Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Porukka ihmettelee jatkuvia flunssia... kerron miten vältän flunssat ja aina suututaan

Vierailija
02.11.2019 |

Ihmiset eivät pese käsiiään ennen kuin tekee ruokaa tai laittaa jotakin suuhun. Itse pesen aina kädet huolellisesti saippualla ennen kuin laitan mitään suuhuni tai kosken ruokaan. Eipä ole flunssia kuin pari kertaa vuosikymmenessä. Syön lisäksi d-vitskua 125 ug päivässä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan yksilöiden välillä vaan on isoja eroja siinä kuinka helposti saa flunssan, eikä se riipu mistään läsien pesusta ja vitamiinien syönnistä.

Vierailija
22/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pesen käteni aina kun tulen kaupasta tai jostakin muualta ulkoa. Pyyhin myös ovenkahvat. Pesen käteni aina ennen ruuanlaittoa ja monestihan joutuu pesemään ruokaa laittaessaankin vielä. Pesen käteni käytyäni vessassa jne. 

Flunssa on jatkuvana riesana. Joten keksipä ap jotakin parempaa ohjetta. 

Sama täällä! Ei mitään apua. D-vitamiinit on käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan kerran elämässäni, alakoululaisena noin 30 vuotta sitten. En syö vitamiineja ja kädet pesen vessareissun yhteydessä ja ennen ruuanlaittoa, muuten vaan jos ovat likaiset.

Vierailija
24/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset suuttuu kun tyrkytät neuvoja, jotka toimii vain sinulle. Onko tullut mieleen, että immuniteettisi on hyvä luonnostaan? Oletko ennen ollut käsiä pesemättä ja silloin sairastunut koko ajan?

Minä olen monelta kuullut, että jos haluaa sairastella paljon niin kannattaa hankkia lapsia.

Tämä on kyllä totta, ehdottomasti.

Vierailija
25/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä olettaa ettei kukaan muu pese käsiään :D

Oletko töissä? Iso osa työkaveteista (miehiä) ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen. Samat tyypit aivastelevat käsiinsä, eivätkä pese käsiään myöskään henän niistämisen jälkeen. Samat tyypit klähmivät ovenrivat ja kahvikannun kahvan.

Sitten itse erehdyt koskemaan kasvoihisi, silmiisi ... otettuasi kahvia, avattuasi oven. Ei ihme, että taudit kiertävät.

Vierailija
26/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän näin flunssakaudella ohuet puuvillahanskat kädessä kauppareissuilla, mua ällöttää ajatus siitä että joku aivastaa käteensä ja siirtää basillit ostoskorin kahvaan jne jota mä sit koskisin paljaalla kädellä. En koskaan (pahimpaan flunssa-aikaan) koske ovenkahvaan paljaalla kädellä. Toki pesen myös fanaattisesti käsiä joka vaiheessa, siis ihan joka välissä.

Mut silti vietin viime joulunkin flunssassa. Eli joo hyvä käsihygienia varmasti parantaa mahiksia välttää flunssa mutta ei tääkään keino ole foolproof.

Vierailija
27/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en pese enkä syö mitään vitamiineja, siltikään ei tule flunssaa. Minun salaisuuteni on elää erakkona, ihmiset aiheuttaa sairauksia.

Minäpä pesen käsiä ahkerasti ja syön vitamiineja vaikka elän erakkona. Näin elänkin varmaan sitten ikuisesti kun en koskaan sairastu :D

Vierailija
28/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan yksilöiden välillä vaan on isoja eroja siinä kuinka helposti saa flunssan, eikä se riipu mistään läsien pesusta ja vitamiinien syönnistä.

Uskon että synnynnäisessä vastustuskyvyssä on isoja eroja. Sekä minä että mies olemme aina olleet tosi terveitä, myös lapsena ja oma lapsi samanlainen. Ei tartu influenssat eikä vatsataudit kuin harvoin, siis tyyliin kerran 15 vuodessa. Korvatulehdukset, angiinat yms ovat jääneet kokematta koko perheeltä. Miehen äiti (nyt 65) oli sairas viimeksi 20 v sitten, oma isäni samanlainen.

Vierailija
29/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa myös se, että jotkut altistuu enemmän pöpöille.

Jos kulkee päivitäin ruuhkapussissa missä ihmiset köhivät päälle ja on töissä päiväkodissa niin altistuu koko ajan taudeille.

Jos taas ajelee omalla autolla töihin, käy muutaman hengen toimistossa hommissa ja on usein etäpäiviä, niin ei juurikaan altistu taudeille päivän mittaan.

Mutta käsien peseminen on tärkeää, liioitella ei siinäkään kannata, mutta itsellä on ainakin "likainen" olo, ellen pese käsiä kun tulen kotiin, vessan jälkeen, ennen ruokaa tehdessä/syödessä.

Minä olen töissä päiväkodissa, enkä ole vapaa-ajalla kovin innokas käsien pesijä. Töissä se tulee luonnostaan ja käsidesiäkin käytän, mutta en välttämättä muista/jaksa pestä käsiä töistä lähtiessä tai kotiin tullessa. En myöskään erikseen pese käsiä kaupasta tullessa, tai ennen ruokailua, jos ne eivät ole näkyvästi likaiset. Sairaana olen ollut viimeksi 10 vuotta sitten ja miehenikin viime vuoden puolella, vaikka kannan käsissäni kotiin kaikki päiväkodin pöpöt. Noroa meillä kummallakaan ei ole ollut koskaan, vaikka molempien työpaikoilla on viime vuosina kiertänyt ihan epidemioina.

Vierailija
30/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vastustuskykyä ja yleiskuntoa ei saa hinkkaamalla käsiä ruvelle. Ei sillä, että jättäisin kädet kokonaan pesemättä .

Vierailija
31/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kyllä muuten ihmettelen.

Aina hehkutetaan, miten pieni lika ja bakteereille altistus lisää vastustutkykyä. Itse pesen käsiäni usein ja olen sitten varmaan niitä "ylipuhtaita".

Vaan enpä pahemmin sairastele. Noro on ollut viimeksi 15 vuotta sitten. Influenssan sairastin kolmisen vuotta sitten, kun sain mieheltäni. Sitä aiemmin olin sairastanut influenssan n. 8 vuotta aiemmin.

Pieniä kuumeflunssia en muista sairastaneeni kuin kerran näin aikuisiällä.

Vierailija
32/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppu sairastelu nielurisojen poistoon.

Mulla oli 10 vuoden ikiflunssa mutta se loppui polyyppien poistoon. Sen jälkeen ei oo ollut, tästä yli 7v aikaa. Pesen kädet kaupasta tullessa ja ennen ruuanlaittoa, muuten en. No, julkisissa vessoissa.

Vierailija
33/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiä jatkuvasti ja olen ollut flunssassa kolme viikkoa. Next!

Vierailija
34/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hehkutetaan, miten pieni lika ja bakteereille altistus lisää vastustutkykyä. Itse pesen käsiäni usein ja olen sitten varmaan niitä "ylipuhtaita".

Vaan enpä pahemmin sairastele. Noro on ollut viimeksi 15 vuotta sitten. Influenssan sairastin kolmisen vuotta sitten, kun sain mieheltäni. Sitä aiemmin olin sairastanut influenssan n. 8 vuotta aiemmin.

Tunnut sairastavan usein.

Vierailija
35/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset suuttuu kun tyrkytät neuvoja, jotka toimii vain sinulle. Onko tullut mieleen, että immuniteettisi on hyvä luonnostaan? Oletko ennen ollut käsiä pesemättä ja silloin sairastunut koko ajan?

Minä olen monelta kuullut, että jos haluaa sairastella paljon niin kannattaa hankkia lapsia.

Meillä ei kyllä lapsetkaan pahemmin sairastelleet. Työkaveri taas passitti lapsensa päiväkodista suoraan suihkuun ja vaatteiden vaihtoon ja oli se joka desinfioi ostoskärryt ja niillä oltiin koko ajan kipeänä.

Vierailija
36/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon käsienpesut auta kun lapset aivastelee ja yskii mun kasvoille. Aina ei ehdi väistää.

T. Varhaiskasvatuksen ope pienten ryhmästä

Vierailija
37/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pesee käsiään. Sitten kun asiasta huomauttaa, ollaan ihan että vitsi mikä nattsi ja miten jaksaa urputtaa. Ja kuitenkin sitten "säälikää mua kun on nyt tauti ja blaa blaa".

Vierailija
38/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnut sairastavan usein.

Joo. 15 vuoden sisään yksi noro, kaksi influenssaa ja yksi kuumeflunssa.

Mitenkäs ne, jotka sairastavat vuosittain?

Vierailija
39/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun minä en noudata mitään erityistä varovaisuutta, vessassa toki pesen kädet ja joskus muulloinkin jos jaksan/muistan. En varo sairaita enkä julkisia paikkoja. Elän ihan rennolla otteella enkä ole koskaan sairaana. Ehkä kerran neljässä vuodessa yhden päivän kuumeessa eikä sekään tunnu oikein miltään, palelee vaan.

Jotenkin epäilen, et vastustuskyvyllä on aika paljon suurempi vaikutus kuin käsienpesulla. Sillä niitä taudinaiheuttajia kyllä leijailee ihan ilmassa.

Vierailija
40/62 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää käsidesillä lutraavat ovat kaikista eniten sairaina.