Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ihastunut työkaveriinsa, miten palauttaa oma mielenrauhani?

Vierailija
05.11.2019 |

Niin. Tunnen mieheni vuosien yhdessäolon jälkeen niin hyvin, että huomasin tämän ihastumisen hyvin helposti. Siinä on hiuksenhieno ero, miten mies puhuu kotona juuri tästä työkaverista verrattuna muihin, ja minä jopa varovasti yhdessä sopivassa välissä hieman huumorilla sanoin että tämä nainen kuulostaa aika hyvältä tyypiltä, mahtaako olla nättikin. Miehen kasvoilla välähtänyt hymy sinetöi asian minun mielessäni, kyllä jotain ihastusta aivan varmasti on ilmassa.

Tiedän että tällaisia tilanteita ei voi elämässä välttää. Olen itsekin pitänyt erinäisiä miehiä kiinnostavina tyyppeinä tässä vuosien varrella, mutta oman pääni sisällön tiedän sentään itse, ja tiedän ettei kukaan koskaan ole ollut minkäänlainen uhka parisuhteelleni / omalle miehelleni. Mutta vaikka tiedän nuo asiat, on minulla silti todella epämukava olo miehen takia. Tiedän tästä työkaverista sen verran, että hän on minua nuorempi, hyvin kaunis, menestynyt ja varmasti hyvin älykäs. Itse en pärjäisi vertailussa ainakaan ulkonäön tai urakehityksen puolesta. Eli jos hän on vielä mukavakin, en voi edes ihmetellä jos mies on ihastunut.

En haluaisi puhua asiasta, sillä pelkään ettei siitä enää ole paluuta jos sanoo ääneen toiselle, että epäilen sinun ihastuneen johonkuhun toiseen. En usko tilanteen olevan niin vakava, että tuohon kannattaa lähteä. Siitä kuitenkin syntyisi vähintään pientä kitkaa ja pahastumista.

En usko että mieheni koskaan pettäisi, enkä usko että nyt oltaisiin muutenkaan vielä lähellä mitään sellaista tilannetta. Kuitenkin itsetuntoni on ottanut osumaa, vaikkei mitään oikeasti ole edes tapahtunut. Yleensä tällaisista epämukavista tilanteista selviää ottamalla lungisti ja antamalla ajan kulua, mutta nyt minua ahdistaa sen verran paljon, että kaipaisin neuvoja miten sen oman mielenrauhan saa palautettua?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet varma siitä, että asia on noin niin kehottaisin sinua siirtymään elämässäsi eteenpäin. Miehesi on kyllästynyt sinuun ja alkanut näkemään ympärillään sinua kiinnostavampia naisia. Älä jää roikkumaan rakkaudettomaan suhteeseen, ei tuo tuosta enää paremmaksi muutu. Jos teillä on yhteisiä lapsia niin toki kannattaa olla harkitsevaisempi, mutta jos ei niin nosta jo kytkintä.

Vierailija
102/136 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pitää jättää jos mies "alkaa nähdä ympärillään kiinnostavampia naisia"? Ainahan niitä on ja kaikkialla, en mä mikään kiinnostavuuden huippu ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen tilanne kohdataan asiallisesti?

Vierailija
104/136 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rakkautta, jos uhkaa jättää toisen jos tämä ihastuu?

Jotkut eivät ymmärrä, että sydänsuru voi olla suurempi kuin rakkaus. Niin kauan kuin sydämeen vihloo ilkeästi, ei samalla sydämellä voi luottaa ja antautua. Haava voi olla vanha kiintymyssuhdetrauma, mutta ei sitä ainakaan helposti voi "hoitaa kuntoon" ihmisen kanssa, johon ei luota tai joka pohtii pettämistä.

Vierailija
105/136 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärealistinen ajatus, että pitkän suhteen aikana EI ihastuisi toiseen. Eri asia sitten, miten ihastusta käsitellään ja mihin tekoihin se johtaa.

Vierailija
106/136 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epärealistinen ajatus, että pitkän suhteen aikana EI ihastuisi toiseen. Eri asia sitten, miten ihastusta käsitellään ja mihin tekoihin se johtaa.

No ei nyt niinkään. onhan tässä ketjussa jo muutama pitkään suhteessa ollut sanonut, ettei ole ihastunut kehenkään toiseen.

Itse olen todella, todella huonosti ihastuvaa sorttia. Viimeksi minulla on ollut ihastus joskus 20-vuotiaana. Olen elänyt sinkkuna 15 vuotta ilman pienintäkään ihastusta kehenkään. Tuntuu jotenkin täysin oudolle, että ihmiset vaan ihastuvat toisiinsa. Miten se toimii? Mikä sen laukaisee?

Ihastun tosin tavaroihin, hyviin sarjoihin/elokuviin, paikkoihin, musiikkiin, tarinoihin jne. tulen palavasti, mutta en ihmisiin.

N37

Vierailija
107/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus laukeaa kun jokin on kielletty hedelmä.

Vierailija
108/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei kannata narrata itseäsi. Koska siinä vaiheessa, kun miehesi ihastuu toiseen, olet tavallaan jo menettänyt hänet. Se on surullista, mutta totta.

Olen samaa mieltä. Mikään ei palaa ennalleen.

Vierailija
109/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on ihastunut muttei edes itse tiedosta tai myönnä sitä?

Vierailija
110/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä ihastus kytee? Aloitus tehty marraskuussa.

Vierailija
111/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tämä ihastus kytee? Aloitus tehty marraskuussa.

Aina ajankohtainen aihe.

Vierailija
112/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan ihmiset on ihastuneet muihin kuin omaan kumppaniin maailman sivun.

On egon harhaa, että

a)kumppani olisi "minun" ja

b) että kumppanin sydämen ailahduksilla olisi mitään tekemistä minun kanssani tai että voisin jotenkin niitä hallita.

Vierailija
113/136 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se kertoo, että ei ole ole ollut muita naisia kuin se työkaveri, niin se on vale. On pettänyt sua muidenkin kanssa.

Vierailija
114/136 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin työkaveriini ja ehkä hänkin minuun. Ihastuminen on vain ihastumista, ei mitään muuta. Ei sellaisen takia pitkiä liittoja rikota. Sen sijaan ihastuminen tuo parisuhteeseen lisää seksiä. Ja kyllä se ihastuminen parin vuoden kuluessa menee ohi...

Vierailija
115/136 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP vielä linjoilla? Onko korona-aika vaikuttanut tilanteeseen?

Vierailija
116/136 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan AP vielä linjoilla? Onko korona-aika vaikuttanut tilanteeseen?

Huhuu?

Onko muilla tällaiset tilanteet edenneet nopeasti kotona takia? Esim. Mies tajunnut rakastavansa työkaveria ja halunnut eristäytyä tämän kanssa, tai nainen tajunnut olevansa onnellisempi yksin?

Vierailija
117/136 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kiristä hihnaa, löysää omaasikin. Kampaajalle, uudet alusvaatteet, kalliit aurinkolasit, tyttöjen kanssa rantabaariin ja silleen.

Vierailija
118/136 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suoraan kerro ihastuneensa, niin ei hänellä ole kiinnostusta muuttaa sujuvaa arkea.

Vierailija
119/136 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[qote=Vierailija]Moni mies käyttää ihastusta tekosyynä paeta oman suhteen ongelmia ottamatta vastuuta tilanteen korjaamisesta tai sen kunniallisesta lopettamisesta.[/quote]

Totta!

Vierailija
120/136 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille, joiden mielestä kannattaa erota, jos suhteessa tulee vaikeat ajat...haluan sanoa, että nykyajan deittimarkkinat on aivan v*tusta ja s*atanasta. Ei ole ollenkaan sanottua, että löydät enää kumppania. Itse ollut sinkkuna melkein kymmenen vuotta, enkä jaksa enää edes yrittää löytää ketään. En ymmärrä kenellä olisi hinku päästä osaksi tuota ihmisen rikkovaa pinnallista ihmiskarusellia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi