Tunnistatteko miestyypin, joissa "levollista ja vaatimatonta" miehisyyttä?
Mulla tulee törmättyä lasten harrastusten kautta yhteen mieheen, josta pian huomasin, että on tosi puoleensavetävä ja miehekäs. Ja ei, tämä havainto ei perustu ulkonäköön, ensi silmäyksellä ei ollut ollenkaan komea, hieman mahakas ja parrakas, ei mun tyyppiä näin yleensä. Mutta kun oon jutellut hänen kanssaan, oon huomannut, että hänestä huokuu tietty turvallinen, levollinen, sopivasti itsevarma miehisyys. En osaa oikein kuvailla, ehkä tunnistatte. Hän puhuu rauhallisesti ja katsoo silmiin ja keskittyy ja kuuntelee siinä hetkessä. Ja hän on alkanut näyttääkin oikein komealta sen myötä. Esim. Mies voi olla hyvin komea ja miehekäs ja esiintyä itsevarmasti, mutta silti läpi paistaa epävarmuus ja sen peittely jonkinlaisen machoilun alle.
Mietin, että mitenköhän tuollaisia terveellä tavalla miehekkäitä miehiä syntyy, onko se synnynnäistä vai opittua vai elämänkokemuksen tuomaa vai mitä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras miestyyppi lähes kaikkien naisten mielestä.
Ja kateelliset miehet tulivat heti irvailemaan aloitusta. Koettaisitte mieluummin tehdä perässä.
Ei tämä ole irvailua. Muhkea varustus todellakin tekee olon itsevarmaksi. Ei tarvitse korostaa itseään millään lailla. Sen sijaan jos kärsii jonkinlaisesta alemmuuskompleksista heikkouksiensa vuoksi, se näkyy myös käytöksessä levottomuutena, aggressiivisuutena, tai muuten pingottamisena, teeskentelynä, itsekorostuksena jne.
Vastaavasta käy esimerkkinä, kun moni nainen ottaa silarit ja kokee sen myötä itsetunnon nousua, jolloin alkaa muutenkin elämä sujua.
Tuohan ei pidä paikkansa. Plastiikkakirurgilla käyneet eivät koe itsetuntonsa nousseen yhtään, tuota on tutkittu. Monilla on kehonkuvan häiriö niin kuin on näillä, jotka panevat itsetuntonsa peniksensä varaan. Isokaan penis ei kestä sitä painoa. Sitä paitsi naiset eivät pidä isoista peniksista, sekin on tutkittu.
Eihän tässä ollukaan kyse naisten pitämisestä vaan miehen itsetunnosta. Olkoon kehonkuvahäiriö jos niin haluat, mutta näin se silti menee. Usko pois, niin paljon olen äijäporukoissa saunonut, että korrelaatio on ilmeinen.
Mitä te siellä äijäporukan saunailloissa teette, jos pystyt päättelemään kenellä on minkäkin kokoinen toimintakunnossa?
Ehkä se siellä poikien keskellä ilmenee (ulkoisesti) noin, kun tietää, mitä muut pojat arvostaa/kadehtii ja pitää miehuuden merkkinä.
Eihän tässä ollukaan kyse naisten pitämisestä vaan miehen itsetunnosta. Olkoon kehonkuvahäiriö jos niin haluat, mutta näin se silti menee. Usko pois, niin paljon olen äijäporukoissa saunonut, että korrelaatio on ilmeinen.