Elämämkoululainen veljeni ja mökkiperintöongelma
Vanhempamme omistavat ison mökin ja maata kaukana Helsingistä jossa me sisarukset asumme. Minä en haluaisi pitää mökkiä vanhempiemme kuoltua, mutta luottotietonsa menettänyt veljeni ei halua siitä luopua.
Hänellä ei ole varaa ostaa minun osuuttani pois ja minä taas en halua ilmaiseksi sitä antaa enkä mökkiä pitää. Olen auttanut veljeäni taloudellisesti jo ihan riittämiin ja tunnen että minua on kohdeltu monesti kuin paskaa.
Miten tämän stressaavan tilanteen voi ratkaista?
Haluaisin siis myydä mökin kokonaan pois.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on taas kyllä röyhkeys huipussaan. Tiedoksesi että sinulla ei ole mitään "mökkiperintöongelmaa"; mitään perintöä ei ole olemassakaan ennen kuin toinen vanhemmistasi kuolee.
On herttaisen yhdentekevää mitä sinä tässä vaiheessa haluat tai et halua. Vanhempiesi omaisuus ei kuulu sinulle millään tavalla. Huolehdi vain omista asioistasi.
Kade. Olen pahoillani ap, että nämä, jotka eivät ole perimässä mitään käyttäytyvät näin määräilevästi. Totta kai asiaa saa pohtia, tämä on erittäin todennäköinen skenaario.
Pohtia?? Ap kertoi stressaavansa:"Miten tämän stressaavan tilanteen voi ratkaista?"
Kannattaa lukea viestit kunnolla,ennen kommentointia.
Hyvähän näitä on miettiä etukäteen, vaikka perinnönjättäjät eivät olisikaan kuolleet. Ennakoimalla saa vähennettyä riitoja ja ehkä voi tehdä järkevää verosuunnittelua. Myös jos hulttion luottotiedot on menneet, niin perinnöt voi ohjata jotenkin toisin. Juuri siksi riitoja tulee kun ei mietitä mikä on järkevää, mitkä epäonnistumaan tuomittuja haaveita ja mikä realitodellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on taas kyllä röyhkeys huipussaan. Tiedoksesi että sinulla ei ole mitään "mökkiperintöongelmaa"; mitään perintöä ei ole olemassakaan ennen kuin toinen vanhemmistasi kuolee.
On herttaisen yhdentekevää mitä sinä tässä vaiheessa haluat tai et halua. Vanhempiesi omaisuus ei kuulu sinulle millään tavalla. Huolehdi vain omista asioistasi.
Kade. Olen pahoillani ap, että nämä, jotka eivät ole perimässä mitään käyttäytyvät näin määräilevästi. Totta kai asiaa saa pohtia, tämä on erittäin todennäköinen skenaario.
Pohtia?? Ap kertoi stressaavansa:"Miten tämän stressaavan tilanteen voi ratkaista?"
Kannattaa lukea viestit kunnolla,ennen kommentointia.
Luin sen kyllä, ja stressaavan tilanteen voi ratkaista niin, että tulee johonkin rauhoittavaan johtopäätökseen, saa lisää tietoa asioista, ettei ole mielikuvien, uskomusten ja luulojen varassa. Se ei tietenkään ratkaise itse asiaa, mutta vähentää stressiä, kun asia on jäsennelty mielessä järkeväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat eivät ole vielä kuolleetkaan, niin veljesi ehtii saada työpaikan sitä ennen. Ilmoittautuu nyt heti työvoimatoimistoon ja aktivoituu. Aikooko hän olla lopun ikää sosiaaliturvan varassa tms?
Tuskinpa ehtii, jos on elämäntapatyötön, kyåuten aloituksessa annettiin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat eivät ole vielä kuolleetkaan, niin veljesi ehtii saada työpaikan sitä ennen. Ilmoittautuu nyt heti työvoimatoimistoon ja aktivoituu. Aikooko hän olla lopun ikää sosiaaliturvan varassa tms?
No mutta siksihän tämä onkin loistava hetki miettiä mökkiä ja perintöjä, jotta veli ehtii kunnostautua. Jatka ap sinnikkäästi, niin saatte asiat kuntoon.
Voihan ap:n tilanne olla vaikka se, että vanhemmat ovat jo todella huonokuntoisia ja kuolema on vain ajan kysymys. Tällöin asioita on jo syytä alkaa järjestelemään, ettei kaikki kaadu niskaan kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ehtii, jos on elämäntapatyötön, kyåuten aloituksessa annettiin ymmärtää.
Jokainen päivä on uusi, joka hetki voi valita toisin. Elämäntapatyötön voi havahtua ja haluta muuttaa elämänsä.
Jos veli on omasta halustaan elämäntapatyötön pummi, niin hän ei ansaitsekaan sitä mökkiä.
Vaihtoehto on mennä töihin kuten muutkin kansalaiset. Ap teet veljelle itselleen pidemmän päälle palveluksen, jos avaat tätä elämän peruslogiikkaa ja itsestä vastuun kantamisen ideaa hänelle. Ehkä hän ottaa itseään niskasta kiinni lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi sä vaan, kateellinen köyhä.
Ainakin henkisesti köyhä on ihminen, joka jakaa elossa olevien ihmisten omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päivä on uusi, joka hetki voi valita toisin. Elämäntapatyötön voi havahtua ja haluta muuttaa elämänsä.
Höpö höpö, tuollaisissa ratkaisuissa ei ole kyse edes valinnoista. Yhtä paljon joku ahkera voi yhtäkkiä laiskistua. Ihmiset ovat erilaisia. Järkevintäo miettiä skenaariota OLEMASSA OLEVIN speksein ja se oli se, että veli on kuten kuvattiin. Sinä se tässä pässi olet, jos ei realiteetti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi sä vaan, kateellinen köyhä.
Ainakin henkisesti köyhä on ihminen, joka jakaa elossa olevien ihmisten omaisuutta.
Miten niin? Sinä olet henkisesti köyhä, kun pitää toisia arvostella, jotka ovat vain viisaita miettiessään ongelmia etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa optimismia. Valitettavasti tämä tietty ihmistyyppi ei ole kiinnostunut ryhdistäytymään, vaan nauttii siitä, mitä ilmaiseksi yhteiskunnalta saa. Se piirre alkaa näkyä ihmisessä jo yläasteiässä ja harvoin muuttuu miksikään, kun ihminen ikääntyy. Heidän käsityksensä on, että muut ovat jollain mystisellä tavalla heille velkaa ja siksi on ok vaatia apua ja tukia tekemättä itse yhtään mitään.
Ja tässä en nyt viittaa millään tavalla työttömiin, jotka olosuhteiden pakosta ovat työttömänä, vaan näihin elämäntapaluusereihin, joita löytyy jokaisesta suvusta.
Mäkin pohdin paljon miljoonaperintöäni etukäteen ja se kiukutti joitain palstalaisia! :D Koska ovat itse niin köyhiä, etteivät voi unelmoida miljoonaperinnöstä, kuten HARVAT VOIVAT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa optimismia. Valitettavasti tämä tietty ihmistyyppi ei ole kiinnostunut ryhdistäytymään, vaan nauttii siitä, mitä ilmaiseksi yhteiskunnalta saa. Se piirre alkaa näkyä ihmisessä jo yläasteiässä ja harvoin muuttuu miksikään, kun ihminen ikääntyy. Heidän käsityksensä on, että muut ovat jollain mystisellä tavalla heille velkaa ja siksi on ok vaatia apua ja tukia tekemättä itse yhtään mitään.
Ja tässä en nyt viittaa millään tavalla työttömiin, jotka olosuhteiden pakosta ovat työttömänä, vaan näihin elämäntapaluusereihin, joita löytyy jokaisesta suvusta.
Miksi sanot luuserit? Se on ihan mukava tapa elää. Mietipä millainen luuseri on ihminen, joka käy töissä, vaikka siltikään ei rahat riitä mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin pohdin paljon miljoonaperintöäni etukäteen ja se kiukutti joitain palstalaisia! :D Koska ovat itse niin köyhiä, etteivät voi unelmoida miljoonaperinnöstä, kuten HARVAT VOIVAT.
Pitä olla kyllä henkisesti aika köyhä jos unelmoi mistään perinnöstä.
Eiköhän kaikki pistetä vain puoliksi. Elämänkoululainen tai ei niin Suomessa kaikki on tasa-arvoisia. Valtiolle menee myös puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanot luuserit? Se on ihan mukava tapa elää. Mietipä millainen luuseri on ihminen, joka käy töissä, vaikka siltikään ei rahat riitä mihinkään?
Sanon luuseriksi siksi, että yleensä nämä samaiset ruikuttavat, miten heitä kohdellaan kaltoin, vaikka ovat ihan itse oman tilanteensa aiheuttaneet / siihen halunneet. Eivät siis kanna vastuuta edes omista päätöksistään, vaan nauttivat sen tuomista hyvistä puolista ja huonot puolet ovat muiden syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitä olla kyllä henkisesti aika köyhä jos unelmoi mistään perinnöstä.
No, samaa voit sitten sanoa jokaisesta lottoajasta. Samasta asiasta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon luuseriksi siksi, että yleensä nämä samaiset ruikuttavat, miten heitä kohdellaan kaltoin, vaikka ovat ihan itse oman tilanteensa aiheuttaneet / siihen halunneet. Eivät siis kanna vastuuta edes omista päätöksistään, vaan nauttivat sen tuomista hyvistä puolista ja huonot puolet ovat muiden syytä.
Okei, ymmärrän.