Jos esim. helsinkiläinen käyttää jussipaitaa, onko se kulttuurista omimista ja siten paheksuttavaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kalakukko on vain savolaisille. Musta makkara tamperelaisille. Jussi-paita vain pohjalaisille, puukkoja saa käyttää jos on pohjalainen tai romani. Ei muut.
Joku roti nyt siihen omimiseen.
Juuri näin. Mutta kyllähän minua hävettäisi laittaa jussipaita julkisella paikalla...
Vierailija kirjoitti:
Söin eilen Porilaisen Forssassa.
How dare you?
Minä olen keskipohjanmaalaisena itseasiassa hirveän loukkaantunut, että Pohjanmaalla tarkoitetaan automaattisesti Etelä-Pohjanmaata, joka on ihan eri asia ja kulttuuripiiri, eikä valtaväestön taholta ymmärretä tätä. Koen olevani sivuutettu, väheksytty ja unohdettu tässä yhteiskunnassa. Jussipaita kyllä loukkaa siis ainakin minun tunteitani ja rajoittaa osallisuuttani, se on julma muistutus kipeästä historiasta. Annatte ymmärtää, että minä en ole oikea pohjanmaalainen, te mikrovihaajat. :(
Hartwall ja Sinebrychoff on alunperin helsinkiläisiä, joten kulttuuria on omittu ympäri suomen.
Vierailija kirjoitti:
Hartwall ja Sinebrychoff on alunperin helsinkiläisiä, joten kulttuuria on omittu ympäri suomen.
Olivat kyllä kumpikin näitä nykypäivänä niin kovin pelättyjä ulkomaalaisia, kuten myös Finlayson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitää pukeutua ainoastaan oman paikkakuntansa kansallispukuun niin loppuu tämä kitinä.
Vantaalla tätä noudatetaan. Kaikilla musta huppari.
Mutta kysymys kuuluu, mistä huppari on alun perin omittu...?
Vierailija kirjoitti:
Nii että loppuu siellä seinäjoella se lonkeron lipitys!
Vantaalla tätä noudatetaan. Kaikilla musta huppari.