Pelkäättekö vastakkaista sukupuolta?
Olen muutamaan kertaan palstalla törmännyt tyyppeihin, jotka kertovat pelkäävänsä miehiä kun olen kertonut naispelostani. Ja joskus taas jokunen mies on kompannut naispelkoani. Asioista ei muistini mukaan ole koskaan sen tarkemmin alettu keskustelemaan, tai sen pelon syytä pohtimaan. Ehkä tähän keskusteluun saisi edes muutaman tarinan omani lisäksi.
Oma tarinanihan on tullutkin muutamaan otteeseen noin suunnilleen kerrottua. Teini-ikä ja sen aikainen kiusaaminen ja vähättely juurrutti minuun sen ajatuksen, että en koe olevani millään tasolla kelvollinen ihminen edes oleilemaan naisten läheisyydessä. Ja kun kiusaajien joukossa oli paljon tyttöjä niin sitäkin kautta sitten oli helppoa alkaa pelkäämään. Sitä kun kertoo tytölle tunteistaan ja heti isketään sen vuoksi alimpaan maanrakoon, niin ei ihan niin hieno kokemus ollut, että olisin enää sen jälkeen uskaltanut naamatusten naiselle tuntemuksistani kertoa. Pelkään siis ikävää kohtelua pääasiassa. Kun en minä kenellekään tahdo mitään pahaa sillä, että olen häneen tykästynyt, joten miksi minulle sitten pitää olla ilkeä? Netissä sen ilkeilyn kestää kun ei varsinaisesti ole omana itsenään liikenteessä. Normaalissa maailmassa taas se on aika henkilökohtaista kun isketään päin naamaa, että "olet niin ruma ja tyhmä, että ei kukaan sun kanssa halua olla". Ei ole ihan se mieltäylentävin kokemus. Varsinkaan kun kuulee tuota miltei päivittäin.
Olenkin vähän hämilläni siitä miten olen aikoinaankin netissä yrittänyt naisia "saada", mutta kun on kuvattomilla profiileilla liikkeellä niin ne todella vähäiset mahdollisuudet menee siinä, että ghostaan heti kun pitäisi kuvaa laittaa. Miksi helvetissä edes yritin kun ei ole uskallusta edetä? Ja ylipäätään jos joku tilanne alkaa vaikuttaa siltä, että jotain kiinnostusta on jostain suunnalta minua kohti, niin pakenen vuorille aika haipakkaa. Koska en koe olevani kelvollinen ihminen, ja kun on ihan nollakokemus kaikesta naisiin liittyvästä, niin ei kiinnosta alkaa sohlaamaan. Sohlaaminen taas pahimmillaan johtaa siihen vähäisenkin itsetunnon tuhoamiseen. Ei ole mitään itsevarmuutta, ja jos sen itsevarmuuden onnistuu feikkaamaankin, niin sen olemattoman itsevarmuuden ja itsetunnon romahtaminen on näkemykseni mukaan sama kuin totaaliromahdus. Siis minun kohdallani.
En ehkä ihan tiedä onko nimimerkkini ihan se osuvin, vai pitäisikö minun olla joku kelpaamattomuuspelko26 tms. mutta naisia ja heidän kanssaan oleilua pääasiassa pelkään. Olisi kiva kuulla muiden pelkäävien tarinoita tai kokemuksia ylipäätään.
Samalla testaan myös sitä, että saako naispelosta keskustella, vai onko otsikossa esiintynyt nimimerkkini aiheuttanut muutamien keskustelujen pikaisen katoamisen.
Terveisin Naispelko26
Kommentit (83)
En pelkää. En ole koskaan pelännyt enkä tule koskaan pelkäämään. N45
Sukupuolia on niin paljon nykyään, että vaikea sanoa mitkä niistä edes on vastakkaisia.
Juu. Tai pelkään heidän ajatuksiaan minusta.
Jollain tasolla pelkään miehiä kyllä. N39
Vierailija kirjoitti:
En pelkää, mutta vierastan. M43
Sama. M43
Ei, pelkään naisia. Mikä olisi kauheampaa kuin esim.mustasukkainen nainen.
N41
Pelkään, koska olen lapsesta asti kokenut ahdistelua aikuisten miesten toimesta. N28
Joissain tilanteissa. Välttelen kahden oloa, jopa pitempään tuntemani tuttavien kanssa. Vaikka kuinka luulet tuntevasi jonkun hyvin, voit ollakin ihan väärässä.
Pelkään ihmisiä ylipäätään. Käyttäydyn ihan normaalisti muuten, mutten päästä ketään kovin syvälliselle tasolle.
Pelkäsin nuorena.
Olin hirveän epävarma seurustelutilanteissa.
Pelkoa piti lievittää alkoholilla.
Pakoon olisin selvin päin juossut ja joskus juoksinkin, kirjaimellisesti....
Onnistuin pääsemään parisuhteeseen.
N. 22- vuotiaana jouduin tilanteeseen, jossa nuorempi tyttö osoitti kiinnostusta.
Menin aivan paniikkiin, vaikka olisi luullut, että olisin ollut kokemukseni ja ikäni puolesta tytön yläpuolella.
Mistäpä tietää, vaikka olisin yhtä arka edelleen, jos sinkuksi joutuisin?
En pelkää naisia muissa arkipäiväisissä tilanteissa.
Sen verran pelkään naisia, että pyrin pitämään muodolliset ja etäiset välit. En puhu mitään henkilökohtaista.
Minä todellakin ainakin jännitän miehiä todella paljon ja en koe olevani yhtään rento heidän seurassaan. Olen myöskin ollut kiusattu tosin niin tytöt kuin pojatkin osallistuivat tähän. Tämä on kuitenkin aiheuttanut sen, etten osaa ja ainakaan uskalla tutustua muutenkaan ihmisiin. En viitsi tähän kirjoittaa, mutta eilenkin sattui aika nolo asia ja kyseessä oli ihan pelkästään sellainen tilanne, että kirjoitin yhdelle miehellä netissä ja kädet täristen mietin mitä oikein sanoisin. Mies oli vielä ulkomaalainen, joten enkku ei ole paras taitoni muutenkaan. Käsitinkin yhden jutun ihan väärin ja tuli pieni sekaannus. En kerro mikä sivusto, kun nolaan itseni jo muutenkin. Sitten kädet täristen, kun tuolta poistuin mietin pitäisikö itkeä vai nauraa ja tämä ihminen toivoo vielä minun tulevan sinne uudestaankin ja mietin jo kauhulla miten selviän jatkosta. Olisi vaan pitänyt kiltisti olla hiljaa tai vaan sanoa hei, mutta innostuin liikaa kirjottamaan. Naurattaa vähän, kun oikeasti tuo yli tunnin "keskustelu" on pisin mitä olen koskaan miehen kanssa käynyt. Nuori nainen olen itse.
Naiset on ihan kivan näköisiä, mutta en usko että jaksaisin sellaista kotonani. Niillä on liikaa menoa pään sisällä. Miehet taas on rumia mutta helppoja paitsi akkamaiset miehet on sama kuin olisi ruma nainen päävaivoilla. Viisainta on vältellä kaikkia.
FTM
Ei, pelkään enemmän samaa sukupuolta olevia. En haluaisi yleistää, mutta kokemukseni mukaan se klisee pitää paikkaansa, että miehet ovat usein suorempia/mutkattomampia. Naisista monet tuntuvat noudattavan jotain pinnallista sosiaalista koodistoa, josta en tähän päivään mennessä ole ottanut selvää.
Toki pyrin kohtaamaan jokaisen aina ensisijaisesti yksilönä, enkä sukupuolensa edustajana.
Introvertti N26
Hämärällä yksin kulkiessani pelkään miespuolisia henkilöitä. Mikä on valitettavaa.
Sulla ei olisi kyllä vähäisintäkään mahdollisuutta paeta mua. Mun grand jeté on niin valtaisa loikka, ettet ehtisi edes vuoren juurelle, haha ;) Sitäpaitsi se paperipussi, minkä olisit laittanut sun kasvojen peitoksi, valahtaisi juuri kriittisellä hetkellä liian alas. Törmäisit päistikkaa lähimpään puuhun ja heräisit sitten siihen, kun olisin touhukkaana tyttönä laastaroinut sinut päästä varpaisiin :)
Älä väheksy itseäsi :)
t. Se Disney-prinsessa
Vierailija kirjoitti:
Minä todellakin ainakin jännitän miehiä todella paljon ja en koe olevani yhtään rento heidän seurassaan. Olen myöskin ollut kiusattu tosin niin tytöt kuin pojatkin osallistuivat tähän. Tämä on kuitenkin aiheuttanut sen, etten osaa ja ainakaan uskalla tutustua muutenkaan ihmisiin. En viitsi tähän kirjoittaa, mutta eilenkin sattui aika nolo asia ja kyseessä oli ihan pelkästään sellainen tilanne, että kirjoitin yhdelle miehellä netissä ja kädet täristen mietin mitä oikein sanoisin. Mies oli vielä ulkomaalainen, joten enkku ei ole paras taitoni muutenkaan. Käsitinkin yhden jutun ihan väärin ja tuli pieni sekaannus. En kerro mikä sivusto, kun nolaan itseni jo muutenkin. Sitten kädet täristen, kun tuolta poistuin mietin pitäisikö itkeä vai nauraa ja tämä ihminen toivoo vielä minun tulevan sinne uudestaankin ja mietin jo kauhulla miten selviän jatkosta. Olisi vaan pitänyt kiltisti olla hiljaa tai vaan sanoa hei, mutta innostuin liikaa kirjottamaan. Naurattaa vähän, kun oikeasti tuo yli tunnin "keskustelu" on pisin mitä olen koskaan miehen kanssa käynyt. Nuori nainen olen itse.
Tähän pitää vielä lisätä, että hän on kyllä todella mukavalta vaikuttava ihminen ja tavallaan lupasin, että menen vielä sinne. Sitten kuitenkin pelkään, että lupauduin liian suureen asiaan ja tästä tulee liikaa paineita minulle. Kuitenkin jokainen voi ymmärtää sen, että jos tämä nettikeskustelukin varsinkin enkuksi on vaikeaa niin miten sitten kasvokkain. En vaan helposti luota ihmisiin ja toisaalta jokin netti on ainoa paikka missä voi edes vähän pudottaa sitä suojamuuria pois. Tämäkin mies on juuri sellainen, että tiedän ettemme koskaan tapaa kasvokkain niin vähän helpompaa jutella.
Sinulle naispelko pitää vielä sanoa se, että joskus kirjoitit johonkin keskusteluun jotenkin niin, että ihmiset käyvät nettisivustoilla juuri sen takia etteivät olisi yksin, vaikka ovat yksin. Tai sitten sanoit, että sinä käyt yms. Kuitenkin minusta tämä oli hyvin sanottu ja itsekin mietin, että käyn juuri noilla sivustoilla ja täälläkin sen takia etten olisi niin yksin ja unohtaisi edes hetkeksi sen, vaikka olenkin todellisuudessa yksin. Itse kirjotan senkin takia tänne paljon, kun aikaa on. Keskustelut toisaalta välillä sellaisia etteivät ne oikein sovi minulle ja sitten välilä toisaalta parempiakin.
Suomalaiset naiset jätän suosiolla rauhaan. Ei pysty edes olemaan ystävä niitten kanssa kun ei luonnollinen kanssakäyminen miesten kanssa oikein suju niiltä.
Onneksi niitä maita on muitakin.
T. Ulkosuomalainen
En pelkää, mutta vierastan. M43