Röökin hintakeskustelu: Kuinka paljon pitäisi nousta että et näkisi enää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa?
En itse polta, mutta olen huomannut trendin että röökin hinta tuntuu nousevan joka vuosi (tai ainakin melkein). Tunnen edelleen useita polttajia -- kaikki matalakoulutettuja ja vähän elämänhallinnaltaan niin ja näin -tyyppejä, silti tuhlaavat röökiin vaikka ylimääräistä rahaa ei juuri ole. Valittavat röökin hinnasta ihan aina kun alkavat polttaa kun käydään jossain.
Kävi siis mielessä kysyä, että mikä Sinulle (röökaaja) henk.koht olisi se hintaraja, että ajattelisit että ei ole enää mitään järkeä jatkaa polttamista vaikka lopettaminen olisi miten vaikeaa?
En totta puhuen edes tiedä mikä on askin hinta tällä hetkellä, mutta tiedän että se on maailman huippuluokkaa.
Kommentit (53)
Www.eckeroline.fi
Www.vikingline.fi
Eiku reissua tilaukseen
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri välittää rahapulaa ja vielä sitä kun exälle pitäisi maksaa 300 € elareita vaikkei ole rahaa. Ja Herra kiskoo kaksi askia tupakkaa päivässä. Riittääkö tuohon 500 €?
Nämä. Kuinkahan monesti tuo hinnannousu on juuri lasten tarpeista sitten pos/säästetty...
Vierailija kirjoitti:
Poltan 1-2 askia vuodessa, tosin viimeisiin viime vuonna en polttanut ensimmäistäkään tupakkaa. Aion jatkossakin säilyttää askia laukussa, kun hinta nousee yli kympin niin vien rahani laivalle tai Viroon.
Kyllä sen pitäisi olla ihmisen oma asia mitä kehoonsa laittaa, ei valtion. Ja joojoo on kuluja veronmaksajalle kun sairastuvat mutta taitaa lopulta olla pienemmät kulut kuin jos maksettaisiin eläkettä 100v saakka.
Otatko ollenkaan huomioon passiivisen tupakoinnin haittoja? Perkele. Ja roskaamista (pienempi paha, mutta lisää kaupungin gettomaisuutta kun tumppeja kaikkialla).
Taas eilen sporasta katsoin kun läskimahainen ukko tumppasi röökin jalkojensa juureen pysäkillä vaikka SEISOI PERKELE SEN TUHKAKUPPIROSKIKSEN VIERESSÄ.
Mulle ihan sama paljon kallistuu,oon vuosia hakenut ja haen tästä eteenpäinkin Venäjältä.
Siellä kartsa maksaa 6,50€ ja meiltä 20km rajalle.
Me lopetettiin heinakuussa kun laskettiin etta kahdelta hengelta menee kuussa melkein 300 euroa savukkeisiin. Tultiin siihen tulokseen etta hullun hommaa kayttaa noin paljon rahaa itsensa t_pp_miseen, kun silla rahalla voi tehda jotain paljon kivempaakin.
Eli kipuraja tuli vastaan nykyisilla hinnoilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ihan sama paljon kallistuu,oon vuosia hakenut ja haen tästä eteenpäinkin Venäjältä.
Siellä kartsa maksaa 6,50€ ja meiltä 20km rajalle.
Nostalgiaa. Meilläkin aikoinaan nuorena polteltiin niitä venäläisiä punaisia malluja (E-Karjalassa). Eräänä päivänä koitin suomalaista punaista mallua ekaa kertaa kun joku tarjosi, ja ihmettelin: mitä helvettiä tämähän maistuu ihan erilaiselle. Venäläinen maistui ihan myrkylle siihen verrattuna. Sen jälkeen en niihin koskenut.
Muistan joskus ajatelleeni "sitten kun aski maksaa yli 4e niin lopetan". :D Ihan niin ei mennyt, mutta positiivisen raskaustestin myötä onnistuin lopettamaan kuin seinään ja sillä tiellä edelleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan näistä pössyttelijöistä ei ole akateemisesti koulutettu
Just tuossa meni pari yliopiston ihmistä tupakille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tuttu, joka polttaa (kuten myös vaimonsa). Tämä tuttuni valittaa tupakan hinnasta usein ja totesi kerran että hinnannousut ovat pois heidän loppukuun ruokabudjetistaan, pienituloisia kun ovat.
En oikein tiedä mitä siihen olisi pitänyt sanoa.Tupakka on addiktoivaa. Etkö tiennyt?
Tuostakin voidaan olla montaa mieltä. Sosiaalinen tai tapariippuvuus on suurempi tekijä kuin kemiallinen riippuvuus nikotiiniin. Tämä siis useimmilla tupakoijilla.
Otetaan tästä pari esimerkkiä:
1. Miksi nikotiiniriippuvaiseksi itseään tituleeraava ei herää yöllä tupakoimaan? Ihminen nukkuu kolmasosan vuorokaudesta ja kumma kun tuolloin ei nikotiinin puute vaivaa. Tästä toki poikkeuksia.
2. Miksi kuulee niin usein sanontaa että "poltan vain baarissa".
Itse en polta mutta jokainen tehköön omilla rahoillaan mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en polta mutta jokainen tehköön omilla rahoillaan mitä huvittaa.
Joo paitsi että idiootit polttavat kaduilla, ihmisjoukossa, parvekkeilla jne. missä se vaikuttaa muihin ihmisiin.
Minullakin ihan sama mutta niin kauan kuin tuo wt-käytös on vallalla Suomessa, niin toivon että tupakointi vähenee.
Mun naapuri välittää rahapulaa ja vielä sitä kun exälle pitäisi maksaa 300 € elareita vaikkei ole rahaa. Ja Herra kiskoo kaksi askia tupakkaa päivässä. Riittääkö tuohon 500 €?