Naiset jotka ovat ylpeitä poikiensa pituudesta
Olenko minä ainoa jonka mielestä tämä on outoa?
Naiset kehuskelevat jatkuvasti sillä kuinka heidän poikansa on jo X iässä Y cm pitkä.
Miltä kuulostaisi jos miehet kehuskelisivat sillä kunka kapea vyötärö tai tiimalasimallinen vartalo tyttärellä on jo nuoressa iässä?
Voisiko poikiakin alkaa jo arvostamaan ihmisinä, eikä vain pitkäksi kasvamisen tai saavutusten kautta?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojasta tulee ikävä kyllä lyhyt, on aina kasvanut -käyrillä.
Se on hirveä kohtalo. En kaunistele asiaa. kiusaaminen, vähättely, mieheyden kieltäminen.
Kiusaaminen on aina hirveä kohtalo :(
Mutta ei kaikkia poikia ole kiusattu lyhyydestä, miksi ei?
No on taatusti. Viimeistään netistä saa lukea, että ei kelpaa mihinkään.
Monelle kelpaa. Ei 20 lisäsenttiä miestä paranna. On kokemusta, söi koko jääkaapin ja mun kaikki rahat.
Mulla ei ole lapsia, mutta mua jotenkin ärsyttää suunnattomasti se "poikien äidit"-hehkutus. Joku työkaverikin siihen osallistunut ja voi hyvän tähden sitä myötähäpeää. Oikein pitää korostaa että mulla on nyt nimenomaan POIKIA ja olen NIIDEN ÄITI, en minkään TYTTÖJEN vaan nimenomaan POIKIEN.
Ja tottakai ne jutut on sitä luokkaa, että pojat pelaa joukkuepelejä ja kiipeilee puissa. Varmaan olisi suuri pöyristys jos joku poika alkaiskin vaikka ratsastamaan ja harrastamaan balettia.
Vierailija kirjoitti:
Siitä puhe, mistä (itsellä) puute. Harva oikeasti pitkä nainen tällaisia keskusteluja avaa.
Samoin jos nainen alkaa brassailemaan miehensä koulutuksella, kertoo tämä naisen omasta alhaisesta koulutuksesta ja heikosta itsetunnosta.
Itse pyrin arvottamaan sekä miehessä että pojassamme aivan eri asioita. Ja totta puhuen en edes tiedä kuinka pitkä poikamme on.
T. Pitkä, itsenäinen & akateeminen nainen
No jos mun pojasta tohtori tulisi, niin varmaan se olisi ihan mainitsemisen arvoinen juttu. Sillä niin kaukana sellaiset jutut näyttää vielä tällä hetkellä olevan, että ihmeenä pitäisin. Joo, en ole itse tohtori, mutta tuskin sen lapsen tohtoriuskaan sitä itsetuntoa veisi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee nyt miten pinnallisia naiset ovat.
Ja sitten kehtaavat vielä jauhata päälle jotain "mieheni on 193cm mutta pituus ei ole minulle tärkeetä"
Niinpä. Itsekin olen jonkin verran (aika paljonkin) pinnallinen mutta luonne ja muut seikat meni pituuden edelle. Mieheni on 164cm. Saman pituinen kuin minä.
Silti toivon että pojastamme ei ihan noin lyhyttä tulisi. Ei muuten mutta tiedän että poika saattaa siitä itse kärsiä.
Miehelläni kyllä on ollut naisia ennen minua useitakin. Ja varmaan olisi ottajia edelleen. Silti tiedän että pituus on ollut hänelle se akilleen kantapää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän äiti saa olla ylpeä lapsestaan, syystä mistä hyvänsä. Lyhyen miehen elämä voi olla ennakkoasenteiden vuoksi haastavampaa ja tutkimusten mukaan pituus korreloi jopa palkkaan miehillä. Itse olen tyytyväinen, että poikani kasvoi 15 cm isäänsä pitemmäksi. Pituusgeenit tulevat minun puoleltani.
"Lyhyen miehen elämä voi olla ennakkoasenteiden vuoksi haastavampaa"
Ja mistähän ne ennakkoasenteet johtuvat, ellei sinun kaltaisistasi naisista joille oman lapsen pituusmitta on tärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö isiä jotka ovat ylpeitä tyttäriensä isoista rinnoista?
Tasa-arvon nimissä pitäisi olla.
"Kyllähän äiti saa olla ylpeä lapsestaan, syystä mistä hyvänsä. Lyhyen miehen elämä voi olla ennakkoasenteiden vuoksi haastavampaa ja tutkimusten mukaan pituus korreloi jopa palkkaan miehillä. Itse olen tyytyväinen, että poikani kasvoi 15 cm isäänsä pitemmäksi."
Tässä siis 7-1 yläpeukkuja saanut kommentti.
"Kyllähän isä saa olla ylpeä lapsestaan, syystä mistä hyvänsä. Lattarintaisen naisen elämä voi olla ennakkoasenteiden vuoksi haastavampaa ja tutkimusten mukaan tissien koko korreloi jopa avioitumismahdollisuuksiin naisilla. Itse olen tyytyväinen, että tyttärelläni on kahta kuppikokoa isommat tissit kuin vaimollani."
Miltäs kuulostaa?
Ei se nyt välttämättä mitään ylpeyttä ole. Joskus tuollainen puhe on vain ihmettelyä siitä, kuinka nopeasti aika menee, kun lapsetkin ovat jo niin pitkiä. Ja yleensäkin pohdiskelua siitä, miten nykynuoriso kasvaa niin pitkäksi ja käyttäytyy eri tavalla tms.
Pitkät ja hoikat ihmiset nyt vaan ovat parempia.
Itse viehätyn enemmän lyhyehköistä miehistä, joten tuo pituuden ihailu on aina tosi outoa :)
Tärkeää miehessä on monen naisen mielestä korkea koulutustaso ja varakkuus. Yleensä poikiensa pituudella kehuskelevat vanhemmat eivät itse ole korkeasti kouluttautuneita ja jollainhan sitä pitää heidänkin päteä.
Niin ja tytön pitää olla pieni ja söpö sekä hiljainen, nöyrä ja siveä. Sekä omata väitöskirja lääketieteestä tai
kemiasta. Muistaa kumminkin laittaa lämmin ruoka joka päivä (vaikka olisi yöllä kotona töistään) ja siivota itse. Muuten av-mammat ja moni muukin haukkuu huonoksi vaimoksi ja äidiksi. Ja mitä siitä sitten tulisi koko elämästä, kysyn vaan! Perinteet ja pieni p kunniaan myös! Pojista ei niin väliksi juu.
Niillä äideillä ei varmaan ole oikein muuta mistä olla erityisen ylpeitä. Lapsella ehkä huono koulumenestys tms. Mutta jollain pitää kehua muille.
Olen ylpeämpi tyttäreni pituudesta (176cm/54kg) kuin poikani pituudesta (186cm).
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee nyt miten pinnallisia naiset ovat.
Ja sitten kehtaavat vielä jauhata päälle jotain "mieheni on 193cm mutta pituus ei ole minulle tärkeetä"
Tarkoitit varmaan kirjoittaa kyseiset naiset.
Hyvä, että vanhemmat ovat iloisia ja ylpeitä lapsistaan. En näe aiheessa mitään ongelmaa.
Jos minulla olisi lapsia, he olisivat fiksuja ja lyhyitä ja olisin ylpeä heistä.
N, ei lapsia
Vierailija kirjoitti:
Olen ylpeämpi tyttäreni pituudesta (176cm/54kg) kuin poikani pituudesta (186cm).
Unohdit kertoa poikasi painon. Tyttäresi paino vaikutti sinulle tärkeältä asialta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tiedät lapsiesi tarkat pituudet? Kuulostaa jotenkin oudolta
Pienet murheet teillä...
Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
54 kg, ihanaa.
Toivotavasti on luonnostaan hoikka, laiha, sairaalloisen laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö isiä jotka ovat ylpeitä tyttäriensä isoista rinnoista?
Tasa-arvon nimissä pitäisi olla.
"Kyllähän äiti saa olla ylpeä lapsestaan, syystä mistä hyvänsä. Lyhyen miehen elämä voi olla ennakkoasenteiden vuoksi haastavampaa ja tutkimusten mukaan pituus korreloi jopa palkkaan miehillä. Itse olen tyytyväinen, että poikani kasvoi 15 cm isäänsä pitemmäksi."
Tässä siis 7-1 yläpeukkuja saanut kommentti.
"Kyllähän isä saa olla ylpeä lapsestaan, syystä mistä hyvänsä. Lattarintaisen naisen elämä voi olla ennakkoasenteiden vuoksi haastavampaa ja tutkimusten mukaan tissien koko korreloi jopa avioitumismahdollisuuksiin naisilla. Itse olen tyytyväinen, että tyttärelläni on kahta kuppikokoa isommat tissit kuin vaimollani."
Miltäs kuulostaa?
Tyttärelle kasvoi 2 kuppikokoa suuremmat rinnat kuin äidilleen. Hän pääsi julkiselle pienennysleikkaukseen heti täytettyään 18. Olisi halunnut pienemmät, mutta jostain syystä kirurgi ei suostunut pienentämään kuin D-kuppiin. Silti nukkuminen helpottui ja niskavaivat vähenivät. Poika sen sijaan on tyytyväinen 190 cm:n pituuteensa. Äiti on yhtä lailla ylpeä kummastakin, myös muiden ominaisuuksien osalta.
Minä olen muutamalle ihmiselle ihmetellyt ääneen sitä, kuinka pitkä kohta 11-vuotias poikani on. Sillä ei ole mitään tekemistä miehisyyden ihailun tai sillä ylpeylyn kanssa, vaan olen aidosti ihmeissäni että esikoiseni, pieni vauvani on jo niin iso ihminen. Hän on minua nyt enää 15cm lyhyempi, ja minusta se on hassua, ihanaa ja outoa yhtä aikaa.