Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämämkoululainen veljeni ja mökkiperintöongelma

Vierailija
31.10.2019 |

Vanhempamme omistavat ison mökin ja maata kaukana Helsingistä jossa me sisarukset asumme. Minä en haluaisi pitää mökkiä vanhempiemme kuoltua, mutta luottotietonsa menettänyt veljeni ei halua siitä luopua.
Hänellä ei ole varaa ostaa minun osuuttani pois ja minä taas en halua ilmaiseksi sitä antaa enkä mökkiä pitää. Olen auttanut veljeäni taloudellisesti jo ihan riittämiin ja tunnen että minua on kohdeltu monesti kuin paskaa.
Miten tämän stressaavan tilanteen voi ratkaista?
Haluaisin siis myydä mökin kokonaan pois.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos et hautaisi vanhempiasi etukäteen kun tuntuvat olevan vielä elossa?

Vierailija
2/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhemmiltasi ole jäämässä mitään muuta perittävää? Jos on, niin jakakaa perintö niin, että veljesi saa mökin ja sinä muuta omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Miten voit edes olla varma, kuka ensiksi kuolee?

Vierailija
4/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sovitte, että veli saa mökin ja sinä saat muuta perintöä sitten enemmän.

Vierailija
5/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tämä tilanne stressaa sinua millään tavalla tässä vaiheessa kun vanhempasi eivät edes ole vielä kuolleet?? Hehän ovat voineet tehdä mökistä testamentin (kertomatta sinulle ja veljellesi), tai voivat lahjoittaa sen, tai voivat vaikka itse myydä.

Ratkaisu on että stressaat sellaisista ongelmista jotka sinulla nyt on (vaikutat sellaiselta ihmiseltä että niitä kyllä löytyy) ja unohdat mökin.

Vierailija
6/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit perinnönjakoa tietenkin. Vanhempien pitää olla kuolleet.

Perinnönjako toimitetaan ja veljesi joko ostaa sinun osuutesi mökistä tai sen ostaa joku muu. Rahat jaatte.

Veljesi ei voi laillisesti vastustaa perinnönjakoa. Kysy laki24:stä, ellet minua usko.

Vierailija
7/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että veljesi voi edes periä mökin? Ettei ole jo ulosotossa ja perintö menee sitten harakoille/ valtiolle?

Jos olisin rahoissani, ostaisin veljeltä esim maat jos et mökkiä halua. Valitettavasti mökin ylläpito ei ole halpaa joten jos annat mökin veljellesi hyvin suurella todennäköisyydellä se suvustanne katoaa mutta jos siihen olet valmis niin ota sä ne maat. Tai sitten yhdessä sovitte että myytte mökin. Veljesi tulee realistisesti arvioida onko hänellä varaa kiinteistöveroon, sähkönsiirtomaksuihin ym.

Yksi vaihtoehto tuo että peri sinä jotain muuta ja veli perii mökin. Mutta milläs hän sitten perintöveron maksaa?

Vierailija
8/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Miten voit edes olla varma, kuka ensiksi kuolee?

Niin, on todella vaarallista miettiä asioita etukäteen, koska se, mihin tulokseen sitten päädyttiin, sitoo isäukko jumalan käsiä, ja tämä taas aiheuttaa harmageddonin.

Vierailija
9/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eo tossa onkelmaa. Veljes on velkaa ja vouti vie hänen osuutensa, jos velkoja ei ole maksettu. Myyntiin tarvitaan voudin eli ulosoton lupa. Sen kyllä saa.

Serkullani oli vastaava tilanne mun kanssa. Isämme kuolleet ja perittiin mummu.

Mutta vanhempasi ovat vielä elossa, ja sitä ennen voi tapahtua vaikka että itte kuolet..

Vierailija
10/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas kyllä röyhkeys huipussaan. Tiedoksesi että sinulla ei ole mitään "mökkiperintöongelmaa"; mitään perintöä ei ole olemassakaan ennen kuin toinen vanhemmistasi kuolee.

On herttaisen yhdentekevää mitä sinä tässä vaiheessa haluat tai et halua. Vanhempiesi omaisuus ei kuulu sinulle millään tavalla. Huolehdi vain omista asioistasi.

Vierailija
11/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos pesässä ei ole niin paljon omaisuutta, että mökin perii vain toinen teistä, vaan toisen pitäisi ostaa siitä toinen ulos, niin mökki myydään, jos asiasta ei muuten sopua synny. Jos sinä vaadit perinnönjakoa, se pitää toimittaa ja jos se ei suju sovussa, voit hakea siihen pesänselvittäjän, joka jakaa pesän. Eli pakko ei ole lunastaa mitään. Jos veli ei saa mökkiä lunastettua ja sinä et sitä halua, niin sehän menee sitten myyntiin. Näin sanoo minun järkeni asiassa.

Vierailija
12/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on taas kyllä röyhkeys huipussaan. Tiedoksesi että sinulla ei ole mitään "mökkiperintöongelmaa"; mitään perintöä ei ole olemassakaan ennen kuin toinen vanhemmistasi kuolee.

On herttaisen yhdentekevää mitä sinä tässä vaiheessa haluat tai et halua. Vanhempiesi omaisuus ei kuulu sinulle millään tavalla. Huolehdi vain omista asioistasi.

Kade. Olen pahoillani ap, että nämä, jotka eivät ole perimässä mitään käyttäytyvät näin määräilevästi. Totta kai asiaa saa pohtia, tämä on erittäin todennäköinen skenaario.

Vierailija
13/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi sä vaan, kateellinen köyhä.

Vierailija
14/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos pesässä ei ole niin paljon omaisuutta, että mökin perii vain toinen teistä, vaan toisen pitäisi ostaa siitä toinen ulos, niin mökki myydään, jos asiasta ei muuten sopua synny. Jos sinä vaadit perinnönjakoa, se pitää toimittaa ja jos se ei suju sovussa, voit hakea siihen pesänselvittäjän, joka jakaa pesän. Eli pakko ei ole lunastaa mitään. Jos veli ei saa mökkiä lunastettua ja sinä et sitä halua, niin sehän menee sitten myyntiin. Näin sanoo minun järkeni asiassa.

Ja tosiaan jos veljellä on ulosottovelkaa, niin hänen perintöään menee niihin ja siksikin omaisuutta on tosiaan pakko myydä, jos muuta irrotettavaa rahaa ei riittävästi niihin tule.

Vierailija
15/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tällaiset perintöpohdinnat triggeröivät joitain palstalaisia niin kovasti? 🤔

Vierailija
16/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh! Taas se nähtiin. Kun kyseessä on amissiveli ja, kaiketi, akateeminen sisko, niin velihän se on uhri! Jos tilanne olisi toisinpäin, niin sisko olisi uhri. Olette te pellet niin läpinäkyviä!

Vierailija
17/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kade. Olen pahoillani ap, että nämä, jotka eivät ole perimässä mitään käyttäytyvät näin määräilevästi. Totta kai asiaa saa pohtia, tämä on erittäin todennäköinen skenaario.

Minulle on tulossa aikanaan monen sadan tuhannen euron perintö mutta en todellakaan ole niin törkeä että tässä vaiheessa alkaisin mitenkään huolehtia ja stressata asiasta.

Vierailija
18/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh! Taas se nähtiin. Kun kyseessä on amissiveli ja, kaiketi, akateeminen sisko, niin velihän se on uhri! Jos tilanne olisi toisinpäin, niin sisko olisi uhri. Olette te pellet niin läpinäkyviä!

Voihan tuossa molemmat olla miehiä. Toinen on luuseri ja toinen paremmin pärjäävä. Sukupuolella ei tässä ole merkitystä.

Vierailija
19/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tulossa aikanaan monen sadan tuhannen euron perintö mutta en todellakaan ole niin törkeä että tässä vaiheessa alkaisin mitenkään huolehtia ja stressata asiasta.

Miten niin törkeä? Miksi ongelmaa pitäisi surressa miettiä? Ehkä hiukan helpompaa pohtia ennakkoon.

Vierailija
20/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme itsekeskeinen läskipää. Koska sinä teit tavalla A, se on ainoa oikea ja epätörkeä tapa. Oletko koskaan ajatellut asioita muiden, kuin itsesi näkökannalta?

t.kristallikissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi