Miksi jotkut tekevät lapsia vaikkei ole mitään suunnitelmia esim. tulevaisuuden toimeentulosta
Kommentit (31)
Mun vanhemmilla oli 2 lasta mua ennen ja mä olin vahinko. Eli äiti ei halunnut aborttia.
Lapsi leivän tuo.
Elämä kantaa.
Tartu hetkeen.
Miksi jotkut tekevät murhan, vaikka siitä seuraisi kuolemantuomio?
Koska tunne jyrää järjen. PS on hyvä esimerkki ilmiöstä.
koska mä haluun,mä haluun, se on mun elämäntehtävä ja en voi olla onnellinen ilman
Jos niitä haluaa niin ei voi odottaa mailman tappiin asti. Vanhetessa kehityshäiriöt lisääntyvät, samoin kuin oma jaksaminen voi olla vanhempana huonompaa kuin nuorempana (esim. yövalvomiset). Lisäksi etenkin nuoria naisia ei haluta palkata juurikin raskauspelossa. Jos haluaa vakitöitä ennen lapsia niin saattaa mennä sinne 35-40 ikävuoteen asti.
Laissa suodaan kaikille 18 vuotta täyttäneille oikeus perustaa perhe. Siinä sen kummempaa ole.
Tunne, että vauvan myötä ilmestyy okt, farmariauto, työpaikka, hyvä mies ja ystäviä? Jos nyt ei ole mitään noista, ehkä sitä miestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla oli 2 lasta mua ennen ja mä olin vahinko. Eli äiti ei halunnut aborttia.
Heillä ei ollut koulutusta, työtä eikä muutakaan kuin lapset?
Koska niitä ei tehdä, ne on jumalan lahjoja kaikki. Ja kaikki pitää ottaa vastaan, mitkä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä haluaa niin ei voi odottaa mailman tappiin asti. Vanhetessa kehityshäiriöt lisääntyvät, samoin kuin oma jaksaminen voi olla vanhempana huonompaa kuin nuorempana (esim. yövalvomiset). Lisäksi etenkin nuoria naisia ei haluta palkata juurikin raskauspelossa. Jos haluaa vakitöitä ennen lapsia niin saattaa mennä sinne 35-40 ikävuoteen asti.
Tässä oli nimenomaan kyse siitä miksi teet, vaikka ei ole toimeentuloa. Se että haluaa, on juurukin se kaikista pöhköin syy. Ei ihme että suomen ostarit täynnä näitä "haluajien" narkkarin alkuja ja niin monella mielenterveysongelmia. Mutta kun mä haluuuuunn!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ollut koulutusta, työtä eikä muutakaan kuin lapset?
Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä ei tehdä, ne on jumalan lahjoja kaikki. Ja kaikki pitää ottaa vastaan, mitkä tulee.
Mitä yhteistä on vastatuuleen kävelyllä ja jumalalla?
Molemmat auttaa raskautumiseen tasan yhtä vähän....
Miksi afrikassa tehdään liuta lapsia, vaikka vanhemmat tietävät oman kurjan elämänsä kokemuksella, että mitään edellytyksiä inhimilliselle elämälle ei ole?
Tietämättömyys, itsekkyys ja kouluttamattomuus syynä SIINÄKIN tapauksessa.
Valitettavan usein näissä tapauksissa ei ole mitään muitakaan suunnitelmia. Suunnittelemattomuus saattaa olla perua lapsuudenkodista, kun vanhemmatkaan eivät suunnitelleet mitään. Jatketaan samaa rataa kuin vanhemmatkin. Johan se on ihan tutkittukin, että huono-osaisuus siirtyy sukupolvelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni niitä nimenomaan tehdään nussimalla?
Saahan kelalta vähän rahaa. Usein kyllä toinen vanhemmista on töissä. Ja toinen lasten kanssa kotona.
Minkälaista tilannetta tarkoitat? Jos kyse on ihmisestä, jolla on koulutus, muttei työpaikkaa, niin oletettavasti hän uskoo, että tilanne voisi myöhemmin olla parempi. Jos taas koulutustakaan ei ole ja on ns. elämäntapatyötön, niin kaipa hän on sitten todennut, että niinkin pystyy elämään ihan kelvollisen hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli nimenomaan kyse siitä miksi teet, vaikka ei ole toimeentuloa. Se että haluaa, on juurukin se kaikista pöhköin syy. Ei ihme että suomen ostarit täynnä näitä "haluajien" narkkarin alkuja ja niin monella mielenterveysongelmia. Mutta kun mä haluuuuunn!!!!!!!
Nykyään suunnitellaan kaikki asiat liian tarkkaan. Lapset jäävät silloin tekemättä :(.
Opiskelut minullakin olivat kesken, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Vähän se raskaustesti ensin säikäytti, mutta eipä mitään, siitä mentiin kohta naimisiin ja kaikki mennyt hyvin. Lapsia on hankittu lisäänkin ja yhteistä taivalta saman miehen kanssa jo 40 vuotta.
Jep, samaa on ihmetelty.