Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT alkoi laihdutus!...miten?

Vierailija
01.11.2019 |

Noniin, vinkkejä kehiin! Kaalisoppaa vai mitä...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunat kiehumassa, ajattelin ottaa perunakuurin, perunaa ja läskisoosia kuten 50 v sitten esivanhemmat.

ja puuroja.

Vierailija
22/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota ohjetta että kaikki viljat pois? Siis konkreettisesti mitä pois ja mitä sitten jää jäljelle?

Syön kaurapuuroa, itse keitettyä puolet vettä-puolet maitoa joka aamu. Onko se viljaa joka pitää jättää pois?

Syön välipalaksi tai iltapalaksi joka päivän yhden reissaria, siis molemmat puolikkaat. Mitään muuta leipää en syö ollenkaan. Pitääkö sekin jättää pois?

Jos teen kastikkeen,niin se on suurustetta vanhöjauhioilla, ei voi syödä?

Mitään keksejä en ikinä syököön.

Mitä sitä sitten syödään?

Viljan pois jättäminen todella toimii monilla. Puuron sijasta aamiaiseksi voi syödä esimerkiksi munakkaan tai rahkaa ja marjoja. Voileivän voi korvata millä tahansa: keität vaikka pari nakkia tai teet munakokkelin ja siihen kinkkusiivu ja tomaatti lisäksi, tai ihan mitä suolaista nyt sitten haluatkin.

Kastiketta ei ole pakko suurustaa vehnäjauhoilla. Viljattomia ruokalajeja löytyy tuhansia - ei ole vaikeaa. Paitsi jos nyt välttämättä kokee että se jauhokastike ja Reissumies ja puuro ovat asioita, joista ei halua millään luopua. Sitten pitää keksiä jokin muu keino saada kroppa toimimaan niin ettei rasva keräänny lanteille.

Nakit ja kinkkusiivu ovatkin paljon terveellisempiä kuin puuro. Kannattaa vielä lisätä siihen pekonia niin kroppa kiittää.

Eikö niitä tarjottu vaihtoehdoksi voileivälle? Moni suomalainen syö paljon leipää ja on tosi lihava, vaikka luulee leivän olevan terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toiminut yhtään karppaus. Söin vaan kahta kauheammin sokeria eikä se himo koskaan lakannut. Nyt syön vähärasvaista kasvisruokaa ihan tavallisesti ja herkkujen syönti on pudonnut minimiin. Ihan turhaan ihmiset nykyään pelkäävät hiilareita.

No ei se oikein karppaukselta kuulosta, jos kerran söit sokeria. Ei ihme jos ei tepsinyt.

Karppauksella kuulemma sokerihimo katoaa. Mulla se paheni. Kasvisruoalla väheni huomattavasti. Eli kasvisruoka tepsii ja karppaus ei.

Vierailija
24/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunat kiehumassa, ajattelin ottaa perunakuurin, perunaa ja läskisoosia kuten 50 v sitten esivanhemmat.

ja puuroja.

Tee sitten yhtä paljon peltotöitäkin kuin esivanhemmat, joilla ei olisi ollut aikaa istuskella tietokoneella koko päivää.

Vierailija
25/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota ohjetta että kaikki viljat pois? Siis konkreettisesti mitä pois ja mitä sitten jää jäljelle?

Syön kaurapuuroa, itse keitettyä puolet vettä-puolet maitoa joka aamu. Onko se viljaa joka pitää jättää pois?

Syön välipalaksi tai iltapalaksi joka päivän yhden reissaria, siis molemmat puolikkaat. Mitään muuta leipää en syö ollenkaan. Pitääkö sekin jättää pois?

Viljan pois jättäminen todella toimii monilla. Puuron sijasta aamiaiseksi voi syödä esimerkiksi munakkaan tai rahkaa ja marjoja. Voileivän voi korvata millä tahansa: keität vaikka pari nakkia tai teet munakokkelin ja siihen kinkkusiivu ja tomaatti lisäksi, tai ihan mitä suolaista nyt sitten haluatkin.

Kastiketta ei ole pakko suurustaa vehnäjauhoilla. Viljattomia ruokalajeja löytyy tuhansia - ei ole vaikeaa. Paitsi jos nyt välttämättä kokee että se jauhokastike ja Reissumies ja puuro ovat asioita, joista ei halua millään luopua. Sitten pitää keksiä jokin muu keino saada kroppa toimimaan niin ettei rasva keräänny lanteille.

Nakit ja kinkkusiivu ovatkin paljon terveellisempiä kuin puuro. Kannattaa vielä lisätä siihen pekonia niin kroppa kiittää.

Eikö niitä tarjottu vaihtoehdoksi voileivälle? Moni suomalainen syö paljon leipää ja on tosi lihava, vaikka luulee leivän olevan terveellistä.

Täysjyväleipä on terveellisempi kuin nakit, kinkkusiivu tai pekoni.

Vierailija
26/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihanneksia.

Kastikkeet voi suurustaa maissijauhoilla tai tehdä kastikkeita jotka eivät tarvitse suurustamista. Ja kyllä ne viljat on ok pienissä erissä tai muutaman kerran viikossa, mutta monella on ruokavalio lipsunut huomaamatta siihen että syödään päivittäin paljon leipää, joka aterialla perunaa, pastaa, riisiä ja sitten mietitään miksi on nälkä ja miksi paino vaan nousee.

En käytä kastikkeita.

Vierailija
27/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa teistä ei kuitenkaan laihdu tai lihoo takaisin :D Jotain poppakonstejako olette vaille? :D

Vierailija
28/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei liikunta ole vaihtoehto?

Oletko pyörätuolissa?

Vuodepotilailla on ymmärtääkseni hyvin vähäkalorinen ruokavalio. Joku sairaaladieetti sitten?

Vierailija
29/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysjyväleipä on terveellisempi kuin nakit, kinkkusiivu tai pekoni.

Ehkä, mutta muuttuu sokeriksi elimistössä, nostaa verensokeria ja romahduttaa sen uudestaan niin että tunnin päästä tekee taas mieli uutta. Proteiini ja rasva saavat olon pysymään kylläisenä pitempään jolloin ei tule naposteltua koko ajan eikä insuliinin tuotanto ole koko ajan päällä. Hormonit lihottaa ja insuliini on hormoni.

Vierailija
30/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö proteiinia ja aineenvaihduntasi kiihtyy. Proteiini täyttää paremmin kuin hiilihydraatit.

Vierailija
31/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa teistä ei kuitenkaan laihdu tai lihoo takaisin :D Jotain poppakonstejako olette vaille? :D

Joo :D :D :D Anna poppakonsti.

Vierailija
32/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki, miten mulla paino tippuu ja näin voin syödä lopun elämääni ihan hyvillä mielin :)

Aamupala: kaurapuuro veteen & pakasteesta sokeroimattomia marjoja, muutamana (n. 5kpl) pähkinä

Lounas: salaatti, kasvissosekeitto tai kasvispainotteinen buffet-lounas. Ei perunaa/pastaa/riisiä/leipää

Välipala: banaani/omena/appelsiini tms & pari riisi- tai maissikakkua broilerileikkeellä

Päivällinen: kuten lounas, jos ehdin liikkua reippaammin (esim. uinti, juoksu, luistelu, hiihto) niin syön päivällisellä pienen määrän perunaa/täysjyväpastaa/täysjyväriisiä/kvinoaa

Iltapala:

Ruisleipä kasvisrasvalevitteellä, vähärasvaisella juustolla, kalkkunaleikkeellä ja kasviksilla & kananmuna

TAI

Rahka & marjoja ja joku hedelmä

Annoskoot, kun pitää maltillisina niin tällä painoni tippuu hiljalleen (n. 0,5-1kg/vk), vaikka en liikkuisi mitään ylimääräistä arjen tekemisen (n. 8000 askelta) lisäksi.

Kerran viikossa voi yhden aterian esim. viikonloppuna syödä vapaammin vaikka ravintolassa. Ja jos joskus on jotkut juhlat niin silloinkin voi maltilla maistaa mitä on tarjolla. Kerran pari viikossa voin syödä myös pienen jätskin (n. 50g) tai pienen suklaapatukan (n.25g) ja paino putoaa silti.

