Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuiset 2020

30.10.2019 |

Onko täällä muita jo heinäkuulle plussanneita? :)

Kommentit (73)

1/73 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 😊 Testit plussaa ja verikokein myös varmistettu. Tuntuu aivan uskomattomalta niin monen yritysvuoden ja hoitojen jälkeen.

2/73 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! <3 Minä kanssa plussasin ja varmistus verikokeella, koska ICSI-alkuinen raskaus. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/73 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea myös teille <3

4/73 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille plussanneille! Kiva kun on muitakin, joiden kanssa voi jakaa ajatuksia. 😊

Itsellä omien laskujen mukaan menossa 3+6, eli hyvin aikaisessa vaiheessa ollaan. Ensimmäinen raskaus. Sairastan astmaa ja kilpirauhasen vajaatoimintaa, jotka aiheuttavat raskauteen haasteita.

Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan 27.11. Mitenhän sinne asti jaksaa odottaa? Tosin omalääkäri soittelee huomenna lääkityksiin liittyen. Varhaisultran olen varannut myös yksityiseltä 2.12. Meillä suvussa kaksosia, joten sekin asia jännittää 🙊

Olen myös melko oireeton, joten sen vuoksi jännitän onko kaikki kunnossa. Hajuaisti herkistynyt ja mielialanvaihtelut lisääntyneet ja NÄLKÄ. Voisin syödä koko ajan. Miten teillä muilla?

5/73 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös🙋 Onnea kaikille plussista!<3

Laskettu aika laskurin mukaan 14.7. ja raskausviikko 4+0 olisi menossa. Olen aika yllättynyt, sillä emme miehen kanssa olisi millään uskoneet, että raskaus alkaa heti, kun päätettiin "kokeilla onnistuisiko".

Meidän perheessä jo ennestään 3 lasta.

Luodaanko yhteistä facebook-ryhmää jossain vaiheessa? Parissa viime raskaudessa sellainen ollut, siellä salaisessa ryhmässä jotenkin helpompi vaihtaa kuulumisia:)

6/73 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! Itse plussasin toissapäivänä. Kyseessä ensimmäinen raskaus, jota yritettiin 6kk. Neuvola-aika varattu 2.12. :)

Mitään raskausoireita ei vielä ole, mutta kamala pelko takaraivossa, että jos tämä meneekin kesken. 

7/73 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä lääkärin vahvistama plussa heinäkuulle. Itselle iso ylläri, mutta ihana sellainen. Päivämäärä tarkentuu vielä parin viikon päästä. Omien laskujeni mukaan LA 11.7. Toinen raskaus. Ensimmäisen LA oli sattumoisin 14.7 kaksi vuotta sitten, syntyi lopulta 24.7.

Onnea kaikille odotukseen <3

8/73 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

Täällä kanssa plussaa! Laskettu aika laskurin mukaan 17.7. ja viikkoja olisi omien laskujen mukaan 4 +3.

Ensimmäinen plussa testillä tuli viime sunnuntaina ja tänään tein toisen testin ja edelleen plussaa! Ensi tiistaina vielä lääkärille.👌 Ensimmäinen raskaus itsellä kyseessä, siksi malttamaton ja jännittävä olo!

Vierailija
9/73 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin alkuviikosta. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 4.7. Neuvolaan olen menossa 22.11. Varasin ajan myös varhaisultraan 20.11

Eka lapsi ja raskaus. Jännää! Ajateltiin miehen kanssa että lapsi tulee jos on tullakseen ja näköjään tulinkin raskaaksi heti. Eli on siinä mielessä ylläri kun jotenkin en ajatellut että näin kävisi näin nopeasti! Mutta ihanaa ja toivotaan nyt että kaikki menee hyvin :)

..ja myös teillä muillakin! Onneksi olkoon kaikille!

Oletteko kertoneet plussauksesta muille?

10/73 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille muillekin plussanneille! Kiva, kun on juttuseuraa.

