Kerrostalossa asumisen helppoudesta, kyllästyttää
Totta joo, ettei itse tarvitse korjailla ja kunnostaa. Hermo menee kyllä kuunnella milloin poraamista seinän takaa ja milloin lehtipuhaltimia ulkoa.
Omaa rauhaa täällä ei ainakaan saa. Verhotkin täytyy pitää kiinni melkein aina, ettei takapihalta ja kadulta näe sisään.
Asuntoon kuuluva pyykinpesukone on tällä hetkellä epäkunnossa ja pitäisi tämän takia soittaa 9-kymppiselle vuokraisännälle että miten asiassa edetään. Helpompi olisi nämäkin asiat ehkä setviä itsekseen, vaikka sitä omaa rahaa enemmän menisikin.
Kommentit (24)
Ihmiset asuu ahtaissa laatikoissa ja tuntee toisensa, tahtoi tai ei. Vapaa sielu ei viihdy oravanpyörä taajamassa.
Vierailija kirjoitti:
Juoppo kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä omakoti-valittajia. Mulla ainakaan ole muuta hommaa kun ruohonleikkuu ja lumityöt. Mikä pakko on ojia perata ja kukkia istuttaa jos ei tykkää pihahommista...
En ole koskaan kuullut omakotitalosta, mille ei mitään tarvitsisi tehdä. Ei ole lehtiä haravoitavana, ei lämmityksen ja putkien ja kattojen ja aitojen hoitoa, ei nuohousta, ei rännien siivousta. En ihan usko ennen kuin näen. Tietysti jos on niin varakas, että joku huoltohenkilö säännöllisesti hoitaa kaiken.
Noh. Mun tontilla ei ole ainoatakaa puuta. Ei siis haravointia eikä rännien putsaamista. Aitana tiilimuuri, miten sitä pitäisi hoitaa? Entä putkia ja kattoa? Talossa on sähkölämmitys, ei vaadi huoltoa sekään. Niin että tervetuloa kylään. Mutta älä tuu omalla autolla, niin voidaan ottaa yhdessä pienet kupit. Talo tarjoo...
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä omakoti-valittajia. Mulla ainakaan ole muuta hommaa kun ruohonleikkuu ja lumityöt. Mikä pakko on ojia perata ja kukkia istuttaa jos ei tykkää pihahommista...
En ole koskaan kuullut omakotitalosta, mille ei mitään tarvitsisi tehdä. Ei ole lehtiä haravoitavana, ei lämmityksen ja putkien ja kattojen ja aitojen hoitoa, ei nuohousta, ei rännien siivousta. En ihan usko ennen kuin näen. Tietysti jos on niin varakas, että joku huoltohenkilö säännöllisesti hoitaa kaiken.
Noh. Mun tontilla ei ole ainoatakaa puuta. Ei siis haravointia eikä rännien putsaamista. Aitana tiilimuuri, miten sitä pitäisi hoitaa? Entä putkia ja kattoa? Talossa on sähkölämmitys, ei vaadi huoltoa sekään. Niin että tervetuloa kylään. Mutta älä tuu omalla autolla, niin voidaan ottaa yhdessä pienet kupit. Talo tarjoo...
Anteeksi, mutta aika ankealta kuulostaa sun pihapiiri...Mutta jos tykkaat niin mikas siina.
Mulla on aitana tuettu tuoksukoynnoskuusama, tuoksuu kukkiessaan ihanalle ja houkuttelee kimalaisia ja mehilaisia, lintujakin. :) Pihalla myos paaryna- ja omenapuita, kirsikkapuu ja saksanpahkinapuu.
Muutama vadelmapensas, bambua, japaninvaahteroita ja sireeneja kivilaatoitetun lounge-alueen ymparilla suihkulahteen ja buddha-patsaan kavereina. Muutama suuri kukkapenkki, komposti ja kanala. Ai joo ja tietysti myos sauna ja palju, ja grillialue/ulkokeittio.
Ja sita nurmikkoa myos.
Onhan tassa kaikessa hoitaminen, mutta on se sen arvoista. Tiilimuurin katseleminen olis mulle kuin vankilassa ulkoilisi. Mutta meita on erilaisia, ja se on ihan hyva. :)
Samat hommat kerrostalossa on kuin omakotitalossakin. Kerrostalossa asuvat vaan ovat kaikki niin varakkaita, että teettävät työt toisilla. Omakotitalossa voi valita, tekeekö itse vai teettääkö.