Heinäkuiset 2020
Kommentit (73)
Täällä yks plussannut nuori 19v ensikertalainen! LA olisi omien laskujen mukaan 17.7.! oon hieman hukassa ja epävarma mitä teen :O
Täällä myös yksi äskettäin plussannut ensikertalainen! Omien laskujen mukaan laskettu aika 22.7. Muita oireita ei ole vielä ollut kuin pientä lämmönnousua iltaisin.
Onnea muillekin ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! 😍
Täälläkin yksi! Liityn nyt tänne, vaikka alku on ollutkin sen verran hämmentävä, että saa nähdä kauanko täällä ollaan :D
Tein siis positiivisen testin maanantaina, jonka jälkeen tein kaksi negatiivista testiä torstaina aamusta. No ajattelin sitten että ok, se oli kemiallinen raskaus, mutta mielenkiinnosta testasin vielä illalla. Tulos olikin taas positiivinen. Käytössä Clearbluen digitaaliset testit ja ohessa pari muutakin, kaikki näyttäneet aina samaan aikaan samoja tuloksia, joten en ymmärrä ollenkaan.
Kävin sitten tänään aamusta vielä tekemässä testin verikokeena ja positiivinenhan se oli. Varattiin varhaisultra vajaan parin viikon päähän, silloinhan sen sitten näkee, mikä siellä oikeasti on meininki.
Ihmetyttää kyllä, että miten voi tulla noin erilaisia tuloksia. Mutta toivotaan toki parasta :D
Tänään ultrassa todettu, että raskauspussi lapsivesineen jo yli 3cm, mutta alkio ei ole lähtenyt kehittymään. HCG arvot korkeat ja raskausoireet kokoajan lisääntyneet pahoinvointeineen. Ensi viikolla lääkkeellinen keskeytys. 😔
Tervehdys kaikille, ja onnea sekä voimia odotukseen! Itse ole vastikään plussannut, ja kyllä jännittää, miten tässä vielä käy, ja meneekö finaaliin asti. Täytän pian jo 44 vuotta, ja edellisestä raskaudesta alkaa olla ikuisuus. Onko täällä muita iäkkäämpiä äitejä?
Mape112 kirjoitti:
Tänään ultrassa todettu, että raskauspussi lapsivesineen jo yli 3cm, mutta alkio ei ole lähtenyt kehittymään. HCG arvot korkeat ja raskausoireet kokoajan lisääntyneet pahoinvointeineen. Ensi viikolla lääkkeellinen keskeytys. 😔
Voi surku! Myötätunnonilmaukseni sulle, ja paljon voimia! Toivon sulle luottamusta siihen, että surun jälkeen vielä aurinko paistaa!
Piilipuu kirjoitti:
Mape112 kirjoitti:
Voi surku! Myötätunnonilmaukseni sulle, ja paljon voimia! Toivon sulle luottamusta siihen, että surun jälkeen vielä aurinko paistaa!
Kiitos! Just nyt olo tuntuu niin tyhjältä. Välillä ei muista koko asiaa ja sitten taas todellisuus iskee vasten kasvoja. Lääkkeellinen tyhjennys ahdistaa jo valmiiksi. Ja kaikki se uudelleen yritys ja parhaassa tapauksessa uusi raskaus pahoinvointeineen ja pelkoineen. Välillä mietin, että on hullua enää tavoitella kolmatta raskautta....
Moikka!
Täälläkin tänään plussattu, La 22.7, sama kuin heinäkuisella 2018 😅 Hän syntyi silloin 24.7 kylläki. 😊 puoli vuotta sitten kuukautiset alkoi edellisen synnytyksen jälkeen ja toista kovasti toivottu. ❤️ Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. 😊 Olisin myös kiinnostunut suljetusta facebook-ryhmästä, jos sellaista joku jossain vaiheessa perustaa. 😊
Täälläkin yksi plussannut! LA omien laskujen mukaan 22.7 ja neuvola varattuna 18.12. Pari alkuraskauden kkM takana 5/19 ja 9/19 ja nyt tärppäsi taas❤️ Nyt oli tosi vahvat viivat ja toivon superhyperpikaliimaa pikkuselle.
Täällä yksi plussannut laskujen mukaan nyt 3+6 ja laskettu n.25.7 tsemppiä kaikkien odotukseen! 🥰
Ja samoin olisin kiinnostunut suljetusta fb-ryhmästä jos sellaista tehdään
Mape112, pahoittelut tapahtuneesta. Olo on varmasti sanoinkuvaamaton kun syntyneet unelmat murskautuvat. Sellaista ei toivo kenellekkään. Toivon teille kaikkea hyvää jatkoon ja toivon, että unelmanne joku päivä toteutuisi! 💕
Ihanaa, että tänne on tullut paljon uusia plussaajia! Toivotan tarrasukkia kaikille matkaan!
Täällä menossa rv 5+5 ja väsymys on ollut nyt vklpna aivan järjetön. Suurinpiirtein nukahdan vessanpöntöllä istuessa. Mitään ei saa tehtyä! Rintojen arkuus ja yökötys edelleen seurana. Eilen aamulla myös ensi kertaa annoin ylen sappinesteet. Ja tämähän on todennäköisesti vasta alkua... heh.
Ensi viikolla pitäisi kertoa työnantajalle raskaudesta kun ensimmäinen neuvola on 27.11. Olemme kertoneet muutamille ystäville ja tuleville isovanhemmille, sillä olemme hyvin tiiviissä yhteyksissä. He ovat henkilöitä, joiden kanssa asian jakaisimme vaikka kaikki ei sujuisikaan hyvin. He ottivat asian ilolla vastaan, sillä on kummallekin puolelle ensimmäinen lapsenlapsi. Kenelle te olette kertoneet?
Meillä mies on aivan hurmoissaan tästä raskaudesta ja osaa iloita sekä haaveilla. Itse olen yrittänyt rentoutua ja uskoa kaiken sujuvan, mutta huomaan että vältän ajattelemasta vauvaa tai raskautta peläten, että jotain ikävää tapahtuu. Toivottavasti uskaltaisin nauttia tästä ainutlaatuisesta ajasta. ❤
Piilipuu kirjoitti:
Tervehdys kaikille, ja onnea sekä voimia odotukseen! Itse ole vastikään plussannut, ja kyllä jännittää, miten tässä vielä käy, ja meneekö finaaliin asti. Täytän pian jo 44 vuotta, ja edellisestä raskaudesta alkaa olla ikuisuus. Onko täällä muita iäkkäämpiä äitejä?
Hei! Plussasin ja laskettu aika 23.7. Ikää 38 ja toinen lapsi on tulossa. Lasken itseni iäkkäämmäksi kun 40 pian lähestyy .. :) keskenmenon olen saanut aiemmin vuosia sitten ja sen vuoksi jännitän kovasti miten nyt käy.. Positiivinen ja luottavainen fiilis on kuitenkin päällimmäisenä. Tsemppiä Piilipuu, voidaan viestitellä miten menee..?
Kuten arvelin niin lyhyeksi jäi tämä reissu. Tänään alkoi runsas vuoto, rv jotain 4+6 paikkeilla. Parempi onni ensi kerralla..toivottavasti.
Teille muille toivotan paljon tsemppiä jatkoon! :)
Pahoittelut molemmille mape112 ja emmi-leena88. Toivoen molemmille pian tulee kaveri joka pysyy matkassa ❤
Moikka taas!
Tänään ois menkkojen mukaan 5+4 ja tuntemukset alkanu pikkuhiljaa...ällöttää koko ajan, tekee mieli syödä koko ajan että se olo pysyis poissa. Mua on tässä vaivannu krooninen tulehdus (suolessa)joka tietty aktivoitui heti raskauden alettua. Ties mikä riesa siitä tuleekaan..
Haleja niille jotka joutuu vielä tarrasukkia ootella..kerran ekan raskauden lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneena (vko10) tiedän että hirveetä on...mutta vielä tulee tilaisuuksia ❤💪 🤗
Neuvola ois vasta 9.12.! Kauan pitää ootella!
Ja hankalaa peitellä asiaa lapsilta! Huh! Niille kerrotaan vasta myöhemmin...mutta äidille menin jo kertomaan 😊 aiemmin ooteltiin kyllä viikolle 12 kertomista. Nyt ei malttanu. Ja ikää kans jo 38. Huhhuh! 🤗
Niin ja ostin nyt vasta sitä foolihappoa. Aiemmin en ole sitä käyttäny.
Hei kaikille! Päätin liittyä keskusteluun, kun itsellä on ensimmäinen raskaus nyt alkanut ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. On mielenkiintoista tietää, miten muiden raskaudet etenevät ja opin täällä varmasti paljon uutta! Onnea plussanneille ja paljon jaksamista niille, joille on tullut vastoinkäymisiä matkaan.
Plussasin itse sunnuntaina 17.11. ja laskelmieni mukaan on nyt menossa rv 4+4, eli laskettu aika mahdollisesti 24.7. Varasin ajan neuvolaan 17.12. Mietin tässä tosin, että menisin mielelläni varhaisultraan, koska olen stressaavaa tyyppiä ja haluaisin varmistua, että kaikki on kunnossa. Paljonko olette maksaneet ultrasta pk-seudulla? Selaisin Mehiläisen sivuja, mutta hintoja ei suoraan sanottu.
Meillä myös nappasi heti ensimmäisen kuukauden aikana pillereiden lopettamisen jälkeen, joten olen vieläkin hieman pöllämystynyt asiasta. Olin henkisesti varautunut odottamaan pidempään, kun ikääkin on jo 32 vuotta. Nälkä on kova, kuten muutamalla muulla täällä näyttää olevan ja olen myös herkistynyt hajuille. Miehelleni sanoin eilen, etten meinaa saada unta, kun makkari haistee yhtäkkiä aivan vanhalta pierulta :D Alavatsaa hieman myös särkee, mutta hoitaja sanoi puhelimessa tämän olevan normaalia.
Hyvää viikkoa kaikille ja tsemppiä matkaan :)
Hei! Täällä yksi tänään plussannut neljättä nyt sitten odottava ja täähän kävi vähän niin että ajatus ei se nyt kerrasta tuu ja hups mutta ihan tervetullut on kyllä vähän vaan vielä outo fiilis kun en ajatellut ovulaation osuvan kohdilleen kun kierrot on luokkaa 42-65 😅 toki tän la ois nyt ehkä 1.8.2020 mutta ajattelin että voi täällä jakaa tuntoja kumminkin 😊 ennestään 11 ja 13 syntyneet tytöt ja 18 syntynyt poika :) ja muita kun on aina ihan tehty vaikka suhteellisen helposti ovat tulleet niin tuli tää silti vähän yllärinä vaikkakin toki tiesi sen mahdollisuuden.. oireista sen verran että nännit arat mutta imetän vielä niin en siitä osannut ajatella ja lämpö ei ole yhtä koholla kuin muissa raskauksissa toki eri mittarikin ja viime viikolla jo ajattelin että menkat mutta tulikin vain kerran pyyhkiessä ja sit mietin ovulaatiota ja nyt luulen sen olleen kiinnittymis vuotoa. Palelee kyllä mutta olen vilukissa muutenkin niin ja kuinka ollakkaan on tämä neljäs kesä vauva eli syksyt on meillå hedelmällisintä aikaa näemmä😄
Onnea muillekkin plussanneille ja tarrasukkia mukaan että pysyvät matkassa loppuun asti ❤
Heippa kaikki! :) Oonkin aiemmin kirjoitellut tuonne Toiveena vauva 2019-2020, mutta siirryn pikkuhiljaa tänne. Viime viikolla 12.11. plussasin dpo 12-13. Kierto oli muutenkin tulossa pitkäksi kun ovulaation bongasin vasta kp 20-21 ja menkkoja odottelin alkavaksi 14.11. Flo:n ennustamana, mutta eihän niitä sitten tullutkaaan. Jokin tunne sai mut testaamaan jo ennen oletettuja menkkoja. Plussaamisen jälkeen viime viikolla oli parina päivänä aika koviakin vihlaisuja alavatsalla ja nyt ihoa on kutitellut. Rinnat olleet arat, turvoksissa ja tosi lämpimät viikon ja välillä tuntuu että ne on niin pinkeinä että kohta räjähtää. :D Väsymystä, pissahätää ja nälkää on useammin.
Minä ja mies ollaan 27-vuotiaita, suhdetta takana noin 9 vuotta ja ensimmäinen lapsi tulossa. Mulla taustalla kilpirauhasen vajaatoimintaa. Noin 1,5kk sitten annostusta nostettiin (jälleen kerran) ja sen jälkeen kävi heti tärppi, lieköhän sattumaa... Ja nyt tietysti jouduin nostamaan itse lisää kun raskauduin.
Ensimmäinen neuvola 9.12. ja ensimmäinen lääkäri ja ultra 18.12. Raskausviikkoja neuvolan mukaan 5+6, omien laskujen mukaan noin 3. Laskettu aika neuvolan mukaan 16.7. ja itse sain 22.7. (kuten moni muukin näköjään täällä :D)
ONNEA KAIKILLE! <3
Esikoinen, LA 7/2020
Rouva X täällä on myös noi ruokarajoitukset olleet yksi päänvaiva. Tuntuu että voisi mennä maalaisjärjellä niiden kanssa, mutta sitten kuitenkin on äärimmäisen varovainen koko ajan.. Eikä asiaa helpota se, että nyt on alkanut ruuat ja hajut tekemään pahaa, eikä tee mieli syödä oikein mitään. Tai no tietenkin tekee mieli just niitä mitä ei saa raskaana syödä. 😅 Hormonit on alkanut hyrräämään myös sen verran että mielialat menee päivän mittaan aikamoista vuoristorataa.. tsemppiä vaan miehelle mun kanssa. 😂