Ystäväni yrittää ilmeisesti iskeä miestäni
Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa olemme olleet ystäviä noin 20 vuotta. Tutustuimme jo ala-asteella. Olen ollut mieheni kanssa suhteessa yli 10 vuotta. Miehelläni on oma kaveripiiri ja minulla omani. Olemme siis molemmat kavereita molempien kaveripiirin kanssa, mutta emme juuri vietä kaveripiirien kesken aikaa (jos joku nyt edes ymmärsi tästä mitään).
Vietin viime viikonloppuna aikaa tämän ystäväni kanssa ja mieheni oli kotona, mutta teki muita asioita. Kaikki meni hyvin ja joimme hieman viini, lukuun ottamatta ystäväni muutamaa härskiä vitsiä miehelleni. En ajatellut mitään, koska on hänen tapaistaan kun juo alkoholia. Nyt eilen kuitenkin mieheni näytti puhelimestaan ystävältäni saatuja viestejä. Tämä "ystäväni" oli kysynyt miestäni ensin kahville ja mieheni ihmetteli että miksi, onko kaikki hyvin. Ystäväni kertoi että haluisi vain tutustua paremmin häneen kahden kesken. Mieheni edelleen ihmetteli että miksi. Ystäväni jankkasi että koska he ovat niin samankaltaisia ja samalla aaltopituudella että olisi mukava ystävystyä myös hänen kanssaan. Mieheni kysyi että ottaako minut mukaan ja ystäväni sanoi ettei tarvitse, eihän minun tarvitse aina olla joka paikassa mukana, että kai miehelläni voi olla omiakin kavereita ja oma elämä (mikä siis on). Mieheni vastaili hieman vastahakoisesti ja ystäväni ehdotti suoraan, että mieheni voisi tulla hänen luokseen myös viinille. Tähän mies ei ollut vielä vastannut mitään, vaan tuli suoraan näyttämään minulle.
Olen hieman poissa tolaltani ja vihainen. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta vahvasti näyttää, että "ystäväni" yrittäisi iskeä miestäni. Mutta onnellinen, että mieheni on uskollinen ja kertoi minulle heti. Mietin otanko ystävääni heti yhteyttä ja kysyn mitä hän tekee, mutta pyysinkin miestäni "suostumaan" tähän ja katsoa mitä ystäväni tekee ja mihin hän pyrkii.
Samassahan sieltä tuli lirkuttelua ja flirttailua. Ja tulihan sieltä sitten vielä "vahingossa" puolialaston kuva, missä hän näkyi ikkunan kautta, kun esitteli tänään ostamiaan uusia verhoja. Voi hyvä jumala ja me olemme jo kolmekymppisiä aikuisia ihmisiä, emme teinejä.
Ahdistaa ja todella paha mieli, miten ihminen johon olen luottanut melkein koko elämäni voi tehdä näin. Onhan hän aina ollut kova miehien kanssa treffailemaan, mutta että minun miestäni. Hän on ollut minulle perhettä ja olemme kokeneet niin paljon yhdessä. Minulla ei juuri ole ystäviä hänen lisäkseen ja en tiedä, miten tästä voi selvitä rikkomatta ystävyys suhdetta, koska en tietenkään halua tuollaista ihmistä lähipiiriini.
Anteeksi pitkä vuodatus, mutta pakko avautua johonkin. En halua vielä puhua yhteisille ystäville, ennen kuin olen ensin selvittänyt tilanteen ystäväni kanssa. Surettaa.
Kommentit (208)
Meillä oli nainen, joka oli miehen kaveri ennen mua. Mies ei kauheesti paneskeluasteelle kuitenkaan lämmennyt. No, mä tulin kuvioihin ja sitten alkoi se jatkuvasti, varsinkin se kännissä harjoitettu läpänheitto...muistatsä ku tehtiin silloin ja silloin niin ja näin. Aikani sitä kuuntelin ja sitten sanoin tälle naikkoselle, että tiedätsä. Mua ei kiinnosta kauheesti kuulla noita teidän juttujanne ennen mua. Mä en elä menneessä. Huvittavaa oli, että tää nainen oli mennyt naimisiinkin todella fiksun kundin kanssa ja oli lapsikin.
Silti piti yrittää meidän väliin.
No, sitten niille tulikin ero, kun muija kävi vieraissa.
Nyt sillä on uusi ukko ja onnes muuttanut toiselle paikkakunnalle kokonaan.
Ei tarvitse enää nähdä. Ikinä.
Pari kertaa on mieheen törmännyt kaupungilla. Ei silti ole meikäläistä tullut moikkaamaan, vaikka sille sanottiin, että odotetaan sitä. Olin muilla asioilla ja mies menossa kahvilaan mua odottamaan.
Silloin ajattelin, että selvä.
Se on totaalisen loppu nyt.
Blokattu numero ja pois mielestä. Kyllä sielu lepää nykyään.
Noista pitää päästä eroon. Lopullisesti. Aina.
Kyllähän näitä riittää.
Olin kerran viettämässä aikaa ihan hyvänä kaverinani pitämän naisen kanssa. Mieheni oli kännipäissään kerran yrittänyt iskeä häntä ja tämä nainenhan oli tosi immarreltu saamastaan huomiosta.
Radiosta tuli keskustelu, jossa puhuttiin siitä saako kaverin mieheen koskea tms. (en muista, aikaa on yli 10 vuotta). Tämä kaverini totesi itsekseen, että riippuu täysin siitä, kuinka hyvä ystävä on kenen mies kiinnostaa eli ei haittaa.
Sinä päivänä mulla avautui silmät sen suhteen, miten nainen osaa olla toiselle susi.
Minä tajusin että minussa on ollut noita miestennielijän piirteitä, ja pohdin mistä se johtuu. Olin lapsuudessani ujo ja lihava, teininä finninen ja ruma, eikä kukaan koskaan sanonut nätiksi/fiksuksi. Edes omat vanhemmat. Päinvastoin, äiti kehotti laihduttamaan ja isä oli kai hukassa teini-ikäisen kanssa. Nuorena aikuisena kaunistuin ja yllätyin kun yhtäkkiä sain huomiota miehiltä. Yksi ei riittänyt, janosin huomiota. Lisäksi tunsin että jos huomiota sain, se piti jotenkin palkita esim. seksillä. Ihan hirveää. Ymmärrän täysin ns. jako-ra-sioita, se ei ole mitään muuta kuin huonon itsetunnon pönkitystä. Ristiriitaista siinä tietenkin on se, että toiminta huonontaa itsetuntoa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä on. Mulla oli todella hyvä ystävä, tunnettiin monta vuotta, mutta kun hän tuli samaan työpaikkaan kuin minä, alettiin viettämään paljon aikaa yhdessä. Olin eri paikkakunnalla töissä, joten oli ihanaa löytää ystävä, jolle kerroin kaikki, hänkin avautui monesta jutusta. juteltiin tuntikausia ja tehtiin kaikkea.
Mieheni tuli sitten käymään ja mentiin yhdessä ravintolaan. Kun tulin vessasta, mieheni alkoi vaatia, että nyt lähdetään. Olin aika vihainen, että ei me nyt tälleen ja ystävä tässä. Mies tinkasi lähtöä ja näin, että on tosissaan. Lähdin, vaikka tosi pitkin hampain.
Kadulla mies kertoi ystäväni ehdottaneen, että he kaksi lähtevät ravintolasta ja jättävät minut sinne.
Olin aivan järkyttynyt. Töissä puhuimme tämän jälkeen vain pakolliset. Hän ei koskaan selittänyt mitään, enkä minä saanut kysyttyä mitään. Mitäpä tuosta olisikaan puhumista, toisaalta.
Jaahas, minä taas saattaisin ajatella että miehesi yritti kaverisiasi iskeä mutta sai ein. Kiire viedä sut pois sieltä ettei olis tilanne selvinnyt.
No todellakaan ei ole mun mies niin älytön, että alkaisi ventovierasta (siis hän ei ollut koskaan ystävääni tavannut) ravintolassa yrittämään, kun minä olen mukana. Jos olisi ollut kiinnostanut, helposti olisi saanut yhteystiedot ja yrittänyt paremmalla ajalla.
Sinäkö epäilisit tuossa tilanteessa miehesi kertomusta?
Aloittaja on lähempänä 70:ää.
Täällä ainakin puolet aloituksista on ihan muiden kuin mitä sivuston nimestä voisi päätellä.
Suurin osa kuuluisi ET-lehden palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lapamato? Ystävien kumppaneihin tulee suhtautua kuten sisaruksiin; ei flirttiä, ei mitään kahdenkeskistä. Dumppaa tuo "ystävä". Ei ole sinun ystävä.
Ai sisarusten kanssa ei mitään kahdenkeskistä? Ankarat säännöt, onneksi en ole naimisiin joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Naisten välinen ystävyys on upeaa, jopa Porvoossa.
Ahaa, vai näin. Meillä Turussa tämä naisten välinen "ystävyys" on kyllä näyttäytynyt jo useampaankin kertaan hyvinkin häikäilemättömänä.
Aika väljähtynyt juttu muuten tuo "porvoo" jo, varsinkin joka väliin tyrkättynä. Jatkapa sinäkin vielä elämääsi eteenpäin tai hanki itsellesi komea puoliso, kuten minä, niin ymmärrät, kuinka kieroja ihmiset voivat olla jahdatessaan varattua.
Vai onko teillä siellä Porvoossa elo noin pysähtynyttä ja yksitoikkoista?
Nössö ukko sulla tai sitten se sun kaveriks on kaamee harakka.
Olet varmaan naisille tyypilliseen tapaan narissut ystävälle parisuhdeongelmista ja kun mies tekee/ei tee sitä ja tätä jne jne. Kaveri taas on katsonut että mieshän vaikuttaa kovin kultaiselta ja kivalta ja naisen logiikalla päättelee olevansa miehellesi parempi kun arvostaisi ja pitäisi hyvänä eikä nalkuttaisi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä on. Mulla oli todella hyvä ystävä, tunnettiin monta vuotta, mutta kun hän tuli samaan työpaikkaan kuin minä, alettiin viettämään paljon aikaa yhdessä. Olin eri paikkakunnalla töissä, joten oli ihanaa löytää ystävä, jolle kerroin kaikki, hänkin avautui monesta jutusta. juteltiin tuntikausia ja tehtiin kaikkea.
Mieheni tuli sitten käymään ja mentiin yhdessä ravintolaan. Kun tulin vessasta, mieheni alkoi vaatia, että nyt lähdetään. Olin aika vihainen, että ei me nyt tälleen ja ystävä tässä. Mies tinkasi lähtöä ja näin, että on tosissaan. Lähdin, vaikka tosi pitkin hampain.
Kadulla mies kertoi ystäväni ehdottaneen, että he kaksi lähtevät ravintolasta ja jättävät minut sinne.
Olin aivan järkyttynyt. Töissä puhuimme tämän jälkeen vain pakolliset. Hän ei koskaan selittänyt mitään, enkä minä saanut kysyttyä mitään. Mitäpä tuosta olisikaan puhumista, toisaalta.
Jaahas, minä taas saattaisin ajatella että miehesi yritti kaverisiasi iskeä mutta sai ein. Kiire viedä sut pois sieltä ettei olis tilanne selvinnyt.
No todellakaan ei ole mun mies niin älytön, että alkaisi ventovierasta (siis hän ei ollut koskaan ystävääni tavannut) ravintolassa yrittämään, kun minä olen mukana. Jos olisi ollut kiinnostanut, helposti olisi saanut yhteystiedot ja yrittänyt paremmalla ajalla.
Mitäpä kiireinen poisvieminen olisi edes auttanut, nämä naisethan olivat työkavereita. Olisihan se tilanne selvinnyt sitten viimein töissä. Ihmettelen minäkin, miksi edes tuommoista ajattelee. Onko miehet aina pahoja ja naiset hyviä, silloinkin, kun naiset ovat aivan sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on lähempänä 70:ää.
Täällä ainakin puolet aloituksista on ihan muiden kuin mitä sivuston nimestä voisi päätellä.
Suurin osa kuuluisi ET-lehden palstalle.
So? Kai täällä saa kirjoitella kuka vain?
Minä olin täällä (tai sillä edeltävällä) sivustolla silloin kun omat lapset OLI vauvoja. Varmaan jo ennen kuin sinä olit vauva ;)
Minun miehelläni on yksi miespuolinen kaveri, joka on varsinkin humalassa todella ahdistava. Yrittää kosketella, puhuu todella sekavia ja irstaita juttuja, ihan päin näköä mieheni kuullen "huumorilla" heittää kaikkia panojuttuja ym. No, kännin piikkiin nuo sekoilut menee, mutta mieheni reaktio on asiaan "vain huumorilla" ja pitää jopa hauskana tuota käytöstä. Juu ei todellakaan mitään viestejä laita perään tai muuten ole yhteydessä minuun, mutta tuo käytös on iljettävää...
Nuorempana olin sinkku ja mulla oli kaveri, jolla oli yhtäkkiä hirvee naittamistarve mulle. Joku kerta alkuillasta alkoi yhtä kaveripiiriin kuuluvasta miehestä ehdotella mulle, että eikö toi olis sopiva mulle. En miehestä syttynyt enkä kommentoinut mitään hänelle, mutta jälkikäteen sain tietää että tää kaveri oli ollut tän miehen kimpussa kun olin itse ollit pous paikalta.
Ei siinä mitään, mieshän oli vapaata riistaa. Kuitenkin jonkin aikaa tämän jälkeen samoihin ympyröihin ilmesty mies joka alkoi oikeen urakalla piirittää mua. Oli niin ihastunut, että kaikki lähipiiristä tiesivät siitä. Jopa tämä kaverini oli häneltä "kysellyt" mitä mieltä musta on jne. Myöhemmin sain tietää rttä näillä kyselykerroilla kaveri oli mm. yrittänyt väkisin suudella tätä miestä. Kumma kun hävisi kuvioista kun aloimme myös seurustella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä kiireinen poisvieminen olisi edes auttanut, nämä naisethan olivat työkavereita. Olisihan se tilanne selvinnyt sitten viimein töissä. Ihmettelen minäkin, miksi edes tuommoista ajattelee. Onko miehet aina pahoja ja naiset hyviä, silloinkin, kun naiset ovat aivan sikoja.
No näinpä ja kyllä hänen käytöksestään jälkeen päin, siis tämän naisen, näki, että puhtaat jauhot ei ole pussissa. Koko homma oli aika järkyttävä muutenkin, en tajua, miksi minua olisi pitänyt nöyryyttää jättämällä sinne ravintolaan ihmettelemään yksin. Sitäkin ihmettelen, suostuuko joku mies oikeasti muka tuollaiseen vai minkä ihmeen älynväläyksen sai.
Muutakin tosin hänestä sitten paljastui, en tajua, miten kertakaikkiaan ihmistuntemukseni petti niin.
Lapsellista käytöstä "ystävältäsi", selkeää miehesi iskemistä. Tuollaiset tapaukset eivät ole tavattomia, mullakin käynyt vastaavaa.. Mutta minusta sun kannattais näpäyttää tuota henkilöä ja kysyä mitä hän oikein kuvittelee. Itse ainanin olisin tosi suuttunut moisesta. Ihmiset ovat valitettavasti itsekkäitä ja haluavat varattuja kokeilla, ei väliä aina onko ystävä vai ei, tämä tehdään usein myös selän takana ihan pokkana. Onneks sun mies tuli ja näytti viestit. 🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan uskottavalta tilanteelta, valitettavasti. Itselläni pari samankaltaista kokemusta, monet naiset ja miehet haluavat vaan testata viehätysvoimaansa ja lemppaavat heti kun itselleen piirityksen kohteen saavat.
Eräs entinen ystäväni koko ajan kopioi asioita minulta, mutta en jaksanut välittää asiasta. Luulin kuitenkin että olimme ystäviä ja tuin häntä yhdessä tosi isossa ja vaikeassa asiassa. No, olin seurustellut miehen kanssa vuoden, kuinka ollakaan tämä "ystävä" alkoi piirittää miestä selkäni takana. Lopulta päätyivät yhteen. En ole missään tekemisissä kummankaan kanssa. Kummallakaan ei ollut pokkaa kertoa rehellisesti että mitä tapahtui, yhteisiltä tutuilta kuulin. Kuitenkin aikuiset ihmiset kyseessä...
Ystäväsi voitti ja sinä hävisit. Luonnon laki ja valinta tapahtuivat. Elämä on hetkellinen planetaarinen kemiakoktaili, joka kyllä menee ajan kanssa ohi, eikä sillä ole mitään merkitystä.
Tosi jättipotti. Pettävä seurustelukumppani ja epälojaali ystävä. Oli onni, että kirjoittaja pääsi tällaisista ihmisistä eroon.
Hei, ap täällä!
Yllätyin että niinkin monia kiinnostaa tämä tilanne, niin päivitelläänpä nyt.
En ole juuri ehtinyt lueskelmaan täältä mitään, mutta mitä olen lukenut niin valitettavan monella on ollut samankaltaisia tilanteita. Uskomatonta kyllä minkälaisia ihmisiä on olemassa, ja miten kohdellaan lähimmäisiä. Olen pahoillani jokaisen puolesta.
Mutta omaan tilanteeseeni. Draamaa on riittänyt ja olenkin aivan poikki. En jaksa välittää tunnistaako joku, kun asia on muutenkin ollut paljon tapetilla. Eli minulla on ollut yksi todella läheinen ystävä, joka on siis tämä kyseinen nainen ja meillä on ollut noin 4 muun hengen kaveriporukka. Tällä, nyt entisellä, ystävälläni on laajempi ystävä-ja kaveripiiri johon minä en kuulu. Tämä entinen ystävähän alkoi mustamaalaamaan minua yhteisille kavereillemme ja myös omalle kaveriporukalleen. Tietenkin yhteiset kaverimme tulivat myös minulta kysymään, että mikä homma. Avasin tietenkin tilannetta ja onneksi näistä 3/4 uskoi minua ja on ns minun "puolellani". En ole kuitenkaan vielä jaksanut alkaa puimaan asiaa enempää kavereideni kanssa, enkä tiedä haluanko edes. Olen kuitenkin todella onnellinen, että minulla on edelleen luotettavia kavereita elämässäni.
Mutta tämä entisen ystäväni kaveripiiri. Miehestäni on nyt tehty pettäjä ja minusta kontrolloiva valehtelija yms. Okei, tämä entinen ystävän voi kertoa ihmisille mitä haluaa, me kuitenkin mieheni kanssa tiedämme miten asia on. Kuitenkin tuntuu että asiat ovat lähteneet hieman käsistä. Minusta varsinkin liikkuu todella rumia huhuja ja myös todella henkilökohtaisia asioitani on kerrottu eteenpäin. Tämä entinen ystäväni on nyt sitten kertonut eteenpäin sen, miten kuusi vuotta sitten jouduin synnyttämään esikoiseni kuolleena raskausviikolla 26. Ja laittanut syyksi sen, että minä aiheutin tämän vetämällä parin päivän kännit. Vaikka en missään tapauksessa jounut raskauden aikana. Olen edelleen raivoissani ja kuultuani tämän romahdin todella. Mieheni on myös raivoissaan. En edes tiedä miten tästä eteenpäin. En ole koskaan ollut näin vihainen kenellekkään. Ystäväni tasan tarkkaan tiesi, miten kova paikka tämä minulle oli ja on. Ja miten syytin tapahtuneesta itseäni vuosia.
Ja tunnistakoon kuka tahansa, en välitä.
ap..aika parantaa haavat.
Älä kommentoi tuon tuttusi puheita mitenkään kellekkään.
En usko että tarvitset myöskään tuttusi ystäväpiiriä.
Jos nainen todellakin väittää sinun ryypänneen raskausaikana, kukaan ei todennäköisesti usko häntä.
Tzemppiä..nyt normi arkea ja välttele hetki paikkoja joissa voit törmätä tuttuun.
Myöhemmin käyttäydyt kuin olisi tuntematon ihminen, koska törmäätte jossain varmasti.
Olen tuo, jonka "ystävä" ehdotti miehelleni minun ravintolaan jättämistä. Koin samaa silloin kuin Ap, eli tämä tyyppi myös keksi kaikenlaisia valheita työpaikallani. Ikävä kyllä hän myös tiesi auliisti kertomiani satuttavia juttuja, joita myös levitteli. Eli tiedän, miltä Apsta tuntuu, ainakin noin suunnilleen.
Oli todella kamalaa menettää ystävä törkeän teon vuoksi, mutta vielä pahempaa oli sen jälkeinen aika. Emme koskaan keskustelleet noista asioista suoraan, sillä minä en halunnut olla hänen kanssaan yhtään enempää tekemisissä kuin oli pakko.
Lohdutan Apta sillä, että kyllä kaikki täysipäiset oikeasti näkee tuommoisen läpi. Juuri se, että "ystävä" alkoi yht'äkkiä kertoilemaan minusta kaikenlaisia tarinoita, herätti ihmiset ja tulivat minulta niistä kysymään. Monet sanoivat suoraan ihmetelleensä meidän ystävyyttä, että tuommoinenhan se on ja parempi olla olematta kanssaan missään tekemisissä. Piakkoin näiden tapahtumien jälkeen hän lähtikin meiltä. Kuulemma asiaan liittyi tosi paljon muuta, tämä meidän tapahtuma oli vain pikkuriikkinen rokka siinä sopassa.
Ystäväsi voitti ja sinä hävisit. Luonnon laki ja valinta tapahtuivat. Elämä on hetkellinen planetaarinen kemiakoktaili, joka kyllä menee ajan kanssa ohi, eikä sillä ole mitään merkitystä.