Tunnistatteko miestyypin, joissa "levollista ja vaatimatonta" miehisyyttä?
Mulla tulee törmättyä lasten harrastusten kautta yhteen mieheen, josta pian huomasin, että on tosi puoleensavetävä ja miehekäs. Ja ei, tämä havainto ei perustu ulkonäköön, ensi silmäyksellä ei ollut ollenkaan komea, hieman mahakas ja parrakas, ei mun tyyppiä näin yleensä. Mutta kun oon jutellut hänen kanssaan, oon huomannut, että hänestä huokuu tietty turvallinen, levollinen, sopivasti itsevarma miehisyys. En osaa oikein kuvailla, ehkä tunnistatte. Hän puhuu rauhallisesti ja katsoo silmiin ja keskittyy ja kuuntelee siinä hetkessä. Ja hän on alkanut näyttääkin oikein komealta sen myötä. Esim. Mies voi olla hyvin komea ja miehekäs ja esiintyä itsevarmasti, mutta silti läpi paistaa epävarmuus ja sen peittely jonkinlaisen machoilun alle.
Mietin, että mitenköhän tuollaisia terveellä tavalla miehekkäitä miehiä syntyy, onko se synnynnäistä vai opittua vai elämänkokemuksen tuomaa vai mitä?
Kommentit (23)
Minun mieheni on tuollainen. Ja juuri siihen rakastuin.
Ei hän nuorena sellainen kuulemma ollut. Siperia opetti. Hänellä on ollut todella vaikea elämä ikävuosina 30-40, jonka aikana oppi suhteellisuudentajua ja tajusi, mikä elämässä on oikeasti tärkeää.
Mieheni. Hän on kyllä ollut tuollainen varmasti jo syntyessään. Tyttäreni on samanlainen.
Tässä yksi kommentti sanoo "lapsuus ollut kohdillaan" ja toinen "siperia opetti". Tunnistan itseni tällaisena miehenä ja sanoisin että "siperia opetti" on todennäköisempi selitys tällaiselle miestyypille.
Esimerkkinä vaikka sodassa ollut mies, harva niistä mitään kovaäänisiä machoilijoita jotka esittävät mitään. Voi jopa vaikuttaa ujolta aluksi mutta kun juttelee niiden kanssa, hehkuu heistä sellainen itsevarmuus ettei mikään enää hetkauta.
Itse en ole sodassa ollut mutta elämä alle 30 vuotiaana ei mitään helppoa.
Mieheni on tuollainen peruskallion perikuva. Hän on menettänyt vanhempansa teininä ja sillä varmaan on merkitystä vastuullisuuden kehittymisessä. Hän erottui jo nuorena kaikista muista tuon peruskalliomaisuutensa ansiosta. Työelämässä tällaiset miehet pärjäävät hyvin, koska osaavat kantaa vastuuta. Synnynnäinen johtajatyyppi, jota kaikki luonnostaan haluavat seurata. Hyvin pidetty johtajana on miehenikin, vielä entiset alaisetkin muistelevat häntä lämmöllä, kun ollaan joskus sattumalta tavattu.
Sä siis tarvitset turvallisuutta? Tuo mainitsemasi on tosi hyvä tapa saada naiset kiinnostumaan, eli kun malttaa olla rauhallinen ja tosiaan katsoa silmiin niin saanti on varmaan. Ei tarvitse olla mitään, kunhan osaa olla kiinnostunut ja läsnä. Ei toimi kaikkiin, mutta aika moneen kyllä. Naiset on hassuja, ei ne ajatuksista ole kiinnostunut.
Levollista ja vaatimatonta miehisyyttä huokuvat jykeväleukaiset miehet on just parasta.
Vierailija kirjoitti:
Sä siis tarvitset turvallisuutta? Tuo mainitsemasi on tosi hyvä tapa saada naiset kiinnostumaan, eli kun malttaa olla rauhallinen ja tosiaan katsoa silmiin niin saanti on varmaan. Ei tarvitse olla mitään, kunhan osaa olla kiinnostunut ja läsnä. Ei toimi kaikkiin, mutta aika moneen kyllä. Naiset on hassuja, ei ne ajatuksista ole kiinnostunut.
Oletko ajatellut, että itsetunnon teeskentelyn sijaan voisit koittaa rakentaa ihan oikean? Siitähän tuo levollisuus kertoo, sovusta itsensä kanssa.
Hirveän hyvin kuvattu se miestyyppi, joka on ainakin mun miesihanne ollut aina. Turvallinen, levollinen, rauhallinen, sopivasti itsevarma tehostamatta itseään mitenkään. Samanlainen oli isänikin, jos jotain psykologiaa tästä voi hakea.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on malttanut vetää tätä roolia jo 20 vuotta. Hyvin on toiminut. Että joo.
Minun mieheni on tällainen. Ei ole ulkoiselta olemukseltaan mikään supermiehekäs, vaan lyhyt ja siro. Kuitenkin olemus, luonne ja käytös huokuvat rauhallista ja turvallista miehekkyyttä. Syynä varmaan hyvin turvallinen kasvuympäristö, hyvät välit vanhempiin ja sitä myötä muodostunut hyvä itsetunto. Mies avoimesti rakastaa ja näyttää kiintymystä minua ja lapsia kohtaan, eikä ole mitään komplekseja, traumoja tai pelien pelaamista mitkä vaikeuttaisivat parisuhdetta. Molemmat tekee kaikkensa sen eteen, että toisella ja koko perheellä olisi hyvä olla.
Paras miestyyppi lähes kaikkien naisten mielestä.
Ja kateelliset miehet tulivat heti irvailemaan aloitusta. Koettaisitte mieluummin tehdä perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään hassua, että haluaa miehen olevan läsnä ja aidosti kiinnostunut. Kyllä nainen kuuntelee ja on kiinnostunut myös vastavuoroisesti. Teeskentely tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Ja turvallisuus taas, emmekö me kaikki hae sitä pohjimmiltaan? Jonkinlaista vakautta epävarmuuden sijaan. Kyllä nainenkin voi olla miehellä turvallinen kumppani, jolle uskaltaa näyttää myös heikon puolensa.
Tähän miestyyppiin kuuluu myös se piirre, että tällainen mies arvostaa naista ihan ihmisenä, jonka pään sisällä on ihan oikeita ajatuksia, ei vain kävelevänä r*ikänä. Kuulostaa, että et ehkä edusta tätä miestyyppiä, kun kerran teeskentelet ja puhut halventavaan sävyyn naisista.
Ap
Mieheni on aikalailla tuollainen, ja on ihan tavallisen näköinen perusmies. Ihastuin enemmänin luonteeseen kuin ulkonäköön. On vielä suht lyhyt mieheksi, mutta kantaa kuitenkin itsensä arvokkaasti.
Vanhempansa ovat kasvattaneet lapsensa hyvin. Ihana appi ja anoppi<3
Olemme välillä naureskelleet, että mies on nainen meidän liitossa: haluaa keskustella enemmän tunteista ja näyttää rakkautensa avoimemmin, kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kateelliset miehet tulivat heti irvailemaan aloitusta. Koettaisitte mieluummin tehdä perässä.
Älkää vastatko heille, älkää vaikka he kuinka yrittäisivät saada reagoimaan. Ilmoitus asiattomaksi ja ignooraaminen.
Mieheni on just tuollainen mies. Vaikka missä tilanteessa elämässä voin olla varma, että häneen voin luottaa. Minä, jonka ei ole helppo luottaa! Hän ei ole komein, ei sellainen ulkoisesti naisten makuun ehkä, mutta mikä luonne ja mikä elämänasenne. Olen onnellinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole irvailua. Muhkea varustus todellakin tekee olon itsevarmaksi. Ei tarvitse korostaa itseään millään lailla. Sen sijaan jos kärsii jonkinlaisesta alemmuuskompleksista heikkouksiensa vuoksi, se näkyy myös käytöksessä levottomuutena, aggressiivisuutena, tai muuten pingottamisena, teeskentelynä, itsekorostuksena jne.
Vastaavasta käy esimerkkinä, kun moni nainen ottaa silarit ja kokee sen myötä itsetunnon nousua, jolloin alkaa muutenkin elämä sujua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole irvailua. Muhkea varustus todellakin tekee olon itsevarmaksi. Ei tarvitse korostaa itseään millään lailla. Sen sijaan jos kärsii jonkinlaisesta alemmuuskompleksista heikkouksiensa vuoksi, se näkyy myös käytöksessä levottomuutena, aggressiivisuutena, tai muuten pingottamisena, teeskentelynä, itsekorostuksena jne.
Vastaavasta käy esimerkkinä, kun moni nainen ottaa silarit ja kokee sen myötä itsetunnon nousua, jolloin alkaa muutenkin elämä sujua.
Tuohan ei pidä paikkansa. Plastiikkakirurgilla käyneet eivät koe itsetuntonsa nousseen yhtään, tuota on tutkittu. Monilla on kehonkuvan häiriö niin kuin on näillä, jotka panevat itsetuntonsa peniksensä varaan. Isokaan penis ei kestä sitä painoa. Sitä paitsi naiset eivät pidä isoista peniksista, sekin on tutkittu.
Tunnistan tyypin, ja tunnenkin monta tällaista upeaa miestä. Siinä on lapsuus ollut kohdillaan, ja muutenkin elämä kuljettanut suotuisasti joissain asioissa.
Mielestäni tämä pätee toisinki päin, joissain naisissa samaa, levollista ja vaatimatonta naisellisuutta. Ei tarvitse olla tyrkky ollakseen viehättävä :)