Bi-seksuaalit, tietääkö kumppaninne?
Olen bi ja olen heteroavioliitossa miehen kanssa. Voimakkaimmat seksuaaliset halut kohdistuvat naisiin, mutta en tietenkään tee asialle mitään, koska en todellakaan ole mikään pettäjä. En ole ikinä tuonut tätä puolta itsestäni esiin miehelle ja vielä vaikeammaksi asian tekee se, että mieheni on aika homovastainen (mm. pitää tätä luonnottomana). Itse kyllä tuon omaa mielipidettäni julki, että seksuaalinen suuntautuminen ei määritä ihmistä ja ihmiset ovat saman arvoisia.
Olen vähän umpikujassa, sillä jostain syystä juuri nyt minulla on paljon fantasioita naisten kanssa ja jos miehen kanssa harrastan seksiä, niin saatan ajatella siihen toista naista koskettelemaan minua...
Kommentit (27)
Heteronaisena rehellisesti annan kaikkien tykätä mistä tykkäävät, mutta omaksi kumppaniksi en bi-miestä enää noin vain ota. Kerran seurustelin bi-miehen kanssa ja hän sai aikaan pahat fobiat koska mieltymyksemme eivät todellakaan käyneet yhteen eikä hän kunnioittanut minun suuntautumistani, mikä ei ole nainen miehenä -roolileikit. Mutta yritän päästä tästä asenteesta eroon. Jos nyt olen rehellinen niin en kuitenkaan usko, että toisen bi-miehen kanssa kovin nopeasti etenisin vakavaan suhteeseen juurikin sen vuoksi, että jossain kohtaa nainen naisena ei ehkä enää riittäisikään. Minä nyt kuitenkin olen aika rohkea ja halukas sängyssä, mutten halua esittää ketään muuta kuin olen. Minulle ei olisi ollut niin kamala ajatus sekään, että suhde olisi ollut avoimempi, mutten toisaalta luottanut miehen vastuullisuuteen kumppanin valinnassa ja ehkäisyn edellytyksessä. Mutta ihan yksittäistapaushan tämä on, jäi vaan traumat. Nykyinen mies on onneksi hetero ja nyt sitä osaakin olla kiitollinen, että mies on vain pimpin perässä.. hhohhohhoo
Olemme molemmat biseksuaaleja ja erittäin ehdottomia uskollisuuden suhteen. En tiennyt suhteeseen ryhtyessäni että mieheni on bi, aika harva mies uskaltaa tunnustaa tuollaista edes omalle kumppanilleen. Edes miehen ex-vaimo ei tiennyt asasta vaikka olivat aviossa yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olemme molemmat biseksuaaleja ja erittäin ehdottomia uskollisuuden suhteen. En tiennyt suhteeseen ryhtyessäni että mieheni on bi, aika harva mies uskaltaa tunnustaa tuollaista edes omalle kumppanilleen. Edes miehen ex-vaimo ei tiennyt asasta vaikka olivat aviossa yli 10 vuotta.
Niin ei tällaisia moni uskalla tuoda julki, jos elää heterosuhteessa. Pelottaa, jos se toinen tuomitsee sinut täysin ja alkaa pitämään sinua outona luonnottomana friikkinä...
Ja en usko olevani lesbo, kun kuitenkin haluan miestäni miehenä (mutta en koe muita miehiä haluttavana) ja rakastan häntä, mutta naiset sitten ovat muuten mieltymyksissäni... En tiedä voisinko seurustella naisen kanssa, mutta seksiä haluaisin kokeilla.
Kamalaahan tämä on toisen selän takia miettiä tällaisia, mutta ne kyllä pysyvät visusti tuolla ajatuksen tasolla... Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi bi-seksuaali pariutuu ahdasmielisen konservatiivin kanssa? Itse en kuuntelisi kumppanilta mitään homojen väheksymistä tai haukkumista, vaikka itsekin olen hetero. Pidän sellaista käytöstä junttina.
Tämä juuri ja olen myöskin heteronainen. Eipä minun mieheni ole koskaan sanonut mitään, että homous olisi luonnotonta tms., vaikka hänkin ihan heteromies on.
Minun mielestäni oli itsestäänselvää puhua myös seksuaalisuudesta kun alettiin tutustua toisiimme syvemmin. Silloin kerroin miehelle omasta bi-seksuaalisuudestani, hän kertoi myös minulle mitä fantasioita hänellä on, mistä pitää, mistä ei pidä.
Olen nainen, suhteessa naisen kanssa tällä hetkellä. Identiteettini selkeytymisen jälkeen minulla on ollut yksi suhde miehen kanssa, muuten naisia.
Minulle olisi ongelma seurustella sellaisen kumppanin kanssa, joka ei hyväksy seksuaalisuuttani. Itse asiassa minulla oli nuorempana suhde naiseen, joka inhosi biseksuaaleja. Se tuntui todella pahalta. Olen sittemmin ollut tarkka siitä, että käyn aiheesta keskusteluja tapailuvaiheessa, ettei myöhemmin tule yllätyksiä.
Jos ap fantasioi naisista, muttei aio toteuttaa fantasiaansa, en näe uskollisuuden kannalta ongelmaa. Fantasioita ei voi kukaan kontrolloida.
Toinen juttu on, jos ap kuitenkin toivoisi voivansa toteuttaa haaveensa. Olisiko se kuitenkin kokeilemisen arvoista?
Entä miten ap jaksat ideologista kuilua välillänne? Eikö sinua häiritse, että mies pitää luonnottomana jotakin, joka on olennainen osa sinua?
Olemme molemmat bi-seksuaaleja joten ymmärrämme toisiamme. Olemme sopineet yksiavioisuudesta ja luotamme toisiimme.