Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso lähettää jopa kymmeniä tekstareita päivässä...

Vierailija
02.11.2019 |

En tiedä, että kuinka sanoisin hänelle vähemmänkin riittävän. Välillä meinaavat mennä hermot kun pitäisi saada tehtyä jotain ja toinen ei ymmärrä vihjauksista vaan jatkaa maanista tekstiviestien lähettelyä.

Sillä ei ole mitään väliä, että onko mitään asiaa koska puoliso heittää vaikka small talkia kesken päin tekemisten. Olen siinä pisteessä, että sanon pian pahasti. Minulle tulee sellainen tunne, ettei hän arvosta yhtään minun tekemisiäni.

Joskus vessasta palatessani huomaan puolison lähettäneen neljäkin tekstiviestiä, joissa yhdessäkään ei ole ihan oikeaa asiaa. En tajua, että onko hän lukenut jotain parisuhdevinkkejä ja luulee tekevänsä minut tekstiviestipommituksella onnelliseksi?

Onko kenelläkään muulla yhtä maanista viestittelijää tai neuvoja, että kuinka saan hillittyä tekstiviestitulvaa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen sellainen kumppani jolla mahdollisesti läheisriippuvuutta tai muita emotionaalisia ongelmia, epätasapainoa. Onko hän ilmaissut mustasukkaisuutta missään kohden? Kauanko olette tunteneet?

Vierailija
22/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ns rakkauspommitukselta. Se on yksi väkivaltaisen ja kontrolloivan suhteen varoitusmerkki. Voi muuttua myös vainoomiseksi eron jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo on parempi kuin, että mies soittelee kyttääviä videopuheluita pitkin päivää. Minulla on sellainen eksä, hävetti ihan sairaasti kun soitti esim. kun lähdin isäni luona käymään. Mutta siis asiaan, älä vastaa viesteihin, pidä äänettömällä jos voit ja sano nyt vielä kerran, että "olet ihana ja ihanaa, että ajattelet minua, mutta tarvitsen keskittymisrauhan, älä pommita jatkuvasti".

Vierailija
24/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.terve.fi/artikkelit/66497-5-varhaista-varoitusmerkkia-liian…

Hei älä nyt. Kaikki ei vain ole niin romanttisia ja läheisyyttä kaipaavia kuin ap:n kumppani.

Läheisriippuvuus?

https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/ajankohtaista/kirjoja-parisuhtees…

Vierailija
25/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.terve.fi/artikkelit/66497-5-varhaista-varoitusmerkkia-liian…

Hei älä nyt. Kaikki ei vain ole niin romanttisia ja läheisyyttä kaipaavia kuin ap:n kumppani.

Läheisriippuvuus?

https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/ajankohtaista/kirjoja-parisuhtees…

Mä taidan ainakin olla läheisriippuvainen. Mitenköhän tästä sitten etiäpäin? - ei kukaan aiemmista

Vierailija
26/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä liukuva työaika, menee ja tulee miten sattuu. Usein kyllä laitan illalla viestiä miten on tulossa, jotta muksut saa tarvittaessa hyvät yöt soittaa. Jos tiedän hänen käyvän kaupassa, laitan kauppalistaa. Eilen hänen tehdessä myöhäistä iltaa laitoin kuvat muksujen Halloween- asuista. Ei nyt kymmeniä viestejä tule, mutta jos useampi asia sattuu samalle päivälle, niin olisi nuo kaikki kolme ajankohtaista. Näihin en kuitenkaan odota vastausta ja soittoa perään.

24 h liukuva työaika kuulostaa oudolle. Meillä on liukuva työaika, töihin voi tulla klo 6-9 liukumalla ja lähteä aikaisintaan klo 14.

Vierailija
27/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä liukuva työaika, menee ja tulee miten sattuu. Usein kyllä laitan illalla viestiä miten on tulossa, jotta muksut saa tarvittaessa hyvät yöt soittaa. Jos tiedän hänen käyvän kaupassa, laitan kauppalistaa. Eilen hänen tehdessä myöhäistä iltaa laitoin kuvat muksujen Halloween- asuista. Ei nyt kymmeniä viestejä tule, mutta jos useampi asia sattuu samalle päivälle, niin olisi nuo kaikki kolme ajankohtaista. Näihin en kuitenkaan odota vastausta ja soittoa perään.

24 h liukuva työaika kuulostaa oudolle. Meillä on liukuva työaika, töihin voi tulla klo 6-9 liukumalla ja lähteä aikaisintaan klo 14.

En minäkään usko 24/7 liukumaan, koska silloin työntekijä voisi ajoittaa työnsä ilta-, yö- ja viikonlopputunneille ja nostaa siten isomman liksan. Ehkä kirjoittaja tarkoitti, että hänen miehellään on kokonaistyöaika.

Vierailija
28/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Mieheni on tmi-yrittäjä (pitäisi muuttaa oy:öksi) ja hänellä ei ole työaikaa ollenkaan. Se on oikeastaan yrityksessä kaikkein rasittavinta kun ei ole mitään normaalia arkirytmiä vaan joitain asiakkaita tapaa säännöllisesti ja joita sitten "hei, huomiseksi tulikin X, pitää laittaa kello soimaan 5:30" tai "Ens lauantai ei sitten ookaan kokonaan vapaa, tuli Z klo 18". No itse se mies sieltä soittelee yleensä, että tarviiko jotain kaupasta. Sekin on kyllä alkanut ärsyttämään, että tarvitaanko minua oikeasti konsultoimaan kaupassa käymisessä, mutta no kiva, että huomioi kuitenkin.

Vierailija
29/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen voi sulkea kokonaan työpäivän ajaksi. Jos puhelinta käyttää myös työasioihin niin sen kumppanin voi pistää estolistalle työpäivän ajaksi. Tai kehittää selkärangan ja ei reagoi viesteihin ja puheluihin mitenkään työpäivän aikana. . Kotiin lähtiessä pistää sen pusipusi viestin.

Vierailija
30/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö joku vielä tekstiviestejä?

No ei;) Mutta tämä aloitus olikin keksitty:D

Vierailija
31/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto.. olen jopa itse alkanut miettimään, että olenko tämä läheisriippuvainen kontrolloiva kumppani? Lähettelen itsekin todella paljon viestiä joka päivä kumppanilleni (olemme kaukosuhteessa), mutta en koskaan ole tullut ajatelleeksi, että mulla saattaisi olla jopa joku pakkomielle häneen? Kieltämättä tulen helposti mustasukkaiseksi ja muuta vastaavaa. Olen aina jostain syystä luullut, että kaikki kumppanit on suurin piirtein kokoajan vähintään laittamassa viestejä toisilleen.

Vierailija
32/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä kun ei mene tarpeet yksiin. Oisin itse tosi onnellinen, jos joku noin paljon minua ajattelisi.

Koskaan ei ole mikään hyvin, näköjään suurimmassa osassa parisuhteita narinan määrä on vakio:D

Vierailija
33/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto.. olen jopa itse alkanut miettimään, että olenko tämä läheisriippuvainen kontrolloiva kumppani? Lähettelen itsekin todella paljon viestiä joka päivä kumppanilleni (olemme kaukosuhteessa), mutta en koskaan ole tullut ajatelleeksi, että mulla saattaisi olla jopa joku pakkomielle häneen? Kieltämättä tulen helposti mustasukkaiseksi ja muuta vastaavaa. Olen aina jostain syystä luullut, että kaikki kumppanit on suurin piirtein kokoajan vähintään laittamassa viestejä toisilleen.

Hyvä kun havahduit!

Saat lisää shokkihoitoa, jos luet ketjun Mustasukkaisen puolison sairaimmat aivoitukset

Vierailija
34/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu suhteen iästä. Rakastuneet nyt eivät tietenkään näe maailmassa mitään muuta kuin rakkauden kohteen. Alkuhuuman (ekat 1-2, aivan max 5 v) jälkeen tulee normaalisti itsenäistyttyä taas normaaliksi ihmiseksi.

Vierailija
35/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuitenkaan kannata pilata toimivaa suhdetta epämääräisten palstahöpinöiden takia. Sitäpaitsi en edes usko, että kukaan alkaa kysellä täällä näin tyhmiä.

Vierailija
36/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovin mustasukkainen muuten? Yrittääkö viesteillä kontrolloida ettet ehdi ainakaan pettämään? Suuttuuko jos et heti vastaa ja tivaa miksi et heti vastannut, mitä oikeni olit tekemässä?

Vierailija
37/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja miesystävä on ihan normaalijärjellä varustettu jne, mutta hän välillä viestittelee minut uupumukseen asti. Luulen, että johtuu hänen tavastaan kommunikoida eksänsä ja lastensa kanssa, eli heillä on tämä viestittelyn kulttuuri.

Me poikani kanssa lähetetään viestejä jos on asiaa tai jos ollaan erossa esim hän mökillä ja minä kaupungissa.

Mun mielestä on häirintää jatkuva viestittely. Nykyaikana plingaa puhelin ihan liikaa ja mulla onkin tapana laittaa äänettömälle ja kääntää näyttö alaspäin iltaisin. Kattelen viestejä sitten kun mulle itselle sopii.

Vierailija
38/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ollut suhteeni alkuvaiheessa etäsuhteessa. Soitettiin noin kerran viikossa , mikäli mitään akuuttia oikeaa asiaa ei ollut. Kännykästä katsoin, että nyt olen viimeksi ollut puhelimen välitykseällä mieheen yhteydessä viestein viisi viikkoa sitten ja edellisestä puhelinyhteydestä on kolme viikkoa. Suhde on hellä ja rakastava, eikä mitään tarvetta roikkua koko ajan puhelimella.

Vierailija
39/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu suhteen iästä. Rakastuneet nyt eivät tietenkään näe maailmassa mitään muuta kuin rakkauden kohteen. Alkuhuuman (ekat 1-2, aivan max 5 v) jälkeen tulee normaalisti itsenäistyttyä taas normaaliksi ihmiseksi.

No ei aikuiset ihmiset kyllä edes alkuvaiheessa pommita toisiaan viesteillä monta kertaa päivässä.

Ap: jos olet sanonut miehelle asiasta niin sitten hänen pitäisi tietää, ettet aio reagoida viesteihin pitkin päivää. Ellet jostain syystä voi laittaa kännykkää kokonaan pois päältä niin pidä se ainakin äänettömällä ja jätä viestit lukematta.

Vierailija
40/56 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja miesystävä on ihan normaalijärjellä varustettu jne, mutta hän välillä viestittelee minut uupumukseen asti. Luulen, että johtuu hänen tavastaan kommunikoida eksänsä ja lastensa kanssa, eli heillä on tämä viestittelyn kulttuuri.

Me poikani kanssa lähetetään viestejä jos on asiaa tai jos ollaan erossa esim hän mökillä ja minä kaupungissa.

Mun mielestä on häirintää jatkuva viestittely. Nykyaikana plingaa puhelin ihan liikaa ja mulla onkin tapana laittaa äänettömälle ja kääntää näyttö alaspäin iltaisin. Kattelen viestejä sitten kun mulle itselle sopii.

Tämä. Toimin itse samoin. Ei ole pakko olla 24/7 tavoitettavissa. Siihen voi itse määritellä rajansa.