Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako älylukko laittaa

Teresa
01.11.2019 |

Miehen kanssa on puhuttu noista uusista lukoista. Lehdetkin kirjoittavat noista tekniikoista, mutta mikä noista oikeasti olisi järkevä valinta? Lähinnä mielessä omakotitalon ovi, mutta ehkä mökilläkin voisi harkita myöhemmin.

Kommentit (290)

Vierailija
61/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykällä toimivan älulukon ominaisuudet ja turvallisuus hakkaa 100 kertaa perinteisen lukon.

Ei tietoturva-asiantuntijoiden mielestä. Älylukkovalmistajien, -myyjien ja mainosmiesten mielestä toki tietenkin.

Ja sinä uskot mainospuheita.

Ennen uskon mainospuheita kuin jonkun vauvapalstaavan teknoluddiitin puheita. Mainosten sisältö on sentään Suomessa hyvin kontrolloitua.

Vierailija
62/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko se sormenjälijen vai kasvon vai lätkälläkö siitä mennään eikö se ole sama ku avain 

Meillä on tuo Yale Doormanin lukko, ja se aukeaa koodilla tai lätkällä.

3

Asensitteko itse vai onko talo uusi?

Itse mies asensi. Ei kuulemma ollut edes vaikea homma.

Itse ehkä päätyisin Ovikuun. Sekin näyttää olevan helppo asentaa, mutta saa toimimaan kännykällä.

Kännykkä on aivan ehdoton näihin. Se on kuitenkin kaikilla aina ja kaikkialla mukana.

Avaimet ovat aina mukana. Kännykkä vain silloin, kun haluan olla tavoitettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut Yale nyt toista vuotta Verisureen yhdistettynä. Tyytyväisiä ollaan oltu.

Onko teillä uusi talo ja ovi vai voiko tämän laittaa itse nykyiseen

Yale sopii useimpien Abloyn lukkorunkojen tilalle. Ja voi asentaa itse jos nyt vähänkään työkalut pysyy kädessä.

Oviku näyttää olevan vielä helpompi. Ei tarvitse rikkoa vanhaa lukkoa ollenkaan. Ja tuon Ovikun saa laittaa myös taloyhtiön lukkoon kuulemma, kun se ei riko vanhaa.

Vierailija
64/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut Yale nyt toista vuotta Verisureen yhdistettynä. Tyytyväisiä ollaan oltu.

Yale sopii useimpien Abloyn lukkorunkojen tilalle. Ja voi asentaa itse jos nyt vähänkään työkalut pysyy kädessä.

Oviku näyttää olevan vielä helpompi. Ei tarvitse rikkoa vanhaa lukkoa ollenkaan. Ja tuon Ovikun saa laittaa myös taloyhtiön lukkoon kuulemma, kun se ei riko vanhaa.

Onko näistä puolueetonta vertailua ilog oviku tai yeal?

Vierailija
65/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin olen kuullut. Ovikun saa laittaa taloyhtiön lukkoon, mutta ei näitä muita.

Vierailija
66/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mies itse laittoi.

Vierailija
67/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asennus on suurinpiirtein samaa luokkaa nopeasti katsottuna mutta tosiaan tuossa on etu että vanha lukkopesä säilyy.

Vierailija
68/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko se sormenjälijen vai kasvon vai lätkälläkö siitä mennään eikö se ole sama ku avain 

Meillä on tuo Yale Doormanin lukko, ja se aukeaa koodilla tai lätkällä.

3

Aukeaa myös kännykällä jos on yhteensopiva hälytysjärjestelmä. Ainakin Verisuren kanssa pelaa.

Itse laittaisin silti tuon Ovikun ennemmin: avaimet säilyy eikä tarvitse maksaa Verisurelle.

Verisure meillä oli vuosia jo ennen Yalea.

Vierailija
69/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin olen kuullut. Ovikun saa laittaa taloyhtiön lukkoon, mutta ei näitä muita.

Noin tuo on looginen. Ovikussa vanha lukko säilyy.

Vierailija
70/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi ymmärtää tätä lammasmentaliteettia :D Mikä siinä perinteisessä lukossa on toimimatonta? Miksi pitää omien menemistenkin olla minuutin tarkkuudella olla tiedossa jollain teknologiayrityksellä?

No ainakin suvun mökillä avaimet on aina väärässä paikassa. Kyllä kännykällä toimiva lukko on aivan yliveto. Ei ole kiva olla Lapissa mökillä ja kuulla, että serkkupojalla jäi edellisviikonloppuna avaimet taskuun, kun ajeli kotiin espoosee

Meillä on mökill vara-avain numerokoodillisessa avainboksissa. Suosittelen.

Eikö olisi helpompaa että se numerokoodi avaisi suoraan sen oven...?

hys hys ei tällaista kannata sanoa lukkomiehille

Tämä oli päivän paras.

Vierailija
71/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi ymmärtää tätä lammasmentaliteettia :D Mikä siinä perinteisessä lukossa on toimimatonta? Miksi pitää omien menemistenkin olla minuutin tarkkuudella olla tiedossa jollain teknologiayrityksellä?

No ainakin suvun mökillä avaimet on aina väärässä paikassa. Kyllä kännykällä toimiva lukko on aivan yliveto. Ei ole kiva olla Lapissa mökillä ja kuulla, että serkkupojalla jäi edellisviikonloppuna avaimet taskuun, kun ajeli kotiin espoosee

Meillä on mökill vara-avain numerokoodillisessa avainboksissa. Suosittelen.

Eikö olisi helpompaa että se numerokoodi avaisi suoraan sen oven...?

hys hys ei tällaista kannata sanoa lukkomiehille

Tämä oli päivän paras.

Taitaa vauvapalsta luoda melkoisia innovaatioita. Tuohan on oikeesti fiksu juttu, että koodilla avattaisiin ovi. Kuka niitä avainlaatikoita kaipaa?

Vierailija
72/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koodilla avattava lukko mikään älylukko ole.

Vierailija
73/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koodilla avattava lukko mikään älylukko ole.

Mutta tuollainen kännykällä käytettävä kuulostaa näppärältä.

Vierailija
74/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pyytää poikaa asentamaan tuollainen meillekin, kun tulevat ensi viikonloppuna isänpäivää juhlimaan.

Vierailija
75/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Elisan malli voisi olla kätevä myös

Vierailija
76/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yuutubessa on video tuosta Oviku -lukosta. Näyttää olevan kätevä.

Vierailija
77/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, luin otsikon oikein vasta kolmannella, että sehän on ÄLYLUKKO, eikä älyukko.

No tähän kämppään kelpaisi vähän älykkäämpi ukko. Ei ole mikään järjen jättiläinen tuo nykyinen.

Vierailija
78/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, luin otsikon oikein vasta kolmannella, että sehän on ÄLYLUKKO, eikä älyukko.

No tähän kämppään kelpaisi vähän älykkäämpi ukko. Ei ole mikään järjen jättiläinen tuo nykyinen.

Aiotko päivittää kotimaisen vai onko mielessä tuontitavaraa?

Vierailija
79/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin nuo näyttää vierailta kaikki. Onko tuolla mitään tavalliselle sinkulle sopivaa ratkaisua?

N37

Tarkoitatko sellaista tärisevää malli N37?

Vierailija
80/290 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykällä toimivan älulukon ominaisuudet ja turvallisuus hakkaa 100 kertaa perinteisen lukon.

Ei tietoturva-asiantuntijoiden mielestä. Älylukkovalmistajien, -myyjien ja mainosmiesten mielestä toki tietenkin.

Ja sinä uskot mainospuheita.

Oviku näyttää Elisan tekstin perusteella käyttävän vastaavaa suojausta kuin pankkitiliin. En tiedä kenenkään murtautuneen minun pankkitilille, niin uskallan kyllä luottaa tuohon Ovikuunkin.