Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillain ihmisillä on parisuhteen päättymisen jälkeen niin kova tarve painostaa ex-kumppaniaan hakeutumaan uuteen suhteeseen?

Vierailija
31.10.2019 |

Ja sitten kohdella häntä syyllistävästi jos hän vain jatkaa elämäänsä sinkkuna.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Vierailija
2/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikaisemmin kuullut moisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kummastellut. Ihme ettei alkanut parittamaan kavereidensa kanssa.

Vierailija
4/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on itse pyörinyt karusellissa niin kovalla kädellä että tuntee itsensä paremmaksi jos toinenkin, tai sitten on pettänyt suhteen lopun aikana ennen kuin on ollut puhetta että suhde lopetettaisiin.

Näin hän saa paremman olon itselleen, jos siis kyseessä on nainen.

Vierailija
5/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää exien touhut kiinnostaa.

Vierailija
6/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on itse pyörinyt karusellissa niin kovalla kädellä että tuntee itsensä paremmaksi jos toinenkin, tai sitten on pettänyt suhteen lopun aikana ennen kuin on ollut puhetta että suhde lopetettaisiin.

Näin hän saa paremman olon itselleen, jos siis kyseessä on nainen.

Ja miksi halusit mainita sukupuolen? Koska mieshän voi kairata missä huvittaa eikä omatunto kiusaa, kun sitä ei ole? Noinko alhainen käsitys sinulla on omasta sukupuolestasi, poika?

Kuule, se mies siinä mainitsemassasi karusellissa on se *uora. Jakaa kaikille. Se ei ole miehelle kunniaksi, vaikka isäsi varmaan niin tekikin.

Vierailija
7/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska exäni on kaunis ja hyvä ihminen ja joka ansaitsee hyvän parisuhteen. Minä vajosin todella syvälle, mutta toivon että hän pystyy unohtaan minut ja tekoni, ja löytää vielä hyvän miehen

Surullista kuulla että hän on vielä vuosien jälkeenkin sinkkuna. Toivottavasti pian löytää uuden, tiedän pari hyvää sinkkumiestä jotka hänelle voisi sopia mutta tuskin kehtaan heitä alkaa parittamaan.. olisi liian outoa, mutta ymmärrän jos jotkut näinki voi ajatrlla

Vierailija
8/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää puhdistaa omaa omatuntoaan sillä. Tai sitten peitellä omaa mustasukkaisuuttaan esittämällä mahdollisimman päinvastaista. Joskus tuollainen voi sitten mennä ihan överiksi.

Vierailija
9/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti haluaa, ettei ex ala kerjätä perään. Kännisoittoja rakkaudentunnustuksineen, somejen stalkkaus, jne.

Vierailija
10/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska exäni on kaunis ja hyvä ihminen ja joka ansaitsee hyvän parisuhteen. Minä vajosin todella syvälle, mutta toivon että hän pystyy unohtaan minut ja tekoni, ja löytää vielä hyvän miehen

Surullista kuulla että hän on vielä vuosien jälkeenkin sinkkuna. Toivottavasti pian löytää uuden, tiedän pari hyvää sinkkumiestä jotka hänelle voisi sopia mutta tuskin kehtaan heitä alkaa parittamaan.. olisi liian outoa, mutta ymmärrän jos jotkut näinki voi ajatrlla

Tiedätkö hänen itse olevan surullinen siitä että hän on yhä sinkku? Vai onko se vain oma kuvitelmasi?

Vierailija
11/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että ei ole halukas uuteen parisuhteeseen kenenkään kanssa voidaan tulkita jonkinlaiseksi kommentiksi tyyliin "en halua enää parisuhteeseen, koska niistä on vain huonoja kokemuksia". Jolloin ex-kumppani kokee sen kritiikiksi itseään kohtaan.

Vierailija
12/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan ymmärrettävää että jos itsellä on uusi kumppani, niin haluaa että exälläkin olisi, jotta voisi kokea eron olevan lopullisesti selvä. Mutta ei se silti mihinkään painostamiseen oikeuta, ja ex-kumppanin oikeus päättää itse omista parisuhdekuvioistaan pitää myös hyväksyä. Myös silloin kun tuo valinta on sinkkuna pysyminen.

Vierailija
13/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin "eräs kaverini" toivoi kovasti, että exänsä löytää jonkun hyvän uuden kumppanin... syystä, että hän joutuu hoitamaan eksänsä asioita ja kuuntelemaan murheita, kun kaikki on niin rankkaa. Uusi kumppani auttaisi tätä jatkamaan elämää ja huolehtisi tämän asioista. Säälittää tuo tuleva mahdollinen kumppani, mutta ei nyt itsekään jaksa hoitaa aikuista ihmistä kuin lasta.

Vierailija
14/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää puhdistaa omaa omatuntoaan sillä. Tai sitten peitellä omaa mustasukkaisuuttaan esittämällä mahdollisimman päinvastaista. Joskus tuollainen voi sitten mennä ihan överiksi.

Eron jälkeen tunteet on yleensä pinnassa kun kumpikin syyttää vuorotellen toisiaan ja itseään kaikesta. Silloin haetaan mielellään jotain pikaratkaisua tilanteeseen, ja se voi tosiaan mennä "överiksi". Ihan ok toivoa että vastapuoli löytäisi uuden kumppanin, mutta jos siitä asiasta alkaa jatkuvasti muistuttelemaan, niin sitten se ei ole tervettä.

Vierailija
15/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ymmärretä sitä ettei se tilanne painostamalla parane. Enemmän päinvastoin.

Vierailija
16/29 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ymmärretä sitä ettei se tilanne painostamalla parane. Enemmän päinvastoin.

Tuo on ehkä sellainen asia missä painostaminen pahentaa asiaa eniten.

Vierailija
17/29 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatunto puhdistuu, jos toinen löytää uuden kumppanin. Ei sitten omat mokat enää haittaa niin paljon, kun sen elämähän jatkuu onnellisena.

Vierailija
18/29 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät keventää omaatuntoaan ja/tai sitten suunnata eksän huomion muualle mahdollisimman paljon.

Vierailija
19/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen pitää ymmärtää että ex-kumppanin asiat ovat nyt hänen omiaan eivätkä enää itselle kuulu. Jos tuntee jonkin verran mustasukkaisuutta eron jälkeen, niin silloin ymmärtää ettei pidä alkaa udella liikaa ex-kumppanin yksitysielämästä. (Paitsi toki jos on ihan sairaalla tavalla mustasukkainen, niin ei ymmärrä) Silloin taas jos ei ole mustasukkainen vaan nimenomaan vilpittömästi toivoo että ex löytäisi uuden kumppanin, niin saattaa olla vähän puupää eikä ymmärrä sitä ettei tuollainen jatkuva pommittaminen kysymyksillä exän rakkauselämästä ole soveliasta.

Vierailija
20/29 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen ihminen jolle parisuhde on tietty vakioarvo elämässä. Eli vaihtoehtoja elämäntilanteelle on kolme. Joko olen parisuhteessa, haikailen vanhan perään tai etsin aktiivisesti uutta. Tietysti ymmärrän etteivät kaikki ole samanlaisia, mutta hämmensi hieman kun entinen miesystävä otti eron jälkeen täydellisen EVVK-asenteen naisiin. Eikä vaan puheissaan vaan silti se vaikutti ihan oikeastikin. En kuitenkaan häntä ainakaan toivottavasti painostanut, mutta tilanne oli minulle yllättävän vaikea.