Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä joista levitetään juttuja, että heillä on pajoja mt-ongelmia, mutta oikeasti ovat mieleltään terveitä?

Vierailija
03.11.2019 |

Eli oikeasti ihminen ei kärsi mielenterveysongelmista (ainakaan pahoista), mutta pidetään ns. hulluna?

Näistä tulee tosi tympeä olo. Itse olen tällaisen uhri ollut jo pitemmän aikaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Kaikki sellaiset, joista puhutaan, että ovat hulluja, ovat todellakin sitä. 

Vierailija
2/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta heitä on varmasti olemassa. Keskustelemalla yleensä huomaa toisen tilanteen.

Mm. bipolaarinen kummitäti uskoo olevansa terve ja pitää kaikkia muita tyhminä ja hulluina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Kaikki sellaiset, joista puhutaan, että ovat hulluja, ovat todellakin sitä. 

Niin no, mitä se hullu itse kullekin tarkoittaa. Itsellä ei löydy missään potilastiedoissa tms merkintää mistään, mutta ehkä lievää masennusta minulla on joskus ollut. En kyllä ihmettele yhtään. Niin ja ADD tutkimuksiin olen menossa, onko se sitten jonkun mielestä hulluutta? Lisäksi fyysisiä sairauksia on. Ap

Vierailija
4/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin. Tiedän aika monta tällaista. Maine yritetään mustata.

Vierailija
5/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ovat ilkeitä, mutta yritä olla välittämättä heidän tyhmistä mielipiteistään, aloittaja. :)

Vierailija
6/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ovat ilkeitä, mutta yritä olla välittämättä heidän tyhmistä mielipiteistään, aloittaja. :)

Mutta kieltämättä jos saisin nuo ADD-tutkimukset, niin se selittäisi omasta käytöksestä varmasti itselle ja monelle muulle asioita.

Tai sitten voi olla että ei ja puheet jatkuu siitä huolimatta. Pahinta tässä on kun katsotaan pitkään, pahasti ja hymähdellään, muttei sanota mitään. Ja sitten kun puhuu jotakin, niin hymyillään kuin lapselle. Sen vaan aistii. Olen herkkä aistimaan tämmöistä sosiaalisissa ympyröissäni, vaikka muuten olen näissä tilanteissa kömpelö. Minulla on vielä kuulovamma ja kun en kuule jotakin, niin sekin tulkitaan monesti väärin. Ap

Vierailija
7/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kieltämättä jos saisin nuo ADD-tutkimukset, niin se selittäisi omasta käytöksestä varmasti itselle ja monelle muulle asioita.

Tai sitten voi olla että ei ja puheet jatkuu siitä huolimatta. Pahinta tässä on kun katsotaan pitkään, pahasti ja hymähdellään, muttei sanota mitään. Ja sitten kun puhuu jotakin, niin hymyillään kuin lapselle. Sen vaan aistii. Olen herkkä aistimaan tämmöistä sosiaalisissa ympyröissäni, vaikka muuten olen näissä tilanteissa kömpelö. Minulla on vielä kuulovamma ja kun en kuule jotakin, niin sekin tulkitaan monesti väärin. Ap

Kuulovamma voi aiheuttaa vaikeuksia, koska ihmiset usein puhuvat ihan jostain muusta, mutta voit luulla, että he puhuvat sinusta.

Useimpia ihmisiä kiinnostaa vain yksi ihminen eli he itse. Oikeasti.

Tädilläni on kuulovamma ja hän on monesti kuvitellut, että muut panettelevat häntä. Olen ollut tilanteissa mukana eikä kukaan ole sanonut hänestä yhtään mitään pahaa. Hän on fiksu ja mukava ihminen, jota ihmiset arvostavat.

Vierailija
8/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla, AP. Olen kuulema hullu, josta pitää pysytellä kaukana.

Hullun LISÄKSI minut on leimattu täysalkoholistiksi, joka on "juonut aivonsa pellolle".

Olen juopotteleva, mutta elämä hallinnassa.

Minusta juttuja levitelleet ovat itse oikeasti "asian ammattilaisia" ja elämänsä retuperällä.

En käsitä, miksi ihmiset uskovat näitä tyyppejä.

Niin ja turha tulla hurskastelijoiden tai edes tavisten sanomaan, että kohta elämäni lähtee itselläkin luisuun.

Ei lähde. Tarkkailen juopotteluani koko ajan. Olen itseni pahin stalkkeri.

Juttujen levittelijät olen aikoinaan tuntenut hlö.koht., edelleenkin olen selvillä käänteistään.

Toisella todella vakava, diagnosoitu mt-ongelma, plus alko.

Vierailija
9/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubella on kertomus pojasta jota kiusattiin koulussa näin ja maine pilattiin niin että se vaikutti armeijaankin ja merkintää ei saanut koskaan edes pois kun kaverit hivuttivat teveen suljetulle. Ihan hirveä keissi kaikenkaikkiaan. Mikään muutosvalitus ei poistanut turhaan suljetulle passitettua miestä jota väitettiin valheella kouluampumisia suunnittelevaksi.

Presidentin pitäisi puuttua tällaiseen.

Poliittisista syistä ollaan leimattu ihmisiä myös ja leimaajana vasemmisto.

Vierailija
10/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Kyllä ne, joista tällaisia levitellään, ovat osoittautuneet aina täysin kaheleiksi.

Vierailija
11/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä jotka kuvittelevat, että heistä levitetään vaikka mitä juttuja. Aina joku on puhunut muka jotain, vaikka ei oikeasti ihmisiä kiinnosta. Jos jostain sanotaan, että on paljon mt-ongelmia niin kyllä sieltä aina jotain löytyy, ovat siis ihan selkeitä tapauksia. Ei kukaan huvikseen sano, että jollain on _paljon mt-ongelmia_ ilman mitään totuutta. Sitten on niitä joista lääkäri on virheellisesti kirjoittanut kaikenlaista. Sairauteen kuuluu vahvasti sairaudentunnottomuus, masennus on vielä sillä rajalla, että sen voi tunnistaa ja myöntää.

Vierailija
12/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla, AP. Olen kuulema hullu, josta pitää pysytellä kaukana.

Hullun LISÄKSI minut on leimattu täysalkoholistiksi, joka on "juonut aivonsa pellolle".

Olen juopotteleva, mutta elämä hallinnassa.

Minusta juttuja levitelleet ovat itse oikeasti "asian ammattilaisia" ja elämänsä retuperällä.

En käsitä, miksi ihmiset uskovat näitä tyyppejä.

Niin ja turha tulla hurskastelijoiden tai edes tavisten sanomaan, että kohta elämäni lähtee itselläkin luisuun.

Ei lähde. Tarkkailen juopotteluani koko ajan. Olen itseni pahin stalkkeri.

Juttujen levittelijät olen aikoinaan tuntenut hlö.koht., edelleenkin olen selvillä käänteistään.

Toisella todella vakava, diagnosoitu mt-ongelma, plus alko.

Olen tehnyt töitä mt-kuntoutujien ja päihdeongelmaisten kanssa ja on yllättävän yleistä, että he keksivät toisistaan mitä ihmeellisimpiä juttuja, joita levittävät totena eteenpäin. Jotenkin sitä automaattisesti kuvittelisi, että samassa veneessä olevia kohtaan oltaisiin empaattisia ja rohkaisevia mutta eipä se aina niin mene. Joillakin vaikuttaa tietysti mm. sairauteen osana kuuluva vainoharhaisuus mutta toiset ovat pelkästään suvaitsemattomia ja ilkeitä.

Vierailija
13/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulovamma voi aiheuttaa vaikeuksia, koska ihmiset usein puhuvat ihan jostain muusta, mutta voit luulla, että he puhuvat sinusta.

Tädilläni on kuulovamma ja hän on monesti kuvitellut, että muut panettelevat häntä. Olen ollut tilanteissa mukana eikä kukaan ole sanonut hänestä yhtään mitään pahaa. Hän on fiksu ja mukava ihminen, jota ihmiset arvostavat.

Joo, siis tiedän että jos on huono itsetunto ja lisäksi kuulovamma, niin voi elää ikäänkuin "kuplassa" jossa muut puhuvat pahaa sinusta ja nauravat juuri sinulle. Itselläni oli nuorempana tuota.

Nyt puhun vähän eri tyyppisestä, koska minulta on mm. kysytty lasten päiväkodilta onko kaikki hyvin ja pystynkö varmasti huolehtimaan lapsista. Eräs työntekijä ja entinen mieheni siellä levittävät juttuja, ja jokaikinen unohdus lasten hoitovaatteissa saa aikaan hymistelyä että "äiti ei jaksa huolehtia". Eikä auta vaikka juoksen kesken työpäivän viemään sinne vaikka unohtuneet kumpparit.

Töissä jouduin kiusatuksi ja kun kun itkin erästä juotua siellä (puhuivat että olen raskaana, kun olin kuulemma pyöristynyt), niin alettiin levittää juoruja että olen mt-ongelmainen ja epävakaa.

Myös vanhempani levittävät näitä sukulaisille, koska olin nuorempana hyvin impulsiivinen ja joskus taas masentunut, koska he eivät halua myöntää että käytökseni lapsena olisi johtunut kotiolosuhteista. He naureskelevat aina jos saan esimerkiksi vaikka ostettua asunnon, saan työpaikan tai opiskelupaikan. Että miten sä nyt muka tuollaista, etkä varmasti osaa/jaksa/tule pärjäämään.

Onneksi minulla on kuitenkin vapaaehtoistöitä, joista en saa palkkaa, mutta ilmapiiri on hyvä ja kannustava. Omat ystävät myös tietävät että en ole hullu ja että pystyn huolehtimaan asioista normaalisti. Ap

Vierailija
14/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihmisiä jotka kuvittelevat, että heistä levitetään vaikka mitä juttuja. Aina joku on puhunut muka jotain, vaikka ei oikeasti ihmisiä kiinnosta. Jos jostain sanotaan, että on paljon mt-ongelmia niin kyllä sieltä aina jotain löytyy, ovat siis ihan selkeitä tapauksia. Ei kukaan huvikseen sano, että jollain on _paljon mt-ongelmia_ ilman mitään totuutta. Sitten on niitä joista lääkäri on virheellisesti kirjoittanut kaikenlaista. Sairauteen kuuluu vahvasti sairaudentunnottomuus, masennus on vielä sillä rajalla, että sen voi tunnistaa ja myöntää.

Kyllä sanotaan ja aika yleisestikin. Jos on älykäs ja näkee asioita tarkemmin niin torjunta pelaa niin että ko henkilö leimataan ns hulluksi vaan koska puhuu totta.

Tätä on turha yrittää vesittää. Se on psykologinen totuus.

Vierailija
15/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubella on kertomus pojasta jota kiusattiin koulussa näin ja maine pilattiin niin että se vaikutti armeijaankin ja merkintää ei saanut koskaan edes pois kun kaverit hivuttivat teveen suljetulle. Ihan hirveä keissi kaikenkaikkiaan. Mikään muutosvalitus ei poistanut turhaan suljetulle passitettua miestä jota väitettiin valheella kouluampumisia suunnittelevaksi.

Presidentin pitäisi puuttua tällaiseen.

Poliittisista syistä ollaan leimattu ihmisiä myös ja leimaajana vasemmisto.

Onko sinusta mahdollisesti levitetty juttuja?

Vierailija
16/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis tiedän että jos on huono itsetunto ja lisäksi kuulovamma, niin voi elää ikäänkuin "kuplassa" jossa muut puhuvat pahaa sinusta ja nauravat juuri sinulle. Itselläni oli nuorempana tuota.

Nyt puhun vähän eri tyyppisestä, koska minulta on mm. kysytty lasten päiväkodilta onko kaikki hyvin ja pystynkö varmasti huolehtimaan lapsista. Eräs työntekijä ja entinen mieheni siellä levittävät juttuja, ja jokaikinen unohdus lasten hoitovaatteissa saa aikaan hymistelyä että "äiti ei jaksa huolehtia". Eikä auta vaikka juoksen kesken työpäivän viemään sinne vaikka unohtuneet kumpparit.

Töissä jouduin kiusatuksi ja kun kun itkin erästä juotua siellä (puhuivat että olen raskaana, kun olin kuulemma pyöristynyt), niin alettiin levittää juoruja että olen mt-ongelmainen ja epävakaa.

Myös vanhempani levittävät näitä sukulaisille, koska olin nuorempana hyvin impulsiivinen ja joskus taas masentunut, koska he eivät halua myöntää että käytökseni lapsena olisi johtunut kotiolosuhteista. He naureskelevat aina jos saan esimerkiksi vaikka ostettua asunnon, saan työpaikan tai opiskelupaikan. Että miten sä nyt muka tuollaista, etkä varmasti osaa/jaksa/tule pärjäämään.

Onneksi minulla on kuitenkin vapaaehtoistöitä, joista en saa palkkaa, mutta ilmapiiri on hyvä ja kannustava. Omat ystävät myös tietävät että en ole hullu ja että pystyn huolehtimaan asioista normaalisti. Ap

Olen pahoillani.

Entinen miehesi vaikuttaa epämiellyttävältä ihmiseltä. 

Älä kuuntele tympeitä ihmisiä. Kyllä sinä pärjäät ja osaat. :)

Vierailija
17/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanotaan ja aika yleisestikin. Jos on älykäs ja näkee asioita tarkemmin niin torjunta pelaa niin että ko henkilö leimataan ns hulluksi vaan koska puhuu totta.

Tätä on turha yrittää vesittää. Se on psykologinen totuus.

Ai yleisesti älykkäistä sanotaan, että heillä on PALJON mt-ongelmia. Selvä.

Itse vastasinkin vain kysymykseen, että tunnetko jne... sen perusteella mitä olen nähnyt ja kokenut. Jos olen mielipiteelläni jotain totuutta mielestäsi vesittämässä niin laitapa lähdettä tähän totuuteen.

Vierailija
18/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mutta varmasti näitä on. Mistäpä tiedän vaikka minustakin puhuttaisiin? Eipä kyllä kiinnosta, ei sen puoleen. Pysyttelen ihan tietoisesti erossa porukoista, joissa tuollainen juoruilu olisi mahdollista. Yleensäkään en usko henkilöitä koskeviin kuulopuheisiin jos en heitä itse tunne.

Vierailija
19/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne mutta varmasti näitä on. Mistäpä tiedän vaikka minustakin puhuttaisiin? Eipä kyllä kiinnosta, ei sen puoleen. Pysyttelen ihan tietoisesti erossa porukoista, joissa tuollainen juoruilu olisi mahdollista. Yleensäkään en usko henkilöitä koskeviin kuulopuheisiin jos en heitä itse tunne.

Olisipa kaltaisiasi ihmisiä enemmän. Käsittämättömän iso osa ihmisistä uskoo ihan mitä tahansa sontaa, mitä heille toisista kerrotaan. Mitä mehukkaampi ja absurdimpi juoru, niin sitä paremmin se uppoaa.

"Mä en tiedä et ootko sä kuullut mutta se meidän naapuri on hermafrodiitti ja sillä on avioton lapsi Saudi-Arabiassa."

"Voi hitsit, en todellakaan oo kuullu aiemmin! Mut hei hyvä ku kerroit, se onkin sun juttujen mukaan ollu aina vähän outo..."

Vierailija
20/33 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Kiusaava työkaveri levitti tällaisia juttuja minusta. Psska homma että kiusattuna aloin oireilla ja sterssata ja olinkin kireä ja väsynyt koko ajan ja onnistuin tukemaan näitä huhuja. Työkaveri löysi paremmin palkatun työpaikan ja sen jälkeen aloin minäkin käyttäytyä töissä kuin terve.