Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalaa kuunnella päivästä toiseen miten naapurin isä huutaa lapsilleen :(

Vierailija
01.11.2019 |

Korkeasti koulutetut vanhemmat, lapset yksityiskoulussa. Ns. hyvä perhe. Mutta täysin hukassa se miten lasten kanssa kommunikoidaan. :(

Ollaan lapsiperhe itsekin, ja ihan kauheaa kuunnella naapurin isän jokapäiväistä HIRVEÄÄ huutoa lapsilleen. Kuuluu siis seinän läpi meille. Ulkona moikatessa se isä on yhtä aurinkoa, oikein mukava. Ja kun pääsevät sisään kämppäänsä, perhehelvetti alkaa.

Miten puuttuisitte / puuttuisitteko? Vähän pelottava ajatus ottaa asia suoraan sen isän kanssa puheeksi. En halua mitään psykopaattia kimppuuni.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miehen vaimolta, että eikö häntä jo väsytä miehen huutaminen.

Vierailija
22/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että heillä on jokin elämän kriisi päällä? Minäkin huusin lapsilleni vastaavassa tilanteessa, lapset myös oireilevat tuolloin voimakkaasti, mitä ulkopuoliset eivät nähneet. Kuulivat vain huutoni. Lopulta alkoi helpottaa meillä koko perheellä. Kriisi tuli ulkoapäin eli ei ollut itse aiheutettua. Vertaa vaikkapa äkilliseen auto-onnettomuuteen, jossa kuolee monta läheistä.

Ei korkea koulutus ja yksityiskoulut suojaa elämän vastoinkäymisiltä. Eikä aina ole kyse kasvatuksen puutteista.

Ei lapsiin saa purkaa omaa pahaa oloa!

Ei tietenkään lähtökohtaisesti ja näin on helppo sanoa. Mutta niin vain joskus käy kun on vaikeaa elämässä, vaikka olisi mieleltään terve, ei suorituspaineita tai muuta yllä mainittua. Lapset kun purkaa omaa pahaa oloaan tarpeeksi kauan vanhempiinsa kyllä se vanhempikin murtuu. Ehkä olet säästynyt isoilta vastoinkäymisistä, jos et ymmärrä? Joillekin niitä vastoinkäymisiä saattaa osua kohdalle paljon.

Aivan varmasti 99.99%ia vanhemmista huutaa joskus lapsilleen. Minäkin olen niin tehnyt. Sitten pyydän anteeksi ja yritän olla tekemättä niin uudelleen. Se mitä ap kuulee on täysin eri juttu kuin tuo. Jokailtaista kiroilua ja huutamista kouluikäisille lapsille?

Huolimatta siitä onko vanhemmalla joku kriisi, tuo isän käytös vahingoittaa lapsia. Jos isä ei pysty kohtelemaan lapsia hyvin, hänen pitää hakea apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän se vähän kansallis*osialismin puolelle jos huutaminenkin on jo jonkun mielestä viranomaisille vasikoimisen syy. En itse ole mikään huutamisen ystävä, mutta onhan aikuisilla ihmisillä kai vielä oikeus kasvattaa lapsensa niin kuin haluaa, jos ei väkivaltaa käytetä.

Vierailija
24/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että heillä on jokin elämän kriisi päällä? Minäkin huusin lapsilleni vastaavassa tilanteessa, lapset myös oireilevat tuolloin voimakkaasti, mitä ulkopuoliset eivät nähneet. Kuulivat vain huutoni. Lopulta alkoi helpottaa meillä koko perheellä. Kriisi tuli ulkoapäin eli ei ollut itse aiheutettua. Vertaa vaikkapa äkilliseen auto-onnettomuuteen, jossa kuolee monta läheistä.

Ei korkea koulutus ja yksityiskoulut suojaa elämän vastoinkäymisiltä. Eikä aina ole kyse kasvatuksen puutteista.

Ei lapsiin saa purkaa omaa pahaa oloa!

Ei tietenkään lähtökohtaisesti ja näin on helppo sanoa. Mutta niin vain joskus käy kun on vaikeaa elämässä, vaikka olisi mieleltään terve, ei suorituspaineita tai muuta yllä mainittua. Lapset kun purkaa omaa pahaa oloaan tarpeeksi kauan vanhempiinsa kyllä se vanhempikin murtuu. Ehkä olet säästynyt isoilta vastoinkäymisistä, jos et ymmärrä? Joillekin niitä vastoinkäymisiä saattaa osua kohdalle paljon.

En ole säästynyt vastoinkäymisiltä. Ja edelleen sitä mieltä, että lapsille ei huudeta.

Onko sinulla omia lapsia?

Suurin osa vanhemmista huutaa lapsilleen joskus. Olen samaa mieltä, lapsille ei pidä huutaa, kaikki vanhemmat pyrkivät siihen. Hieman armollisuutta kuitenkin kehiin, vähemmän ehdotonta tuomitsemista.

Vierailija
25/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy miehen vaimolta, että eikö häntä jo väsytä miehen huutaminen.

Ihan varmasti väsyttää, mutta saattaa nähdä sille jonkun muun selityksen kuin satunnainen naapuri. Minusta olisi fiksumpaa sanoa huutajalle suoraan asiasta kuin alkaa syyllistää vaimoakin, jos tämä ei osallistu huutoon.

Vierailija
26/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lastensuojeluilmoitus nimettömänä.

Riittääkö "pelkkä“ lapsille huutaminen lasu-ilmoituksen sisällöksi? Se on kyllä todella raivopäistä huutamista, kiroilua ym. ja pelottavaa etenkin siksi, että aivan pikkuasiat usein raivon aiheena tyyliin "NYT SINÄ V**TU S**TANA TULET SIIRTÄMÄÄN TÄMÄN MAITOPURKIN!"

t. Ap

Kun teet lastensuojeluilmoituksen, laita tuosta kielenkäytöstä tarkka esimerkki/esimerkkejä kuten tuossa kommentissa, että tulee käsitys millä tasolla siellä toimitaan lasten kanssa. Raivopäinen karjuminen on pelottavaa henkistä väkivaltaa jolla on tapana eskaloitua kiinnikäymiseksi vuosien mittaan.

Huutaminen on inhottavaa, mutta omassakin perheessä siitä on kokemusta, eikä ikinä eskaloitunut väkivallaksi. Jotkut vanhemmat on itsekin kasvatettu huutamalla ja käskyttämällä ja jatkavat sitä omien lastensa kanssa. Tässä voi olla kulttuurierojakin. Tuli vaan mieleen 'yksityiskouluista', että olen itse törmännyt joihinkin ulkomaalaisiin, joiden äänenkäyttö on suomalaismittapuun mukaan hyvin pelottavaa.

Vierailija
27/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näet sitä naapuria jossain pihalla tai rappukäytävässä, niin alat heittää small talkia huonosta äänieristyksestä, että aika ihmeellistä kun puhekin kuuluu naapurista niin hyvin teille tms. Jos mies siitä vaikka kokisi jonkun omantunnonpitoksen, ettei puheääni ihan normaalilla tasolla taida olla...

Vierailija
28/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö "pelkkä“ lapsille huutaminen lasu-ilmoituksen sisällöksi? Se on kyllä todella raivopäistä huutamista, kiroilua ym. ja pelottavaa etenkin siksi, että aivan pikkuasiat usein raivon aiheena tyyliin "NYT SINÄ V**TU S**TANA TULET SIIRTÄMÄÄN TÄMÄN MAITOPURKIN!"

t. Ap

Kun teet lastensuojeluilmoituksen, laita tuosta kielenkäytöstä tarkka esimerkki/esimerkkejä kuten tuossa kommentissa, että tulee käsitys millä tasolla siellä toimitaan lasten kanssa. Raivopäinen karjuminen on pelottavaa henkistä väkivaltaa jolla on tapana eskaloitua kiinnikäymiseksi vuosien mittaan.

Huutaminen on inhottavaa, mutta omassakin perheessä siitä on kokemusta, eikä ikinä eskaloitunut väkivallaksi. Jotkut vanhemmat on itsekin kasvatettu huutamalla ja käskyttämällä ja jatkavat sitä omien lastensa kanssa. Tässä voi olla kulttuurierojakin. Tuli vaan mieleen 'yksityiskouluista', että olen itse törmännyt joihinkin ulkomaalaisiin, joiden äänenkäyttö on suomalaismittapuun mukaan hyvin pelottavaa.

Kuule V**TT* S**TANAA ei aikuinen lapsille karju.

Ymmärrätkö.

