla aikuiset lapset, ei yhteisiä. Käyvät kyllä, mutta soittavat että sopiiko, ollaanko kotona. Meillä on omat menomme, yhdessä ja erikseen. Ei täällä kukaan päivystä koko ajan paikalla, että jos joku sattuisi tulemaan. Ei edes jouluna. Voidaan ihan hyvin olla jouluna pohjoisessa, etelän matkalla tai jonkun lapsen kotona. Nämä sovitaan ja informoidaan etukäteen, niin kaikki tietää missä mennään.

Vierailija
58/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on meille avaimet, asuvat suht lähellä eli eivät koskaan yövy meillä enää, mutta eivät todellakaan koskaan tule ilmoittamatta. Meillä kun todellakin voidaan esim. harrastaa seksiä missä ja milloin vain koska tämä on kahden aikuisen koti. T.ap 

Vierailija
59/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne lapset ole tässä ongelma, vaan mies. En todellakaan usko, että lapsille olisi mikään ongelma, jos me ei oltais jouluna kotona. Enemmän epäilen, että heillä on riittävästi stressiä ehtiä kolmeen kotikotiin + vielä jokunen mummula per pariskunta ja tämän takia me ollaan aina sanottu, että meille saa tulla, mutta ei ole pakko (tämän takia meillä myös sitten on usein joulu venynyt minulle sietämättömän pitkäksi koska meille on tultu sitten noin neljäntenä päivän, jolloin minusta joulu on ollut ohi jo monta päivää).

Me osataan varsin hyvin olla myös kahdestaan (mies on todellakin mieluiten kahdestaan kotona ja minä olisin mieluiten kahdestaan muualla, koska kotiin tulee sitten kuitenkin vähintään ne mun vanhemmat... joille en siis osaa sanoa ei kun ikää on jo 75+).

Aikataulullisesti ongelma on vain minun, koska en voi sietää epävarmuutta. Haluan suunnitella seuraavaa loma-ajankohtaa hyvällä mielellä ja innokkaasti. Mies hoitaa kyllä ruokaostokset - viime tipassa. T.ap

PS. Tykkään ostaa lahjoja ja olen hyvä siinä ja hoidan ne yleensä lokakuun loppuun mennessä. :)

Mitä jos jo valmiiksi kutsuisitte lapset joko joulua edeltävänä tai seuraavana viikonloppuna? Ei tulisi heille paineita moneen paikkaan ehtimisestä, mies saisi lapsensa samaan pöytään (veikkaan, että se on hänelle tärkeää) ja sinä saisit tietää ajoissa selkeän aikataulun.

Vierailija
60/85 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai nyt voi tietää mitä tekee jouluna,  en edes tiedä huomisen illan ohjelmaa,päätän sen huomenna.

en käsitä ihmisiä joill akalenterit täynnä kuukausikaupalla