Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röökin hintakeskustelu: Kuinka paljon pitäisi nousta että et näkisi enää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa?

Vierailija
31.10.2019 |

En itse polta, mutta olen huomannut trendin että röökin hinta tuntuu nousevan joka vuosi (tai ainakin melkein). Tunnen edelleen useita polttajia -- kaikki matalakoulutettuja ja vähän elämänhallinnaltaan niin ja näin -tyyppejä, silti tuhlaavat röökiin vaikka ylimääräistä rahaa ei juuri ole. Valittavat röökin hinnasta ihan aina kun alkavat polttaa kun käydään jossain.

Kävi siis mielessä kysyä, että mikä Sinulle (röökaaja) henk.koht olisi se hintaraja, että ajattelisit että ei ole enää mitään järkeä jatkaa polttamista vaikka lopettaminen olisi miten vaikeaa?

En totta puhuen edes tiedä mikä on askin hinta tällä hetkellä, mutta tiedän että se on maailman huippuluokkaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kympin on aski nyt. Ehkä yli satasen hinta saisi kasvattamaan kessua kukkaruukissa ja käärimään sanomalehteen. En siis polta kuin noin askin viikossa.

Vierailija
2/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa toi 8€ mallusta just siinä et viro houkuttaa. Vähän aktiivisemmin sinne sit vaan kun tästä nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin 4v sitten, kipurajana pidin 6e/normiaski.

Vierailija
4/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kympin on aski nyt. Ehkä yli satasen hinta saisi kasvattamaan kessua kukkaruukissa ja käärimään sanomalehteen. En siis polta kuin noin askin viikossa.

Siis maksaisit siitä askista vaikka 50 euroakin sillä syyllä että poltat vain askin viikossa?

Vierailija
5/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun aikoinaan meni 1 euroa maitolitran hinnassa rikki ja siitä oli iso keskustelu? (nykyään täysin normaalia tietysti).

Tuntuu että sama tulee olemaan kun röökiaskin normihinta rikkoo 10 euron haamurajan. Niitä aikoja odotellessa... röökaajien ilmeet: priceless. Taukit jatkavat vaan...

T. Kylmiltään 5v sitten lopettanut

Vierailija
6/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa maksoi aski melkein parikymppiä, euroissa. Vähän kuulemma kaverilla kirpaisi.

Vierailija
7/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat merkit ovat alle 8 euroa. 

Tupakka ei nouse vain kerran vuodessa, vaan monta kertaa.  Sitten vielä ovelasti niin, että luulet ostavasi halvinta. Kuitenkin se onkin ajanut taas monen merkin ohi hinnassa. 

Olen vähentänyt hinnannousun myötä paljonkin. Kaksi askia viikossa saa riittää. Jos ei riitä, niin sitten olen loppupäivät ilman. En ole selvästkikään kovin riippuvainen nikotiiinista, mutta tapariippuvainen olen vahvasti. 

Kyllä mä varmaan vähän polttaisin, vaikka tästä paljon vielä nouseekin. Pitäisin ylellisyystuotteena tai pidän jo nytkin. En ole kovinkaan varakas, mutta sen verran hyvätuloinen, ettei muutama kymppi tähän viikossa vie vielä tupakointihaluja. Satanen voisi olla liikaa eli tupakka-askin hinta olisi n. viisikymppiä. Eiköhän pikkuhiljaa jäisi ostamatta. 

Vierailija
8/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australiassa maksoi aski melkein parikymppiä, euroissa. Vähän kuulemma kaverilla kirpaisi.

Ranskassakin itse asiassa askin hinta on korkeampi. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin. Lisäksi tupakan osto on tehty vaikeaksi, kun myydään vain erityisissä tupakkakioskeissa. 

Ranskalaiset polttavat kuitenkin huomattavasti enemmän kuin suomalaiset ja vapaammin eli on vielä aivan yleistä polttaa kotona, mitään parveketupakointia ei käsitteenä tunneta. 

Vierailija
9/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että juuri ne joilla rahasta on eniten tiukkaa polttavat posket lommolla. Olen ihan ok-palkkainen mutten salee maksaisi 8 euroa päivässä,, 240-250e kuussa röökistä. Tosi pitkin hampain maksaisin tuon vertaa edes harrastuksesta kuukaudessa. Ja silti nämä, jotka valittavat jatkuvasti persaukisuuttaan polttavat kolme tonnia vuodessa savuna ilmaan?

En tajua. Luulisi kipurajan kulkeneen jo 5e askin kohdalla.

En kyllä lotkauta korvaanikaan niille, jotka jatkuvasti valittavat persaukisuudestaan jos kuitenkin on varaa polttaa. Ei voi valittaa osastaan jos pistää tieten tahtoen viisi viiskymppistä palamaan joka kuukausi.

Vierailija
10/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. En aio kuitenkaan lopettaa hinnan takia vaan sitten kun itse haluan. Siihen asti ostan röökini sieltä mistä halvimmalla saa.

Vierailija
11/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen vuotta sitten meni kipuraja

Vierailija
12/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekissä hinta on n. 4 euroa. Lisäksi tupakkaa mainostetaan ja tupakkavalmistajat saavat pitää kampanjoita, esim. askissa koodi jolla voi voittaa palkintoja.

Mutu-tuntumalla suurin osa ihmisistä polttaa. Itse olen kaveripiirissä ainoa joka ei polta. Ja sen kyllä huomaa mm. ihon kunnosta. Enivei, pointtina on se, että ei halpa hinta ja mainokset/tarjoukset ainakaan menoa hillitse. Mutta estääkö sitten yli 10e/askikaan mitään?

Vierailija
13/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekissä hinta on n. 4 euroa. Lisäksi tupakkaa mainostetaan ja tupakkavalmistajat saavat pitää kampanjoita, esim. askissa koodi jolla voi voittaa palkintoja.

Mutu-tuntumalla suurin osa ihmisistä polttaa. Itse olen kaveripiirissä ainoa joka ei polta. Ja sen kyllä huomaa mm. ihon kunnosta. Enivei, pointtina on se, että ei halpa hinta ja mainokset/tarjoukset ainakaan menoa hillitse. Mutta estääkö sitten yli 10e/askikaan mitään?

Olettko 50 vuotiaita?

Palaako nortti?

Vierailija
14/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan näistä pössyttelijöistä ei ole akateemisesti koulutettu

Vierailija
15/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouskoot vaikka sataseen. Naapurimaista saa tupakkaa nyt jo halvemmalla.

Vierailija
16/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee 3 vuotta täyteen kun lopetin. Olin jo tuota ennen vähentänyt tiedostomatta tupakoimista. Lopettaminen tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta "olen jo polttanut muutaman kuukauden 1-3 tupakkaa päivään, voisin kokeilla lopettamista". Ja siitä se sitten lähti. Tiedossa oli tuolloin jo että hinta nousee puolen vuoden välein vuoden verran (ja tyhmäkin nyt tajusi että sen hinta tulee vain nousemaan entisestään). Lompakko on kiittänyt.

Vierailija
17/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuttu, joka polttaa (kuten myös vaimonsa). Tämä tuttuni valittaa tupakan hinnasta usein ja totesi kerran että hinnannousut ovat pois heidän loppukuun ruokabudjetistaan, pienituloisia kun ovat.

En oikein tiedä mitä siihen olisi pitänyt sanoa.

Vierailija
18/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvimmat merkit ovat alle 8 euroa. 

Tupakka ei nouse vain kerran vuodessa, vaan monta kertaa.  Sitten vielä ovelasti niin, että luulet ostavasi halvinta. Kuitenkin se onkin ajanut taas monen merkin ohi hinnassa. 

Olen vähentänyt hinnannousun myötä paljonkin. Kaksi askia viikossa saa riittää. Jos ei riitä, niin sitten olen loppupäivät ilman. En ole selvästkikään kovin riippuvainen nikotiiinista, mutta tapariippuvainen olen vahvasti. 

Kyllä mä varmaan vähän polttaisin, vaikka tästä paljon vielä nouseekin. Pitäisin ylellisyystuotteena tai pidän jo nytkin. En ole kovinkaan varakas, mutta sen verran hyvätuloinen, ettei muutama kymppi tähän viikossa vie vielä tupakointihaluja. Satanen voisi olla liikaa eli tupakka-askin hinta olisi n. viisikymppiä. Eiköhän pikkuhiljaa jäisi ostamatta. 

Ihan hassua että joku kokee tupakan ylellisyystuotteena. Pahanhajuista, terveyden tuhoavaa ylellisyyttä 😮

Vierailija
19/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,80€ maksaa aski ja päivässä menee kaksi.

En ole miettinyt lopettamista

Vierailija
20/53 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9,80€ maksaa aski ja päivässä menee kaksi.

En ole miettinyt lopettamista

Seitsemän tonnia vuodessa! Tsiisus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi