Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso lähettää jopa kymmeniä tekstareita päivässä...

Vierailija
02.11.2019 |

En tiedä, että kuinka sanoisin hänelle vähemmänkin riittävän. Välillä meinaavat mennä hermot kun pitäisi saada tehtyä jotain ja toinen ei ymmärrä vihjauksista vaan jatkaa maanista tekstiviestien lähettelyä.

Sillä ei ole mitään väliä, että onko mitään asiaa koska puoliso heittää vaikka small talkia kesken päin tekemisten. Olen siinä pisteessä, että sanon pian pahasti. Minulle tulee sellainen tunne, ettei hän arvosta yhtään minun tekemisiäni.

Joskus vessasta palatessani huomaan puolison lähettäneen neljäkin tekstiviestiä, joissa yhdessäkään ei ole ihan oikeaa asiaa. En tajua, että onko hän lukenut jotain parisuhdevinkkejä ja luulee tekevänsä minut tekstiviestipommituksella onnelliseksi?

Onko kenelläkään muulla yhtä maanista viestittelijää tai neuvoja, että kuinka saan hillittyä tekstiviestitulvaa?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto.. olen jopa itse alkanut miettimään, että olenko tämä läheisriippuvainen kontrolloiva kumppani? Lähettelen itsekin todella paljon viestiä joka päivä kumppanilleni (olemme kaukosuhteessa), mutta en koskaan ole tullut ajatelleeksi, että mulla saattaisi olla jopa joku pakkomielle häneen? Kieltämättä tulen helposti mustasukkaiseksi ja muuta vastaavaa. Olen aina jostain syystä luullut, että kaikki kumppanit on suurin piirtein kokoajan vähintään laittamassa viestejä toisilleen.

Riippuu suhteen iästä. Rakastuneet nyt eivät tietenkään näe maailmassa mitään muuta kuin rakkauden kohteen. Alkuhuuman (ekat 1-2, aivan max 5 v) jälkeen tulee normaalisti itsenäistyttyä taas normaaliksi ihmiseksi.

No ei aikuiset ihmiset kyllä edes alkuvaiheessa pommita toisiaan viesteillä monta kertaa päivässä.

Ap: jos olet sanonut miehelle asiasta niin sitten hänen pitäisi tietää, ettet aio reagoida viesteihin pitkin päivää. Ellet jostain syystä voi laittaa kännykkää kokonaan pois päältä niin pidä se ainakin äänettömällä ja jätä viestit lukematta.

No jonkun kerran päivässä saattavat hyvinkin viestitellä kevyesti esim. whatsappissa, jos soittaa ei pysty ja ovat etäsuhteessa. Kyllä rakastunut ihminen ikävöi toista sen verran, että se rakas on aikalailla jatkuvasti mielessä. Tietenkin viestiminen on hyvä pitää niissä rajoissa, ettei se haittaa kummankaan elämää. Järkiliittoilijathan paljastavat kulissinsa aina lipsauttamalla, että "rakkaus on hömppää, läheisyysriippuvuutta ym." :D

Vierailija
42/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto.. olen jopa itse alkanut miettimään, että olenko tämä läheisriippuvainen kontrolloiva kumppani? Lähettelen itsekin todella paljon viestiä joka päivä kumppanilleni (olemme kaukosuhteessa), mutta en koskaan ole tullut ajatelleeksi, että mulla saattaisi olla jopa joku pakkomielle häneen? Kieltämättä tulen helposti mustasukkaiseksi ja muuta vastaavaa. Olen aina jostain syystä luullut, että kaikki kumppanit on suurin piirtein kokoajan vähintään laittamassa viestejä toisilleen.

Olen itsekin ollut suhteeni alkuvaiheessa etäsuhteessa. Soitettiin noin kerran viikossa , mikäli mitään akuuttia oikeaa asiaa ei ollut. Kännykästä katsoin, että nyt olen viimeksi ollut puhelimen välitykseällä mieheen yhteydessä viestein viisi viikkoa sitten ja edellisestä puhelinyhteydestä on kolme viikkoa. Suhde on hellä ja rakastava, eikä mitään tarvetta roikkua koko ajan puhelimella.

