Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ollut samaa ongelmaa sen jälkeen kun lopetitte korvien putsaamisen topspuikolla?

Vierailija
28.10.2019 |

Itsellä siis korvat olleet jatkuvasti tukossa sen jälkeen kun itse lopetin puikkojen käytön ja niihin muodostuu vahatulppa siitä huolimatta että huuhtelen korvia pipetillä ja kuumalla vedellä kolmesti päivässä. Nyt sitten kolme vuotta sen jälkeen sai riittä ja palasin vanhaan lapsuuden tapaan puhdistaa korvia puikoilla vaikka lääkärit ja asiantuntijat ankarasti kieltävät sen. Lääkärin neuvosta terveyden hoitaja voisi toisaalta hoitaa korvien puhdistamisen, mutta ei minulla ole varaa rampata kerta tai kahteen viikossa tyhjentämässä siellä korvia kun tuskin se lysti mitään ilmaistakaan on. Samalla kyselen onko täällä muita ropspuikkoihin palanneita ja oletteko palanneet samoista syistä kuin minä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä kuvaat eli vahatulpan muodostuminen jopa päivässä ja sitten se jatkuva keltaruskean nesteen valuminen korvista. Olisi pitänyt jatkuvasti olla pesemässä ja puhdistamassa, mutta päivässä on kyettävä tekemään muutakin kuin puhdistaa kokoajan korvia.

Vierailija
2/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tuo ole itsestään selvyys että muuten korvat ei tarvitse mitään hoitoa, mutta jos ne on öakko puhdistaa niin sitten käydään siihen erikoistuneella korvalääkärillä. Luulisi AP:lla olevan sen verran älyä päässä ettei ala itse korvia puhdistaa ja siten aiheuta peruuttamatonta vahinkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAljonko se terveyskeskusmaksu on,se menee kerran. JA tuskin sun siellä pitää kolmea kertaa päivässä ravata.

Tuolla tyylillä saat vaan vahinkoa aikaan ja menetät kuulon!

Sillä vahalla on oma tehtävänsä eikä sitä saa ronkkia pumpulipuikoilla!

Osta apteekista...onko se removax tms ja tee ohjeen mukaan ja sitte kipikapi lääkäriin.

ÄLÄ HYVÄ IHMINEN KAIVELE!

Vierailija
4/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia korvia pitää huuhdella kolmesti päivässä`?

Vierailija
5/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tuollaista ongelmaa. Ronkin topsipuikolla ehkä kerran vuodessa, jos korvaa kutittaa tai on vaikkuinen olo.

Vierailija
6/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syvälle te korvapuikon työnnätte kun kuvailette kaiveluksi? Itse pyöräytän tossa korvakäytävän suulla pahimmat vaikut pois hiustenpesun yhteydessä. Yleensä kerran tai kaksi viikossa. 

Mitä korvien vahingoittamiseen tulee niin eiköhän jatkuva veden tai puhdistusaineen kanssa läträäminen ja korviin tunkeminen ole huomattavasti vahingollisempaa korville.

Vierailija
7/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään kuulostaisi, että olet putsannut korviasi niin tehokkaasti, että kroppa yrittää hätäpäissään tuottaa vahaa riittävästi. Kun lopetit, korvat eivät kuulleet uutisia vaan jatkoivat vahan muodostamista. Ehkä hitaasti putsausväliä pidentämällä ja removaxilla?

Vierailija
8/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän sulla jotai vikaa korvissa jos tommoset huuhtelut pitää tehdä, tai sitte psykosomaattinen vaiva vaan.

Vierailija
9/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Removax...

Vierailija
10/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kaivan topsyllä päivittäin korvat suihkun jälkeen. Muuten korviin jää ällöttävästi vettä / kosteutta ja kyllä sieltä aina kevyt keltainen vivahde tulee vanupuikkoon. Joskus saatan jopa kastaa topsyn desinfiointiaineeseen ja pyöräyttää sillä korvakäytävän ulompaa osaa. Ei ole vielä kuulo lähtenyt.

Vierailija
11/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty olla kaivelematta pumpulipuikolla. Mulla menee pumpulipuikkoja varmaan 20kpl päivässä, riippuen kuinka paljon kutisee ja vuotaa. Se korvien rassaaminen tuntuu taivaalliselta, mutta toki pahentaa vaan tätä ongelmaa.

Vierailija
12/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan korvat 1-2 krt/vko vanupuikolla. En ymmärrä kieltoa, ei mun korville ole koskaan mitään ongelmia top-puikolla puhdistamisesta koitunut. En kestä vaikun tunnetta korvissa, alkaa kutittaa ja tuntuu epämiellyttävältä.

Vierailija
13/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös saunan ja hiustenpesun jälkeen aina putsaan topsilla. Muuten tuntuu ikävältä. Eli joka toinen päivä putsaan mutta silti sieltä ei tule juuri yhtään vaikkua.

Vierailija
14/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä putsaan vanupuikolla aina hiustenpesun jälkeen eli joka toinen päivä. Muuten korviin jää vettä. Eli kaivelen sillä puikolla korvaani, mutta en tunge minnekkään syvälle. Näin oon tehnyt aina ja tulen varmaan aina tekemäänkin.

Vierailija
15/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen putsannut korvat aina vanupuikolla, parin päivän välein yleensä. Tulee paljon tahmeaa ruskeaa vaikkua, jos on esim viikon putsaamatta. Aina kun laitan korvatulpat, niihin jää poistaessa märkää vaikkua.

Ihan terveet korvat mulla on, tulee vaan paljon vaikkua. Lapsena piti pari kertaa käydä huuhtomassa lekurilla, sittemmin on puikko riittänyt. Tulehduksia on ollut elämän aikana yksi, joskus lapsena.

Vierailija
16/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole normaalia tollanen, on joku tulehdus.

Vierailija
17/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin olla putsaamatta korvia ja siitä on aina vaan seurannut ikävyyksiä ja terkkarilla ramppailua (12€/käynti). Edes removax ei tehonnut, korvakäytäväni ovat ahtaat ja kiemuraiset, hoitaja kyllä neuvoi putsaamaan vanupuikoilla, eihän niitä tietenkään työnnetä niin syvälle korvakäytävään että vahinkoa tulisi.

Vierailija
18/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen koukussa topsi-puikkoihin, korvia kutitti ja niitä piti kaivaa. Sieltä tuli vaikka minkälaista vaikkua. Sitten vanupuikot loppuivat, enkä ostanut uusia. Nyt aikaa on kulunut ja korvat on parantunut, enää ei tuu paljoa vaikkua ja korvia ei kutita, eikä ne tulehdu.

Vierailija
19/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty olla kaivelematta pumpulipuikolla. Mulla menee pumpulipuikkoja varmaan 20kpl päivässä, riippuen kuinka paljon kutisee ja vuotaa. Se korvien rassaaminen tuntuu taivaalliselta, mutta toki pahentaa vaan tätä ongelmaa.

Sinulla taitaa kylläkin olla fetissi

Vierailija
20/44 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytän yhä topseja korvien putsaamiseen. Oon kai missannut tän, mutta mitä on se peruuttamaton vahinko jota sillä saa aikaiseksi?

..tai siis tietenkin jos kovakouraisesti ja syvälle tökkii, mutta että jos vaa varovaisia ottein suulta pyyhkäisee enimmät pois (niinkuin kuka tahansa järkevä ihminen asian kaiketi hoitaisi)?