Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvänen aika! Mikä on kasvattanut monista, varsinkin nuorista nykynaisista niin pitkiä?

Vierailija
31.10.2019 |

Ensinnäkin, olen yli 180 cm mies, joten en todellakaan ole mitenkään lyhyt mies. Mutta, tänään kun lähdin aamulla töihin, niin ensimmäinen vastaantuleva nainen oli about minun pituiseni ellei enemmänkin. Eipä mennyt kauankaan, kun näin toisen suunnilleen yhtä pitkän naisen ja ennen työpaikalle pääsyä vielä kolmannenkin!

Mikä ihme on aiheuttanut sen, että monet naiset ovat nykyään niin pitkiä? Ei sitä ennen nähnyt noin pitkiä naisia kuin harvoin ja silloinkin vain yhden! Mutta nykyään niitä tulee päivittäin tai lähes päivittäin vastaan! Luin muutama päivä sitten juttua jostain "naisten miehistymisestä", niin ilmeneekö se miehistyminen kenties sitenkin, että pituuskin on noussut miesten lukemiin?

Jos tämä jatkuu, niin seuraavassa sukupolvessa naiset alkavat olla jo miehiä pidempiä!

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt huomiota samaan, nuorissa naisissa on paljon pitkiä.

Toisaalta myös monet nuoret miehet ovat ihanan pitkiä :)

N40

Vierailija
62/91 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ulkomailla on rutkasti naisen kokoisia naisia (<165cm). Enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani naisen kanssa jonka jalkakoko alkaa nelosella.

T. M182cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittävä ravinto. Naisten lyhyemmyys miehiin verrattuna EI JOHDU GEENEISTÄ vaan tyttöjen ravinnonsaannin kulttuurisesta rajoittamisesta.

Niin uskomattomalta kuin saattaa kuulostaakin, miettikääs naiset, onko teille huomauteltu siitä, ettei sovi ahmia, että lihoo kun syö noin paljon, että syöt kuin aikamies? Monelleko miehelle on kauhisteltu kasvuiässä, että on epämiehekästä santsata ruokaa?

Jopa rintaruokinnassa on tutkittu, että tyttövauvaa pidetään rinnalla keskimäärin lyhyemmän aikaa kuin poikalasta.

Nykyään kun ruuasta ei ole pula, tytöt kasvavat geeniensä sallimaan pituuteen.

Vajaa sata vuotta sitten ei ollut epätavallista kyöhimmissä perheissä, että miehet syövät ensin ja naiset sitten jos jotain sattui jäämään. Perheen nuorimmille tytöille tilanne oli erityisen paha, ja johti toisinaan siihen että he kärsivät riisitaudista ja muista puutostiloista. Ikävimmillään tämä johti lantioluiden vääristymiseen, jolloin luonnollinen synnyttäminen ei onnistunut vaan johti kuolemaan, kun vauva ei mahtunut kulkemaan.

Silloin muuten kauneusihanne oli rehevämpi kuin nykyisin, hurmasihan naisissa terveys ja (työnteko)voima.

Ero näkyi usein siinä oliko köyhät sosialisteja vai oikeistoa.

Oikeistossa isäntä söi yleensä kaiken ja jätti rippeet perheelleen.

Sosialistisissa perheissä kaikki jakoi osuudet tarkkaan. Tietenkin yleensä mies kyllä söi tähteet.

Tätä näkee vieläkin ravintoloissa joissa isännät syövät tähteet.

Oikeistolaiset yleensä heittää roskikseen tähteet.

Monet köyhät käyvät syömässä ne sitten sieltä roskiksista että pääsisivät samaan pituuskasvuun.

Vierailija
64/91 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ulkomailla on rutkasti naisen kokoisia naisia (<165cm). Enkä voisi kuvitellakaan seurustelevani naisen kanssa jonka jalkakoko alkaa nelosella.

T. M182cm

Syy on varmaan se että olet mies 5cm?

Vierailija
65/91 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kdududid kirjoitti:

180cm pitkä mies ei kyllä ole edes mikään pitkö. Oikeastaan ihan normaali pätäkkä. Taitaa nuorempien kohdalla on olla ihan keskimittaa.

Joo mua hämmentää aina kun palstalla miehet kuvaa itseänsä "pitkäksi, 180 cm". Sehän on nykyään keskimittainen, mun silmissä auttamattomasti liian lyhyt. 185+ alkaa olemaan jo pitkä ja 187+ omaa silmää viehättävä.

Täytyy nyt huomata se seikka että naiset yliarvioi miesten pituudet. Aina kun olen treffeillä tai seurustelen niin tulee pituus puheen aiheeksi. Aina arvioidaan vähintään 180cm tai vähän ylikin.

Olen sen 172cm.

Kun sanon asiasta niin se kuitataan käden heilautuksella ja naurulla. Eli otetaan vitsinä.

En sitten tiedä tajuaako ne naiset tai tytöt että olen oikeasti 172cm?

Sen olen huomannut että naisilla matemaattiset taidot ovat yleensä äärimmäisen heikot. Siis ihan perusasioissakin. Ihmettelen kun kerran seurustelin yhden lääkärin kanssa, niin matematiikan taso oli melkein neljäsluokkalaisen tasolla.

Ihan ohimennen tälläinen sivuhuomautus ihmisten todellisesta älyn tasosta.

Toki ei lääkärin ammatissa matematiikalla tee mitään pääsykokeiden jälkeen varmasti yhtään mitään.

Ei se minulle ole ongelma.

... ja sitten heräsit. Ei yksikään nainen ole niin sekaisin että näkee 172-senttisen pitkänä, ellei ole pahasti aistiharhainen. Se on ihan toinen juttu pitääkö sitten lyhyistä miehistä, kyllähän monikin tällä palstalla sanoo pitävänsä. Kyllä he voivat haluta olla arvostamalleen miehelle mukavia ja kehua pituutta jos se näkyy hivelevän tämän itsetuntoa mutta ei tosissaan normaalilla näkökyvyllä varustettu pidä 172-senttistä pitkänä, älä nyt hyvä mies trollaa.

Itse olen 170-senttinen nainen ja korkkarit tuovat 5-7 cm lisää. En siis totisesti pitäisi korkkari-itseäni viis senttiä lyhyempää miestä pitkänä, ellei nyt ehkä joku Alice in Wonderland -happotrippi pukkaisi päälle ja vahvat aistiharhat.

Ja kyllä mä osaan myös arvioida miehen pituuden aika tarkkaan, koska on helppo verrata vieressä seisovaa tai vastaantulevaa miestä omiin entisiin kumppaneihin (187 cm, 190 cm, 192 cm) tai vaikka isääni (184 cm). Eli se näistä naisten hahmottamisharhoilla, onhan meillä kaikilla kokemusta eri mittaisten miesten rinnalla elämisestä johon pystyy vertaamaan näkemäänsä. Sama pätee myös näihin erään kirjoittajan mainitsemiin mittatikkuihin.

No kylläpäs sinä suutuit oikein huolella.

Väität siis että mies on ihan harhoissaan?

Kyllä minulla on samoja havaintoja. Jos nainen tykkää miehestä niin hän antaa mielikuvitussenttejä lisää.

Apulisiä. Valitettavasti näin.

Mieluummin olisin kyllä ilman niitä lisäsenttejä. Tunnen että olen riittävän pitkä tälläisenään.

T: 11cm mies

Siis samoja kokemuksia kuin tuolla aiemmalla kirjoittajalla, joka olit myös sinä?

Jos yrittää esiintyä kahtena kirjoittajana kompatakseen omaa viestiään niin kannattaa vähän varioida tyyliään eikä kirjoittaa joka viestiä tuolla sun Bo Hager -setämiestyylilläsi.

Vierailija
66/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Teinitytöt on tosi pitkiä. Itse olen 161cm pitkä nainen ja luulen, että tyttärestäni kasvaa vähintään 170cm.

Vierailija
67/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi selittäjä on myös se, että pidemmät miehet ovat parisuhdemarkkinoilla halutumpia joten heidän geeninsä jatkavat todennäköisemmin uusiin polviin. Tumppiusgeenit karsiutuvat taas vastaavasti pikkuhiljaa pois.

Meinaat, että naisen geenit ei vaikuta mitenkään jälkeläisten pituuteen? Esim. hyvin monet miehet pariutuvat lyhyiden naisten kanssa, niin kuitenkin meinaat, että niillä ei ole mitään vaikutusta jälkeläisten pituuteen?

Pituus ei välttämättä periydy noin suoraviivaisesti, vaan voi periytyä joko vanhempien keskiarvona tai jommalta kummalta vanhemmalta. Pitkillä vanhemmilla on lähes aina pitkät lapset, mutta myös toinen vanhempi voi olla lyhyt ja lapsesta tulee pitkä. Lisäksi kannattaa huomioida ruokavalio, erityisesti sota-aikana ja heti sen jälkeen syntyneet kärsivät huonosta ravinnosta ja jäivät siksi lyhyiksi ja siksi lapset ovat pidempiä.

Vierailija
68/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kdududid kirjoitti:

180cm pitkä mies ei kyllä ole edes mikään pitkö. Oikeastaan ihan normaali pätäkkä. Taitaa nuorempien kohdalla on olla ihan keskimittaa.

Joo mua hämmentää aina kun palstalla miehet kuvaa itseänsä "pitkäksi, 180 cm". Sehän on nykyään keskimittainen, mun silmissä auttamattomasti liian lyhyt. 185+ alkaa olemaan jo pitkä ja 187+ omaa silmää viehättävä.

Täytyy nyt huomata se seikka että naiset yliarvioi miesten pituudet. Aina kun olen treffeillä tai seurustelen niin tulee pituus puheen aiheeksi. Aina arvioidaan vähintään 180cm tai vähän ylikin.

Olen sen 172cm.

Kun sanon asiasta niin se kuitataan käden heilautuksella ja naurulla. Eli otetaan vitsinä.

En sitten tiedä tajuaako ne naiset tai tytöt että olen oikeasti 172cm?

Sen olen huomannut että naisilla matemaattiset taidot ovat yleensä äärimmäisen heikot. Siis ihan perusasioissakin. Ihmettelen kun kerran seurustelin yhden lääkärin kanssa, niin matematiikan taso oli melkein neljäsluokkalaisen tasolla.

Ihan ohimennen tälläinen sivuhuomautus ihmisten todellisesta älyn tasosta.

Toki ei lääkärin ammatissa matematiikalla tee mitään pääsykokeiden jälkeen varmasti yhtään mitään.

Ei se minulle ole ongelma.

... ja sitten heräsit. Ei yksikään nainen ole niin sekaisin että näkee 172-senttisen pitkänä, ellei ole pahasti aistiharhainen. Se on ihan toinen juttu pitääkö sitten lyhyistä miehistä, kyllähän monikin tällä palstalla sanoo pitävänsä. Kyllä he voivat haluta olla arvostamalleen miehelle mukavia ja kehua pituutta jos se näkyy hivelevän tämän itsetuntoa mutta ei tosissaan normaalilla näkökyvyllä varustettu pidä 172-senttistä pitkänä, älä nyt hyvä mies trollaa.

Itse olen 170-senttinen nainen ja korkkarit tuovat 5-7 cm lisää. En siis totisesti pitäisi korkkari-itseäni viis senttiä lyhyempää miestä pitkänä, ellei nyt ehkä joku Alice in Wonderland -happotrippi pukkaisi päälle ja vahvat aistiharhat.

Ja kyllä mä osaan myös arvioida miehen pituuden aika tarkkaan, koska on helppo verrata vieressä seisovaa tai vastaantulevaa miestä omiin entisiin kumppaneihin (187 cm, 190 cm, 192 cm) tai vaikka isääni (184 cm). Eli se näistä naisten hahmottamisharhoilla, onhan meillä kaikilla kokemusta eri mittaisten miesten rinnalla elämisestä johon pystyy vertaamaan näkemäänsä. Sama pätee myös näihin erään kirjoittajan mainitsemiin mittatikkuihin.

Olen tuo ekalla sivulla kirjoittanut 154-senttinen. Lapseni isä on 180cm pitkä ja nykyinen kumppanini 173cm, ja ihan oikeasti kuvittelin molemmat sen 180cm pitkiksi kunnes ensi kerran näin heidät seisomassa ihan vierekkäin. Enkä ole mikään hahmotushäiriöinen, täältä alhaalta on vaan vähän hankala arvioida.

Vierailija
69/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi selittäjä on myös se, että pidemmät miehet ovat parisuhdemarkkinoilla halutumpia joten heidän geeninsä jatkavat todennäköisemmin uusiin polviin. Tumppiusgeenit karsiutuvat taas vastaavasti pikkuhiljaa pois.

Meinaat, että naisen geenit ei vaikuta mitenkään jälkeläisten pituuteen? Esim. hyvin monet miehet pariutuvat lyhyiden naisten kanssa, niin kuitenkin meinaat, että niillä ei ole mitään vaikutusta jälkeläisten pituuteen?

Pituus ei välttämättä periydy noin suoraviivaisesti, vaan voi periytyä joko vanhempien keskiarvona tai jommalta kummalta vanhemmalta. Pitkillä vanhemmilla on lähes aina pitkät lapset, mutta myös toinen vanhempi voi olla lyhyt ja lapsesta tulee pitkä. Lisäksi kannattaa huomioida ruokavalio, erityisesti sota-aikana ja heti sen jälkeen syntyneet kärsivät huonosta ravinnosta ja jäivät siksi lyhyiksi ja siksi lapset ovat pidempiä.

Ja sitten voi olla, että joku vaan kasvaa pidemmäksi kuten meillä. Meillä tytär on aikoja sitten ohittanyt minut pituudessa (15 cm pidempi) ja on kohta isänsä pituinen (2 cm oli pituuseroa edellisessä mittauksessa). Lisäksi hän on pidempi kuin yksikään isovanhemmistaan, tädeistään, sedästään ja serkuistaan (serkuissa on 3 jo täysi-ikäistä poikaserkkuakin).

Vierailija
70/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kanssa ihmetellyt. Jotenkin omituista kuinka tosiaan harvinaisen pitkiä nuoria naisia on nykyisin joka kulmalla, ja olen itse 180cm mies.

Vierailija
71/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär 184 cm, miniä 186 cm. Koska me vanhemmatkin olemme jo pitempiä kuin omat vanhempamme . Lapset saavat runsaasti terveellisiä syö ruokaa ,eikä joudu kohtuuttoman raskaita töitä nuorena tekemään. Mun kuopus on 188 cm ja näimmme kaupassa tosi näyttävän ja kauniin nuoren naisen, joka oli päätään pitempi Kuopiosta.

Tuskin sentään päätä pidempi, sillä silloin pitäisi olla jo tosi tosi pitkä. Reilusti yli 2-metrinen, jotain Lauri Markkasen luokkaa. Niin pitkiä naisia on koko maailmassakin hyvin vähän. Miehellekkin se on pituutena jo tosi paljon, naiselle vieläkin enemmän.

Poikani päälaki oli noin naisen leuan tasalla, joten kyseessä oli todellakin huomiota herättävän pitkä nainen. Naisella jalassa tennarit. Kassajonossa pituusero oli helppo havaita.

Vierailija
72/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmassa on spelkuaista

Vierailija
73/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä vääristää havaintoja. Tosiasiassa ihmisten keskipituus ei ole juurikaan noussut. Taitaa olla se 165cm naisilla edelleen.

Vierailija
74/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä pätkiäkin vielä älä huoli.  Tai siis huoli minut?

N155

Vierailija
75/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pituus tule suoraan vanhempien pituudesta. Itse olen esimerkiksi jäänyt lyhyemmäksi (170) vaikka vanhemmat 180cm ja 190cm :)

Vierailija
76/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus on hyväosaisuuden merkki. Pitkät ovat kauniita, rikkaita ja menestyviä. 173cm nainen on vielä aika tappi. Nykyään näkee usein 175cm+ naisia, ovat niitä naisellisia olleita naisia.

Vierailija
77/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 jatkaa: Olen perheen ”pätkä”, myös sisarukseni ovat pidempiä. Pituus on molemmissa suvuissa, isovanhempanikin ovat todella pitkiä.

Vierailija
78/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu perintötekijöistä, mitkä ko lyhyellä naisella on. isovanhempani ovat 185 cm ja 155 cm sekä 150 cm ja 167 cm. Omat vanhemmat 1169 cm ja 155 cm. Itse olen 165 cm. Mieheni on 190 cm. Meidän pojat 190 ja 192 cm sekä tytär 184 cm. Samoista vanhemmista sisareni on 146 cm ja hänen poikansa ovat noin 165-170 cm pitkiä. Poikien isä 170 cm.

Vierailija
79/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mikä vääristää havaintoja. Tosiasiassa ihmisten keskipituus ei ole juurikaan noussut. Taitaa olla se 165cm naisilla edelleen.

Kun katsotaan keskioituutta ikäluokittain, nuoret ovat pitempiä kuin aikaisemmin. Itse olin esim lukiossa kolmen pisimmän tytön joukossa 165 cm pitkänä. Tyttäreni on 178 cm pitkä ja jo hänen luokallaan on viisi häntä pitempää tyttöä.

Vierailija
80/91 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä sanotte mutta nainen joka on 180cm. ja painaa 120kg. niin ei todellakaan ole kaunis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi