Stressistä tulleet sydämentykykset ja aamuyö heräilyt. Kokemuksia?
Kommentit (29)
En usko että tarvetta hormooneille vielä 34v:nä
Hetkellisesti sairausloma voi auttaa, mutta ehkä oireet jatkuvat, jos työssä tai omassa toiminnassa ei mikään muutu? Beetasalpaajista voi joku saada apua.
Jos tarkoitat muljahteluja niin niistä en tiedä, mutta tiheälyöntisyyteen auttaa beetasalpaaja. Yölliseen tai liian aikaiseen heräilyyn ei ole itselläni auttanut oikein mikään.
Beetasalpaaja mulla. Keski-ikä. Verenpaine?
kortisoli se aiheuttaa tuota, kortisoli pitää saaha alas, kokeile rentoutumisharjoituksia. kuulokkeet vaikka päähän ja lattialle makaamaan. sekin pitää kyllä opetella. kofeiinit ja kolajuomat pois.
Raudanpuute ilman anemiaa? Ferritiini kannata mittauttaa
Suosittelen painopeittoa. Mulla loppui aamuöiset heräilyt siihen.
Sinulla on ahdistusta, hakeudu keskusteluapuun
Stressistä toipuminen vie aikaa ja stressavien asioiden pitää muuttua vähemmän stressaaviksi, jos haluaa toipua kokonaan. Mulla ei lopulta auttanut kuin ammatinvaihdos. Nyt teen pienipalkkaista suorittavan tason työtä, enkä joudu miettimään työasioita vapaa-ajalla. Kannatti. Pelasti sekä psyykkisen että fyysisen terveyteni.
Aamuyöllä on ihan normaalia herätä, ennen vanhaan ihmiset jopa nukkuivat kahdessa jaksossa ja hengailivat yöllä tunteja ylhäällä.
Minkä verran menee kofeiinia päivän aikana?
Sairasloma auttaa hetkellisesti mutta ellei juurisyytä löydä ja hoideta, niin jatkuu melko pian sairasloman loputtua jos työstä johtuvaa.
Menivät ohi työpaikan vaihdolla. Ikäviä oli myös nukahtaessa tulevat hätkähdykset, kun tuntui että putoaa yhtäkkiä. Ja karmeat painajaiset. Nykyisessä työpaikassa ei stressaa yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aamuyöllä on ihan normaalia herätä, ennen vanhaan ihmiset jopa nukkuivat kahdessa jaksossa ja hengailivat yöllä tunteja ylhäällä.
Voi olla, mutta silloin ei tarvinnut olla aamulla tietyllä kellonlyömällä tekemässä henkisesti kuormittavaa työtä.
Minulla on jäänyt pysyväksi, vaikka stressi on mennyt ohi. On jo jatkunut 10 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta silloin ei tarvinnut olla aamulla tietyllä kellonlyömällä tekemässä henkisesti kuormittavaa työtä.
Nyt puhuttiin sairaslomasta
Nykyään ei enää stressiä tunneta, se on kuule vaihdevuodet naisilla iästä riippumatta! Älä ala - mitään ressiä oo, se on estrogeenin loppuminen!
Oikeasti: tarvitset sairauslomaa tai mielellään loparit töistä. Uusi työ tai alanvaihto. Ota vakavasti asia ja mene lääkäriin huomenna.
Menivät hormonikorvauksella ohi.