NYT alkoi laihdutus!...miten?
Noniin, vinkkejä kehiin! Kaalisoppaa vai mitä...
Kommentit (52)
Pätkäpaasto 8/16 kuulostaa itselleni helpolta. Tiedä sitten tuloksista, vajaan viikon vasta ollut...
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki, miten mulla paino tippuu ja näin voin syödä lopun elämääni ihan hyvillä mielin :)
Aamupala: kaurapuuro veteen & pakasteesta sokeroimattomia marjoja, muutamana (n. 5kpl) pähkinä
Lounas: salaatti, kasvissosekeitto tai kasvispainotteinen buffet-lounas. Ei perunaa/pastaa/riisiä/leipää
Välipala: banaani/omena/appelsiini tms & pari riisi- tai maissikakkua broilerileikkeellä
Päivällinen: kuten lounas, jos ehdin liikkua reippaammin (esim. uinti, juoksu, luistelu, hiihto) niin syön päivällisellä pienen määrän perunaa/täysjyväpastaa/täysjyväriisiä/kvinoaa
Iltapala:
Ruisleipä kasvisrasvalevitteellä, vähärasvaisella juustolla, kalkkunaleikkeellä ja kasviksilla & kananmuna
TAI
Rahka & marjoja ja joku hedelmäAnnoskoot, kun pitää maltillisina niin tällä painoni tippuu hiljalleen (n. 0,5-1kg/vk), vaikka en liikkuisi mitään ylimääräistä arjen tekemisen (n. 8000 askelta) lisäksi.
Kerran viikossa voi yhden aterian esim. viikonloppuna syödä vapaammin vaikka ravintolassa. Ja jos joskus on jotkut juhlat niin silloinkin voi maltilla maistaa mitä on tarjolla. Kerran pari viikossa voin syödä myös pienen jätskin (n. 50g) tai pienen suklaapatukan (n.25g) ja paino putoaa silti.
Tätä suosittelen, ei tarvitse kituuttaa tai tehdä mitään omia ruokia vaan voi syödä ihan samaa mitä muukin perhe. Ja kaikki liikunta tähän päälle on vaan extraa, mutta ei pakollista.
mieluummin aito peruna kuin maissikakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kävele/hölkkää joka päivä ainakin 5 km, jätä pasta/peruna ja leipä minimiin, osta hulahula vanne painoilla, näillä keinoilla menen minä ja paino pysyy 57 kg ja syön makeita, jos siltä tuntuu.
Minäkin kannatan painollista hulavannetta. Yllätyin itsekin kuinka ihan parissa viikossa 10-20 minsan päivittäisellä pyörittämisellä lähti lähes 5cm vyötäröltä parissa viikossa. Mieskin huomasi eron. Vähenisin vain herkkujen määrä ihan vähän ja kävelin muutaman tunnin lenkin. Selkäläskissä varsinkin näkyy huomattava ero. Olen siis omenavartaloinen.
Vierailija kirjoitti:
Myös mulla alkoi tänään elämäntaparemontti. Uskon, että nimenomaan leivällä oon itteni lihottanut. Mieheni, jolla ei liikakiloja, hokee aina että leipä on terveellistä. Jos ruisleipääkin noin neljä palaa illassa syö, juustoa päälle, niin kyllä vaan lihoo. Makeat ovat suuri paheeni, niille täytyy laittaa täysi stoppi.
Nautin aamulla proteiinirahkaa ja marjoja. Päivällä syön lounaalla paljon salaattia + kanaa, lihaa tai kalaa. Sovellan, koska syön työpaikan lounaalla.
Olen laihduttanut pari kertaa aikaisemmin nopeilla menetelmillä. Kahdeksan vuotta sitten pudotin 13 kg pussikuurilla ja aloitin samalla kuntosaliharjoittelun. Tutustuin spinningiin ja moneen ryhmäliikuntajuttuun. Kävin vielä uimahallissakin kerran viikossa.
Kilot tulivat kuitenkin pikkuhiljaa takaisin ja pari vuotta myöhemmin pudotin saman määrän Cambridge-menetelmällä.
Nyt olen taas pikkuhiljaa lihonut. Tiedostan sen, mutta ei tänään, ensi viikolla... ajattelu on ollut minulla pitkään. Kaappi on täynnä kivoja vaatteita, jotka ei mahdu päälle. Ilkeät makkarat pursuavat housunkauluksesta..
Tsemppiä kaikille laihduttajille!
Lopetitko siis jossain vaiheessa kuntosalin, spinningin ja uimisen, kun puhut niistä imperfektissä?
Voi olla, että pelkästään palauttamalla ne takaisin elämääsi saisit entiset mittasi takaisin. Tietenkään mitään leipää tai karkkia ei kannata syödä paljon, mutta kun on lihasta kropassa, kärsii vähän syödäkin lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
Myös mulla alkoi tänään elämäntaparemontti. Uskon, että nimenomaan leivällä oon itteni lihottanut. Mieheni, jolla ei liikakiloja, hokee aina että leipä on terveellistä. Jos ruisleipääkin noin neljä palaa illassa syö, juustoa päälle, niin kyllä vaan lihoo. Makeat ovat suuri paheeni, niille täytyy laittaa täysi stoppi.
Nautin aamulla proteiinirahkaa ja marjoja. Päivällä syön lounaalla paljon salaattia + kanaa, lihaa tai kalaa. Sovellan, koska syön työpaikan lounaalla.
Olen laihduttanut pari kertaa aikaisemmin nopeilla menetelmillä. Kahdeksan vuotta sitten pudotin 13 kg pussikuurilla ja aloitin samalla kuntosaliharjoittelun. Tutustuin spinningiin ja moneen ryhmäliikuntajuttuun. Kävin vielä uimahallissakin kerran viikossa.
Kilot tulivat kuitenkin pikkuhiljaa takaisin ja pari vuotta myöhemmin pudotin saman määrän Cambridge-menetelmällä.
Nyt olen taas pikkuhiljaa lihonut. Tiedostan sen, mutta ei tänään, ensi viikolla... ajattelu on ollut minulla pitkään. Kaappi on täynnä kivoja vaatteita, jotka ei mahdu päälle. Ilkeät makkarat pursuavat housunkauluksesta..
Tsemppiä kaikille laihduttajille!
miten pussikuurilla jaksaa treenata? ei taida jaksaakaan kun vain kokeilit.
Älä ainakaan osta keneltäkään julkkikselta mitään nettidieettiä, niillä on moni kroppansa sotkenut kun julkkiksista kukaan ei vaikuta miltään terveysasioiden ammattilaiselta, kunhan vaan keräävät rahat pois hölmöiltä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota ohjetta että kaikki viljat pois? Siis konkreettisesti mitä pois ja mitä sitten jää jäljelle?
Syön kaurapuuroa, itse keitettyä puolet vettä-puolet maitoa joka aamu. Onko se viljaa joka pitää jättää pois?
Syön välipalaksi tai iltapalaksi joka päivän yhden reissaria, siis molemmat puolikkaat. Mitään muuta leipää en syö ollenkaan. Pitääkö sekin jättää pois?
Jos teen kastikkeen,niin se on suurustetta vanhöjauhioilla, ei voi syödä?
Mitään keksejä en ikinä syököön.
Mitä sitä sitten syödään?
Onko tää kaikki sun omasta mielestä hyvää syötävää?
Mulla on nyt 4.5vk:n lähtenyt 6kg
Ruokavalio on pt:n tekemä sinne kuuluu aamupalalla puuro,marjoja,rahkaa,psylliumjauhetta,siemeniä.
Lounaalla: täysjyväriisiä tai perunaa,lihaa,salaattia,raastetta,sekä muita vähäkalorisia kasviksia,1leipä pala,levite.
Päivällisellä wokkivihanneksia ja broilerinsuikaleita,1 leipä pala ja levite.
Iltapalalla rahkaa,psylliumia ja marjoja
Ja tuo 6kg on lähtenyt vaikka en ole ihan täysin noudattanut.olen välillä ottanut jälkkäriksi jätskiä,pullan tms...
Liikkunut olen jo pari vuotta paljon mutta ruokailut on ollut mitä ollut,jospa nyt tässä olisi se mikä olisi itselle sopivin juttu.Niin ainakin toivon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä alkoi myös laihdutus tänään.
Jätän alkoholin, sokerin ja vehnän pois. Aion syödä paljon kasviksia lisukkeena, välipalaksi hedelmiä ja pähkinöitä. Leipää ja puuroja en syö muutenkaan.
Luulen painon laskevan, kun jätän vain herkuttelut pois.
Tulet valitettavasti pettymään mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Noin minäkin ajattelin, kun lopetin alkoholinkäytön että tällähän tippuu heti kiloja ja varsinkin kun yhdistin sen näihin "pieniin" muutoksiin eli aloin käyttää rappusia hissin sijaan (en aina, mutta ainakin kerran joka päivä kiipeän 5.kerrokseen) ja lisäsin muutenkin liikuntaa eli teen joka päivä kolmen vartin-tunnin kävelylenkin. Lisäksi vaihdoin taviskahvimaidon rasvattomaan, olin karkki-herkkulakossa puoli vuotta, lihattomalla vuoden ja kaiken tämän jälkeen tilanne on se että ne 20 kiloa extraa on saaneet pari kiloa lisää kaverikseen.. Jotenkin tosiaan kuvittelin, että reilussa vuodessa olen normipainossa kun elämäntavat muuttui oikeasti todella epäterveellisistä sellaisiksi normiterveellisiksi. En siis halua alkaa laskemaan mitään makroja tai muuten totaalikieltäytyjäksi eli haluan että voin syödä satunnaisesti herkkujakin ja olla normipainoinen. Ei vttu pitäisi olla mahdoton yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota ohjetta että kaikki viljat pois? Siis konkreettisesti mitä pois ja mitä sitten jää jäljelle?
Syön kaurapuuroa, itse keitettyä puolet vettä-puolet maitoa joka aamu. Onko se viljaa joka pitää jättää pois?
Syön välipalaksi tai iltapalaksi joka päivän yhden reissaria, siis molemmat puolikkaat. Mitään muuta leipää en syö ollenkaan. Pitääkö sekin jättää pois?
Mitä sitä sitten syödään?Viljan pois jättäminen todella toimii monilla. Puuron sijasta aamiaiseksi voi syödä esimerkiksi munakkaan tai rahkaa ja marjoja. Voileivän voi korvata millä tahansa: keität vaikka pari nakkia tai teet munakokkelin ja siihen kinkkusiivu ja tomaatti lisäksi, tai ihan mitä suolaista nyt sitten haluatkin.
Kastiketta ei ole pakko suurustaa vehnäjauhoilla. Viljattomia ruokalajeja löytyy tuhansia - ei ole vaikeaa. Paitsi jos nyt välttämättä kokee että se jauhokastike ja Reissumies ja puuro ovat asioita, joista ei halua millään luopua. Sitten pitää keksiä jokin muu keino saada kroppa toimimaan niin ettei rasva keräänny lanteille.Nakit ja kinkkusiivu ovatkin paljon terveellisempiä kuin puuro. Kannattaa vielä lisätä siihen pekonia niin kroppa kiittää.
Eikö niitä tarjottu vaihtoehdoksi voileivälle? Moni suomalainen syö paljon leipää ja on tosi lihava, vaikka luulee leivän olevan terveellistä.
Niin on kun vetää vehnäleipää, hamppareita, pizzaa ja patonkeja kaksin käsin. Kahvileivät siihen vielä päälle.
Ainakin itse tunnen paljonkin hoikkia ja normipainoisia jotka syö ihan joka päivä ruisleipää ja puuroa. Ja joskus korvapuustin kahvin kanssa tai jopa täytekakkua jos jollakin on synttärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä sitten syödään?Onko tää kaikki sun omasta mielestä hyvää syötävää?
Hyvää tai ei, niin ihan tavallista syömistä eli sitä peruskotiruokaa. Eli oikeastiko aamupuuro ja ruisleipä pitää jättää pois jos haluaa olla normipainoinen?!
eri
Minä en ruokavaliota hirveesti katsellut kun en tiedä noista mitään. Jätin vaan karkit ja limsat ja ranskalaiset pois ja söin yleensäkin vähemmän ja tein joka päivä kävelylenkin. Silleen on lähtenyt 10 kiloa. En tiedä onko paras tapa mutta näin minulla.