Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teet asioita päivässä?

Vierailija
03.11.2019 |

Olen alkanut miettimään, että ehkä vaadin itseltäni liikaa. Tähän saakka olen ajatellut olevani laiska, kun en saa tehtyä kaikkea, mitä ”pitäisi” ehtiä päivän aikana tekemään. Jospa listani onkin vaan liian pitkä?

Mitä ehdit tehdä päivässä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee paljon päivän mukaan.

Saattaa mennä pitkään, etten tee oikeastaan mitään ja sitten tulee päivä, jona ainoastaan puuhastelen kaikkea.

Vierailija
2/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 litraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaadi itseltäsi liikoja. Tee se määrä asioita, kun tuntuu sinusta hyvältä. Jaa niitä asioita eri päiville. Et kuormitu liikaa.

Vierailija
4/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä. Tänään esimerkiksi siivosin, kävin lenkillä, ja nyt värjään hiuksiani. Eilen kävin lenkillä, vaihdoin petivaatteet, pesin pyykkiä ja tein keittoruoan. Joskus vapaapäivänä en tee välttämättä sen kummempaa, kun käyn vain kaupassa, luen kirjaa, ja surffailen netissä. En tunne huonoa omatuntoa siitä, jos vietän päivän tekemättä varsinaisesti mitään. Toki jos ulkona on hieno ilma, ja nysvään vain sisällä, silloin tunnen pistoksen omassatunnossa. Minulla ei ole lapsia, joten voin aika vapaasti suunnitella päiväohjelmani.

Vierailija
5/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset hommat teen. Mulla on tuommoinen "bullet journal" eli bujoilen. Kirjoitan sinne, mitä pitää tehdä. Keskimäärin saan siitä kaikesta vähän yli puolet tehtyä. Olen mt-kuntoutuja, niin koitan ajatella, että se on jo hyvä, että tekee edes jotain. Etenkin huonoina päivinä.

Yleensä saan opiskelujutut hoidettua täysin, mutta siivoaminen ja sen sellainen jää.

Ei sitä kannata olla liian vaativa itselleen. Ei se ainakaan saa tekemään enempää. Jos elämä sujuu jotenkin, kämppä ei ole haiseva kaatopaikka ja laskut tulee maksettua, niin asiat sujuu.

Vierailija
6/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vaatia itseltään liikaa. Mä suoritan aivan liikaa ja stressaan niin että hiukset putoaa päästä. En vaan osaa olla painamatta.

Aamulla herään 04.30, käyn suihkussa, meikkaan, laitan hiukset, juon kahvit. Herätän lapset, pesen, puen ja vien hoitoon. Olen töissä 07-15, sen jälkeen lasten kanssa leikkimistä 15.30-16.30,teen ruoan, 17 ruoka, lapset pesujen kautta ulos, pari tuntia ulkoilua, itse yleensä treenaan samalla. Iltapala klo 19,pesut,pisut ja iltasatu 19.30. Lapset nukkuu n. Klo 20. Mä opiskelen 20-23. Menen nukkumaan ja herään taas 4.30. Pitäs ehkä pysähtyä ja ottaa aikaa itselleen ennenkuin menetän järkeni.

Vierailija
7/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vaatia itseltään liikaa. Mä suoritan aivan liikaa ja stressaan niin että hiukset putoaa päästä. En vaan osaa olla painamatta.

Aamulla herään 04.30, käyn suihkussa, meikkaan, laitan hiukset, juon kahvit. Herätän lapset, pesen, puen ja vien hoitoon. Olen töissä 07-15, sen jälkeen lasten kanssa leikkimistä 15.30-16.30,teen ruoan, 17 ruoka, lapset pesujen kautta ulos, pari tuntia ulkoilua, itse yleensä treenaan samalla. Iltapala klo 19,pesut,pisut ja iltasatu 19.30. Lapset nukkuu n. Klo 20. Mä opiskelen 20-23. Menen nukkumaan ja herään taas 4.30. Pitäs ehkä pysähtyä ja ottaa aikaa itselleen ennenkuin menetän järkeni.

- Tsiisus! Mäkin menettäisin järkeni jos nukkuisin joka yö vain 5.5h yöunet. 

Vierailija
8/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miksi lapset pestään 3krt päivässä, jos tuo tarkoittaa aina suihkua?

Vierailija
9/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein : töissä 8-4, kotiin. Jos mies on tehnyt ruokaa ja käyttänyt koiran niin saatan lojua sohvalla 16.30-22. Joskus poden huonoaoloa siitä etten saa mitään aikaiseksi. Joskus en.

Vierailija
10/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon päivästä, viikosta, työkohteista, vapaapäivien määristä. Mulla alkaa huomenna 12 päiväinen työviikko, eilen ja tänään siivosin niin paljon, ettei vähään aikaan tarvitse mitään tehdä. Paitsi tietysti tiskit, pyykit, ruoat, lemmikkien hoito päivittäin. Imurointi 1-2 krt viikossa. Vaihdoin lakanatkin. Ihana aloittaa pitkä työrupeama kun ei tarvitse stressata kodin asioista työn lisäksi.

Kun tämä työrupeama on ohi, siivoan taas rästit pois jos on tarpeen.

Pyrin tekemään aina voimiani säästellen, jos en jotain jaksa, se jääköön. Priorisoin aika hyvin, koska olen oppinut jo tuntemaan omat heikkouteni. Määrittelen itseni kyllä aika laiskaksi ja saamattomaksi ihmiseksi, mutta joskus saan kunnon inspiraation jostain ja laitan asiat kuntoon urakalla.

Vierailija
11/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoropäivinä nukun pitkään ja vietän laiskan aamun. Aamuvuoropäivinä teen pari tuntia illalla jotain järkevää kuten opiskelen, ulkoilen tai teen käsitöitä ja kerran viikossa on siivous/pyykki-ilta. Vapaapäivinä opiskelen n. 3h ja sen lisäksi leivon, luen, teen käsitöitä ja ulkoilen. Työni on todella sosiaalista, joten harvemmin kyläilen missään. Miehen kanssa käydään ulkona noin kerran kuussa esim. teatterissa, leffassa tai konsertissa. Ystäviin ja sukulaisiin pidän yhteyttä puhelimitse ja viestitse. Yöunista en tingi eli yössä tulee 8–10h unta.

Vierailija
12/12 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä. Joinakin päivinä käyn keikkatöissä, ja siihen kuluu suurin osa päivää. Toisina saatan möllöttää sisällä ja pelata, surffailla netissä tai katsoa telkkaria/nettisarjoja. Siihen tietty ruuanlaitot ja kaupassa käynnit, siivous kerran viikossa, pyykit, jne. Välillä nautin kun ei tarvitse tehdä mitään, ja toisinaan on niin tylsistynyt tai levoton olo, että seinät kaatuu päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi