Porukka ihmettelee jatkuvia flunssia... kerron miten vältän flunssat ja aina suututaan
Ihmiset eivät pese käsiiään ennen kuin tekee ruokaa tai laittaa jotakin suuhun. Itse pesen aina kädet huolellisesti saippualla ennen kuin laitan mitään suuhuni tai kosken ruokaan. Eipä ole flunssia kuin pari kertaa vuosikymmenessä. Syön lisäksi d-vitskua 125 ug päivässä.
Kommentit (62)
En oo saanu kunnolla klunssia aikoihin
Minäpä en pese enkä syö mitään vitamiineja, siltikään ei tule flunssaa. Minun salaisuuteni on elää erakkona, ihmiset aiheuttaa sairauksia.
Ei ole ollut flunssia kuin yksi 10v aikana. Samat tavat on minulla , kuin ap:lla.
Minäkin pesen käteni aina kun tulen kaupasta tai jostakin muualta ulkoa. Pyyhin myös ovenkahvat. Pesen käteni aina ennen ruuanlaittoa ja monestihan joutuu pesemään ruokaa laittaessaankin vielä. Pesen käteni käytyäni vessassa jne.
Flunssa on jatkuvana riesana. Joten keksipä ap jotakin parempaa ohjetta.
Minä en sairastele ihan vaan, koska se on wt-hommaa. Rahvaan keskellä ruttokin raivosi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pesen käteni aina kun tulen kaupasta tai jostakin muualta ulkoa. Pyyhin myös ovenkahvat. Pesen käteni aina ennen ruuanlaittoa ja monestihan joutuu pesemään ruokaa laittaessaankin vielä. Pesen käteni käytyäni vessassa jne.
Liian hygieenista. Lopeta se käsien pesu.
Hyvä olettaa ettei kukaan muu pese käsiään :D
Ihmiset suuttuu kun tyrkytät neuvoja, jotka toimii vain sinulle. Onko tullut mieleen, että immuniteettisi on hyvä luonnostaan? Oletko ennen ollut käsiä pesemättä ja silloin sairastunut koko ajan?
Mulla loppu sairastelu nielurisojen poistoon.
Pukeudun aina ulosmennessä hazmat-asuun ja eteisessäni on steriili desinfiointikaappi jonka läpi aina kuljen, enkä ole sairastellut flunssaa aikoihin.
Minäpä en pese käsiä ja kaivan nenää ja syön räät. Silti en ole kipeänä ikinä.
Jaa, musta taas tuntuu että mulla ihan päinvastoin. Pesen kädet vessareissun jälkeen jne mut harvoin minkään kaupassa käynnin, ellei oikeesti oo likaisen oloiset tai näköiset. Harvoin oon kipeä, ja sama koskee koko perhettä. Oon niitä ihmisiä jotka uskoo siihen että "pieni määrä bakteereja kasvattaa vastustuskykyä" ja ilmeisesti näin onkin omalla kohdalla :D
Minä kylven vuoden maidossa. Ihmisen tai muun eläimen ei toimi. Suosittelen tätä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Älä myöskään koskettele naamaasi kuin vasta pestyin käsin. Ovenkahvoista tms. saa helposti flunssaviruksia.
Kannattaa muistaa myös se, että jotkut altistuu enemmän pöpöille.
Jos kulkee päivitäin ruuhkapussissa missä ihmiset köhivät päälle ja on töissä päiväkodissa niin altistuu koko ajan taudeille.
Jos taas ajelee omalla autolla töihin, käy muutaman hengen toimistossa hommissa ja on usein etäpäiviä, niin ei juurikaan altistu taudeille päivän mittaan.
Mutta käsien peseminen on tärkeää, liioitella ei siinäkään kannata, mutta itsellä on ainakin "likainen" olo, ellen pese käsiä kun tulen kotiin, vessan jälkeen, ennen ruokaa tehdessä/syödessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä myöskään koskettele naamaasi kuin vasta pestyin käsin. Ovenkahvoista tms. saa helposti flunssaviruksia.
En tietenkään.
Joku kirjoitti, ettei pese käsiään kaupasta tultuaan, koska saa näin vastustuskykyä.
Minua iljettää ne kaupan ostoskorit ja etenkin niiden kahvat. Eikö kaupoissa voitaisi hieman useammin pestä niitä koreja?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset suuttuu kun tyrkytät neuvoja, jotka toimii vain sinulle. Onko tullut mieleen, että immuniteettisi on hyvä luonnostaan? Oletko ennen ollut käsiä pesemättä ja silloin sairastunut koko ajan?
Minä olen monelta kuullut, että jos haluaa sairastella paljon niin kannattaa hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään.
Joku kirjoitti, ettei pese käsiään kaupasta tultuaan, koska saa näin vastustuskykyä.
Minua iljettää ne kaupan ostoskorit ja etenkin niiden kahvat. Eikö kaupoissa voitaisi hieman useammin pestä niitä koreja?
No nyt oli kyllä kunnon Mr. Monk-kamaa, eipä ole koskaan ostoskorien kahvat käyneet mielessäkään.
Avantouinnin harrastajat kuulostavat ainakin puheidensa perusteella superterveiltä, ei kuulemma koskaan flunssat iske. Ei nuo puheet suututa, ehkä vähän vain hymyilyttää puhujan innostus.
Toisaalta puheet ja todellisuus eivät välttämättä ole sama asia. Appivanhemmat sairastavat flunssan pari-kolme kertaa talvessa, ja joka kerta sama tarina - ei ole muka vuosikausiin oltu flunssassa, ja ”tää on nyt kyllä pahin tauti ikinä”. Ja sitten muistellaan, kukas lapsiperhe heillä viimeksi olikaan käymässä, kun sieltä se varmaan tuli. Viimeksi kävi meidän perhe, aikuiset ja kaksi teiniä, heillä kolme viikkoa sitten - ja perästä taas kuului. No, oli meidän 17-vuotiaalla nuha sillä vierailulla, mutta se oli isovanhempiin tarttuessaan muuntautunut ilmeisesti joksikin monsterivirukseksi ja valituspuhelut ja -vihjailut sitten sen mukaisia.
Mistä te löydätte näitä aina ja joka asiasta suuttuvia ihmisiä? 😂