Miksi appiukko "vitsailee" liittyen minuun koko ajan?
Mies sanoi, että kun hän oli sinkku isänsä vit*uili hänelle koko ajan ihan typeriä juttuja. Eikä hän enää edes kuuntele hänen juttujaan, antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Nyt isänsä on siirtänyt ne vitsit liittyen minuun?!
Tyyliin:
Meillä kaatui puu pihalla tuulen voimasta..
"Minna käynyt kuitenkin nojaamassa puuhun ja se on kaatunut hehhe"
Ostettiin uusi sohva.
"Minna muuttanut tämän asunnon heti kun muutti tänne, ihme että sohva lähti näin myöhään"
Mies osti isomman tv:n, mulle olisi edellinenkin riittänyt.
"Minna halusi vaan suuremman hehhe"
Saatetaan muuttaa toiseen asuntoon.
"Minnan takia muutatte, hehheh"
Minna sitä ja tätä, minna hajottaa kaiken palasiksi, minna plaplapla.
Onneksi harvoin nähdään ja osaan pitää hermoni suht kasassa, mutta silloin olen ihan hiljaa, koska muuten saatan sanoa jotain väärää.
Isänsä kuulemma koko elämän ollut tollainen miestäni kohtaan, kaikki muut perheenjäsenet säästyy noilta vitseiltä.
Uusin juttu on se, että jos katson kylässä edes miestäni päin alkaa appi naureskelemaan, että lähetämme toisillemme signaaleja. Siihen kyllä sanoin, että kai saan omaa miestäni katsoa, ilman mitään signaalien lähettelyjä.
Ihmekkös kun ei niin usein käydä.
Mistä tuo johtuu? Ei appi vielä mikään vanhus ole, että ei siitä johdu.
Mitä te tekisitte? Sanoisitteko suoraan, ettei nuo vitsit ole yhtään mukavia.
Tekisi mieli, mutten tiedä uskallanko.
Kommentit (80)
Mitä jos kysyt häneltä tarkentavia kysymyksiä? Siis ihan neutraalilla äänellä.
"ai miten niin?"
"mitä tarkoitat?"
Anna ukon viisastella. Itse en kiinnittäisi mitään huomiota.
Tällaiset kiusantekijät pitää laittaa vastuuseen puheistaan. Kysy tyynenrauhallisena lisää mistä hän oikein puhuu, kun et nyt ihan ymmärrä? Mieluusti niin että kaikki paikalla olijat kuulee. Toista se ääneen mitä hän juuri sanoi ja pyydä selittämään mitä meinasi? "Miksi ajattelet että minä yksin olen tätä asuntoa muuttanut? Me teemme päätökset yhdessä."
Toiset nyt vaan on tuollaisia. Tyhmiä, juntteja, mukahauskoja. Tuo tarkennusten kysyminen voi auttaa, tai sitten se, että "lähdet mukaan" juttuihin ja liiottelet homman sille tasolle ettei appi enää paremmaksi/pahemmaksi voi laittaa.
"Juu Minna haluaa niin ison ettet tiedäkään. Mitkään mikroversiot ei kuule kelpaa höhöhö."
Voi ei :D Entä jos sanot NO HEHHEE! KYLLÄPÄ OLI TAAS NIIN HAUSKAA!
Vai alkaako sitten "No nyt se Minna suuttuu, siirrytääs kaikki kauemmas!"
Höhöhööö juu Minna nojannut puuhun! Voe mahoton, miten hauska juttu! Ähhähhäää!
Tai alat vääntämään appiukosta samanalaisia, mutta vielä surkeampia tai törkeämpiä juttuja. Ja tuijotat vielä perään merkitsevästi. Kiusaajalle ei saa koskaan antaa periksi.
Alat puhumaan vähän törkeitä, "joo, sohva meni vaihtoon kun pantiin niin lujaa että se hajosi." tai "kakkasin vahingossa sohvalle ja se oli pakko myydä kun haju vaan jäi vaikka pestiin sitä" Jotain siis noloa ja kiusallista, mitä vanhemmat ei halua kuulla lapsistaan. Vastaat aina jotain ihmeellistä.
Katotaan miten kauan jatkaa. Vaatii kyllä pokkaa.
Voi Minnaa, yhyyhyy. Kasvata selkäranka ja käske sen äijän painua sinne, mistä on tullutkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi Minnaa, yhyyhyy. Kasvata selkäranka ja käske sen äijän painua sinne, mistä on tullutkin.
Anteeksi, sitä yrittnyt olen. Koko elämä kun on kiusattu, vastoinkäymisiä tullut koko elämän. Nyt on mennyt hyvin ja elämä rullaa, mutta tuollaiset jättää huonon itsetunnon.
Siksi olen ujo, mutta se ei kuulu mielestäni tähän.
Haluaisin vaan tietää miksi hän tekee näin.
Miestäkin kiusattiin koulussa ja sitten kotona isä.
Mitä hän on sanonut, kun Minna on ottanut esille ettei pidä tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, sitä yrittnyt olen. Koko elämä kun on kiusattu, vastoinkäymisiä tullut koko elämän. Nyt on mennyt hyvin ja elämä rullaa, mutta tuollaiset jättää huonon itsetunnon.
Hän tekee noin ihan samasta syystä kuin koirat nuolevat pallejaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te olette jo aikuisia, joten ottakaan sitä todellista vas-tuu-ta.
Mun appiukko oli ihan samanlainen.
Loppui lyhyeen kun erään heiton jälkeen mulla paloi 10 vuoden jälkeen pinna ja kerroin hänelle että olen kyllä huomannut v*ttuilunsa ja että saa olla viimeinen kerta kun minun katon alle tulee turpaansa aukomaan. Laskeutui aika jäätävä hiljaisuus ruokapöytään.
Minä en siis heillä ole käynyt viimeiseen 7 vuoteen, he tykkäävät matkustaa niin meillä käyvät pari kertaa kuussa reilun sadan kilsan päästä. Nyt appiukko ei puhu enää juuri mitään mutta parempi sekin kun jatkuva viisastelu. Peruskohteliaita olemme toisillemme.
Minun appiukko ja ex mieheni harrastivat toisilleen dissausta, kilpailua ja kaikenlaista keilailua. Exäni siirsi minut isänsä paikalle ihan kaikessa. Kymmenen vuotta yritin kestää, mutta minun missaukseni saavutti lopulta lakipisteen.
Minun appiukko ja ex mieheni harrastivat toisilleen dissausta, kilpailua ja kaikenlaista leukailua. Exäni siirsi minut isänsä paikalle ihan kaikessa. Kymmenen vuotta yritin kestää, mutta minun missaukseni saavutti lopulta lakipisteen.
Jäätävän rauhallinen suhtautuminen, pakota toistamaan ja selittämään sanomansa. Samalla tiukka katsekontakti. Jos alkaa heitellä vielä tärkeämpiä, niin selitä joka kerta appiukkoa nimellä puhutellen kuin lapselle, että "Eikö Esa tiedä, että noin on epäkohteliasta sanoa, Esan pitää nyt pyytää anteeksi." Joka jumalan kerta heität saman tarhatädin roolin päälle. "Esan pitää nyt pyytää kohteliaasti, on huonoa käytöstä tehdä noin." Tuolla lailla saat sen todennäköisesti joko raivostumaan kunnolla ja välit menevät, mikä on sata kertaa parempi kuin sietää ukon käytöstä seuraavat vuodet.
Siis joko raivostumaan kunnolla tai lopettamaan vaikka sinulle puhumisen kokonaan. Ei huono sekään.
Tein ex anopin kanssa sen virheen, että siedin vuosia törkeää käytöstä ja päin näköä v#ttuilua. Odotin kai exän puuttuvan siihen, mutta tämä vain nauroi mukana. Lopulta vipa tapaaminen ex anopin kanssa oli yksi tyydyttävimpiä hetkiä siihen astisessa elämässäni. "No paljonkos sinä nyt olet lihonut, heh heh?" Kylmän rauhallisesti haukuin vähän heikkolahjaisen, susiruman ja hillittömän lihavan ex anopin kaikilla mahdollisilla tavoilla vetäen mukaan kaiken minkä ikinä keksin. Ai jumalauta mikä nautinto nähdä se ilme. Ja ei tarvinnut enää tavata viimeisen parin vuoden aikana. Siihen asti olin 10 vuotta nieleskellyt kyyneliä ja purrut hammasta, kuunnellut ilkkumiset vanhempani sairaudesta ja kuolemasta jne.
Mun appiukko huomauttelee ja vitsailee siitä että olen hoikka. "Sinä se voit ottaa jälkiruokaa vaikka kaksi kertaa" "No et sinä oo vieläkään lihonut, sinun sitten ei tarvitse ruokavaliota tarkkailla" "Sinulla sitten ei kilot kerry" jne!
Hieman kiusallista. Hän on itsekin hoikka, en ymmärrä miksi sitten mulle jauhaa.
Pahemman luokan näsäviisastelija. Älä päästä ihon alle.