Minä en myöskään tajua jatkuvaa viestittelyä. Elän etäsuhteessa erittäin ihanan miehen kanssa, mutta koska kumpikaan ei tykkää roikkua puhelimella soitimme toisillemme viimeksi viisi vuotta sitten jouluna. Seuraavan kerran otan yhteyttä, kun tulee taas asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ollut suhteeni alkuvaiheessa etäsuhteessa. Soitettiin noin kerran viikossa , mikäli mitään akuuttia oikeaa asiaa ei ollut. Kännykästä katsoin, että nyt olen viimeksi ollut puhelimen välitykseällä mieheen yhteydessä viestein viisi viikkoa sitten ja edellisestä puhelinyhteydestä on kolme viikkoa. Suhde on hellä ja rakastava, eikä mitään tarvetta roikkua koko ajan puhelimella.

Hoh hoihaa, tahtoisin nähdä teidän pystyyn kuolleiden suhteet:D

Vierailija
44/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään tajua jatkuvaa viestittelyä. Elän etäsuhteessa erittäin ihanan miehen kanssa, mutta koska kumpikaan ei tykkää roikkua puhelimella soitimme toisillemme viimeksi viisi vuotta sitten jouluna. Seuraavan kerran otan yhteyttä, kun tulee taas asiaa.

Luultavasti se mies ei ole enää sun:D Ei millään pahalla:D

Vierailija
45/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on pahasti riippuvainen sinusta.Mä sanoisin asiasta, jos toinen ei usko.En vastaisi niihin enää mitään.Mulla oli joskus tuollanen puoliso.Sen takertuvuus tappoi koko suhteen.

Vierailija
46/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa vielä äitini ymmärtämään, ettei kymmentä viestiä lähetetä yhteen kyytiin. Ja vielä odoteta vastauksia jokaiseen. Huoh. Että ei ne miehet/vaimot yksin tässäkään asiassa rassaa.

Vierailija
47/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi pitää avata? Itse en ainakaan edes avaa työpäivänä chattia. Ponnahdusikkunaan kun tulee niin katson että jaa, ei mitään vakavaa. Ihminen soittaa jos hätä.

Riippuvuusasteinen ikävä/kontrollintarve/ huono omatunto jos ei voi puolta päivää olla erossa.

Vierailija
48/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestit ovat whatsapp-viestejä, voit hiljentää kumppanisi esimerkiksi kokonaan 8 tunnin ajaksi, jolloin voit pitää puhelimessa äänet päällä ja saat ilmoitukset tällöin tärkeiltä henkilöiltä. En nyt tarkoita, että kumppanisi ei olisi sinulle tärkeä, mutta hänen smalltalkinsa tuskin sinun työpäivääsi vie ainakaan eteenpäin. Mikäli hän taas soittelee sinulle, on sinun periaatteessa pakko ladata puhelimeesi jokin whitelister sovellus, joka päästää tietyt henkilöt linjoille tiettyinä kellon aikoina ja toisin päin. Minusta olisi ahdistavaa olla kokoajan tavoitettavissa. Yksi keino myös on, että hommaat toisen puhelimen, jonka numeroa et anna kumppanillesi ja sitten vain jätät oman puhelimen kotiin, kun olet töissä. Vastaavasti toista puhelinta pidät vain töissä. Joskus omien rajojen vetäminen vaatii voimakkaita tekoja. Jos tämäkään ei mene perille, niin on kumma. Silloin kyllä suosittelen jo lämpimästi jättämään kumppanisi, koska alkaa olemaan jo kontroloinnin piirteitä. Myös minä suosittelen lukaisemaan ketjua mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivoitukset:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairai…

Ketjussa toistuu todella hyvin erottuva läheisriippuvaisen ihmisen toimintakaava. En sano, että kumppanisi on nyt läheisriippuvainen, mutta sanon, että siihen on mahdollisuus.

Vierailija
49/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen viestit on juuri tajunnanvirtaa. Aluksi häntä harmitti etten vastannut yhtä usein. Nyt hän on jo tottunut.

Jos miehesi murjottaa tai ärtyy ettet vastaile ja raportoi, olisin hyvin huolissaan, se olisi kontrollointia.

Vierailija
50/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lukenu iltapäivälehden seksiterapeutin vinkit. Sen mukaan naista pitää lämmitellä seksiin koko päivä erilaisin huomionosoituksin ja tekstiviestein.

Vierailija
51/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinani kun vielä puhelimella soitettiin ihmetelleeni erästä miespuolisra työkaveria.

Lähdettiin pikkuautolla aamusta muutama henkilö kurssille Helsinkiin.

Ensin tämä mies soitti jo työpaikan pihalta: nyt lähdetään firman pihasta. Sitten muutaman kymmenen kilometrin päästä: ollaan xxx kohdalla ja muutama sana, ei siis mitään asiaa.

Poikettiin kahville puolivälissä: nyt ollaan Esson baarin tykönä ja mennään kahville ja muutama sana.

Ennen Helsinkiä: nyt ollaan kohta tulossa Hesaan ja muutama sana. Kun tultiin perille niin taas puhelimeen: ollaan perillä ja mennään ilmoittautumaan, soittelen sitten myöhemmin.

Jne.

Aikuisia ihmisiä, pitkään yhdessä olleita. Tosin sain myöhemmin tietää, että vaimo oli aika mustasukkainen, kai täytyi koko ajan ilmoittautua ettei vain lirkutellut muille naisille. Mies ei ollut mikään kovin komea, perusmies

Vierailija
52/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viestittelen avomiehen kanssa whatsapissa ainakin n. 20 viestiä päivässä, jos emme vietä aikaa yhdessä. En itse koe ahdisteluksi, että mies kysyy kuulumisia esim. työpäivän aikana. Ei hän toisaalta loukkaannu, jos en vastaa useampaan tuntiin, vaan ymmärtää, että voin olla esim. salilla tai viettää aikaa ystävien kanssa, jolloin en ole puhelimen äärellä. Itse pidän siitä, että meillä on jatkuva yhteys.

Vierailija
53/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi jos pitäisi puolison diibadaabaviesteihin vastailla työpäivän aikana. Laitetaan viestiä jos on asiaa, muuten ei. Eri juttu jos toinen on jossain työmatkalla, silloin voidaan laittaa ”ilmoittautumisviestejä” ja niissäkin yksi päivässä riittää.

Vierailija
54/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot hänelle, että sinun mielestäsi tuo viestien määrä on liiallinen, että voisiko hän vähentää ja miettiä tarkemmin viestin tarpeellisuutta ennen kuin lähettää. 

Ei kaikki ymmärrä silti tai ymmärtää liian hyvin. Minun ex oli viestimies ja sanoin siitä hänelle, niin lopetti kokonaan lähettämisen. Ei yhtään viestiä tullu sen sanomisen jälkeen. Hänellä ei ollt keskitietä missään vaan se oli joko nolla tai sata ja ehkä siksi se onkin ex.

Vierailija
55/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei edes ole watsapissa, messengerin viestejäkään ei yleensä edes tajua. Inhoaa älypuhelintaan jota joutuu työnsä takia käyttämään. Ei myöskään tykkää tekstiviesteistä vaan soitellaan jos on asiaa.

Tulisin itsekin hulluksi jos viestejä tulisi kymmeniä päivässä. Sanoisin että kyseessä on läheisriippuvuus/mustasukkaisuus/muuten vaan rakastaa naputtaa viestejä taukoamatta.

Elin joskus suhteessa jossa toinen laittoi viestejä ihan valehtelematta koko ajan. Watsapissa, messengerissä ja tekstiviestit vielä päälle. Ja hirveät kilarit kun en vastannut. Oli sitten sairaalloisen mustasukkainen ja viesteillä kai yritti kontrolloida ja kytätä messengeriä ja wa:a. Ja viestit oli tyyliin sydämiä ja rakkaudentunnustuksia ja selfieitä.

Se suhde päättyikin kun tyyppi potki mustasukkaisuuskohtauksessaan kylkeni mustelmille.

Vierailija
56/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen voi sulkea kokonaan työpäivän ajaksi. Jos puhelinta käyttää myös työasioihin niin sen kumppanin voi pistää estolistalle työpäivän ajaksi. Tai kehittää selkärangan ja ei reagoi viesteihin ja puheluihin mitenkään työpäivän aikana. . Kotiin lähtiessä pistää sen pusipusi viestin.

Tällaiset jatkuvaa yhteyttä päivittäin vaativat kumppanit on kyllä senluokan tyyppejä muutenkin, ettei sellaisen kanssa elävä tossu uskalla mitenkään jättää noteeraamatta tai kotona alkaa tavarat lentelemään, kun tämä emotionaalisesti epävakaa ja ylimustasukkainen kumppani alkaa raivoamaan että vieraissa kuitenkin ollut kun ei vastannut yms.