Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämämkoululainen veljeni ja mökkiperintöongelma

Vierailija
31.10.2019 |

Vanhempamme omistavat ison mökin ja maata kaukana Helsingistä jossa me sisarukset asumme. Minä en haluaisi pitää mökkiä vanhempiemme kuoltua, mutta luottotietonsa menettänyt veljeni ei halua siitä luopua.
Hänellä ei ole varaa ostaa minun osuuttani pois ja minä taas en halua ilmaiseksi sitä antaa enkä mökkiä pitää. Olen auttanut veljeäni taloudellisesti jo ihan riittämiin ja tunnen että minua on kohdeltu monesti kuin paskaa.
Miten tämän stressaavan tilanteen voi ratkaista?
Haluaisin siis myydä mökin kokonaan pois.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tämä tilanne stressaa sinua millään tavalla tässä vaiheessa kun vanhempasi eivät edes ole vielä kuolleet?? Hehän ovat voineet tehdä mökistä testamentin (kertomatta sinulle ja veljellesi), tai voivat lahjoittaa sen, tai voivat vaikka itse myydä.

Ratkaisu on että stressaat sellaisista ongelmista jotka sinulla nyt on (vaikutat sellaiselta ihmiseltä että niitä kyllä löytyy) ja unohdat mökin.

Vtun kateellinen paska. Käykö kateeksi, että toisissa perheissä jopa tiedetään, etteivät vanhemmat ole omaisuutta muualle antavia k usipäitä?

t.kristallikissa

Sinähän voit kuolla ennen vanhempiasi

Vierailija
42/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempasi voivat lahjoittaa veljellesi verottomasti 4999€ joka kolmas vuosi. Jos vanhempasi kuolevat vaikkapa 12 vuoden päästä, on veljelläsi jo lähes 50 000€:n pesämuna esim perintöveroja tai puolikkaan lunastusta varten. Olisiko tästä mitään apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin pohdin paljon miljoonaperintöäni etukäteen ja se kiukutti joitain palstalaisia! :D Koska ovat itse niin köyhiä, etteivät voi unelmoida miljoonaperinnöstä, kuten HARVAT VOIVAT.

Pitä olla kyllä henkisesti aika köyhä jos unelmoi mistään perinnöstä. 

No, samaa voit sitten sanoa jokaisesta lottoajasta. Samasta asiasta kysymys.

Niin sanonkin. 

Vierailija
44/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi hunsvotti-veli voi mökkiä omistaa edes osittain. Siitähän pitää maksaa perintöverot, kiinteistöverot ja ylläpitokustannukset.

Vierailija
45/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhempasi voivat lahjoittaa veljellesi verottomasti 4999€ joka kolmas vuosi. Jos vanhempasi kuolevat vaikkapa 12 vuoden päästä, on veljelläsi jo lähes 50 000€:n pesämuna esim perintöveroja tai puolikkaan lunastusta varten. Olisiko tästä mitään apua?

Jaa että jollain hunsvotilla säilyis rahaa vuosikausia?

Vierailija
46/46 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä valmistautua henkisesti, jos joku tuleva juttu askarruttaa.

Meillä oli kiva perintömökki. Tiedostettiin, ettei yhteisomistuksesta tule toimivaa. Vain yksi osakas olisi halunnut pitää mökin yksin. Hänellä ei ollut varaa lunastaa sitä, joten todettiin mökin kuuluneen elämänvaiheeseen, joka nyt päättyi ja mökki myytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi