Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen elämäntapatyötön. Tahdotko kysyä jotain?

Vierailija
04.11.2019 |

Sellaista se elämä on, ei työnteko sitä miksikään muuta. Kysymyksiä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole elämäntapatyötön, jos et ole työkkärin kirjoilla.

Häh? Enkö? Ai, en tiennyt. Mikäs minä sitten olen? Elämäntapatoimeentulotukielätti?

Joku muu kysyi että olenko ollut kansanedustaja tms. Ei, en ole ollut. En ole koskaan ollut mukana minkäänlaisessa poliittisessa toiminnassa, en ole koskaan edes äänestänyt, ei kiinnosta.

mitä iloa saat käyttäessäsi elätti sanaa? Onko tämä aloitus taas joku työttömien parjausprovo, kun aktiivimalli poistuu?!

Vierailija
22/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua haittaa että suuri osa työssäkäyvistä ihmisistä (jotka siis rahoittavat eli tapasi) halveksii sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kelasta kehota te-toimiston kirjoille työnhakijaksi?

Joskus jossain toimeentulotukikirjeessä luki kehotus että mun pitäisi ilmoittautua työkkäriin tai Kela saattaisi alentaa mun toimeentulotukea. En tehnyt mitään, en ilmoittautunut työkkäriin. Ei Kela alentanut mun toimeentulotukea. Nyt on pari vuotta mennyt ilman minkäänlaista kehotusta.

Ei tuollaisia kehotuksia tarvitse murehtia. Ovat näköjään tosi harvinaisia ja vaikka niitä tulisi niin eipä niillä mitään merkitystä ole.

Vierailija
24/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua haittaa että suuri osa työssäkäyvistä ihmisistä (jotka siis rahoittavat eli tapasi) halveksii sinua?

ohis ja mitä väliä? karma.

Vierailija
25/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hyvinvointiyhteiskunta ajetaan alas siihen mennessä kun olet eläkeiässä joten kannattaa alkaa säästää!

Vierailija
26/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa. En minä tunne ketään. Enkä edes tiedä mitä tuo halveksiminen on. En ole koskaan itse halveksinut ketään.

Vierailija
27/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis ja mitä väliä? karma.

Se tosiaan on karmaa kun loisii ja saa siitä ansaitun halveksunnan.

Vierailija
28/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitkö läpi peruskoulusta vai menikö aika liimaa impatessa?

Vierailija
29/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko palstan kannabisdementikko-nisti?

Vierailija
30/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo, vaan kokkari provo

Vierailija
31/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kysyä. Harrastatko mitään? Jos harrastat, niin millä hankit kamat siihen harrastukseen, mikäli se kamoja vaatii? Etkö haluaisi tehdä töitä sen eteen, säästää rahaa ja hommata niillä säästämilläsi rahoilla parhaat mahdolliset kamat harrastuukseesi, jotta se sinulle rakas harrastus olisi entistäkin mukavampaa?  

Tuon takia mä käyn töissä. Että voin rahoittaa harrastukseni. Plussana käteen jää vähän muuhunkin kivaan, ravintolasyömisiin, matkailuun, itsensä sivistämiseen jne. 

Vierailija
32/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö läpi peruskoulusta vai menikö aika liimaa impatessa?

Pääsin läpi peruskoulusta, lukiosta ja AMK:sta.

Liimaa tai mitään muutakaan en ole koskaan impannut. En ole koskaan käyttänyt mitään laittomia päihteitä.

Vierailija
33/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu provoilla siellä Kokoomuksen trollitehtaalla?

Vierailija
34/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kysyä. Harrastatko mitään? Jos harrastat, niin millä hankit kamat siihen harrastukseen, mikäli se kamoja vaatii? Etkö haluaisi tehdä töitä sen eteen, säästää rahaa ja hommata niillä säästämilläsi rahoilla parhaat mahdolliset kamat harrastuukseesi, jotta se sinulle rakas harrastus olisi entistäkin mukavampaa?  

Tuon takia mä käyn töissä. Että voin rahoittaa harrastukseni. Plussana käteen jää vähän muuhunkin kivaan, ravintolasyömisiin, matkailuun, itsensä sivistämiseen jne. 

En harrasta, ei kiinnosta, ei mikään ole mulle rakasta, ei millään ole mulle mitään väliä. En tahdo säästää rahaa mihinkään tarkoitukseen. Tarvitsen rahaa vain jotta en kuole nälkään. Jos rahat loppuu niin ehkä sitten kuolen nälkään, ehkä se ei mitään haittaa.

Ei mikään mun mielestä ole kivaa, en saa mitään iloa ravintoloista, matkailuista, itseni sivistämisestä tai mistään muustakaan.

Vierailija
35/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko palstan kannabisdementikko-nisti?

En. Kauan sitten olin hetken aikaa tämän palstan "vanhojen keskustelujen nostajahullu", mutta mitään muuta merkittävää en ole täällä koskaan ollut, en tehtaile mitään provoja tai propagandaa tms.

Vierailija
36/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta, ei kiinnosta, ei mikään ole mulle rakasta, ei millään ole mulle mitään väliä. En tahdo säästää rahaa mihinkään tarkoitukseen. Tarvitsen rahaa vain jotta en kuole nälkään. Jos rahat loppuu niin ehkä sitten kuolen nälkään, ehkä se ei mitään haittaa.

Ei mikään mun mielestä ole kivaa, en saa mitään iloa ravintoloista, matkailuista, itseni sivistämisestä tai mistään muustakaan.

No ei noin masentuneesta työelämään olekaan. Diagnoosi, todella vakava masennus.

Vierailija
37/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noin masentuneesta työelämään olekaan. Diagnoosi, todella vakava masennus.

En ole masentunut. Lääkärin mukaan olen terve. Mun itsetuhoiset ajatukset ei lääkärin mukaan ole terveysongelma.

Vierailija
38/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia pihvi. Medium rare punaviinikastikkeella. Kylkeen lasi hyvää viiniä. Kaveri tai pari mukaan toki, eihän sitä nyt yksin viiti. Sen jälkeen kotiin kitaran pariin (vajaa parin tonnin PRS custom), hyvillä mielin nukkumaan, aamulla virkeänä uuteen työpäivään. Työpäivän jälkeen vähän kokkailua, kitaraa, lenkillä käynti, ehkä joululoman miettimistä et mitähän kivaa keksisi. Tulispa pian lunta, niin pääsisi hiihtämään (600 euron.. noh.. you get the picture). Työllä hankittuja kaikki. Ilman työtä en tiedä mitä minulla olisi. Kotona masentelua ehkä vain, ilman mitään yllämainituista. Puhumattakaan omasta asunnosta (siis ei vuokra) ja autosta. Vakava masennus oli minullakin aikoinaan, työttömänä, jota lääkitsin viimeisillä rahoillani alkoholilla, joka vain pahensi. Onneksi nyt toisin. Suosittelen!

Vierailija
39/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön on työtön, Jos hän ei käy töissä eikä opiskele on hän sitten jossain listoilla tai ei ole.

Kotirouvakaan ei ole työtön. Tässä tapauksessa voisi kutsua vaikka vapaaherraksi tai siis -henkilöksi :)

Vierailija
40/52 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole toteuttanut itsetuhoisia ajatuksiasi? Oletko laiskan lisäksi pelkuri?