Lasketteko raskausviikot kuukautisten viimeisestä alkamispäivästä vai mahdollisesti tiedossa olevasta hedelmöittymisajankohdasta? Ensimmäisellä vaihtoehdolla minulla olisi nyt menossa rv 4+3 ja toisella vaihtoehdolla rv 5.

Elina88, me olemme kertoneet muutamille lähimmille ystävillemme raskaudesta. Juuri mietimme, uskallammeko tuleville isovanhemmille asiaa paljastaa nyt tulevana isänpäivänä vai odottaisimmeko varhaisultraan asti.

P.s. Olin malttamaton ja siirsin varhaisultran viikkoa aiemmaksi, eli 26.11. Enää 2,5vk!

P.p.s. Parina viime päivinä olen kokenut aika voimakastakin kipua vasemmalla puolella alavatsaa/-selkää. Olen yrittänyt olla huolestumatta asiasta, sillä kipu on siedettävää ja menee välillä ohitse. Toistaiseksi en ole myöskään vuotanut mitään. Onko teillä muilla alkuraskauden kipuja?

Vierailija
11/73 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin myös tuota että millä viikolla oikeastaan olen kun en oikeen ymmärrä miten noi lasketaan. Jos mietin kuukautisen alkamis ajankohtaa niin silloihan se on ihan liian aikasin. Mulla kaksi vaihtoehtoa hedelmöittymis ajankohtaan jotka on viikon erillään.  Tämä vaikuttaa siihen, että en myöskään haluaisi mennä sinne varhaisultraan liian aikasin. Eikös sydänäänten pitäisi kuulua viikolla 6? ..Ota näistä nyt selvää :D

Rouva X; mullakin on ollut semmosia pieniä kivun tunteita, mutta luulis että jotkut tollaset kuulu asiaan koska onhan sinne nyt muodostumassa pieni ihminen niin kohtukin muuttuu jne. 

Olen päättänyt olla stressaamatta liikaa mahdollisista keskenmenoista sun muista ja nauttia tästä raskaudesta vaikka se näin alussa onkin. Koska en voi mahdolliselle keskenmenolle tai muulle ongelmalle mitään. En voi surra tai stressata etukäteen / valmiiksi kuitenkaan joten jos jotain käy niin käsittelen sen surun sitten. Ei se etukäteen stressaaminen helpota yhtään enempää sitä tulevaisuuden surua jos käy jotain. Toki tämä on aika hankalaa, mutta koitan parhaani :D  

12/73 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin vaihtelee viikot ja päivät sen mukaan mistä aloittaa laskemisen.. toivottavasti ensi viikolla lääkärissä sitten vähän selviää että missä mennään. 😄 Itsellä ei vielä alavatsakipuja ole ollut, tosin ei ole ollut juuri mitään muitakaan raskausoireita kuin kipeät rinnat.

Samaa olen itse ajatellut, että vaikka alussa ollaan niin toiveikkaana ja positiivisena mennään eteenpäin. Olen sellainen murehtija luonne, että sekoaisi pää tosi nopeesti jos kaikkia mahdollisia ikäviä juttuja alkaisi tässä vaiheessa jo miettimään.

13/73 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä yks tänään plussannu!++

Kolmas ois tulossa ❤

Eka yrityskerta (aiemmissa samoin)

Aika uskomatonta.

Ei muita oireita kun menkkajomotukset ollu muutama päivä, vaikka normaalisti ne alkaa vasta ku menkat alkanu.

Kp31 muuttuu plussaksi. (Rfsu-testillä heti paukkui 2 selkeää viivaa!)

Varovasti mukana. 😂💪

14/73 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun osaatte ottaa rennosti! Itse olen kaikesta stressaaja muussakin elämässä joten se näkyy myös raskaudessa. Tosin nyt olisi hyvä ja tärkeä vaihe opetella ottamaan rennommin, joten yritän!

Mamabear81, onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan! Tervetuloa!

Pakko jakaa kanssanne parin viime yön unet. Ensin näin unta keskenmenosta (kivulias yö), mutta viime yönä näin unta, että varhaisultrassa näkyi kolmoset! 🙈 Onneksi ovat vain unia!

Vierailija
15/73 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Mamabear81!

Itse en onneksi muista mitä unia olen nähnyt mutta varmaan ne olleet jotain samantyyppisiä kun RouvaX:llä :P 

Ollaan päätetty, että kerrotaan raskaudesta vasta silloin 12 viikon paikkeilla muille. Tuntuu tosi hankalalta tämä salailu kun pitää esim. rajoittaa kahvin juontia mikä ei ole mun tyyppistä ollenkaan :D 

16/73 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Kanssa plussasi tällä viikolla ja LA 11.7. Eka neuvola on joulukuulla. Oireena ollu jo toissa viikosta asti menkkamaisetkivut, välistä vähä, toisinaan ei ja sitte vähä voimakkaammin ja rinnat ollu kipeenä ja aika kosketusarkoina, lisäksi viimeisenä parina aamuna ollut viideltä vähä etova olo, mutta menny ohi kun saanu aamupalaa.

17/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä käyty tänään. Viikkoja olisi 5 tällä hetkellä, ultrassa ei vielä näkynyt sikiötä, mutta varmistui ettei ole ainakaan kohdunulkoinen raskaus. 👍 Parin viikon päästä uudestaan ultraan ja nyt pitäis jaksaa taas odotella sinne asti. 😅Toivottavasti silloin näkyisi jo enemmän.

On tää yhtä odottamista koko touhu, meinaa mennä tämmösellä malttamattomalla ihmisellä pää sekaisin. 😄

18/73 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit lopetin 18.9. Ovulaatiotestin tein joka päivä lokakuussa plussaan asti. 5-6.10 oli haaleat viivat vain. 24.10. Ovulaatiotesti (herkkyys 20) näytti vahvaa plussaa. Luulin kyseessä olevan ovulaatio. Tein testin uudestaan 26.10. Ja kun edelleen näytti plussaa, niin tein sit myös herkän (10) raskaustestin, joka näytti plussaa. Ja 27.10. Testin, joka kertoo raskauden kestoa. Näytti +3. Eli 5vkoa. Alkuraskauden ultra tehty 4.11. jossa näkyi raskauspussi ja lapsivettä normaalisti. Verikokeella hCG 25000. 8.11. hCG 41000 ja edelleenkään ei näkynyt sisältöä. Raskauspussi kasvanut. 15.11. uusi ultra. Nyt jos ei näy, niin varmasti halutaan keskeyttää tuulimunana. Tarkkaa ovulaatiopäivää vaikea tietää. Kuitenkin seksiä ollut reissun takia vain 4-6.10. Mitä pidemmälle hedelmöitys on mennyt, niin sitä parempi, kun ultrassa ollut hiljaista... Toivottavasti hedelmöitys ollut vasta esim. 10.10.

19/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysplussa. LA22.7. En oo neuvoloita sun muuta varannut, olo sen verran pöllästynyt.

Onnea plussanneille ja tarrasukkia pienille!

20/73 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet!

Mape112, toivotaan että seuraavassa ultrassa löytyisi joku! Tsempit sinne!

Nyt omien laskujen mukaan olisi 5+1. Tein vielä raskaustestin varmistaakseni, että viiva on tummunut ja olihan se lähes pikimusta. Eli hormonitasot ovat nousseet ainakin ensimmäisestä testauksesta.

Tänään kauppakassien kannon jälkeen alavatsassa tuntui painetta. Nännien arkuus on tullut uutena kuvaan ja satunnainen yökötys. Päänvaivaa on aiheuttanut kiellettyjen syötävien lista.

Olen RJK27n kanssa samaa mieltä, yhtä odottamista koko raskaus 😁 Aika matelee ja 2 viikkoa varhaisultraan ja neuvolaan.