Etätyön edut - itse ainakin pääsen helpommalla
Ja saan aikaseksi paljon enemmän. Käyn 1x viikossa toimistolla. Itse voin suunnitella viikkoani. Usein teen kolme tiukkaa päivää ja yhden toimisto päivän- yksi päivä jää kuntoiluun ja kodin hoitamiseen. Onko sinun työssäsi mahdollisuus etätyöhön?
Kommentit (13)
Kyllä on ja teenkin etätyötä säännöllisesti.
Tiedonkulun, myyntihankkeiden ja yhteisten projektien takia kuitenkin on paikallaan olla säännöllisesti myös konttorilla.
Jos etätyötoimisto on hyvä työpöytä ja ergonominen tuoli tai sähköpöytä. Ja jos kotona on mahdolisuus terveelliseen ja monipuoliseen lounaaseen etätyö on hyvä vaihtoehto.
Yksi päivä toimistolla on todella vähän viikossa. Harvassa työssä tai toimistossa toimii. Työssä on myös eiformaalusta tiedonkulkua, joka tapahtuu toimistolla. Itselleni sopii yksi etäpäivä viikossa. Kaksi etäpäivää voisi myös toimia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ja teenkin etätyötä säännöllisesti.
Tiedonkulun, myyntihankkeiden ja yhteisten projektien takia kuitenkin on paikallaan olla säännöllisesti myös konttorilla.
Teillä ei ole Skypeä/Teamsiä tai vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos etätyötoimisto on hyvä työpöytä ja ergonominen tuoli tai sähköpöytä. Ja jos kotona on mahdolisuus terveelliseen ja monipuoliseen lounaaseen etätyö on hyvä vaihtoehto.
Yksi päivä toimistolla on todella vähän viikossa. Harvassa työssä tai toimistossa toimii. Työssä on myös eiformaalusta tiedonkulkua, joka tapahtuu toimistolla. Itselleni sopii yksi etäpäivä viikossa. Kaksi etäpäivää voisi myös toimia.
Epäformaali tiedonkulku on nimenomaan syynä siihen, ettei toimistolla voi keskittyä työhön. Epänormaalia tiedonkulkua tapahtuu vaan liikaa niin ettei kenelläkään ole työrauhaa.
Etätyö paljon parempi kuin avokonttori, mutta etätyössäkin omat huonot puolensa. Työpäivät rupeavat helposti olemaan täysin toistensa kopioita ja alkaa tylsistyä pikku hiljaa. Ehkä paras joku yhdistelmä etätyöstä ja toimistolla olemisesta.
Miksi ihmeessä kotona etätyössä ei olisi hyvä ja terveellinen, monipuolinen lounas? Voithan kokata ihan mitä vaan! Itse olisin mielelläni etätöissä. Mieheni tekee 100% etätyötä ja toki työnantaja kustantaa kunnon työvälineet.
Teen töitä monipaikkaisessa yksikössä, lähimmät työkaverit on Turussa ja Lappeenrannassa, vaikka itse olen Espoossa. Tiimiläisiä on pitkin Suomea, jokaisella virallinen työpiste muualla kuin kotona, mutta pääosin ollaan etänä. Se non-formaali viestintä on skypessä.
Etätyö on siitä hyvä, ettei tarvitse katsoa tiettyjä ky**i* ketä työpaikalla on. Saa enemmän aikaankin.
Itse teen n. 1-2 etäpäivää viikossa. Tämä on sopiva määrä. Toimistolla ollessa kokoustetaan ja kirjoitustyöt sitten kotona. Välillä on myös matkapäiviä.
Teen ehkä 2-3 etäpäivää kuukaudessa. Hyviä puolia: ei tartte laittautua, ei mene rahaa työmatkabensaan, pystyn paremmin keskittymään ja saan enemmän yleensä aikaiseksi.
Huonoja puolia: Se on aika tylsää. Ei ole ketään kenen kanssa jutella, ei voi kysyä apua (no skypellä voi soittaa mutta ei viitsi jatkuvasti), kauhea paine saada paljon töitä tehtyä. Olen aika introvertti enkä muutenkaan ole mikään hölösuu työpaikalla, mutta jotenkin tykkään työkavereista ja töissä on helppo saada apua ja eri näkökulmia ihan eri tavalla kun kotona.
Eniten etätyöstä on minusta iloa silloin kun on vaikka joku lapsen lääkäri keskellä päivää tms. Helpottaa arkea kummasti kun ei tartte suhata kodin ja työpaikan väliä montaa kertaa päivässä.
Minusta etätyö olisi ihanteellista. Kodin rauhassa saisi tehokkaammin tehtyä työtä, ei olisi sosiaalisten tilanteiden aiheuttamaa ylimääräistä kognitiivista kuormitusta, ja mikä parasta, ei tarvitsisi kulkea työmatkoja eli siinä säästäisi aikaa, voimia, rahaa ja monissa tapauksissa luontoa.
Ennen kaikkea olisi mahtavaa se, ettei aamulla tarvitsisi lähteä töihin kotoa. Se on kaikkein ikävintä koko työpäivässä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Teen pääsääntöisesti etätyötä toimistoaikana. Koska mun pitää pystyä keskittymään, niin "toimistolla" olen sitten esim. viikonloppuisin (kuten nytkin). Huomisen pidän "etänä" eli käytännössä vapaana, koska tein sekä eilisen että tämän päivän töitä.
T. Tutkija yliopistolta, ei työaikaa
Teetkö siis nelipäiväistä työviikkoa? Vai kuntoilutko ja hoidan kotia työajalla?