Tätä suosittelen, ei tarvitse kituuttaa tai tehdä mitään omia ruokia vaan voi syödä ihan samaa mitä muukin perhe. Ja kaikki liikunta tähän päälle on vaan extraa, mutta ei pakollista.

Vierailija
33/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toiminut yhtään karppaus. Söin vaan kahta kauheammin sokeria eikä se himo koskaan lakannut. Nyt syön vähärasvaista kasvisruokaa ihan tavallisesti ja herkkujen syönti on pudonnut minimiin. Ihan turhaan ihmiset nykyään pelkäävät hiilareita.

No ei se oikein karppaukselta kuulosta, jos kerran söit sokeria. Ei ihme jos ei tepsinyt.

Karppauksella kuulemma sokerihimo katoaa. Mulla se paheni. Kasvisruoalla väheni huomattavasti. Eli kasvisruoka tepsii ja karppaus ei.

Katoaa se, jos karppaa. Sinähän et karpannut, kun söit tuplasti sokeria.

Vierailija
34/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin viime vuonna näihin aikoihin laihduttamaan, vappuun mennessä vaatekoko pienentyi 44->38. Ei ole tullut nyt tän vajaan puolen vuoden aikana takas painoa.

Tässä mun tapa, ei varmasti ole mikään malliesimerkki mut toimi mulle. Latasin puhelimeen ilmaisen Fatsecret-appsin ja kirjasin kaiken syömisen sinne. Söin vaihtelevasti kaikenlaista ruokaa paitsi sokerin jätin kokonaan pois, mutta pidin huolta että kalorit jäi alle 1200 per päivä. En liikkunut yhtään enempää kuin normaali arkiliikunta.

Toukokuusta alkaen lisäsin pikkuhiljaa päivittäistä kalorimäärää ja esim juhannuksena tuli kyllä herkuteltuakin monta päivää mutta pidän sitten välillä kevyempiä päiviä. En tee ruumiillista työtä enkä käy jumpissa tms niin olen nyt pitänyt päivittäiset kalorit alle 1800:ssa, kirjaan syömiseni appsiin edelleen. Tänään saan illalla pizzaa mutta muina päivinä olen syönyt sitten kevyemmin.

Syön paljon hedelmiä, varrasleipää tai näkkäriä, teen linssikeittoa, papusoppaa jne kevyempää. Makroja kun katsoo niin ruokavalioni on tosi hiilaripainotteinen mutta se ei ole laihtumista tai painon ylläpitoa haitannut. Olen aiemmin karpannut ja pudottanut sillä hyvin painoa mutta se paino on tullut aina nopeasti takaisin koska karppaus ei ole elintapa jota pystyn ylläpitämään. Tällä ruokavaliolla paino on tosiaan pysynyt kurissa ja laski vielä kesällä lisää vaikken enää varsinaisesti laihdutakaan.

Tapoja on siis monia, tämä toimi mulle muttei välttämättä monelle muulle. Tsemppiä kaikille oman tien löytämiseen!

Vierailija
35/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki, miten mulla paino tippuu ja näin voin syödä lopun elämääni ihan hyvillä mielin :)

Aamupala: kaurapuuro veteen & pakasteesta sokeroimattomia marjoja, muutamana (n. 5kpl) pähkinä

Lounas: salaatti, kasvissosekeitto tai kasvispainotteinen buffet-lounas. Ei perunaa/pastaa/riisiä/leipää

Välipala: banaani/omena/appelsiini tms & pari riisi- tai maissikakkua broilerileikkeellä

Päivällinen: kuten lounas, jos ehdin liikkua reippaammin (esim. uinti, juoksu, luistelu, hiihto) niin syön päivällisellä pienen määrän perunaa/täysjyväpastaa/täysjyväriisiä/kvinoaa

Iltapala:

Ruisleipä kasvisrasvalevitteellä, vähärasvaisella juustolla, kalkkunaleikkeellä ja kasviksilla & kananmuna

TAI

Annoskoot, kun pitää maltillisina niin tällä painoni tippuu hiljalleen (n. 0,5-1kg/vk), vaikka en liikkuisi mitään ylimääräistä arjen tekemisen (n. 8000 askelta) lisäksi.

Kerran viikossa voi yhden aterian esim. viikonloppuna syödä vapaammin vaikka ravintolassa. Ja jos joskus on jotkut juhlat niin silloinkin voi maltilla maistaa mitä on tarjolla. Kerran pari viikossa voin syödä myös pienen jätskin (n. 50g) tai pienen suklaapatukan (n.25g) ja paino putoaa silti.

Tätä suosittelen, ei tarvitse kituuttaa tai tehdä mitään omia ruokia vaan voi syödä ihan samaa mitä muukin perhe. Ja kaikki liikunta tähän päälle on vaan extraa, mutta ei pakollista.

Koko perhe syö yhtä huonoa ruokaa??

Vierailija
36/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi poppakonsti on syödä selvästi tulisempaa ruokaa kuin ennen. Jos ruoka on tosi mausteista, siitä tulee nopeammin kylläinen olo kuin mauttomasta. Lisäksi ilmeisesti chili saattaa kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Toinen poppakonsti on se iänikuinen neuvo juoda paljon vettä. Nälän tunne onkin usein nestehukkaa, joten ennen kuin annat itsellesi luvan ottaa välipalaa, juo pari lasia vettä ja odota 30 minuuttia.

Kolmas poppakonsti on hidastaa syömisen tahtia dramaattisesti. Näin viesti kylläisyydestä ehtii mennä perille aivoihin ajoissa ennen kuin olet ehtinyt syödä liikaa.

Sitten nämä perinteiset:

- älä koskaan ota lisää muuta kuin vettä tai kahvia - yksi annos pitää riittää

- vältä nopeita hiilihydraatteja kaikessa missä voit

- opettele sietämään pientä nälän tunnetta

Vierailija
37/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltapala:

TAI

Koko perhe syö yhtä huonoa ruokaa??

Mikä tässä niin huonoa on? Kertoisitko tarkemmin? Ihan perus kotiruokaa. Kaikille tarjolla kasviksia ja salaattia ja lapsille myös joka ruualla tuo täysjyvähiilari, mutta itse otan sitä vain jos liikun enemmän. Ihan ravintosuositusten mukaan syödään kaikki.

Vierailija
38/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla alkoi tänään elämäntaparemontti. Uskon, että nimenomaan leivällä oon itteni lihottanut. Mieheni, jolla ei liikakiloja, hokee aina että leipä on terveellistä. Jos ruisleipääkin noin neljä palaa illassa syö, juustoa päälle, niin kyllä vaan lihoo. Makeat ovat suuri paheeni, niille täytyy laittaa täysi stoppi.

Nautin aamulla proteiinirahkaa ja marjoja. Päivällä syön lounaalla paljon salaattia + kanaa, lihaa tai kalaa. Sovellan, koska syön työpaikan lounaalla.

Olen laihduttanut pari kertaa aikaisemmin nopeilla menetelmillä. Kahdeksan vuotta sitten pudotin 13 kg pussikuurilla ja aloitin samalla kuntosaliharjoittelun. Tutustuin spinningiin ja moneen ryhmäliikuntajuttuun. Kävin vielä uimahallissakin kerran viikossa.

Kilot tulivat kuitenkin pikkuhiljaa takaisin ja pari vuotta myöhemmin pudotin saman määrän Cambridge-menetelmällä.

Nyt olen taas pikkuhiljaa lihonut. Tiedostan sen, mutta ei tänään, ensi viikolla... ajattelu on ollut minulla pitkään. Kaappi on täynnä kivoja vaatteita, jotka ei mahdu päälle. Ilkeät makkarat pursuavat housunkauluksesta..

Tsemppiä kaikille laihduttajille!

Vierailija
39/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tästä niin ei tarvii arpoo. Toimii, kuin junan vessa👍👍👍

http://www.protrainer.fi/blogi/et-kiinteydy-koska-syot-liian-vahan/

Vierailija
40/52 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa tästä niin ei tarvii arpoo. Toimii, kuin junan vessa👍👍👍

http://www.protrainer.fi/blogi/et-kiinteydy-koska-syot-liian-vahan/

Sohvaperuna ei tosiaan kiinteydy eikä laihdu siten että lisää syömistä entisestään. Tuo juttu pätee ainoastaan niihin jotka treenaavat paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi