Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö dieselauto tuottaa 12 grammaa hiilidioksidia kilometrillä, kun Suomen sähköverkosta ladattu täyssähköauto tuottaa 29 g.

Vierailija
31.10.2019 |

Näin se maailma pelastuu.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2afe13ed-61c6-4157-a2be-f2693123…
Täyskäännös diesel-keskustelussa: Parjatut diesel-autot saattavatkin olla valmistajien väylä pienempiin päästöihin
24.10.2019 klo 8:29

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein puhtaimmat dieselit pääsee noihin lukemiin. Tulevaisuudessa ladatun sähkön päästöihin vaikuttaa sähköntuotannon rakenne, joka sekin muuttuu koko ajan.

Vierailija
2/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis uusiutuvan biodieselin osalta totta. Ei koske normaalia diesel-polttoainetta todellakaan. En tiedä onko mahdollista tuottaa uusiutuvaa biodieseliä kuinka isoja määriä käytännössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biodiesel on vielä vähemmän co2-tuottava jos huomioidaan co2-nettotuotanto,

Lisäksi sähkö saastuttaa monella tavalla: jokia padotaan, lintuja kuolee tuulivoimaloiden roottoreihin jne

Vierailija
4/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselin ongelma eivät ole koskaan olleet Co2-pästöt vaan pienhiukkaset.

Vierailija
5/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselillä on edessään hieno tulevaisuus.

Vierailija
6/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tilanne on tuo, minkä aloittaja kuvasi. Näissä on niin helkkaristi muuttujia, ettei ota pirukaan selvää. En todellakaan pidä sähköautoja yksiselitteisesti vähiten haitallisina.

Suurin etu saadaan siitä, jos autolla tai muulla liikutaan mahdollisimman vähän. Tämä valitettavasti kelpaa ihmisille kovin huonosti.

Kaikki eivät voi toimia kuten minä: koti on työpaikan ja lapsen koulun sekä harrastusten lähellä. Meidän takiamme henkilöauto on tänä vuonna kulkenut muutamia satoja kilometrejä, julkiset ehkä vähän toista tuhatta.

Ruisleipämoottorilla tuhansia kilsoja vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biodiesel on vielä vähemmän co2-tuottava jos huomioidaan co2-nettotuotanto,

Lisäksi sähkö saastuttaa monella tavalla: jokia padotaan, lintuja kuolee tuulivoimaloiden roottoreihin jne

Ydinvoima ei saastuta. Ydinsähköllä käyvä sähköauto on kaikkein vähäpäästöisin.

Vierailija
8/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dieselillä on edessään hieno tulevaisuus.

Aha, onko Vin tekemässä paljon uusia elokuvia, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että poliitikot ovat kovin yksisilmäisiä,  eivät ymmärrä faktoja.

Vierailija
10/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biodiesel on vielä vähemmän co2-tuottava jos huomioidaan co2-nettotuotanto,

Lisäksi sähkö saastuttaa monella tavalla: jokia padotaan, lintuja kuolee tuulivoimaloiden roottoreihin jne

Ydinvoima ei saastuta. Ydinsähköllä käyvä sähköauto on kaikkein vähäpäästöisin.

Kerroppa tuo EU:n vihreile poliitikoille ja Saksaan jossa sähkö tuotetaan kivihiilellä, a päästöt toistasataa per kilometri.

.

"Sähköauton elinkaaren aikana syntyvät päästöt voivat olla suuremmat kuin dieselautolla. Sähköauton heikkoutena on valmistus. Se syö noin kolmanneksen tavallista enemmän energiaa", toteaa VTT:n erikoistutkija Juhani Laurikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieseliä ei vaan ole suunniteltu Suomeen, kun jäätyvät talvella mokomat.

Sinccis

Vierailija
12/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biodiesel on vielä vähemmän co2-tuottava jos huomioidaan co2-nettotuotanto,

Lisäksi sähkö saastuttaa monella tavalla: jokia padotaan, lintuja kuolee tuulivoimaloiden roottoreihin jne

Ydinvoima ei saastuta. Ydinsähköllä käyvä sähköauto on kaikkein vähäpäästöisin.

Nimenomaan saastuttaa, vaan ei ehkä saastuta ilmastoa pahemmin. Tai no, sekin vähän riippuu, jos laskeumia ei lasketa.

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis uusiutuvan biodieselin osalta totta. Ei koske normaalia diesel-polttoainetta todellakaan. En tiedä onko mahdollista tuottaa uusiutuvaa biodieseliä kuinka isoja määriä käytännössä.

Niiden sademetsien uusiutuminen on hitaampaa jota "uusiutuvan" dieselin valmistusta varten kaadetaan. Kiitos virheät.

Vierailija
14/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dieseliä ei vaan ole suunniteltu Suomeen, kun jäätyvät talvella mokomat.

Sinccis

Jaa, sulla on huono auto.

Mun TDI ei ole jäätynyt vaikka lapin ennätyspakkasilla (-35C) hiukan oli jännitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biodiesel on vielä vähemmän co2-tuottava jos huomioidaan co2-nettotuotanto,

Lisäksi sähkö saastuttaa monella tavalla: jokia padotaan, lintuja kuolee tuulivoimaloiden roottoreihin jne

Ydinvoima ei saastuta. Ydinsähköllä käyvä sähköauto on kaikkein vähäpäästöisin.

Nimenomaan saastuttaa, vaan ei ehkä saastuta ilmastoa pahemmin. Tai no, sekin vähän riippuu, jos laskeumia ei lasketa.

Sinccis

Mitähän laskeumia on Suomessa viime aikoina ollut?

Vierailija
16/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biodiesel on vielä vähemmän co2-tuottava jos huomioidaan co2-nettotuotanto,

Lisäksi sähkö saastuttaa monella tavalla: jokia padotaan, lintuja kuolee tuulivoimaloiden roottoreihin jne

Ydinvoima ei saastuta. Ydinsähköllä käyvä sähköauto on kaikkein vähäpäästöisin.

Nimenomaan saastuttaa, vaan ei ehkä saastuta ilmastoa pahemmin. Tai no, sekin vähän riippuu, jos laskeumia ei lasketa.

Sinccis

mitkä laskeumat?

Vierailija
17/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biodieseli on ainoa heti toimiva ratkaisu jolla päästöt voidaan pudottaa välittömästi.

Vierailija
18/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biodieseli on ainoa heti toimiva ratkaisu jolla päästöt voidaan pudottaa välittömästi.

Jos ei välitetä seurauksista. Kestävän kehityksen mukaista biodieseliä on rajallinen määrä, yli tämän osan menevä tehdään istuttamalla palmuplantaaseja.

Vierailija
19/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein puhtaimmat dieselit pääsee noihin lukemiin. Tulevaisuudessa ladatun sähkön päästöihin vaikuttaa sähköntuotannon rakenne, joka sekin muuttuu koko ajan.

Ei me eletä tulevaisuudessa, eikä eletä vielä pitkään aikaan...

Vierailija
20/33 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan tuota mun ladattava hybridi noin paljon hiilidioksidia kun lataan sen aurinkosähköllä.

Onko se jollekulle vielä yllätys että kaikkea sähköä ei tuoteta kivihiiltä polttamalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä