Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi järjestää sukujoulun - miehet ja naiset lapsineen nukkumaan eri mökkeihin

Vierailija
28.10.2019 |

Miehen äiti on jo pitkään suunnitellut kivaa sukujoulua eräässä Lapin hiihtokeskuksessa. Nyt ollaan jo tässä vaiheessa: oma mökki miehille ja oma mökki naisille (plus lapsille). Onko kokemuksia tällaisesta? Uhka vai mahdollisuus?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluruokien valmistaminen vie päiväkausia ja vaatii jatkuvaa päivyatämistä koko joulun. Saunan lämmittää muutamassa minuutissa

Ruokaa saa valmiinakin, niin kaikki pääsee helpolla. Kaupasta parit laatikot yms. ainekset kotiin ja lämmitys ennen syömistä.

Vierailija
82/98 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on vietetty kertaalleen miehen perheen kesken tuon tyyppinen viikonloppu, eli miehen sisarukset lapsineen + anoppi. Tosin näistä serkuksista lähes kaikki olivat vähintään kouluikäisiä. Kaksi isoa mökkiä. Pariskunnille oli omat huoneensa, anopille omansa (appi oli jo tuolloin edesmennyt), isommat pojat (3 kpl) nukkuivat toisen mökin parvella, tytöt (3 kpl) toisen mökin parvella. Pienemmistä pojista en muista, ehkä toinen nukkui isänsä kanssa samassa huoneessa ja nuorin vanhempiensa kanssa. Isommassa mökissä vietettiin aikaa ja syötiin ateriat jne. Ainoa mitä olisin miettinyt tarkemmin on se, kuka on aamuvirkku ja kuka ei eli tehnyt vähän huonejakoja eri mökkeihin eri tavalla.

Tässä on yksi merkittävä ero ap:n anopin suunnitelmiin: pariskunnilla oli omat huoneensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille loma, naisille työleiri. Anoppi on idiootti.

Vierailija
84/98 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on vietetty kertaalleen miehen perheen kesken tuon tyyppinen viikonloppu, eli miehen sisarukset lapsineen + anoppi. Tosin näistä serkuksista lähes kaikki olivat vähintään kouluikäisiä. Kaksi isoa mökkiä. Pariskunnille oli omat huoneensa, anopille omansa (appi oli jo tuolloin edesmennyt), isommat pojat (3 kpl) nukkuivat toisen mökin parvella, tytöt (3 kpl) toisen mökin parvella. Pienemmistä pojista en muista, ehkä toinen nukkui isänsä kanssa samassa huoneessa ja nuorin vanhempiensa kanssa. Isommassa mökissä vietettiin aikaa ja syötiin ateriat jne. Ainoa mitä olisin miettinyt tarkemmin on se, kuka on aamuvirkku ja kuka ei eli tehnyt vähän huonejakoja eri mökkeihin eri tavalla.

Tässä on yksi merkittävä ero ap:n anopin suunnitelmiin: pariskunnilla oli omat huoneensa.

Aivsn, lähinnä olikin tarkoitus osoittaa vaihtoehto, miten tuollainen reissu saataisiin toimimaan.

Vierailija
85/98 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin seitsemän makuuhuoneen majoituksessa. 

Alakerrassa nukkuivat lapsettomat ja yläkerrassa lapsiperheet. 

Se oli oikein hyvä järjestelmä, kun lapset saivat nukkua rauhassa yläkerrassa eivätkä häirtiintyneet kun vietettiin iltaa alakerrassa. Lisäksi kaikki mahtuivat ison ruokapöydän ääreen. 

En tykkäisi tuollaisesta, että porukat jaetaan kahteen mökkiin. Onko riittävästi tilaa syödä koko porukalla yhdessä? 

Vierailija
86/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi vois keksiä just tällaista. Naiset ja lapset omaan mökkiin ja miehet omaansa.

Joulukuusi ja ehkä joulusauna olisi tietysti naisten mökissä, jossa imuroitaisiin joka aamu ja ilta :)

Vierailija
87/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäkööt.

Mä vietän jouluni kotona perheeni kanssa.

Vierailija
88/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi niin monessa viestissä pelätään työleiriä naisille, kun paikka oli hiihtokeskus?

Eikö se oliskaan rattoisaa yhdessä liikkumista ja sitten valmiiseen pöytään?

Kertokaa, mitä sudenkuoppia mä en näe!

Ohis tuore äiti

Vierailija
89/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kirjoittaa esseen siitä miltä tuntuu, kun ei koskaan tee itse mitään, edes perusjuttuja.

Vierailija
90/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tuleehan se halvemmaksi kun ei tarvitse hankkia kuin 2 mökkiä, 1 naisille ja lapsille, ja toinen miehille; sen sijaan että olisi joka perheelle oma.

Juu ei, en minäkään lähtisi noilla spekseillä. Joulu on yhdessäolon ja löhöilyn aikaa, koko perheelle yhdessä.

Sen juhlan voisi lisäksi järjestää siten että naisten mökissä se kattaus ja se hössötys, ja miesten mökissä puolestaan se patriarkaalisempi versio joulusta. Kinkkua ja kaljaa -periaatteella siis sitten illemmalla kun muijat ja mukulat saatu nukkumaan.  

Vierailija
91/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi niin monessa viestissä pelätään työleiriä naisille, kun paikka oli hiihtokeskus?

Ohis tuore äiti

Kun majaillaan mökeissä, tod.näk. tehdään vähintään aamu- ja iltapalat itse, luultavasti myös muita aterioita. Eli se valmis pöytä yhdessä liikkumisen jälkeen sijainnee naisten ja lasten mökissä, missä naiset huolehtivat sekä ruuanlaitosta että siivoamisesta.

Vierailija
92/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin katon alla ei kuksita, ei edes hiihtokeskuksessa. Eikä varsinkaan jouluna.

Paljonko teillä muutenkaan kuksitaan 😂

Vierailija
93/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua amish-touhua. Pystyttäähän miehet sentään ne mökit alkajaisiksi?

Vierailija
94/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa kasvattaa partaa ja nutturaa.

Vierailija
95/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis tuore äiti

Kun majaillaan mökeissä, tod.näk. tehdään vähintään aamu- ja iltapalat itse, luultavasti myös muita aterioita. Eli se valmis pöytä yhdessä liikkumisen jälkeen sijainnee naisten ja lasten mökissä, missä naiset huolehtivat sekä ruuanlaitosta että siivoamisesta.

Kiitos vastauksestasi.

Lähinnä kavereiden mökeillä tullut vietettyä aikaa isommalla porukalla ja menee aika fifty-fifty noi askareet. Niistä tehdään ajoissa listat, ettei kukaan pääse sluibaa.

Nyt esikoisen kanssa, niin "en saa tehdä mitään" kun äiti ja anoppi hössöttää. ;)

Vierailija
96/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tässä järjestelyssä mitään outoa. Naiset ja lapset on kautta aikain viihtynyt yhdessä.

Vierailija
97/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis tuore äiti

Eiväthän noi edes syö ravintolassa, kun kerran jo perusmajoituksessa säästetään noin oudolla tavalla. Mökeissä kokataan kaikki ruuat itse.

Joo, en lähtisi.

Vierailija
98/98 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaisin pojan lapsineen anoppilaan ja viettäisin yksin joulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi