Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka postaatte päivittäin IG:hen/Faceen kuvan omasta naamastanne tai kropasta

Ei IG:ssä
31.10.2019 |

Miksi teette näin? Mua on aina ihmetyttänyt tämä, varsinkin jos kuvat ovat lähes identtisiä. Haetteko positiivista palautetta, vai mistä on kyse. Avatkaa please :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laittanut kuviani nettiin, mutta luulen että siihen huomioon ja tykkäyksiin jää koukkuun. Usein ne profiilit ovat julkisia ja tageina on sanoja joilla kaikki kuolaajat kuvat löytävät. Kommenteissakin on usein vuolasta ihailua m.muuttajilta ja vanhoilta äijiltä.

Vierailija
42/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohoota.

Tavis yrittää tulla huomatuksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinmulla kirjoitti:

En ymmärrä esim; Criminal Mindsin näyttelijätär Paget Brewster ei voi esiintyä omissa lyhyissä hiuksissa vaikka Twittetissä hehkuttaa olevan aikuinen nainen jonka ei tarvitse mielistellä ketään.

En nimeltä tiennyt naista, mutta arvaukseni osui oikeaan kun siinä sarjassa on sen yhden hiukset näyttäneet vähän kummalliselta.

Vierailija
44/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla pikkusiskoillani on tapana kuvata omaa naamaansa paljon. Toinen tekee sen aika hyvin, ja kuvat on kyllä enemmän herutus- kuin taidekuvia mutta silti kivoja. Eikä niitä ole liikaa. Toinen taas hakee samaa mitä ensin mainittu, mutta ei vaan osaa. 

Joskus 15-18-vuotiaana halusin ottaa itsestäni kauniita kasvokuvia. Ja halusin, että olen muutenkin hyvännäköinen kuvissa. Sitten lähdin opiskelemaan visuaalista kulttuuria ja opiskelujen kautta minulle avautui käsitys ”kauneudesta” ja ”rumuudesta”.

Nämä kaksi asiaa ovat eri asia kuin kiinnostava.

Opintojen kautta myös käsitys itsestäni laajeni joka ilman suuntaan. Eli siinäkin mielessä itsensä sivistäminen kannattaa.

Ihan peruskoulussa taitaa olla jo mediakasvatusta. Sitten on tämä väliinputoajien ikäluokka 20-35vuotiaat, jotka eivät ole vielä koulussa saaneet mediakasvatusta. Kopioidaan muita aika pitkälti, ja myös sallittavuuden rajat otetaan / lainataan muilta.

Heitä vanhemmille sosiaalinen media on hiukan vieras ja tavallaan siksi ollaan varovaisempia siitä, mitä sinne julkaistaan.

Tuota noin, nykypäivän nelikymppisillä ja neljävitosilla on ollut netti käytössä lukioikäisestä lähtien.

Kai se on itsesuojelua, kun jo nuorena tuntui kummalliselta ajatus omakuvien laittamisesta esille kenen tahansa katseltavaksi.

Kysymys on kontekstista myös. Kaikilla ei ole kykyä ymmärtää, joten on ajan tuhlaamista näyttää asioita ihmisille, jotka eivät kykene ymmärtämään tai eivät ole kiinnostuneita.

Jos ihmiset odottavat näkevänsä tissi-, pylly-, ja huuliosastoa, on helmien syöttämistä sioille laittaa jotain muuta silloin esille.

Rane-rekkamies odottaa näkevänsä ihan jotain muuta, kuin MoMA:n kuraattori.

Minulla on tästä kokemusta. Yritin joskus sekoittaa pakkaa.

Vierailija
45/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella on tämän asian kanssa korrelaatio. Harvemmin tissi- ja pyllykuvia julkaisee korkeakoulutettu ihminen.

Ehkä koulutus tuo muutakin sanottavaa, kuin omien ruumiinosien paljastelun.

Kyllä ne tissi- ja pyllykuvia laittavat ovat peruskoulu, amis- tai lukiopohjalta.

Olen miettinyt tätä samaa mutta omassa ystäväpiirissä akateemisesti korkeasti koulutetut ihmiset tekevät tätä aivan samaa ja lähes joka päivä. Mistäköhän johtuu...

Minun tuttavapiirissäni ei tapahdu tälläistä. Toisaalta suunnilleen kaikki ovat kuvataiteilijoita, valokuvaajia, muotoilijoita ja käsityöläisiä. Ehkä he ovat löytäneet ilmaisukanavan luovuudelleen muuta kautta.

Minusta olisi ihan liikaa julkaista itsestäni käsin tekemäni (myös suunnittelemani) nukkekoti ja seuraavaksi oma naamakuvani. Siinähän olisi henkisestikin ihan alasti, jos kaiken näyttäisi.

Ihan mielenkiinnosta, minkä alan korkeakoulutettuja tuttavasi ovat? Nämä, jotka postaavat itsestään kuvia?

Oikeustieteen ja valtiotieteen.

Ihan oikeasti? Ovatko nämä opiskelijoita vai valmistuneita? En kyllä palkkaisi asianajajaa, josta löytyisi pyllykuvia netistä. Eiköhän se riitä, että esittää asiansa yläpäästä.

Vierailija
46/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Itse pystyn laittamaan naamakuvan vain muutaman kerran vuodessa: silloin kun olen kerrankin oikein nähnyt vaivaa hiusten ja meikin suhteen. Ja silti pitää ottaa monta kuvaa että saa yhden onnistuneen.

Vierailija
47/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä on hyvä seurata miten oma maallinen tomumaja rapistuu pikkuhiljaa.

Nettikuvissa on käytetty niin paljon suodattimia ja kuvankäsittelyä, ettei niistä pysty vanhenemista seuraamaan.

Vierailija
48/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset ovat koukussa tykkämisiin, kommentteihin ja uusiin seuraajiin. Nostavat itseluottamusta, kun joku vanha ukko käy kirjoittamassa IG:ssä kuvaan kommentin, vitsit miten seksikäs pimu. 

Vierailija
49/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs parin lapsen äiti on tällainen. Uskoisin hänen kohdallaan syyn johtuvan siitä, että elää kotona ja on käpertynyt itseensä. Itsekkyys paistaa noista kuvista. Omaa naamaa kymmeniä kuvia peräjälkeen instagramissa. Aina sama melkein sama illistys. Mitä tuollaisella ihmisillä on opettaa lapsilleen? Olisi edes joka toinen kuva jotakin muuta kuin oma naama. Mutta elämässä ei taida olla yhtään mitään muuta, kuin se oman navan ja naaman ympärillä pyöriminen. Ikää tuolla mammalla on kohta 40 vuotta.

Vierailija
50/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illistys 👍

Vierailija
51/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Omasta tuttavapiiristäkin löytyy tälläisiä ihmisiä, joiden on koko ajan saatava huomiota. Ja sitä huomiota haetaan nykyään juurikin eri someista.

Yleensä pahimmat tyrkyt ovat nuoria naisia, jotka ottavat juurikin näitä huulet törröllä ja salipeppu pystyssä selfieitä. Kai se on juurikin IG:ssä monella tavoitteena kerätä niitä seuraajia ja tykkäyksiä mahdollisimman paljon.

Ja kyllähän somella v oi ruveta tienaamaan. kun seuraajia rupeaa olemaan kymmeniä tuhansia. Ehkä se somejulkisuus on monen nuoren naisen unelma tänäpäivävä. Siihen kuitenkin riittää se, että on tissit ja peppu ja älykännykkä millä kuvata niitä. 

Vierailija
52/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen, ettei tällaista instakulttuuria ollut silloin kun olin nuorempi. Olisi kiva kuvitella, että olisin itse ollut fiksumpi, mutta yhdistelmä huono itsetunto + hyvä kroppa (ja luonnostaan suuret rinnat) olisi ehkä johtanut joihinkin ylilyönteihin. Toisaalta en kyllä laittanut ikinä kuviani mihinkään Myspaceen tai irc-galleriaankaan, joten ehkä ei sittenkään? En tiedä pystyykö tuollaista selfie-kulttuuria kestämään, jos pitää kasvojaan rumina.

Vierailija
53/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tätä mielenkiinnolla koska haluan myös ymmärtää. Minulla on tälläinen tuttava jotka postaa monta kertaa viikossa omia naamakuvia, joskus myös treeni, lähinnä perspyllistyksiä. Kieltämättä kaunis nainen mutta ihmetyttää että mikä se tarve oman naaman esittelemiseen on toistuvasti. Ja miksi kuvitellaan se kiinnostaa ihmisiä? Teksteissä kerrotaan että ollaan lenkillä luonnossa tai matkalla jossain tai töissä mutta juuri muuta ei näy kuin naama. Tyyppi on itseni ikäinen (lähennellään 5-kymppiä) ja vähemmän koulutettu.

Vierailija
54/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kysymykseen ei ole tullut yhtään vastausta.

Juurihan minä vastaan sinulle. Pohdin, mikä saa ihmisen postaamaan omakuvia. Pohdin kysymystä laajemmin kulttuurisena ilmiönä.

En julkaise kuvia itsestäni julkisilla tileillä, mutta haluan osallistua keskusteluun, koska tämä on kiinnostava aihe.

Vastaan sinulle, miksi EN julkaise kuvia itsestäni.

En koe olevani mielenkiintoisen näköinen. Naamassani ei ole tarpeeksi kiinnostavaa sisältöä. Julkaisen kuvia itsestäni, jos olen jossain tapahtumassa ym. Haluan kertoa kuvalla kuulumisia tutuille.

Sen sijaan julkaisen käsitöistäni kuvia. Tämä on eri asia, koska ovat kuvia ajatuksistani.

Minulla on samanlainen ote ja ajatus asiaan, julkaisen kuvia asioista jotka kiinnostavat minua.ja siten ilmentävät minua persoonana (historia, luonto, arkkitehtuuri, ruoka, puutarha, musiikki...) Olen tehnyt valinnan että IG:ssä en juuri pärstäkuviani jaa ellei se ole oleellista asian kannalta. En usko että kukaan on kiinnostunut naamastani. Lähinnä IG on oma valokuvamuistopäiväkirja.

Vierailija
55/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamakuva joka päivä. Rumat silmälasit. Kuvakulma aina sama. Haluaa kertoa kaikki mielipiteensä ja matkansa suomeksi ja usein (huonolla) englanniksi. Yksi vakituinen peukunpainaja.  Voi voi.

Vierailija
56/57 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistunu meikkikuva.Oman naaman kanssa näillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
57/57 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa tullut someoksennus,luen vain lehdet iltalehtiä vaille.

Iltaisin olen alkanut lukea lehtiä tai kirjoja.

Kymmenen vuotta pyllistelijöitä sai kysymään itseltäni "mitä teen täällä",kun maailmassa on muuta nähtävää.