Vierailija
29/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän se vähän kansallis*osialismin puolelle jos huutaminenkin on jo jonkun mielestä viranomaisille vasikoimisen syy. En itse ole mikään huutamisen ystävä, mutta onhan aikuisilla ihmisillä kai vielä oikeus kasvattaa lapsensa niin kuin haluaa, jos ei väkivaltaa käytetä.

Olisi kyllä ollut ihan hirveä lapsuus, jos vanhemmat olisivat huutaneet tuolla tavalla. Itse en muista vanhempieni koskaan huutaneen minulle vaan sanoivat asiat napakasti tarvittaessa. Oli turvallinen lapsuus, kun vanhempien käytökseen pystyi luottamaan. 

Vierailija
30/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos puhuisitte suoraan isälle, tai tarjoaisitte apua? Jos ei kerta ole kodin ulkopuolellakin ikävä vaan suorastaan aurinkoinen niin on varmasti ihminen, jonka kanssa voi keskustella. Tuo lasu on tarpeen jos todella epäilette, että lasta kohdellaan kaltoin. Aiheen voi tuoda esille siten, että metelöinti häiritsee teitä.

Vierailija
31/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ollut ihan hirveä lapsuus, jos vanhemmat olisivat huutaneet tuolla tavalla. Itse en muista vanhempieni koskaan huutaneen minulle vaan sanoivat asiat napakasti tarvittaessa. Oli turvallinen lapsuus, kun vanhempien käytökseen pystyi luottamaan. 

Olet onnekas. Kaikki eivät ole.

Vierailija
32/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sille taida paljon mitään voida, vaikka särähtää itselläkin joka kerta korvaan. Etenkin, kun äänensävy on niin vihainen.

Vierailija
33/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ap

Näin. Pelkkä volyymi ei ole syy ("mä en jaksa kun täällä on taas kengät levällään!" turhautuneena) mutta aggressiivinen, uhkaava käytös on ("nyt sinä #@$%%# pentu siivoat nuo #$@%^ kengät onko $#@%& selvä!!!" raivoissaan) on peruste.

Vierailija
34/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ap

Onko ne lapset kuuroja kun niille pitää huutaa? Ei vaan voi ymmärtää näitä huutajia. 

Vierailija
35/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi että on ikuisesti kiitollinen naapurin karskille palomiehelle, joka tämän kaverin lapsuudessa pimpotti niiden ovikelloa ja sanoi suoraan päin naamaa sen sylki roiskuen raivoavalle, pelottavalle isälle : "mä kuulen kuinka sä kohtelet lapsias ja vaimoas . Ja mä tein lastensuojeluilmoituksen sen vuoksi, tiedokses".

Toki perhe muutti kiireen vilkkaa toiselle paikkakunnalle tämän jälkeen, mutta muutaman kuukauden olivat saaneet olla lapset rauhassa kahjon isän riehumiselta.

Muiden aikana äijä oli ollu fiksu ja filmaattinen ettei ikinä olisi uskonu millanen henkinen sika oli perheelleen.

Vierailija
36/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta ranskalainen koulu ei ole yksityiskoulu.

Vierailija
37/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan off topic, mutta joskus olen miettinyt, että mistä esim. armeija löytää taistelukykyisiä ja -haluisia työntekijöitä, jos kaikki kansalaiset säikähtävät kovaa ääntäkin. Maailmalla on yleisesti tiedossa, että esim. ammattisotilaat ovat yleensä kärsineet enemmän tai vähemmän väkivaltaista kohtelua lapsuudenkodissaan.

Vierailija
38/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ap

Onko ne lapset kuuroja kun niille pitää huutaa? Ei vaan voi ymmärtää näitä huutajia. 

Voi hyvin olla. Tai isä voi olla.

Vierailija
39/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun vanhemmilla ei enää ole valtaa lapsiinsa, niin vanhemmilta menee helposti hermo ja se purkautuu mm. huutamisena.

Mitään hyviä vaihtoehtoja ei vanhemmilla oikeastaan ole mitä tulee lasten käytökseen. Jos pidät pennut kurissa ja nuhteessa, niin siitä tulee lasu. Jos taas et pidä niin hermo menee ja taas tulee lasu.

Lasu sinne ja lasu tänne.

Vierailija
40/81 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ap

Voi hyvin olla. Tai isä voi olla.

En tiedä yhtään kuuroa, joka huutaisi. Huonokuuloisen taas kannattaisi hommata kuulolaite, niin ei tarvitsisi huutaa.