Hyvänen aika! Mikä on kasvattanut monista, varsinkin nuorista nykynaisista niin pitkiä?
Ensinnäkin, olen yli 180 cm mies, joten en todellakaan ole mitenkään lyhyt mies. Mutta, tänään kun lähdin aamulla töihin, niin ensimmäinen vastaantuleva nainen oli about minun pituiseni ellei enemmänkin. Eipä mennyt kauankaan, kun näin toisen suunnilleen yhtä pitkän naisen ja ennen työpaikalle pääsyä vielä kolmannenkin!
Mikä ihme on aiheuttanut sen, että monet naiset ovat nykyään niin pitkiä? Ei sitä ennen nähnyt noin pitkiä naisia kuin harvoin ja silloinkin vain yhden! Mutta nykyään niitä tulee päivittäin tai lähes päivittäin vastaan! Luin muutama päivä sitten juttua jostain "naisten miehistymisestä", niin ilmeneekö se miehistyminen kenties sitenkin, että pituuskin on noussut miesten lukemiin?
Jos tämä jatkuu, niin seuraavassa sukupolvessa naiset alkavat olla jo miehiä pidempiä!
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkillä naisilla on myös miehen jalat ja kengänkoko yli 40. Ennen naisten tyypillinen kengän koko oli 37 ja se on mallikoko edelleenkin.
Joku 40-41 ei ole vielä mitenkään poikkeuksellisen iso naiselle, eikä vähän sitäkään isompi! 40-41 on nykyään vielä ihan normaali koko naiselle!
Onhan nuo jo naisen kengäksi hirveät kanootit, vastaavat miehellä jotakin kokoa 48.
Olen huomannut saman.
Se on hyvä asia, koska tykkään pitkistä naisista.
M/172cm
Itse olen 163cm ja tyttären isä joku 195cm. Tytär on parikymppinen ja 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Pitkillä naisilla on myös miehen jalat ja kengänkoko yli 40. Ennen naisten tyypillinen kengän koko oli 37 ja se on mallikoko edelleenkin.
Kengänkoko ei korreloi mitenkään. Terveisin 179cm ja kengänkoko 38
Yksi selittäjä on myös se, että pidemmät miehet ovat parisuhdemarkkinoilla halutumpia joten heidän geeninsä jatkavat todennäköisemmin uusiin polviin. Tumppiusgeenit karsiutuvat taas vastaavasti pikkuhiljaa pois.
Pidemmät ihmiset on ns. kehittyneempää ihmisluokkaa. Kehitys tekee ihmisistä pidempiä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi selittäjä on myös se, että pidemmät miehet ovat parisuhdemarkkinoilla halutumpia joten heidän geeninsä jatkavat todennäköisemmin uusiin polviin. Tumppiusgeenit karsiutuvat taas vastaavasti pikkuhiljaa pois.
Meinaat, että naisen geenit ei vaikuta mitenkään jälkeläisten pituuteen? Esim. hyvin monet miehet pariutuvat lyhyiden naisten kanssa, niin kuitenkin meinaat, että niillä ei ole mitään vaikutusta jälkeläisten pituuteen?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman.
Se on hyvä asia, koska tykkään pitkistä naisista.
M/172cm
Eipä ole kun täällähän ne amazoni mammat ovat kirjoitelleet että ovat valmistamassa kaasu-uunia sunlaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 40-41 ei ole vielä mitenkään poikkeuksellisen iso naiselle, eikä vähän sitäkään isompi! 40-41 on nykyään vielä ihan normaali koko naiselle!
Onhan nuo jo naisen kengäksi hirveät kanootit, vastaavat miehellä jotakin kokoa 48.
Ei suinkaan. Miehillä ja naisilla on eroa jalan koossa ehkä jotain 3 tai 4 numeroa maksimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että naisen geenit ei vaikuta mitenkään jälkeläisten pituuteen? Esim. hyvin monet miehet pariutuvat lyhyiden naisten kanssa, niin kuitenkin meinaat, että niillä ei ole mitään vaikutusta jälkeläisten pituuteen?
