Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesin pyykkia USA:ssa

Vierailija
28.10.2019 |

Taysi ISO koneellinen pesty, huuhdottu moneen kertaan ja lingottu, siihen meni 50 minuuttia. Nyt ovat kuivurissa ja sielta saan puserot suoraan ripustimille. Laitoin nain isoon lastiin kaksi antistaattista liinaa.
En ymmarra miksi Suomessa pyykinpesu kestaa niin kauan.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tuhlaa vettä ja energiaa ja vielä elvistelee sillä.

En mina mitaan tuhlannut, iso pyykki tuli pestya kerralla siina missa sina olisit tayttanyt konettasi pari, kolme kertaa ja junnuttanut jokaista lastia tuntikausia.

Hermojani ainakin saastin.

Onko sulla sitten tapana istua siinä koneen päällä odottamassa, että pesuohjelma päättyy, vai miksi menee hermot?

Koneen täyttö, tyhjennys ja vaatteiden ripustus kuivumaan on muutaman minuutin homma. Toki kyllähän se voi stressata, jos koko viikon pyykit pitää pystyä pesemään yhdellä koneellisella ja sekin saa kestää maksimissaan 30min.

Vierailija
22/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha kone sisälsi 30min pikaohjelman ja tavallisetkin ohjelmat oli reilun tunnin. Ostin uuden koneen, ja nämä ohjelmat on ihan vitsi, suurin osa tavallisista ohjelmista on n. 3.5h! Eikä edes pese yhtä hyvin kuin vanha kone. Ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräyttäähän ne USAn koneet pyykin nopeasti. Se riittää sellaiseen päivittäiseen peruspesuun, mutta paidat ainakin piti pestä silloin tällöin käsin, kun ei hienhaju lähde kainaloista millään 30 minuutin haaleavesihuuhtelulla. Vaikka valitsi pisimmän ja kuumimman ohjelman, niin ei se kuitenkaan vastaa kunnollisen pesukoneen parituntista liottelua.

Minulla ainakin oli sellainen kone, joka ei lämmittänyt vettä. Se otti lämminvesiputkesta niin lämmintä kuin sieltä nyt tuli. Joskus kokeilin uteliaisuuttani kesken kuumimman pesuohjelman, onko vesi pesukoneessa kuumaa ja sellaista viileän-haaleaa se oli, ehkä 30-asteista. Näin insinöörinä ymmärrän, että kun rumpu ja koneen sisukset ovat kylmät, ja kun putkesta tulee ensin vähän haaleaa vettä ja vasta sen jälkeen hetki 60-asteista, lopputulos on korkeintaan lukewarm.

Suomessakin pesukoneesta löytyy 30 min pikaohjelma. Itse käytän kyllä mieluummin ihan kunnon pesua.

Vierailija
24/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 20 minuutin pesu ja sen veden lämmön saa valita ihan itse. Asun jenkeissä. On täällä niitäkin koneita joissa vesi on haaleeta mutta myös näitä tehokoneita. Mun koneesta saa valita myös kuinka paljon vettä haluaa käyttää. Ei koskaan ole ollut näin hyvää konetta:) 

Vierailija
25/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koneissa voi säätää pesuajan. Me ollaan laitettu perussäätö 64 min ja 60 astetta. Sillä pestään kaikki pyykit.

Sitten kuivaajaan ja siinä aluksi 35min. Jotkut ovat silloin jo kuivia, lopuille laitetaan vähän lisää aikaa.

Vierailija
26/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, lylöä me nyt täällä Suomessa ihaillaan upeita amerikkalaisia pesukoneita. On siellä asiat sitten niin hyvin, voi että.

Vierailija
27/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneet jotka säästää vettä, pesee kauemmin. Niissä koneissa missä rumpu on vaakatasossa, mitä usa:ssa usein on, on huono hyötysuhde. Vaatteet vaan menee ympyrää siellä kuin karusellissa. Eivät välttämättä tule puhtaaksi ja pesuainettakkin saattaa jäädä.

HAHHAHAHAH!!!

Nää vettä säästävät koneet ne jättää pyykinpesujäämiä ja pesutuloskin on surkea vanhoihin koneisiin verrattuna.

Ihan täysiä paska vehkeitä, jotka sopivat aavikko geenereille, muttei ihmisille.

