Te jotka postaatte päivittäin IG:hen/Faceen kuvan omasta naamastanne tai kropasta
Miksi teette näin? Mua on aina ihmetyttänyt tämä, varsinkin jos kuvat ovat lähes identtisiä. Haetteko positiivista palautetta, vai mistä on kyse. Avatkaa please :)
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kysymykseen ei ole tullut yhtään vastausta.
Aiheesta on tehty palstalle ehkä tuhat aloitusta joissa kymmeniä tuhansia vastauksia. Kenties ihmiset eivät enää jaksa tyhmä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla pikkusiskoillani on tapana kuvata omaa naamaansa paljon. Toinen tekee sen aika hyvin, ja kuvat on kyllä enemmän herutus- kuin taidekuvia mutta silti kivoja. Eikä niitä ole liikaa. Toinen taas hakee samaa mitä ensin mainittu, mutta ei vaan osaa.
Joskus 15-18-vuotiaana halusin ottaa itsestäni kauniita kasvokuvia. Ja halusin, että olen muutenkin hyvännäköinen kuvissa. Sitten lähdin opiskelemaan visuaalista kulttuuria ja opiskelujen kautta minulle avautui käsitys ”kauneudesta” ja ”rumuudesta”.
Nämä kaksi asiaa ovat eri asia kuin kiinnostava.
Opintojen kautta myös käsitys itsestäni laajeni joka ilman suuntaan. Eli siinäkin mielessä itsensä sivistäminen kannattaa.
Ihan peruskoulussa taitaa olla jo mediakasvatusta. Sitten on tämä väliinputoajien ikäluokka 20-35vuotiaat, jotka eivät ole vielä koulussa saaneet mediakasvatusta. Kopioidaan muita aika pitkälti, ja myös sallittavuuden rajat otetaan / lainataan muilta.
Heitä vanhemmille sosiaalinen media on hiukan vieras ja tavallaan siksi ollaan varovaisempia siitä, mitä sinne julkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta on tehty palstalle ehkä tuhat aloitusta joissa kymmeniä tuhansia vastauksia. Kenties ihmiset eivät enää jaksa tyhmä kysymyksiä?
Tai sitten nämä itsensä kuvaajat/oman kuvan jakajat eivät kerta kaikkiaan kyseenalaista toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksella on tämän asian kanssa korrelaatio. Harvemmin tissi- ja pyllykuvia julkaisee korkeakoulutettu ihminen.
Ehkä koulutus tuo muutakin sanottavaa, kuin omien ruumiinosien paljastelun.
Kyllä ne tissi- ja pyllykuvia laittavat ovat peruskoulu, amis- tai lukiopohjalta.
Olen miettinyt tätä samaa mutta omassa ystäväpiirissä akateemisesti korkeasti koulutetut ihmiset tekevät tätä aivan samaa ja lähes joka päivä. Mistäköhän johtuu...
Vierailija kirjoitti:
Juurihan minä vastaan sinulle. Pohdin, mikä saa ihmisen postaamaan omakuvia. Pohdin kysymystä laajemmin kulttuurisena ilmiönä.
En julkaise kuvia itsestäni julkisilla tileillä, mutta haluan osallistua keskusteluun, koska tämä on kiinnostava aihe.
Vastaan sinulle, miksi EN julkaise kuvia itsestäni.
En koe olevani mielenkiintoisen näköinen. Naamassani ei ole tarpeeksi kiinnostavaa sisältöä. Julkaisen kuvia itsestäni, jos olen jossain tapahtumassa ym. Haluan kertoa kuvalla kuulumisia tutuille.
Sen sijaan julkaisen käsitöistäni kuvia. Tämä on eri asia, koska ovat kuvia ajatuksistani.
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta persoonallista kauneutta ei enää arvosteta. Nykyään pyritään vaan täydellisyyteen, jos sun kasvoista/vartalosta löytyy edes yksi vika niin et automaattisesti olekaan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksella on tämän asian kanssa korrelaatio. Harvemmin tissi- ja pyllykuvia julkaisee korkeakoulutettu ihminen.
Kyllä ne tissi- ja pyllykuvia laittavat ovat peruskoulu, amis- tai lukiopohjalta.
Olen miettinyt tätä samaa mutta omassa ystäväpiirissä akateemisesti korkeasti koulutetut ihmiset tekevät tätä aivan samaa ja lähes joka päivä. Mistäköhän johtuu...
Minun tuttavapiirissäni ei tapahdu tälläistä. Toisaalta suunnilleen kaikki ovat kuvataiteilijoita, valokuvaajia, muotoilijoita ja käsityöläisiä. Ehkä he ovat löytäneet ilmaisukanavan luovuudelleen muuta kautta.
Minusta olisi ihan liikaa julkaista itsestäni käsin tekemäni (myös suunnittelemani) nukkekoti ja seuraavaksi oma naamakuvani. Siinähän olisi henkisestikin ihan alasti, jos kaiken näyttäisi.
Ihan mielenkiinnosta, minkä alan korkeakoulutettuja tuttavasi ovat? Nämä, jotka postaavat itsestään kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta persoonallista kauneutta ei enää arvosteta. Nykyään pyritään vaan täydellisyyteen, jos sun kasvoista/vartalosta löytyy edes yksi vika niin et automaattisesti olekaan kaunis.
Minulla on taas sellainen kuva, että kauneuskäsitys on laajentunut. On erirotuisia, kokoisia ja muotoisia ihmisiä. Kaikista löytyy kauniita.
Miksi joku seuraa näitä tai käyttää jotain instaa ylipäätään.
Olisiko ihmisillä sitten tarve tulla kuulluksi ja nähdyksi ja saada hyväksyntää noilla omakuvilla?
Jos ei ole muuta kanavaa, tai osaamista, jonka kautta saisi kehuja ja kiitosta?
Vaikka olisi korkeakoulutettu, mutta jos työ on stressaavaa eikä anna henkistä tyydytystä, nuo kuvat ovat keino saada ihailua.
En myös ymmärrä, mutta niin vaan näyttää noilla olevan eniten seuraajia, jos se pärstä on miellyttävä, eli tekevät sitä mikä tuottaa haluttua tulosta, haluavat seuraajia ja tykkäyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttavapiirissäni ei tapahdu tälläistä. Toisaalta suunnilleen kaikki ovat kuvataiteilijoita, valokuvaajia, muotoilijoita ja käsityöläisiä. Ehkä he ovat löytäneet ilmaisukanavan luovuudelleen muuta kautta.
Minusta olisi ihan liikaa julkaista itsestäni käsin tekemäni (myös suunnittelemani) nukkekoti ja seuraavaksi oma naamakuvani. Siinähän olisi henkisestikin ihan alasti, jos kaiken näyttäisi.
Ihan mielenkiinnosta, minkä alan korkeakoulutettuja tuttavasi ovat? Nämä, jotka postaavat itsestään kuvia?
Oikeustieteen ja valtiotieteen.
Lissut postaa tai keski-ikäiset eukot jotka jämähtäneet lissuikään.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä huomattu, että korreloi koulutuksen kanssa. Kun ei osata laskea edes yhteen asti, niin laitetaan nyt varmuudeksi vielä muutama identtinen kuva lisää jos sattuisi ettei niitä siellä olisikaan yhtään!
Katsoin elokuvaa 90-luvulta.Mietin,että tässä on jtn outoa,kaikki naiset näyttivät erilaisilta,persoonilta ja kaikilla omat hiukset 😀
Nythän näillä on peruukkeja ja pidennyksiä.
En ymmärrä esim; Criminal Mindsin näyttelijätär Paget Brewster ei voi esiintyä omissa lyhyissä hiuksissa vaikka Twittetissä hehkuttaa olevan aikuinen nainen jonka ei tarvitse mielistellä ketään.
Joka tapauksessa ysäri ihmiset jää mieleen.
En muista enää mtn naisartisteja tai näyttelijättäriä, kun ovat tyyliin mustatukka,tekoripset ja isot huulet.
Vierailija kirjoitti:
Niistä on hyvä seurata miten oma maallinen tomumaja rapistuu pikkuhiljaa. Toi ”tissikuva per päivä”-idea on myös hyvä, voi seurata miten nännit lähestyy napaa.
Jossain vaiheessa semmonen nopeutettu animaatio niistä 😂🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla pikkusiskoillani on tapana kuvata omaa naamaansa paljon. Toinen tekee sen aika hyvin, ja kuvat on kyllä enemmän herutus- kuin taidekuvia mutta silti kivoja. Eikä niitä ole liikaa. Toinen taas hakee samaa mitä ensin mainittu, mutta ei vaan osaa.
Joskus 15-18-vuotiaana halusin ottaa itsestäni kauniita kasvokuvia. Ja halusin, että olen muutenkin hyvännäköinen kuvissa. Sitten lähdin opiskelemaan visuaalista kulttuuria ja opiskelujen kautta minulle avautui käsitys ”kauneudesta” ja ”rumuudesta”.
Nämä kaksi asiaa ovat eri asia kuin kiinnostava.Opintojen kautta myös käsitys itsestäni laajeni joka ilman suuntaan. Eli siinäkin mielessä itsensä sivistäminen kannattaa.
Ihan peruskoulussa taitaa olla jo mediakasvatusta. Sitten on tämä väliinputoajien ikäluokka 20-35vuotiaat, jotka eivät ole vielä koulussa saaneet mediakasvatusta. Kopioidaan muita aika pitkälti, ja myös sallittavuuden rajat otetaan / lainataan muilta.
Heitä vanhemmille sosiaalinen media on hiukan vieras ja tavallaan siksi ollaan varovaisempia siitä, mitä sinne julkaistaan.
Tuota noin, nykypäivän nelikymppisillä ja neljävitosilla on ollut netti käytössä lukioikäisestä lähtien.
Näinmulla kirjoitti:
Katsoin elokuvaa 90-luvulta.Mietin,että tässä on jtn outoa,kaikki naiset näyttivät erilaisilta,persoonilta ja kaikilla omat hiukset 😀
Nythän näillä on peruukkeja ja pidennyksiä.
En ymmärrä esim; Criminal Mindsin näyttelijätär Paget Brewster ei voi esiintyä omissa lyhyissä hiuksissa vaikka Twittetissä hehkuttaa olevan aikuinen nainen jonka ei tarvitse mielistellä ketään.
Joka tapauksessa ysäri ihmiset jää mieleen.
En muista enää mtn naisartisteja tai näyttelijättäriä, kun ovat tyyliin mustatukka,tekoripset ja isot huulet.
Minulla vähän sama kokemus, kun selasin joku päivä sitten lehtiä 90-luvulta.
Toinen ajatus oli, että nuoret ihmiset (mallit, näyttelijät, jne) näyttivät "vanhemmilta" kuin nykyään.
Mutta eiväthän he näyttäneet vanhemmilta, vaan ikäisiltään. Nuorilla ihmisillä on jo esim. ilmejuonteita, mutta yleensä tietysti parikymppisen, nelikymppisen ja kuusikymppisen juonteet näyttävät erilaisilta.
Ongelma on, että nykyään ei saisi olla juonteita tai muita vastaavanlaisia kasvonpiirteitä ollenkaan. Jo teini-ikäisille tähdille pistetään täyteaineita, ja lopun hoitaa photoshoppaus.
Mä jaan kuvia asioista, joista tykkään, kuten lemmikeistäni. Siitä voi ehkä päätellä vastauksen ap:n kysymykseen.