Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikunta ja punainen naama

Vierailija
01.11.2019 |

Olen päättänyt alokaa liikkumaan. Vuoden olen käynyt tosi ahkerasti joogassa ja nyt käyn lisäksi bodybalancessa. Haluaisin siirtyä kokeilemaan jotain muutakin, esim. spinningiä tai body pumppia pitkän tauon jälkeen. Jotain enemmän rasittavaa ja raskaampaa. Minulla on vain yksi este: naaman punoitus. Naamani menee pienestäkin liikkumisesta ihan punaiseksi. Esim bodybalancessa naama jo helottaa. Rankemmassa jumpassa naama on todella kamalan näköinen. Pynainen kuun tomaatti, mutta valkoisilla läiskillä. Varsinkin suun ympärille jää valkoista, todella kauhean näköistä. Ja sitten kun noissakin jumpissa käy hyvännäköisiä lihaksikkaita ja hyväkuntoisia miehiä ja itse haluaisi esiintyä edukseen, niin kynnys tunneille menemiselle nousee liian korkeaksi. Minua ei haittaisi ollenkaan jos hikoilisin kunnolla, mutta en hikoa juuri ollenkaan. Olen aina ihmetellyt miksi jumpan jälkeen pitää paikka pyyhkiä ja putsata kunnes tajusin, että toiset hikoilevat todellakin niin paljon, että lattialle tippuu ihan hikipisaroita. Minun ei tarvitse koskaan pyyhkiä hikeä edes otsalta, sitä ei vain tule.

Eli miten ratkaisisitte ongelmani? Miten kehtaan mennä jumppiin, joissa muutun karmaisevan näköiseksi ja jossa on komeita miehiä? :D Ja vaikkei olisikaan komeita miehiä, silti hävettää kun näyttää niin kummalliselta ja aivan karmealta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko sä siellä kohottamassa kuntoa vai iskemässä miehiä? Selvennä se ensin itsellesi, niin vastaus selviää siinä samalla.

Vierailija
2/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kohottamassa kuntoa, mutta eipä se poista sitä tosiasiaa, että komeiden miesten läsnäollessa ei kauheasti tekisi mieli näyttää todella kamalalta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään muulla samaa?

Ap

Vierailija
4/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. V...tuttaahan se mutta onko vaihtoehtoja? En minä ainakaa lopeta liikkumista sen takia... tosin en sisällä liiku mut kyllä mä lenkilläkin helotan. Verenpainelääkkeet saattais kuulema auttaa mut niitä syödessä ei kuulema jaksa liikkua....

Laserointiakin joku ehdotti.

Vierailija
5/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Vaivasi kouluaikoina, ja joskus vieläkin ärsyttää, mutta ei tuollaisen kannata antaa häiritä.

Kikkoja joita voisi kokeilla on, että pukeudu mahdollisimman kivoihin ja sopivanvärisiin vaatteisiin, niin tunnet olosi itsevarmemmaksi ja kauniimmaksi, eikä naaman punoitus vie niin paljoa huomiota.

Ja jos naaman punaisuus oikeasti häiritsee tosi paljon, niin laita vaikka tosi peittävää meikkivoidetta naamaan.

Vierailija
6/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasi punoitus johtuu siitä, että verisuonesi ovat normaalia lähempänä ihosi pintaa. Asialle ei oikeastaan voi tehdä muuta, kuin ehkä peittää meikkivoiteella.

Itsellänikin naama punoittaa urheillessa, vaikka olen viimeiset parikymmentä vuotta juossut maratoneja. Yksikään mies ei ole ikinä naamni punaisuutta negatiivisesti kommentoinut. Hymy sen sijaan on miehille paljon suuri houkutin, jos heitä salilla jahtaat.

Vierailija
7/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit naamaan niin ei näy.

Vierailija
8/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin naama punottaa urheillessa. So what?

Vierailija
9/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla punoittaa myös. On todella epämukavaa, mutta pakko siihen oli tottua. Mä punastun myös nauraessa, jutellessa vieraassa porukassa tai jos joku katsoo mua enkä tiedä syytä. Se vasta noloa onkin! Eikä edes Joe blackon punaisuuteen auttavat tökötit auta.

Vierailija
10/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kohottamassa kuntoa, mutta eipä se poista sitä tosiasiaa, että komeiden miesten läsnäollessa ei kauheasti tekisi mieli näyttää todella kamalalta.

Ap

Tuskin sä oikeasti kamalalta edes näytät, yleensä jokainen on itselleen se pahin kriitikko. Jos mä näen jumpassa jonkun punanaaman (niitä muuten riittää), niin yleensä ainoa ajatus on se, että hienoa, kun ihmiset jumppaavat täysillä. Osa kun on salilla vaan patsastelemassa.

Vierailija
11/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu minulla, ja itsekin tulkitsin syyksi tuon kun en hikoile, en urheillessa, saunassa tai kuumassa auringonpaisteessa. olen yrittänyt saada hikeä irtoamaan juomalla paljon vettä mutta ei ollut toivottua vaikutusta, vain vähän nihkeältä ihon pinta tuntuu. ja se punoitus ei ole pahinta vaan kesällä se heikko olo mikä tulee kuumuudessa kun ei voi hikoilemalla viilentää. mutta kaikkeen tottuu, näillä mennään.

Vierailija
12/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä täsmentää, että se ei ole mitään punoitusta vaan ihan kirkkaan punaisena helottamista. Oikein tuntee kun naama sykkii :(

Ap

Vierailija
13/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sama kuin ap:lla, naama ol ihan punainen mutta suun ympärillä vaaleampaa. Eikä se sinänsä minua haittaa, mutta ihmiset tuijottaa niin selvästi ettei voi olla huomaamatta. On tultu ihan sanomaankin että oletpas punainen. Kiitti, minäpäs muutan kasvot tästä normaalinvärisiksi niin ei häiritse... tämän takia en käy enää esim. ryhmäliikuntatunneilla. Liikun itsekseni muuten.

Vierailija
14/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan lenkkeilyä, pyöräilyä ja kuntosalilla teen aerobista liikuntaa+lihaskuntoa näiden lisäksi, esim huonolla kelillä ja talvella. Salilla tosin naisten puoli ja käytän sitä. Ja sama "ongelma", naama on aivan tomaatti. En vain välitä siitä vaikka nolottaahan se vähän. Yleensä salilta lähtiessä tasaan lärviä lepäämällä hetken pukuhuoneessa mutta eipä se oikein auta. Ei kannata ottaa murhetta moisesta, monella muulla sama juttu.

Vierailija
15/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan monesti kevyen kerroksen meikkivoidetta.

Vierailija
16/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut tosi peittävää meikkivoidetta, esim joe blasco.

Voi kyllä alkaa valumaan jos iho kuumuu kovasti ja hikeä pukkaa.

Kun ikää tulee, et enää välitä moisesta jos kuitenkin rakastat liikuntaa.

Vierailija
17/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla punottaa naama kunnollisessa rasituksessa. Painat täysillä vaan siellä Body pumpissa. Pian et edes huomaa kasvojesi punoitusta.

Vierailija
18/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naama punoittaa muutenkin. En välitä.

Vierailija
19/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tapeeksi peittävästä meikkivoiteesta olla apua? Onko kukaan toinen ”tomaatti” kokeillut? Itsekin punastun helposti jos esim nauran. Myös kesällä kun on kuuma minulle on tultu monesti kommentoimaan, että äkkiä pois auringosta, olen ihan palanut kasvoista. Sisälle kun menee viilettelemään niin puolessa tunnissa-tunnissa on puna hävinnyt. Inhottava vaiva tämä punaisuus.

Ap

Vierailija
20/27 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan tapeeksi peittävästä meikkivoiteesta olla apua? Onko kukaan toinen ”tomaatti” kokeillut? Itsekin punastun helposti jos esim nauran. Myös kesällä kun on kuuma minulle on tultu monesti kommentoimaan, että äkkiä pois auringosta, olen ihan palanut kasvoista. Sisälle kun menee viilettelemään niin puolessa tunnissa-tunnissa on puna hävinnyt. Inhottava vaiva tämä punaisuus.

Ap

En tiedä punastelevana, lyhytkasvuisena ja kaljuuntuvana miehenä. - Toistaiseksi en kokenut tarvetta meikkivoiteelle. -  Veisiköhän pois myös selkäkarvoitukseni. - Luit oikein selkäkarvoiukseni. Niin selässäni kasvaa koko selän alueella karvaa ja välillä tunuu kuin kaikki se hiusmäärä mitä muilla kasvaa päässä on työntyy pinnalle omassa selässäni. Punaisuudesta vielä: Oletko ajatellut miten luonnottomalta näyttäisi jos pidempikestoisesta,  intensiivisestä ja korkeasykkeisestä liikunnasta huolimatta pysyisit jakuvasti verraten kalpeana/ vaaleana kuin kalkkilaivan kapteeni ja tai niinkuin moni suomalainen luonnostaan on, tai jopa vielä vaaleampi lumiukko vai parempi ilmaisu kalpea alpiino.