Just näin. Vaimo päätä lyhyempi joten lapset voivat olla joko 160 cm tai 190 cm.
Pitkät ihmiset ovat heikkoja, eivätkä jaksa kääntää peltoa. Lisäksi selkäranka menee päin vittua jo viiskymppisenä, vaikka koko ikä on istuttu toimistossa nostaen isoa palkkaa tekemättä mitään (ehkä siksi). Ei ole staminaa ja saikutetaan kipujen takia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen lyhyitä miehiä.
Olen 168 cm ja nainen.
Eli en ole mitenkään erityisen pitkä. Silti vastaan tulee joka ikinen päivä kymmenittäin miehiä, jotka ovat juuri ja juuri minun pituisia tai lyhyempiä. Enkä käytä korkokenkiä vaan lenkkareita.
Ei tarvi tehdä kuin yksi Prisma reissu ja ainaki 20 miestä osuu tuohon kategoriaan eli ovat 168 cm tai alle sen.
Tämä on ihan totta enkä tajua mistä se johtuu! Olen 167cm pitkä nainen ja suurin osa vastaan tulevista miehistä on minun pituisiani tai korkeintaan muutaman sentin pidempiä. Vaikea uskoa että miesten keskipituus Suomessa on jopa 180cm kun tuntuu että on järjestään silmätasolla näiden kanssa.
Pitkiä naisia kyllä olen itsekin ihmetellyt, olen lähes poikkeuksetta porukan lyhyin vaikka olen tilastojen mukaan keskipituinen.
Olen kouluaikani ollut kaikissa jonoissa viimeisenä kun olin pisin. !80 senttiä aikuisena ja yhtä pitkiä naisia ei juuri ollut. Nyt nautin kun on pitkiä nuoria naisia, vaikka minä olen jo seitsemänkymppinen.
Kenkiä on myös ollut melkein mahdoton löytää, enää en välitä, ostan kyllä pokkana miesten kengät. Niitä on onneksi nykyään feminiinisenkin näköisiä.
Neljä poikaani ovat kaikki 190-200 senttisiä vaikka heidän isänsä on vain minun mittaiseni. Lapsenlapsista näyttää myös tulevan aika hujoppeja.
1905 syntynyt tätini oli 174 senttinen, häntä pidettiin kauhean pitkänä, niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa kyllä korreloi, sillä yleensä pidemmillä ihmisillä on isommat jalat. Mutta jalkojen koossa on kuitenkin ihmisillä myös yksilöllistä vaihtelua, joten sen vuoksi joillakin lyhyemmillä ihmisillä voi olla isommat jalat kuin joillakin pidemmillä ihmisillä.
Mutta miksi naiset kasvavat niin super pitkiksi ja miehet pysytävät normaalimitoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa kyllä korreloi, sillä yleensä pidemmillä ihmisillä on isommat jalat. Mutta jalkojen koossa on kuitenkin ihmisillä myös yksilöllistä vaihtelua, joten sen vuoksi joillakin lyhyemmillä ihmisillä voi olla isommat jalat kuin joillakin pidemmillä ihmisillä.
Olen kuullut päinvastaista. Onko sulla jotain lähdettä väitteellesi?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi naiset kasvavat niin super pitkiksi ja miehet pysytävät normaalimitoissa?
Mikä on normaali mitta? Jos 180cm on suomimiesten keskimitta niin eikö kaikki 190cm ole silloin superpitkä? Onhan heitäkin ihan samassa suhteessa kuin pitkiä naisiakin.
180cm pitkä mies ei kyllä ole edes mikään pitkö. Oikeastaan ihan normaali pätäkkä. Taitaa nuorempien kohdalla on olla ihan keskimittaa.
Ap, luuletko oikeasti että vain naiset kasvavat nykyään pitemmiksi ja että naiset ovat kohta pitempiä kuin miehet? Kyllä sekä naisten että miesten keskipituus nousee. Sinä olet eri sukupolvea kuin nämä nuoret naiset. Heidän ikäiset miehetkin ovat pitempiä kuin sinun ikäiset.