Sinccis

Vierailija
28/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä syy lisää vihata kaikkia viherpeippoja. 

Pilataan kaikki toimiva. 

Eikä luontoa säästy, kun huonon pesutuloksen takia joutuu pesemään välillä kahteen kertaan. Jos yhtään haisevat pyykit jäämille, niin laitan uuden pesun.

-> vaatteet kuluvat puolet nopeammin, -> sekä luontoa EI säästy

Kiitos vihreät! Kiitos oikein paljon!

Sinccis

Ymmärrättekö nyt, miksi minä niitä vihaan. Ihan syystä.

Vierailija
29/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sirpa tullut linjoille? Mitä Teemu ja pojat? Onks hokipäivä taas?

Vierailija
30/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 20 minuutin pesu ja sen veden lämmön saa valita ihan itse. Asun jenkeissä. On täällä niitäkin koneita joissa vesi on haaleeta mutta myös näitä tehokoneita. Mun koneesta saa valita myös kuinka paljon vettä haluaa käyttää. Ei koskaan ole ollut näin hyvää konetta:) 

Se miten kone pyykkiä sekoittaa ja pyörittelee ei vaikuta käytännössä yhtään mitään. Pesuaika ja lämpötila vaikuttavat. Ei ole olemassa mitään ihmekoneita, jotka maagisesti poistavat lian, rasvan, tahrat hetkessä ja vielä haalealla vedellä. Tietysti jos pyykki ei ole likaista alkujaankaan, niin pelkkä kastelu pesuainevedessä tuo vaatteisiin pesuaineen tuoksun.

Vierailija
31/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykoneet tosiaan aivan surkeita; koneellisen peseminen kestää 2,5 tunnista ylöspäin ja vaikka käyttäisi mitä allergia- ja vauvahuuhteluita niin ovat pölyisiä ja pesuaineisia. Näistä ensi mainittuun ongelmaan tsikantin esimies käski ostaa kuivausrummun. Ööh, todellista energiansäästöä pestä ensin koko ilta yhtä koneellista ja koska tästä huolimatta pyykki ei ole puhdasta, niin hommata sit kuivausrumpu jota ilman olen tähän astisen elämäni pärjännyt. Tosiaan ikävä USAn ja taloyhtiöiden pyykkikoneita

Jaa, kyllä mulla on Suomessakin taloyhtiön koneet olleet tehokkaampia kuin kotikone, mutta ihan varmasti tehokkuuden taustalta löytyy sitten myös epäekologisuuskin. Taloyhtiön kone pyöri aina n. tunnin, mahtui iso määrä pyykkiä (ja oli kaksi konetta käytössä) ja kuivausrumpu kuivasi pyykit myös tunnissa. Hyviä puolia sekin, että taloyhtiön koneen uskalsi jättää pyörimään ilman että sitä piti olla vahtimassa (pystyi käymään vaikka lenkillä odotellessa).

Ihan näppärää, mutta toisaalta se laukkominen pesutuvalle ja varatuissa ajoissa pysyminen oli ainakin minulle stressaavaa, paljon mukavampaa että nytkin voin yökkärisilteni laittaa pyykit omaan koneeseen ja pyörivät tuossa melkein vieressä puhtaiksi ja edelleen kotoa poistumatta saan ne kuivumaan ja ennenkaikkea: Voin pyykätä kun siltä tuntuu, eikä tarvitse varata erikseen aikaa ja pysyä siinä suunnitelmassa. Pyykinpesu ei enää aikatauluta mun elämää. Miinuksena tosin se, ettei voi lähteä kotoa kun pesukone pyörii, mutta toisaalta koneen voi pyörittää vaikka yölläkin.

Vierailija
32/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä syy lisää vihata kaikkia viherpeippoja. 

Pilataan kaikki toimiva. 

Eikä luontoa säästy, kun huonon pesutuloksen takia joutuu pesemään välillä kahteen kertaan. Jos yhtään haisevat pyykit jäämille, niin laitan uuden pesun.

-> vaatteet kuluvat puolet nopeammin, -> sekä luontoa EI säästy

Kiitos vihreät! Kiitos oikein paljon!

Sinccis

Ymmärrättekö nyt, miksi minä niitä vihaan. Ihan syystä.

Taisit nyt keksiä tarinan. Miksi laittaisit jäämien takia uuden pesun, kun koneesta voi valita pelkän huuhtelunkin uudelleen?

Vierailija
33/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan minun omaa pientä viherpiiperöäni joka kainalossani köllii.

Sinccis

Vierailija
34/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mina mitaan tuhlannut, iso pyykki tuli pestya kerralla siina missa sina olisit tayttanyt konettasi pari, kolme kertaa ja junnuttanut jokaista lastia tuntikausia.

Onko sulla sitten tapana istua siinä koneen päällä odottamassa, että pesuohjelma päättyy, vai miksi menee hermot?

Koneen täyttö, tyhjennys ja vaatteiden ripustus kuivumaan on muutaman minuutin homma. Toki kyllähän se voi stressata, jos koko viikon pyykit pitää pystyä pesemään yhdellä koneellisella ja sekin saa kestää maksimissaan 30min.

Kyllähän se sitoo kotiin, kun ei konetta viitsi yksin jättää mylläämään. Mikäs tässä äitiyslomalla ollessa, tosin nytkin odottelen, että pyykkikone valmistuu, että päästään lähtemään asioille. 60 asteen "pika"ohjelma kun kestää kaksi tuntia.

Jos tietää olevansa koko illan kotona, siinä ehtii pari kolme koneellista pestä. Mutta sitten loppuu kuivatustila.

Vierailija
35/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se sitoo kotiin, kun ei konetta viitsi yksin jättää mylläämään. Mikäs tässä äitiyslomalla ollessa, tosin nytkin odottelen, että pyykkikone valmistuu, että päästään lähtemään asioille. 60 asteen "pika"ohjelma kun kestää kaksi tuntia.

Jos tietää olevansa koko illan kotona, siinä ehtii pari kolme koneellista pestä. Mutta sitten loppuu kuivatustila.

Vierailija
36/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräyttäähän ne USAn koneet pyykin nopeasti. Se riittää sellaiseen päivittäiseen peruspesuun, mutta paidat ainakin piti pestä silloin tällöin käsin, kun ei hienhaju lähde kainaloista millään 30 minuutin haaleavesihuuhtelulla. Vaikka valitsi pisimmän ja kuumimman ohjelman, niin ei se kuitenkaan vastaa kunnollisen pesukoneen parituntista liottelua.

Minulla ainakin oli sellainen kone, joka ei lämmittänyt vettä. Se otti lämminvesiputkesta niin lämmintä kuin sieltä nyt tuli. Joskus kokeilin uteliaisuuttani kesken kuumimman pesuohjelman, onko vesi pesukoneessa kuumaa ja sellaista viileän-haaleaa se oli, ehkä 30-asteista. Näin insinöörinä ymmärrän, että kun rumpu ja koneen sisukset ovat kylmät, ja kun putkesta tulee ensin vähän haaleaa vettä ja vasta sen jälkeen hetki 60-asteista, lopputulos on korkeintaan lukewarm.

Suomessakin pesukoneesta löytyy 30 min pikaohjelma. Itse käytän kyllä mieluummin ihan kunnon pesua.

Osta parempi deodorantti alaka pida vaatteita niin kauan etta alkavat haista.

Vierailija
37/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi sanoa pesemiseksi kun vesi ei ole edes juomakelpoista?

Vierailija
38/65 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miten kone pyykkiä sekoittaa ja pyörittelee ei vaikuta käytännössä yhtään mitään. Pesuaika ja lämpötila vaikuttavat. Ei ole olemassa mitään ihmekoneita, jotka maagisesti poistavat lian, rasvan, tahrat hetkessä ja vielä haalealla vedellä. Tietysti jos pyykki ei ole likaista alkujaankaan, niin pelkkä kastelu pesuainevedessä tuo vaatteisiin pesuaineen tuoksun.

Kun kaikki vielä oppisivat, että pesuaineen tuoksu ei ole sama kuin puhdas.

Vierailija
39/65 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noi jenkki koneet on varmaan ohjelmoitu niin et ne pesee lähes puhdasta pyykkiä koska jenkit pistää kaikki kerran käytetyt (myös farkut) pesuun.

Vierailija
40/65 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan pullovettä kirjoitti:

Miten sitä voi sanoa pesemiseksi kun vesi ei ole edes juomakelpoista?

Pesetkö kätesi juomakelpoisella vedellä vai sotketko sekaan esim saippuaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi